Tiedättekö mistä William Shakespearen näytelmistä on tehty elokuvasovitukset?
Shakespearen näytelmät elokuvasovituksina
6
691
Vastaukset
- riikki
Varmaan kaikista Shakespearen näytelmistä on tehty elokuvat.
- eppu_van_pelt
Internet Databasen listauksen mukaan Williamin tekstejä on sovitettu elokuvaksi tai TV:lle 603 kappaletta. Tietysti osassa ei ole Shakespearea kuin siteeksi.
http://finnish.imdb.com/name/nm0000636/- facsimile
Peter Brookin King Lear kannattaa etsiä jostain.
- Moviesmovies
mä muistelisin katselleeni ainakin tälläiset kuin
- KESÄYÖN UNELMA
- HAMLET (kaksikin eri versiota, mut suosittelen sitä Mel Gibson -versiota, Kenneth Branaghin versio oli TYLSÄ. )
- ROMEO ja JULIA
- VENETSIAN KAUPPIAS
- PALJON MELUA TYHJÄSTÄ
plus tietysti kaikki sellaiset "nykyajan" leffat, joiden pohjaideana on joku Shakespearen näytelmä kuten Romeo Must Die (on muuten ihan hyvä leffa..) :), 10 Things I Hate About You jne.- Tenno
on mainittava erikseen Akira Kurosawa, joka on tehnyt muutaman elokuvan Shaken kässärien pohjalta.
Tenno kirjoitti:
on mainittava erikseen Akira Kurosawa, joka on tehnyt muutaman elokuvan Shaken kässärien pohjalta.
Macbeth näytelmään perustuva. Saisipa vain Sandrew Metronome tai muu pohjoismainen levittäjä julkaista tämänkin elokuvan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018033- 1075647
- 2794993
- 494933
- 763707
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222498Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292432- 422358