Miten parantaa naisen oloa?

Virheen tehnyt

Tarvitsen apua ihmiset.

Minulla on upea, vakituinen elämänkumppani. Petin häntä... Humalassa ja minullekin täysin tuntemattomasta syytä. Oma rakkaani miellyttää minua kaikin puolin enemmän kuin tuo yhden yön harakka. Oma rakkaani miellyttää minua enemmän kuin kukaan muu.

Naiseni oli järkyttynyt kuullessaan tapahtuneesta, tietysti. Oma olo on myös kauhea, äärimmäisen katuva. Miten saatoin tehdä moista???? Meillä on kaikki ollut todella hyvin, joka saralla.

Tiedän että olin paska mies jne. Niitä kommentteja en nyt tarvitse. Ryven häpeässä muutenkin. Tarvitsen apua siinä, että miten saan upean, kauniin naiseni vakuutetuksi siitä, että en halua ketään muuta? Mitä voi tehdä tai sanoa?

Tapahtuneesta on nyt muutama kuukausi. Kyllä tästä yli päästään ajan kanssa. Mutta mieten saan naiseni romahtanutta itsetuntoa autettua palaamaan? Kuinka saan hänet uskomaan, että hän on paras minulle?

200

58820

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toisenlaisia fiiliksiä..

Tämän sinun tekstisi alapuolella on juttu, joka on Petetyn fiiliksiä...kirjoitin sen...
      Meillä on siis tilanne täysin vastakkainen...
      Ei todellakaan ole sinulla, kuin minullakaan kauheen mukavat oltavat siis..
      Kaippa se suhde vaatii vaan taas sen, että sen 'perusta' valetaan uusiksi.. aloitetaan ns. puhtaalta pöydältä..luottamushan se tärkein asia on..keskusteluahan nää tälläiseet jutut vaatii, pirusti!

• Virheen tehnyt

Enpä osaa sinullekaan mitään sanoa, mikä helpottaisi, kun en osaa sanoa omalle rakkaallenikaan. Pitäkää huolta toisistanne. Sen voin vannoa, että naisen riittämättömyydestä ei välttämättä ole kyse, jos mies pettää!

• xxx
        Virheen tehnyt kirjoitti:

Enpä osaa sinullekaan mitään sanoa, mikä helpottaisi, kun en osaa sanoa omalle rakkaallenikaan. Pitäkää huolta toisistanne. Sen voin vannoa, että naisen riittämättömyydestä ei välttämättä ole kyse, jos mies pettää!

???

• Virheen tehnyt
        xxx kirjoitti:

???

Miehen omasta riittämättömyydestä.

• annabelle

Miehen omasta riittämättömyydestä.

mieheni pettämisen jälkeen että hän olisi osoittanut mulle kaikin puolin hellyyttä ja rakkautta ja pitänyt kiinni.Pettäminen tekee olon turvattomaksi.kaipasin turvaa ja varmuutta,kun tuntui että kaikki romahtaa.Luottamuksen menetys on pahinta ja sen takaisin saaminen vaatii kovasti aikaa ja kärsivällisyyttä.Epäilin koko ajan kaikkia puheita ja tekemisiä ja menoja.Joka kerta kun ovi aukesi ajattelin että mihinkähän se taas menee.aloin vahtia häntä ja tarkistella juttuja muilta..se on tosi raskasta,kun ei voi enää luottaa.Olkaa mahdollisimman paljon yhdessä ja tehkää kivoja asioita.osoita ettet ole kiinnostunut muista.älä vilkuile muita älä säilyttele kenenkään "vieraan" naisen puhelinnumeroita.sanoudu totalisesti irti kaikesta sellaisesta.Ja näytä se hänelle että olet tehnyt totaalisen "parannuksen".Jumala olkoon todistajasi ja takuumiehesi.Hän antaa anteeksi,kyllä vaimosikin,kun teet rehellisen parannuksen.Pyhä Henki olkoon todistajasi.Ja jos valehtelet niin piru sinut perikööt.

• manna

" Tarvitsen apua siinä, että miten saan upean, kauniin naiseni vakuutetuksi siitä, että en halua ketään muuta? Mitä voi tehdä tai sanoa?"

Kokemuksesta voin sanoa, ettet mitään. Naisesi muistaa aina mitä olet tehnyt, ja tietää ettei riitä sinulle yksistään. Jos riittäisi, miksi olisit ollut jonkun muun kanssa? Sitähän tuo tarkoittaa, ettei hän riitä. Näin ajattelin ainakin minä. Muutama kuukausi yritettiin aloittaa uudelleen, mutta en päässyt siitä yli vaikka kuinka miestäni rakastin. Siksi halusinkin tosissani yrittää. Luottamus oli kuitenkin mennyt, enkä kestänyt sitä, että vaikka näytti että kaikki on hyvin ja mieheni rakastaa vain minua, saattaisi hän taas jostain mielenhäiriöstä hypätä toisen naisen petiin.

Viimein minun oli pakko laittaa peli poikki. Lopetin 6 vuoden seurustelusuhteemme. Peruin häät, jotka olisivat olleet tänä kesänä. Silloin vaikea paikka, mutta nyt on jo olo helpompi. Olemme edelleen puheväleissä ex-mieheni kanssa, mitään muuta siitä ei ikinään voi enää tulla.

• ainakin

... ainakin minun mielestä. En usko että itse koskaan ikinä unohtaisin jos mieheni pettäisi minua.
        Olisi itsepetosta ajatella, että muka voisi unohtaa pettämisen!
        Löydät varmasti ihmisen, jolla on samat periaatteet kuin sinulla.
        Jostain on luovuttava rakkaan ihmisen takia. se kannattaa!
        terv "30-vuotishääpäivä oli toissapäivänä"

• ????

ja vielä miehenä, vai humalassa voi jumalauta ja koko yön vielä. Tuommoisen jälkeen en edes ilkeäisi tulla takaisin v...u rukoilemaan anteeksiantoa, koska se on kerrasta poikki niin puolin kuin toisinkin.

• Jappe

Hei!

Mielestäni yhdestä virheestä ei saisi koko elämäänsä tuhota. Vaikka virheen olisikin tehnyt toinen osapuoli.

Peruit vielä häätkin, joita olit rakkaudella suunitellut jo pitkään. Minkä takia? Jonkun ruman epätoivoisen hupakon? Tämä kertoo vain huonosta itsetunnostasi.

Sinun olisi pitänyt ottaa tilanne haltuun ja laittaa miehellesi kova kovaa vastaan. Itse olen elämässäni pettänyt kerran. Nykyinen ex-puolisoni antoi sen silloin kuitenkin anteeksi ja seuraavat 4 vuotta olivat elämäni parasta aikaa.

En tule koskaan rakastamaan ja kunnioittamaan ketään niin kuin häntä.

Rauha hänen sielulleen...

--
        Jappe

• llllllllllllllllllllllllllll

Et rakastanut miestäsi,olet vain itsekäs narttu !

• Suutelet multaa

Jo tekosi kertoo kuinka paljon "arvostat ja kunnioitat" tyttöystävääsi ja suhdettanne. En usko, että hän unohtaa koskaan tekoasi. Vaikka saisitte sovittua, asia vaivaa häntä, koska hän on menettänyt jotain oleellista - luottamuksensa sinuun.

• Virheen tehnyt

Tiedän että on ihmisiä, jotka ovat päässeen tällaisesta TÄYSIN yli. Aikaa se on tietysti ottanut. Haluaisin siis kuulla kommentteja sellaisilta henkilöiltä. En vain niiltä, jotka ovat itse luovuttaneet. Tai niiltä jotka eivät ymmärrä, että naiseni todellakin riittää minulle täysin. Vika on ollut minussa, ei naisessani. Hän riittää minulle täydellisesti.

Yritän miettiä syitä miksi petin. Se on kuitenkin varmaa, että naiseni riittämättömyydestä ei ole kyse!

Eli, hyvät kanssaihmiset. Mitä voin tehdä? Emme me ole luovuttamassa. Naisenikin sen verran minuun yhä luottaa, että hän tietää etten häntä halua satuttaa. Mutta kuinka hänen itsetuntoaan voisin auttaa nousemaan? Täällä tulleet kommentit eivät ainakaan auta. Enpä viitsi hänelle tätä keskustelua näyttää. Ihmiset tuottavat täällä vain lisää epävarmuutta hänelle.

• kommentti

Olen naisesi kohtalotoveri, erona kuitenkin se, että mieheni petti minua saman naisen kanssa useamman kerran. Minunkin mieheni katuu ja haluaa jatkaa meidän suhdettamme. Itse olen välillä jatkamisen kannalla ja välillä aika epätoivoinen, kun en pysty unohtamaan asiaa. Mieheni paljastui ihan sattumalta muutama kuukausi sitten.

En itsekään ymmärrä enää, miksi pettäminen on ainoa moka, jota ei voi millään antaa toiselle anteeksi. Monet ulkopuoliset ihmisetkin suorastaan vaativat, että se on kerrasta poikki, jos uskottomuudesta narahtaa. Pettämistäkin on kuitenkin monenlaista ja onhan se tuomittavaa, jos se on yhteisesti sovittuja periaatteita vastaan. Mutta rehellisesti ajateltuna, eikö meistä jokainen joskus mokaa? Omalta kohdaltani ajattelen, että esimerkiksi hakkaaminen olisi tosiaan kohdistunut minua vastaan, mutta pettämiseen oli muita(kin) syitä kuin tyytymättömyys parisuhteeseen.

Aikaa anteeksianto varmasti vaatii. Kannattaa ehkä myös miettiä, auttaako asiasta loputtomasti puhuminen vai pitäisikö sinun keksiä naisesi kanssa jotain ihan konkreettista tekemistä, jotta asia pysyisi poissa mielestä edes vähän aikaa. Riippuu varmasti luonteesta. Itse olen sen tyyppinen, että lupaan välillä itselleni, etten ota asiaa esille vaikkapa pariin päivään ja keskityn vain käytännön elämään. Sekin helpottaa.

Tsemppiä joka tapauksessa! Kukaan ei ole täydellinen ja minäkin tiedän ihmisiä, jotka ovat tällaisesta selvinneet.

• nainen
        kommentti kirjoitti:

Olen naisesi kohtalotoveri, erona kuitenkin se, että mieheni petti minua saman naisen kanssa useamman kerran. Minunkin mieheni katuu ja haluaa jatkaa meidän suhdettamme. Itse olen välillä jatkamisen kannalla ja välillä aika epätoivoinen, kun en pysty unohtamaan asiaa. Mieheni paljastui ihan sattumalta muutama kuukausi sitten.

En itsekään ymmärrä enää, miksi pettäminen on ainoa moka, jota ei voi millään antaa toiselle anteeksi. Monet ulkopuoliset ihmisetkin suorastaan vaativat, että se on kerrasta poikki, jos uskottomuudesta narahtaa. Pettämistäkin on kuitenkin monenlaista ja onhan se tuomittavaa, jos se on yhteisesti sovittuja periaatteita vastaan. Mutta rehellisesti ajateltuna, eikö meistä jokainen joskus mokaa? Omalta kohdaltani ajattelen, että esimerkiksi hakkaaminen olisi tosiaan kohdistunut minua vastaan, mutta pettämiseen oli muita(kin) syitä kuin tyytymättömyys parisuhteeseen.

Aikaa anteeksianto varmasti vaatii. Kannattaa ehkä myös miettiä, auttaako asiasta loputtomasti puhuminen vai pitäisikö sinun keksiä naisesi kanssa jotain ihan konkreettista tekemistä, jotta asia pysyisi poissa mielestä edes vähän aikaa. Riippuu varmasti luonteesta. Itse olen sen tyyppinen, että lupaan välillä itselleni, etten ota asiaa esille vaikkapa pariin päivään ja keskityn vain käytännön elämään. Sekin helpottaa.

Tsemppiä joka tapauksessa! Kukaan ei ole täydellinen ja minäkin tiedän ihmisiä, jotka ovat tällaisesta selvinneet.

fyysisestä hairahduksesta se on kerrasta poikki, mutta esim. alkoholisteille annetaan anteeksi vaikka 150 kertaa, vaikkei noita voida välttämättä verrata, mutta pointin varmaan ymmärsitte.....pettämistä todellakin on monenlaista. Toinen osapuoli suhteessa voi olla totaalisen rakastunut kolmanteen "osapuoleen", vaikkei välttämättä tähän ikinä koskis tikullakaan. Pettäminen voi olla myös henkistä...

• petetty nainen

sanoisin, että en ole katkera mutta kuitenkin, luottamus meni noin 2 vuodeksi kokonaan. Suorastaan inhosin miestäni vähän aikaa, mutta aika paransi haavat, mutten luota 100 % vieläkään häneen.
        Elämme kuitenkin 6 v tapahtuneen jälkéen.
        Enään en niin välitä mitä hän tekee selkäni takana, mutta jos tietäisin että hän pettäisi uudelleen, lopettaisin suhteemme kerrasta poikki, sanoisin että olisi silloin jo pitänyt...

• no jaa
        petetty nainen kirjoitti:

sanoisin, että en ole katkera mutta kuitenkin, luottamus meni noin 2 vuodeksi kokonaan. Suorastaan inhosin miestäni vähän aikaa, mutta aika paransi haavat, mutten luota 100 % vieläkään häneen.
        Elämme kuitenkin 6 v tapahtuneen jälkéen.
        Enään en niin välitä mitä hän tekee selkäni takana, mutta jos tietäisin että hän pettäisi uudelleen, lopettaisin suhteemme kerrasta poikki, sanoisin että olisi silloin jo pitänyt...

itselle paras antaa vain anteeksi :) kannattaa olla optimisti.

• Anteeksi antanut

on. Pahin virhe oli mitä on tullut tehtyä, antaa kenkää rakkaalle pettämisen takia. Montakin kertaa sitä tapahtui mutta aina sovittiin. Sitten kai - ei luottamuspula - vaan joku meikäläisen tyhmän ylpeyden ja huonon itsetunnon sekä sen pönkittämistarpeen takia tuli heitettyä puoliso pihalle. Ja takaisin ei saanut koskaan. Voi kuinka pieneltä ja totaalisesti unohdetulta joku yksi pettämiskerta voi tuntuakaan.

Parisuhteita on monenlaisia. Mutta jos rakastaa, se kestää vaikka miljoona pettämistä.

Kerrohan tämä sille - tai itsellesi :) Niin siis että ON mahdollista unohtaa ja antaa anteeksi. Älä sitä epäile.

• Poison
        nainen kirjoitti:

fyysisestä hairahduksesta se on kerrasta poikki, mutta esim. alkoholisteille annetaan anteeksi vaikka 150 kertaa, vaikkei noita voida välttämättä verrata, mutta pointin varmaan ymmärsitte.....pettämistä todellakin on monenlaista. Toinen osapuoli suhteessa voi olla totaalisen rakastunut kolmanteen "osapuoleen", vaikkei välttämättä tähän ikinä koskis tikullakaan. Pettäminen voi olla myös henkistä...

Alkoholismi on _sairaus_, pettäminen ei. Toki jokainen tekee virheitä elämässä, mutta oman rakkaan pettäminen? Se on vähän muuta kuin vain pieni virhe. Ymmärrän täysin niitä jotka laittavat kerrasta poikki, niin tekisin itsekin.

• paljastui sattumalta?
        kommentti kirjoitti:

tuttua juttua tuo, et kai tosissaan usko, että se loppuu?

• Nainen

Älkää ihmeessä alkako lopun elämäänne miettiä tapahtunutta. Jos viattomasti olet katunut,pyytänyt rakkaaltasi anteeksi ja saanut, eikö asia unohdeta ja aloteta alusta. Jokainen meistä on ihminen ja tekee virheitä elämässään. Nauttikaa tulevasta kesästä,kävelkää hiljaisella metsätiellä,kuunnelkaa lintujen laulua,katselkaa auringon laskua meren ylle...

• Tietoa

Taas on joku konsultti mokannut elämänsä. Pitääkö sitä aina pettää. Töissä tehdään töitä. Kyllästyttää tämä ikuinen pettäminen. vaimos muistaa sun mokas koko lopun elämänsä. Kun vähän toipuu järkytyksestä niin sitten viilaa sua vielä pahasti linssiin ja naurlopuksi makeimmat naurut kun ihmiset esim. työporukat voi olla niin tanopäitä että porukalla höynäyttää pikkuvaimoa....

Pettäminen on kyllä aika paha...

Mutta luulen, että asia on "korjattavissa". Mua ei ole koskaan kunnolla petetty, että en voi sanoa ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä, mutta asiaa olen miettinyt.

Tärkeää olisi saada vaimosi luottamaan sinuun uudelleen. Mene hänen kanssaan juhlimaan ja baariin. Tehkää asioita yhdessä. Ja kun olette yhdessä, osoita elein ja silloin tällöin sanoi, että hän on ainut sinulle. Älä vilkuile muita naisia "sallitun rajan" yli.

Jos lähdet baariin tai juhlimaan ilman häntä, voisit soitella ja lähetellä viestejä. Onhan se vahän "vahtimista" mutta kun hän huomaa, että sinä kaipaat häntä ja ajattelet häntä, niin ehkä luottamus alkaa tulla takaisin. Eli soita hänelle eikä toisin päin. Ja sellaisten "kaipaan sinua" viestien lähettely kesken illan on suotavaa. Hänen itsetuntonsa ehkä nousee ja hän huomaa, että ajattelet häntä.

Ole hänele huomaavainen. Auta kotitöissä ja ole kiinnostunut hänen asioistaan. Vie vaikka kukkia ihan spontaanisti. Pienien lahjojen ja söpön tekstiviestin ja siis pelkän huomioimisen taikaa monet miehet eivät ymmärrä. Huomion ei tarvitse olla suuri ja koko ajan jatkuvaa. Kunnon suudelma tiskien laiton ohessa saa naisen hyvälle mielelle. Naisesi tarvitsee tällaista huomiota.

Toki teidän tarvitsee keskustella asiasta tosissaan, ja selvittää pelisäännöt. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että aidosti kadut tekoasi. Suhteenne voi olla vielä pelastettavissa.

Toivottavasti oli edes jotain apua...

• Juu
        ***** kirjoitti:

Mutta luulen, että asia on "korjattavissa". Mua ei ole koskaan kunnolla petetty, että en voi sanoa ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä, mutta asiaa olen miettinyt.

Tärkeää olisi saada vaimosi luottamaan sinuun uudelleen. Mene hänen kanssaan juhlimaan ja baariin. Tehkää asioita yhdessä. Ja kun olette yhdessä, osoita elein ja silloin tällöin sanoi, että hän on ainut sinulle. Älä vilkuile muita naisia "sallitun rajan" yli.

Jos lähdet baariin tai juhlimaan ilman häntä, voisit soitella ja lähetellä viestejä. Onhan se vahän "vahtimista" mutta kun hän huomaa, että sinä kaipaat häntä ja ajattelet häntä, niin ehkä luottamus alkaa tulla takaisin. Eli soita hänelle eikä toisin päin. Ja sellaisten "kaipaan sinua" viestien lähettely kesken illan on suotavaa. Hänen itsetuntonsa ehkä nousee ja hän huomaa, että ajattelet häntä.

Ole hänele huomaavainen. Auta kotitöissä ja ole kiinnostunut hänen asioistaan. Vie vaikka kukkia ihan spontaanisti. Pienien lahjojen ja söpön tekstiviestin ja siis pelkän huomioimisen taikaa monet miehet eivät ymmärrä. Huomion ei tarvitse olla suuri ja koko ajan jatkuvaa. Kunnon suudelma tiskien laiton ohessa saa naisen hyvälle mielelle. Naisesi tarvitsee tällaista huomiota.

Toki teidän tarvitsee keskustella asiasta tosissaan, ja selvittää pelisäännöt. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että aidosti kadut tekoasi. Suhteenne voi olla vielä pelastettavissa.

Sit vaan takas baanalle firman junioribeibejä kaatamaan, I take Manhattan and Tahko, and venakko.....

• Laura
        ***** kirjoitti:

Minusta kukat, jotka tuodaan mokailun jälkeen ovat oksettavia. Suhteen alussa niitä tuodaan ihastuksesta ja siksi että halutaan olla herrasmiestä naiselle. Sen jälkeen niillä paikkaillaan mokia.

Minun saamani mokaruusukimppu homehtui.

Ilmoitin myös, että tästä lähtien kaikkien miehen tuomien kukkien kieli on se, että mies on tehnyt minulle jotain väärää.

• Pikateho
        ***** kirjoitti:

Kerronpa meidän suhteen koetinkivestä, jospa siitä jotain oppia olisi.

Avomieheni petti minua n 5 vuotta sitten lasten ollessa tarhaikäisiä (2 lasta). Olin väsynyt ja seksuaalisesti haluton, kävin töissä ja lapsia kuskattiin hoitoon, lapset sairastelivat paljon ym.

Pettämistä en kuitenkaan ollut tullut edes ajatelleeksi; olimme hyvin rakastuneita ja mieheni huomioi minua paljon ja oli kohtelias.

Pettäminen tuli ilmi klassisesti sähköpostiviestien kautta. En tiedä halusiko mies "paljastua" koska viestit olivat meidän kotikoneella eikä ollut iso vaiva löytää ne sieltä. Nainen oli ollut kuvioissa n. 3 kk.

Nostin ison metelin ja panin miehen valitsemaan. Hän mietti 3 päivää ja valitsi meidät, 3 prinsessaa, kuten hän siihen aikaan meitä vielä kutsui. Ainoa ehto häneltä oli että asiasta ei sitten puhuta. Jatkoimme entiseen malliin.

Minulta homman "nielaiseminen" vei kuitenkin n. 2 vuotta; sairastelin mm. paljon. Tulin joksikin aikaa "kylmäksi" miehelle ja vaadin häntä menemään sukupuolitautitesteihin. Olimme ajatelleet kolmatta lasta, mutta se asia sitten jäi tämän episodin takia.

Pari vuotta nieleskelin ja lopulta "alitajuisesti" kostin. Vain sillä sain mielenrauhan. "Käytin" kostoon entistä poikaystävääni, joka ei tiennyt olevansa koston väline. Kävin tämän "koston" kanssa mm. risteilyllä ja tapailin n. parin vuoden ajan silloin tällöin. Lopulta tuntui, että puntit on tasan. Mies ei tietenkään aavistanut mitään, elin arkea matalalla profiililla.

Nyt on taas kriisi suhteessa: miehellä ilmeisesti taas joku kuvio menossa? -miten olen itkenyt ja toivonut ettei mitään olisi koskaan tapahtunut. Meillä on ihana perhe ja suloiset lapset ja seksi on aina ollut taivaallista. Kysymys on kai miehen itsetunto-ongelmasta, joka tulee jostain lapsuudesta? Hänen isänsä ei ole ollut koskaan kuviossa, lähti kun mies oli 2-vuotias. Mene, tiedä?

Loppupäätelmä: pettäminen on todella tuhoisaa ja jäljet ovat pitkät. Toista tällaista rääkkiä en enää kestä vaan eroan heti, jos nyt paljastuu joku salarakas. Itsetunnossani ei mielestäni ole vikaa, miehen sen sijaan on, enkä osaa sitä pönkittää.

• joo...

Hah hah hahaaa...

• Virheen tehnyt

Toisten ihmisten pahalle ololleko naurat?

• joo...

Toisten ihmisten pahalle ololleko naurat?

Sille nimenomaan. Kyllä huvittaa tuollainen voihkiminen.

• kolahtaa
        joo... kirjoitti:

Sille nimenomaan. Kyllä huvittaa tuollainen voihkiminen.

naura vaa.kyl sit hymy hyytyy ku sua petetää..ellei näin oo jo käyny..

• ...rakentaa...

...itse oman omantuntonsa. Sitä eivät muut voi tehdä puolesta. Ulkopuolinen voi antaa vain pieniä ärsykkeitä. Ne ovat kaikkea sellaista joita itse arvostaa, joillekin ulkonäön kehumista, joillekin pieniä hellyydenosoituksia, jotkin pitävät anteeksipyytelemisestä ja nöyristelystä. Toivottavasti itse tunnet naisesi niin hyvin, että tiedät mitä voit tehdä.

• merika

miten muijasi sai tietää? toivottavasti hän ei katkeroidu ja petä sinua ennen pitkää...........

on se vaan kumma miten viina vaikuttaa ihmisiin... oliko se kuitenkin jotenkin niin viehättävä vai mikä siihen johti?? puheet? eleet? kavereitten yllytys? missä se tapahtu? kauan kesti toimitus? ja sitten oman muijan viereen nukkumaan?

• Virheen tehnyt

Mitä merkitystä yksityiskohdilla on? Sen neuvon olemme naiseni kanssa saaneet, että niissä ei kannata märehtiä.

Reissussa tapahtu, päissäni olin, mua kehuttiin paljon ja en mennyt naiseni viereen nukkumaan. En muista juuri mitään. Ei ollut erityisen viehättävä se nainen.

• Viehko-Vilma

Mitä merkitystä yksityiskohdilla on? Sen neuvon olemme naiseni kanssa saaneet, että niissä ei kannata märehtiä.

Reissussa tapahtu, päissäni olin, mua kehuttiin paljon ja en mennyt naiseni viereen nukkumaan. En muista juuri mitään. Ei ollut erityisen viehättävä se nainen.

..kun kanssaan päädyit. Oikeasti. Lakkaa tuo jankutus ja lopeta suhde tai kestä edes kuin mies, että haluat harakoita.
        Ikävää, että kärysit. Muutenhan sulla ei olis mitään hätää.

• tytsy

Asia on ensin puitava valmiiksi juurta jaksaen.Kun se on tehty voitte alkaa suhteenne rakentamisen.Neuvoisin kääntymään asiantuntijan puoleen.Tekosi tulee kyllä aina olemaan sinun ja naisesi välissä, sille ei voi mitään.Me naiset kun olemme sellaisia, että jollain tasolla on aina joku vertailu menossa..
      Huomioi naistasi aamusta iltaan, arkena ja pyhinä.Pieniä asioita, juuri kivoja tekstareita, suukkoja, halauksia.Keskity liittoonne satakymmenprosenttisesti.Ei kuitenkaan kannata sanoa sellaista, mitä ei oikeesti tarkoita.Jos kerran rakastat häntä, kyllä ilmeesi ja eleesi sen paljastaa hänelle.Ja muista, että pelkkä naiminen ei ole rakkautta.Seksiä täytyy molempien haluta, jotta se olisi rakastelua, siis Rakastelua.Siihen pyri!

• Virheen tehnyt

Asiaa on puitu ja ammattiauttajalla käyn.

En halua uskoa siihen, että mitään jää meidän väliimme. Olemme sen verran upea pari.

Kovasti haluan naistani huomioida. Toki hän sen huomaakin ja kiittelee. Enkä aio siihen huomiomiseen kyllästyä. En luovuta.

Me emme koskaan nai, vaan aina rakastelemme. Ja se on niin upeaa, etten siksikään käsitä miksi johonkin vieraaseen sänkyyn piti päätyä. Nyt vaan naiseni uskoo, ettei hän ole täydellinen mulle sängyssä. Kyllä hän on, mutta miten voin ajatukseni todistaa elämäni pahimman mokan jälkeen???!

• mimmi

En halua uskoa siihen, että mitään jää meidän väliimme. Olemme sen verran upea pari.

Kovasti haluan naistani huomioida. Toki hän sen huomaakin ja kiittelee. Enkä aio siihen huomiomiseen kyllästyä. En luovuta.

Me emme koskaan nai, vaan aina rakastelemme. Ja se on niin upeaa, etten siksikään käsitä miksi johonkin vieraaseen sänkyyn piti päätyä. Nyt vaan naiseni uskoo, ettei hän ole täydellinen mulle sängyssä. Kyllä hän on, mutta miten voin ajatukseni todistaa elämäni pahimman mokan jälkeen???!

..pointti onkin juuri tuossa:

"Me emme koskaan nai, vaan aina rakastelemme"

Olen nimittäin miettinyt tätä asiaa, ja mielestäni kaikki, niin naiset kuin miehetkin, tarvitsevat jossakin vaiheessa kunnon panoja.

Olisiko tässä yksi syy sinulle?

• Virheen tehnyt
        mimmi kirjoitti:

..pointti onkin juuri tuossa:

"Me emme koskaan nai, vaan aina rakastelemme"

Olen nimittäin miettinyt tätä asiaa, ja mielestäni kaikki, niin naiset kuin miehetkin, tarvitsevat jossakin vaiheessa kunnon panoja.

Olisiko tässä yksi syy sinulle?

Kun sanoin että aina rakastelemme, niin tarkoitin että meillä on aina tunteet mukana. Emme me aina hellästi ja rauhallisesti "keinu". Toki intohimoista "panemistakin" meiltä irtoaa kun sen aika on. ;)

Tunteetonta seksiä tuskin kukaan tarvitsee. En minä taatusti ainakaan. Se on aina huonompaa.

Se syy saattaapi löytyä siltä suunnalta, että mulle on kasvanut jo lapsuudesta ja varhaisaikuisuuden pidemmästä suhteesta hylätyksitulemisen pelko. Kun asiat ovat olleet pitkään hyvin, niin on saanut iskun vasten kasvoja. Opin aikoinaan toimintamallin että "ehdin ensin" satuttamaan. Todella surkea juttu...

Nyt opettelen uuden tavan käsitellä pelkojani. Kun asiat on todella hyvin, niistä kannattaa nauttia, eikä vain odottaa alitajuisesti että kohta jotain pahaa sattuu.

• nti lähetyssaarnaaja

...kannattaisiko joskus kokeilla sitä naintiaki niin ei tarvi sortua naimaan vierasta? Tiedän ettei pettämisen syy ole välttämättä seksuaalinen tyytymättömyys MUTTA, pontti onkin se että vaikka rakastelette niin miksette myös nai? Meillä ainakin suhde toimii nimenomaan siksi että voimme siirtyä hellästä rakastelusta rajuun naintiin ja toisinpäin. Ei nainti ole"likasta"niinkuin kommentistasi sai kuvan. "Me emme nai, rakastelemme". Otan osaa ja pidä varasi ettei naisesi ala kaipaamaan jotain muuta kuin lähetyssaarnaaja asentoa. Veikkaan että olet vielä kovin nuori.

• Virheen tehnyt
        nti lähetyssaarnaaja kirjoitti:

...kannattaisiko joskus kokeilla sitä naintiaki niin ei tarvi sortua naimaan vierasta? Tiedän ettei pettämisen syy ole välttämättä seksuaalinen tyytymättömyys MUTTA, pontti onkin se että vaikka rakastelette niin miksette myös nai? Meillä ainakin suhde toimii nimenomaan siksi että voimme siirtyä hellästä rakastelusta rajuun naintiin ja toisinpäin. Ei nainti ole"likasta"niinkuin kommentistasi sai kuvan. "Me emme nai, rakastelemme". Otan osaa ja pidä varasi ettei naisesi ala kaipaamaan jotain muuta kuin lähetyssaarnaaja asentoa. Veikkaan että olet vielä kovin nuori.

...kyllä me siis harrastamme muutakin, kovastikin muutakin kuin rauhallista keinuntaa sängyssä. Naiminen todella minulle tarkoittaa sellaista missä ei ole tunteet mukana. Rajumpi rakastelu sen sijaan on miellyttävää vaihtelua.

Naiseni tyydyttää kaikki tarpeeni niissä asioissa. Hän on uskomaton.

Ja olen kolmekymppinen. En siis lapsi enää.

• Neitonen-82

Menit sitten pilaamaan teidän hyvän suhteen.
      Naises antaa ehkäpä anteeksi, muttei unohda ikinä tapahtunutta. Vertailee aina itseään siihen sun horoon, vuosienkin päästä.
      Lopulta käy niin että eroatte, kun naisellasi niin huono olla sun kanssa.

Että näin!

• juuri

näin, kuten edellinen kirjoittaja asian ilmaisi. Lopulta suhteen lopettaminen oli järkiratkaisu omalta kohdaltani. Ei kukaan jaksa sitä pahaa oloa ja luottamuksen puutetta kuukausi toisensa jälkeen. Olen nainen ja mieheni petti minua, jäi kiinni, joutui tunnustamaan, mutta teki minusta kuitekin syntipukin. Asiaa ei saatu puhuttua ja loppujen lopuksi se olen yhä minä, joka petän edelleenkin! Uskomatonta vaan totta. Ainoa mitä olisin pyytänyt olisi ollut anteeksipyyntö. En saanut mahdollisuutta edes anteeksiantoon.

• XxXx

Nainen ei unohda......

• Mies XXXX
        XxXx kirjoitti:

Nainen ei unohda......

niinhän se menee pettämisissä, nainen ei unohda mutta silloin kun nainen pettää niin häntä pitäisi ymmärtää? Joopa joo.

• paskaan

ja nielet sitä loppuelämäsi. Via dolorosa.

• xc..cx.cx

Mun mielestä ihminen saa mokata kerran. Jokaiselle pitäisi antaa se yks moka...

Mut asiaan. Vaikka olen mies niin olen ollut siellä vaimosi puolella. Rankka totuus on, että ei sitä ikinä voi anteeksi antaa oikein muutoin kuin pettämällä "takaisin".

Vaikka anteeksi ei oikein voi antaa, niin sen kans voi oppia elämään ilman, että se tekisi suhteesta välttämättä hirveän paljon huonomman kuin se oli ennen pettämistä. Toki aikaa menee pitkään, ja sen ajan sun elämäs ei tule olemaan helppoa, mutta jos sä jaksat ja yrität niin mä en näe mitään syytä miks te ette saisi vielä suhdettanne kasaan.

Pointti on vain, että sun luottamus on nyt nolla. Sen rakentamiseen menee pitkään. Viikkoja, kuukausia, ehkä vuosia. Ja sen ajan sun pitää vaan ymmärtää se, että naises ei suhun luota ja joistakin asioista sen mieli pahoittuu. Noina hetkinä sun elämäs tulee oleen rasittavaa ja rankkaa, mut jos haluat naisesi pitää niin paljon kuin väität niin kyl siit selviää.

Parisuhde on hieno juttu, ja sen takia pitää vähän kärsiä ja hakata päätä seinään. Vaikeuksien kautta kuitenkin liitto loppujen lopuksi vain vahvenee..siis jos niistä vaikeuksista selvitään yhdessä.

Ja vielä sellainen juttu, että pysy erossa viinassa. Oma nainen petti kännis aikoinaan, ja kun tiesin, että hän on muutoinkin hieman huono juomaan, niin kaikkein vaikeinta oli kun hän oli juomassa. Luotin selvänä häneen 100%, mutta kännissä ehkä 5%. Joten pysy erossa viinasta, ja muuta juomatottumuksias.

Tsemiä

• niinpä joo...

Miksi vihaan pomoani niin paljon. Hän on samanlainen persoona kuin sinä! Voi voi mitä menin nyt tekemään, no puhumalla tämä asia saadaan pois päiväjärjestyksestä. Miksi tehdä asioita jotka tietää ja "laskelmoi" omaksi hyväkseen, silläkin että menee maine tällä tavalla akkamaiseksi, kuin sinulla. Eikö ole kanttia? Onko sulla edes sitä munaa todellisuudessa, millä olet huorannut. Höpö lulla jätkä. Se on mielipiteeni, pilaat miesten mainetta naisellisuudellasi. Nainen naisena ja mies miehenä. Paras kun ne ei liikaa sekoitu yhdessä ihmisessä, tulee vain tällaisia ongelmia.

• korppi

Ei ole taikatemppua. Aika on ainoa toivosi. Tekosi on potkaissut naisen itsetuntoon ja luottamukseen, häntä on nöyryytetty, tehty pelle. Vain ajan kanssa hän voi saada itsetuntonsa takaisin, ottaa riskin että luottaa sinuun vielä uudelleen. Mutta jos hän antaa anteeksi ja petät häntä toistamiseen....

Toinen vaihtoehto on ettei hän yksinkertaisesti enää pysty. Että tekosi ahdistaa häntä vaikka kuinka haluaisi ymmärtää sen mokaksi jota et ikinä enää tee. vai teetkö? Kännissä sattuu ja tapahtuu asioita joita ei voi käsittää. Ehkä teetkin kännissä känniuhossa asioita, joita et todellakaan selvinpäin edes hyväksy? Mutta se on sinun ja ammattiauttajasi välinen asia.

Ehkä jatkatte suhteessa, saat "pitää naisesi", mutta hän ei itse enää välitä parisuhteesta kanssasi ja elää kuin sinua ei olisikaan.

Kuten huomaat pelkkää "ehkää". Miksi muuten nimittelet yhden yön juttuasi "harakaksi" ? Hän on varmasti aivan mukava ihminen, eikä ole hänen syynsä ettei miellytä sinua. Mietippä mitä hän miettisi jos kuulisi kommenttisi. Miten "rakkaasi" on reagoinut suhteutumiseesi? Että yhtenä yönä olet valmis sänkyyn ja seuraavana päivänä haukut harakaksi? Voiko hän luottaa ettet hauku häntäkin sopivassa tilanteessa?

Anteeksi vain, mutta ehkä sinun sietäisi joutuakin hieman jäähylle miettimään asenteitasi muita ihmisiä kohtaan, sen sijaan että miettisit miten saisit "pidettyä naisesi".

• Virheen tehnyt

Niin, taikatemppua ei taida olla. Ja aikaa meillä onneksi on. Toista kertaa en taatusti petä. Senkin takia käyn psykolla, että ymmärtäisin miksi tämä kävi edes tän kerran.

Naiseni ei koskaan eläisi suhteessa kanssani kuin mua ei oliskaan. Hän on liian tunteellinen ihminen moiseen. Hän osoittaa aina kaikki ajatuksensa ja mietteensä. Niin hyvät kuin pahatkin.

Nimittelen yhden yön juttuani siksi, että en pysty ajattelemaan mitään positiivista siitä, mitä sinä yönä tapahtui, koska se yö vei elämästäni pohjan. En siis edes hänestä. Ja varatun miehenhän hän tietoisesti vikitteli matkaansa. Mikään puhdas pulmunen ei siis ole hänkään. Ylipäätään jos muistelen tuota yötä, tulee oksettava olo. Se oli niin väärin. En tunne koko naista yhtään, enkä koskaan tule tapaamaan. En nimittelisi häntä päin naamaa vaikka tapaisinkin, koska nimittelyllä olen vain purkanut omia fiiliksiä. Jos hänet tapaisin, jostakin käsittämättömästä syystä, niin juoksisin vauhdilla pois ja kyökkimään.

Ja oman naiseni rinnalla se toinen jonka kanssa pelehdin, ei ole mitään. Naiseni ei häntä hauku, tai häneen kohdista syytöksiään. Parisuhteen voi pilata vain parisuhteessa elävät, niin naiseni ajattelee. Samoin minä. Eikä he ole koskaan tavanneet keskenään, ja välimatkan takia eivät koskaan tapaakaan.

Rakkaani tietää, että häntä en hauku. Kaikkihan sen tietävät! Hän on nähnyt samalla tavalla kuin koko sosiaalinen ympäristömme, kuinka hyvää hän minulle tekee ja onnelliseksi saa.

En minä mieti sitä, miten saisin "pidettyä naiseni". Olen koko ajan kysynyt sitä, miten saisin naiseni olon paremmaksi. Ei hän ole mihinkään lähdössä. Hän ei luovuta. Enkä minäkään. Ja jos tietäisinkin että jossakin on mies, joka hänestä voisi välittää enemmän kuin minä, niin päästäisin hänet lähtemään hymy huulilla. Tekoni eivät ole puhuneet tunteiden puolesta, se on ongelma. Ja se, että naisellani on paha olla.

• vastuu

Niin, taikatemppua ei taida olla. Ja aikaa meillä onneksi on. Toista kertaa en taatusti petä. Senkin takia käyn psykolla, että ymmärtäisin miksi tämä kävi edes tän kerran.

Naiseni ei koskaan eläisi suhteessa kanssani kuin mua ei oliskaan. Hän on liian tunteellinen ihminen moiseen. Hän osoittaa aina kaikki ajatuksensa ja mietteensä. Niin hyvät kuin pahatkin.

Nimittelen yhden yön juttuani siksi, että en pysty ajattelemaan mitään positiivista siitä, mitä sinä yönä tapahtui, koska se yö vei elämästäni pohjan. En siis edes hänestä. Ja varatun miehenhän hän tietoisesti vikitteli matkaansa. Mikään puhdas pulmunen ei siis ole hänkään. Ylipäätään jos muistelen tuota yötä, tulee oksettava olo. Se oli niin väärin. En tunne koko naista yhtään, enkä koskaan tule tapaamaan. En nimittelisi häntä päin naamaa vaikka tapaisinkin, koska nimittelyllä olen vain purkanut omia fiiliksiä. Jos hänet tapaisin, jostakin käsittämättömästä syystä, niin juoksisin vauhdilla pois ja kyökkimään.

Ja oman naiseni rinnalla se toinen jonka kanssa pelehdin, ei ole mitään. Naiseni ei häntä hauku, tai häneen kohdista syytöksiään. Parisuhteen voi pilata vain parisuhteessa elävät, niin naiseni ajattelee. Samoin minä. Eikä he ole koskaan tavanneet keskenään, ja välimatkan takia eivät koskaan tapaakaan.

Rakkaani tietää, että häntä en hauku. Kaikkihan sen tietävät! Hän on nähnyt samalla tavalla kuin koko sosiaalinen ympäristömme, kuinka hyvää hän minulle tekee ja onnelliseksi saa.

En minä mieti sitä, miten saisin "pidettyä naiseni". Olen koko ajan kysynyt sitä, miten saisin naiseni olon paremmaksi. Ei hän ole mihinkään lähdössä. Hän ei luovuta. Enkä minäkään. Ja jos tietäisinkin että jossakin on mies, joka hänestä voisi välittää enemmän kuin minä, niin päästäisin hänet lähtemään hymy huulilla. Tekoni eivät ole puhuneet tunteiden puolesta, se on ongelma. Ja se, että naisellani on paha olla.

Tuo pisti vähän silmään, että "pulmunen" vikitteli varatun miehen mukaansa. Teit itse tietoisen valinnan pettää, näin jälkikäteen ajateltuna todella huonon valinnan. Ota vastuu teostasi, äläkä syytä toisia. Petoskumppani ei tee lopullista valintaa, vaan sinä itse. Et pysty antamaan itsellesi anteeksi ennen kuin toteat oman vastuusi. Koeta jaksaa!

• murmeli

Kuvittele, että tilanne olisi toisinpäin. Miltä sinusta tuntuisi, jos naisesi olisi ollut humalassa ja joku parkettien partaveitsi olisi hänet puheellaan hurmannut ja vienyt sänkyyn. Ja tämä heppu olisi todellakin joku oikein äklöttävä tyyppi....
        Miltä sinusta tuntuisi? Mitä naisesi voisi tehdä, että pystyisit jatkamaan hänen kanssaan?
        Käytä näitä tunteita yrittäessäsi saada naisesi luottamaan itseensä ja sinuun vielä. Ymmärrät ehkä myös paremmin, miltä hänestä tuntuu.

• tupu

...kyllä on naisellasikin kasvunpaikkaa vielä;
        KUINKA paljon hyvitystä ja kehumisia ja pönkittämistä vielä tarvitaan ennenkuin hän tyytyy??

MISSÄ on realismi ja ihmisyyteen suostuminen;
        virheitä sattuu, elämässä, ei siitä syystä nyt sentään psykolle tarvii mennä , ethän ole muuta
        tehnyt kuin mokannut kännipäissäsi ja sitähän sattuu, hyvänen aika, KUKAAN ei ole virheetön
        (paitsi naisesi, ilmeisesti )

Mieti sensijaan kuinka kauan jaksat itse tuossa asetelmassa....milloin sinun on pakko parahtaa
        naisellesi että jollei hän lopeta asiasta jauhamista ja prinsessamaista loukkaantumistaan
        niin et enää jaksa - joku raja pitäis jo olla !!

Kyse ei ole siitä etten ymmärtäisi - muistan hyvin
        kuinka itse 20-30v iässä pelasin loukkaantunutta prinsessaa jo olin niiiiin järkyttynyt siitä että mieheni osottautui "pettäjäksi, ei rakastakaan" tms.
        - samoin itsetuntoni, omanarvontunteeni oli täysin ulkomaailmasta riippuvainen.

EI se ole niin että asia seuraa ja varjostaa
        teitä loppuelämän - se loppuu kyllä aikanaan,
        aika auttaa , ja kunhan naisesi tuosta vähän
        kasvaa ihmisenä niin - hyvä siitä vielä tulee.

-lopeta sinäkin, hyvä mies, tuo kohtuuton naisesi ylistys, anteeksipyyntely, hyvitys ja nöyristely...tai muutoin alkaa näyttää siltä että
        suhteenne on aika vääristynyt - eron syy voisi
        löytyä ennemminkin vääristä riippuvuus- ja valtasuhteista kuin tommoisesta mitättömästä
        hairahduksesta...

T: Pahatäti 46v

• Virheen tehnyt
        tupu kirjoitti:

...kyllä on naisellasikin kasvunpaikkaa vielä;
        KUINKA paljon hyvitystä ja kehumisia ja pönkittämistä vielä tarvitaan ennenkuin hän tyytyy??

MISSÄ on realismi ja ihmisyyteen suostuminen;
        virheitä sattuu, elämässä, ei siitä syystä nyt sentään psykolle tarvii mennä , ethän ole muuta
        tehnyt kuin mokannut kännipäissäsi ja sitähän sattuu, hyvänen aika, KUKAAN ei ole virheetön
        (paitsi naisesi, ilmeisesti )

Mieti sensijaan kuinka kauan jaksat itse tuossa asetelmassa....milloin sinun on pakko parahtaa
        naisellesi että jollei hän lopeta asiasta jauhamista ja prinsessamaista loukkaantumistaan
        niin et enää jaksa - joku raja pitäis jo olla !!

Kyse ei ole siitä etten ymmärtäisi - muistan hyvin
        kuinka itse 20-30v iässä pelasin loukkaantunutta prinsessaa jo olin niiiiin järkyttynyt siitä että mieheni osottautui "pettäjäksi, ei rakastakaan" tms.
        - samoin itsetuntoni, omanarvontunteeni oli täysin ulkomaailmasta riippuvainen.

EI se ole niin että asia seuraa ja varjostaa
        teitä loppuelämän - se loppuu kyllä aikanaan,
        aika auttaa , ja kunhan naisesi tuosta vähän
        kasvaa ihmisenä niin - hyvä siitä vielä tulee.

-lopeta sinäkin, hyvä mies, tuo kohtuuton naisesi ylistys, anteeksipyyntely, hyvitys ja nöyristely...tai muutoin alkaa näyttää siltä että
        suhteenne on aika vääristynyt - eron syy voisi
        löytyä ennemminkin vääristä riippuvuus- ja valtasuhteista kuin tommoisesta mitättömästä
        hairahduksesta...

T: Pahatäti 46v

Ainakin nimesi Pahatäti osui kohdalleen. Miksi en osoittaisi suunnatonta ihailua naistani kohtaan, jos niin kerran tunnen?

Naiseni ei ole käytökseltään pikkuprinsessa, sanan pahassa merkityksessä ainakaan. Hän on ollut urhea ja kovasti taistellut pahaa oloa vastaan. Hän on päättänyt antaa minulle anteeksi, ja haluaa luottaa meihin. Itsetunto on mennyt, jeps, mutta mitään "prinsessamaista loukkaantumista" ei ole ilmassa.

Oikeassa olet, että virheitä sattuu, mutta virheitään ei saa toistaa. Siksi käyn psykolla. Haluan tietää syyn teolleni. En käy siellä naiseni painostuksesta tms. Ihmisen täytyy kantaa vastuu teoistaan. Ei voi aina vaan todeta, että olen vain ihminen ja teen virheitä.

Itsekeskeistä naisestani ei saa tekemälläkään. Vikoja hänessä voi toki olla, kuten meissä kaikissa, mutta itsekeskeisyys ei ole yksi niistä. Vaikka itse olisit joskus sellainen ollut, se ei tee kaikista naisista samassa tilanteessa samanlaisia.

En tiedä mihin vastauksellasi pyrit. Ei naiseni minua ole nurkkaan ajanut. Minä itse etsin täällä omatoimisesti apua hänen olonsa parantamiseen. Teen kaiken mitä voin. Ja suhteemme ei siitä vääristy. Naiseni tekee myös kaiken minkä osaa ja mihin pahassa olossaan pystyy.Hän on hellä ja huomioiva, kaikesta huolimatta. Parisuhteessa on pahan paikan tullen kyettävä tukemaan toinen toisiaan.

• pahatäti

Ainakin nimesi Pahatäti osui kohdalleen. Miksi en osoittaisi suunnatonta ihailua naistani kohtaan, jos niin kerran tunnen?

Naiseni ei ole käytökseltään pikkuprinsessa, sanan pahassa merkityksessä ainakaan. Hän on ollut urhea ja kovasti taistellut pahaa oloa vastaan. Hän on päättänyt antaa minulle anteeksi, ja haluaa luottaa meihin. Itsetunto on mennyt, jeps, mutta mitään "prinsessamaista loukkaantumista" ei ole ilmassa.

Oikeassa olet, että virheitä sattuu, mutta virheitään ei saa toistaa. Siksi käyn psykolla. Haluan tietää syyn teolleni. En käy siellä naiseni painostuksesta tms. Ihmisen täytyy kantaa vastuu teoistaan. Ei voi aina vaan todeta, että olen vain ihminen ja teen virheitä.

Itsekeskeistä naisestani ei saa tekemälläkään. Vikoja hänessä voi toki olla, kuten meissä kaikissa, mutta itsekeskeisyys ei ole yksi niistä. Vaikka itse olisit joskus sellainen ollut, se ei tee kaikista naisista samassa tilanteessa samanlaisia.

En tiedä mihin vastauksellasi pyrit. Ei naiseni minua ole nurkkaan ajanut. Minä itse etsin täällä omatoimisesti apua hänen olonsa parantamiseen. Teen kaiken mitä voin. Ja suhteemme ei siitä vääristy. Naiseni tekee myös kaiken minkä osaa ja mihin pahassa olossaan pystyy.Hän on hellä ja huomioiva, kaikesta huolimatta. Parisuhteessa on pahan paikan tullen kyettävä tukemaan toinen toisiaan.

ei ollut tarkoitus , itseasiassa , loukata, vaan auttaa.

Ehkä loin vääriä mielikuvia tai käsitin asiat oman tunnekokemukseni pohjalta - jokatapauksessa
        mua kävi sääliksi ja yritin vähän herätellä.
        Mielestäni voisit jo hellittää edes vähän.
        Eihän tuo retkahdus nyt niin kauhea juttu ollut ?

- ehkä ymmärrät mitä tarkoitan, kunhan vanhenet
        - ihminen katsoo lähellä viittäkymppiä ollessaan
        asioita paljolti eri kulmasta kuin parikymppisenä
        (tai kolmissakymmenissä ?)

T: Pahatäti

• Virheen tehnyt
        pahatäti kirjoitti:

ei ollut tarkoitus , itseasiassa , loukata, vaan auttaa.

Ehkä loin vääriä mielikuvia tai käsitin asiat oman tunnekokemukseni pohjalta - jokatapauksessa
        mua kävi sääliksi ja yritin vähän herätellä.
        Mielestäni voisit jo hellittää edes vähän.
        Eihän tuo retkahdus nyt niin kauhea juttu ollut ?

- ehkä ymmärrät mitä tarkoitan, kunhan vanhenet
        - ihminen katsoo lähellä viittäkymppiä ollessaan
        asioita paljolti eri kulmasta kuin parikymppisenä
        (tai kolmissakymmenissä ?)

T: Pahatäti

(Ikäämme kun mietit, niin kolmen kympin tietämissä.)

Kyllä se retkahdus oli todella paha moka. Siinä asiassa olen, ja tulen olemaan aina eri mieltä kanssasi. Tiedän läheisesti erään pariskunnan, jossa ikää on jo yli 50, ja samanlainen retkahdus tapahtui paljon nuorempana. Kumpainenkaan heistä ei edelleenkään ajattele, että se ei ollut iso moka. (Vaikka yli pääsivätkin.) Ei se ole vain iästä kiinni, miten maailmaa katsoo. Kyllä pettäminen on iso moka, aina, minun mielestäni.
        Tee itsellesi palvelus, ja älä oleta että kaikki iän mukanaan tuomat asennemuutoksen ovat viisautta. Ihan neuvona sanon, en loukatakseni tai riitaa haastaakseni. Keski-ikäisistäkin löytyy niin monenlaista... ja monenlaisilla arvoilla varustettuja.

Ja älä minua sääli. Minä en ole se, jota on loukattu. Tai no... olen vain itse loukannut itseäni.

• pahatäti

Kyllä se retkahdus oli todella paha moka. Siinä asiassa olen, ja tulen olemaan aina eri mieltä kanssasi. Tiedän läheisesti erään pariskunnan, jossa ikää on jo yli 50, ja samanlainen retkahdus tapahtui paljon nuorempana. Kumpainenkaan heistä ei edelleenkään ajattele, että se ei ollut iso moka. (Vaikka yli pääsivätkin.) Ei se ole vain iästä kiinni, miten maailmaa katsoo. Kyllä pettäminen on iso moka, aina, minun mielestäni.
        Tee itsellesi palvelus, ja älä oleta että kaikki iän mukanaan tuomat asennemuutoksen ovat viisautta. Ihan neuvona sanon, en loukatakseni tai riitaa haastaakseni. Keski-ikäisistäkin löytyy niin monenlaista... ja monenlaisilla arvoilla varustettuja.

Ja älä minua sääli. Minä en ole se, jota on loukattu. Tai no... olen vain itse loukannut itseäni.

...arvojen erilaisuudesta en tiedä, enkä "viisaudestakaan"

Kokemus vain on osoittanut, ettei ihminen aina
        kykene siihen hyvään mitä tahtoo, vaan tekee myös
        pahaa (vapaa tulkinta Paavalin kirjeestä)

Tarkoitin, että iän myötä tulee ehkä armahtavammaksi toista mutta myös itseä kohtaan,
        - ja totta, arvot muuttuvat siinä mielessä että
        ymmärtää elämän rajallisuuden ja asioiden "pahuuden " suhteellisuuden.

Yhä sanon; älä soimaa itseäsi kohtuuttomasti:
        tiedäthän, että epätoivo on ylpeyden kääntöpuoli.

T:
        Paha, paha täti - mutta armollinen

• Petri

"Naiseni tekee myös kaiken minkä osaa ja mihin pahassa olossaan pystyy.Hän on hellä ja huomioiva, kaikesta huolimatta."

VAU! Hei, mistä tuollaisia naisia löytyy? Sinulla on käynyt USKOMATON tuuri, kun olet saanut naisen, joka kuuluu siihen noin viiteen prosenttiin sukupuolensa edustajista, jotka huomioivat miestään yhtä paljon, kuin heidän miehensä huomioi heitä.

Toivottavasti lainaamani lause pitää todellakin paikkansa, etkä liioittele tilannetta (esim. naisesi halaa sinua kerran vuodessa, sinä halaat häntä joka toinen päivä ja silti sanot, että naisesi on hellä ja huomioiva). Jos naisesi todella on tuollainen, hän on selvästi arvokkaampi ihminen, kuin tyypillinen, prinsessasyndroomasta kärsivä nainen.

• Virheen tehnyt
        Petri kirjoitti:

"Naiseni tekee myös kaiken minkä osaa ja mihin pahassa olossaan pystyy.Hän on hellä ja huomioiva, kaikesta huolimatta."

VAU! Hei, mistä tuollaisia naisia löytyy? Sinulla on käynyt USKOMATON tuuri, kun olet saanut naisen, joka kuuluu siihen noin viiteen prosenttiin sukupuolensa edustajista, jotka huomioivat miestään yhtä paljon, kuin heidän miehensä huomioi heitä.

Toivottavasti lainaamani lause pitää todellakin paikkansa, etkä liioittele tilannetta (esim. naisesi halaa sinua kerran vuodessa, sinä halaat häntä joka toinen päivä ja silti sanot, että naisesi on hellä ja huomioiva). Jos naisesi todella on tuollainen, hän on selvästi arvokkaampi ihminen, kuin tyypillinen, prinsessasyndroomasta kärsivä nainen.

Tiedän että mulla on käynyt tuuri! Siksi aion tehdä kaikkeni tämän suhteen eteen. Ja ajattele: sellaista naista petin. Minä ääliö.

Naiseni todellakin päivittäin minut huomioi, sekä pienin että suurin elein. Rakastelemme lähes joka päivä, naiseni halaa ja hellii, kokkaa mulle ja kehuu mua. Ei mitään jatkuvaa saman hokemista, että siitä lähtis maku ajan kanssa, vaan aidosti ja vilpittömästi muistaa kertoa hyvistä ajatuksistaan mua kohtaan. Jee. Ja kun hän on suuttumustaan osoittanut tämän pettämisasian tiimoilta, niin riidat on sovittu ja juteltu.

Toivottavasti säkin aarteesi löydät. Vaikka harvassahan niitä on. Ja munkin naiseni varattu. :)

• itsesääli

Lopeta sinäkin tuo itsesäälissä rypeminen ja tuhkan päällesi ripotteleminen.

• vain?

Tiedän että mulla on käynyt tuuri! Siksi aion tehdä kaikkeni tämän suhteen eteen. Ja ajattele: sellaista naista petin. Minä ääliö.

Naiseni todellakin päivittäin minut huomioi, sekä pienin että suurin elein. Rakastelemme lähes joka päivä, naiseni halaa ja hellii, kokkaa mulle ja kehuu mua. Ei mitään jatkuvaa saman hokemista, että siitä lähtis maku ajan kanssa, vaan aidosti ja vilpittömästi muistaa kertoa hyvistä ajatuksistaan mua kohtaan. Jee. Ja kun hän on suuttumustaan osoittanut tämän pettämisasian tiimoilta, niin riidat on sovittu ja juteltu.

Toivottavasti säkin aarteesi löydät. Vaikka harvassahan niitä on. Ja munkin naiseni varattu. :)

Onkohan hän sittenkään varattu??? Niin hänkin luuli sinusta.

• Virheen tehnyt
        vain? kirjoitti:

Onkohan hän sittenkään varattu??? Niin hänkin luuli sinusta.

Tajusin pointin... Ansaittu kommentti. Mutta naiseni (onneksi) osaa käsitellä asioita muutenkin kuin pettämällä.

• tiedä

Tajusin pointin... Ansaittu kommentti. Mutta naiseni (onneksi) osaa käsitellä asioita muutenkin kuin pettämällä.

etkö tiedä että naisen kosto on hirmuinen...

• uskomatonta sontaa

Tyypillinen mies. Ennen seuraavaa hoitoa.

• Viehko-Vilma

Sinäkö et ansaitsisi sitä, että joku rakastaisi sun naista hyvin ikään kuin kivusta ja särystä?
        Hmm...

• vinkkejä

Hei,

olen itse tullut petetyksi pari kk sitten, eli luulen tietäväni aika tarkkaan miltä naisestas tuntuu. Meilläkin meni mielestäni hyvin. Huom. mielestäni.

Useimmiten naiset pettävät halutessaan pois huonosta parisuhteesta (omalta osaltani totta, asiasta tosin on jo vuosia).

Useimmiten miehet pettävät halutessaan vaihtelua tai säikähtäessään suhteen vakavoitumista. Ja tarkoitan nyt terveitä, tasapainoisia ihmisiä jotka elävät hyvässä parisuhteessa, enkä sellaisia jotka käyttävät jokaikisen tilaisuuden hyväkseen.

Mutta itse asiaan:
      heti kun sain tietää mieheni pettäneen, tunsin olevani loukattu, nolattu ja häpäisty, riittämätön ja ennen kaikkea huono sängyssä, ruma ja epähaluttava. En tajunnut, miksi mies, joka sai minulta kaikkea haluamaansa ja vähän ekstraa päälle, lähti muualle. Miksi? Miksi hän pani jotain typerää ylipainoista kikattelevaa kanaa, joka on ollut sakset levällään kaupungin jokaisen miehen edessä?

Sain mieheltäni vastaukseksi vain ”en mä osaa selittää mitä tapahtui”, ”ei se merkinnyt mitään”, ”mä olin ihan kännissä” ja muuta, mikään ei selventänyt tilannetta eikä parantanut oloani.

Tarvitset paljon, PALJON aikaa. Sinun on nyt oltava naisesi tukena melkein 24/7. Jos hän haluaa tietää yksityiskohtia, älä kerro, sano ettet muista mitään ja sekin vähä mitä muistat, on melkein painajaismaista. Sano että hän, oma kultasi, on parasta mitä sinulle on koskaan tapahtunut. Kerro naisellesi ettei kukaan voi koskaan yltää samaan kuin hän.

Jos naisesi itkee, älä lähde pois. Ole vieressä ja lohduta häntä, pidä häntä sylissä ja lähelläsi. Jos hän purkaa kiukkunsa sinuun, kestä se, koska olet ansainnut sen. Anna hänen raivota ja tuoda tunteensa julki, koska niin hän saa käsiteltyä surunsa ja raivonsa nopeammin.

Pidä lupauksesi, älä nyt anna hänen luottamustensa rippeiden notkahtaa vähääkään. Jos mogaat nyt pienenkin asian, pyydä vuolaasti anteeksi ja näytä olevasi pahoillasi. Älä näyttele, mutta mieluiten puhu: kerro hänelle, ettet tarkoittanut sitä, mutta teet parhaasi ettei se toistu.

Sinun on näytettävä naisellesi, että pelkäät hänen menettämistään yli kaiken ja teet mitä vaan, KOROSTAN: MITÄ VAAN, jotta hän luottaisi sinuun uudelleen. Vaikka mielestäsi nöyristelisit tai alentaisitkin itsesi, tee se. Naisesi on haavoittunut ja tarvitsee nyt todisteita omasta riittävyydestään, anna niitä hänelle! Näytä, ettet pelkää itkeä, osoita pelkääväsi menettää hänet. Ja vaikka hän lähtisikin lopullisesti pois, hyväksy se ratkaisu. Sinun ei tarvitse ymmärtää sitä, mutta hyväksy se. Sinä teit oman valintasi, hän tekee omansa.

Voimia teille molemmille. Mutta usko pois, aikaa tämä homma vie ainakin tuplasti enemmän kuin mitä luulet. Naiset eivät vain käsittele asiaa ”puhumalla” pari kertaa ja that’s it, vaan mieleen saattaa tulla – ja tuleekin – lisäkysymyksiä, muistoja, epäilyjä… Ole valmis siihen, että asiaa puidaan vielä vuosienkin päästä.

Joka tapauksessa, sinä voit tehdä paljon. Tee se.

• Myös petetty

Kiitos hyvästä kirjoituksesta. Minusta tuntui aivan samalta kun mies petti. Hyviä neuvoja annoit tilanteeseen. Minä olen vaan niin vihainen että järjestelin häitämme ja ukko touhusi työkaverinsa kanssa ja kaikki miehen työkaverit tiesi tästä "työpaikkaromanssista" eli meitsin kidutusoperaatiosta sain tietää suhteesta 4 kk häiden jälkeen. Kiva tietää että muut tiesi mutta minä en teinnyt. Tuntui että meitsiä on petetty tuhanteen kertaan.

• auttoi minua

Hei.

Vaikka tässä onkin sukupuolet toisinpäin niin kerrompa omat mietteeni.

Itselle kävi niin että avovaimoni petti 4,5 vuotta sitten ja täytyy sanoa että ei se varmaan koskaan unohdu täysin. Keskustelu auttaa paljon, ainakin me kävimme suhteen asiat läpi tarkasti ja se auttoi. Luottamus kasvoi ajan myötä ja nyt luotan sata prosenttisesti naiseeni. Silti alkuaikoina pettäminen oli mielessä vähän väliä, vuoden päästä ehkä kerran kuussa, parin vuoden päästä vielä harvemmin. Nyt se ei enää ole käynyt mielessä, tosin nyt tietysti kun muistelen mitä itselle on joskus tapahtunut, mutta asia ei enää tunnu sillälailla pahalta. Sen jälkeen on tapahtunut niiiin paljon hyvää, että luottaa itseensä täysin.

Itse olin ainakin positiivisesti aina yllättynyt, kun avovaimo lähti esim. johonkin firman bileisiin ja yleensä pilkun jälkeen saapunut nainen saapuikin kotiin ennen puoltayötä, eikä humalatila ollut kaatokänni (pettäminen tapahtui myös kaatokännissä). Kuitenkin muistelen että petoksen jälkeen sitä mietti aina kun toinen lähti iltaa viettämään, että mitäköhän siellä tapahtuu... sainkin siihen vastauksen tekstiviestillä kysymättä sitä :) tyyliin "Moi. Ollaan xxx:ssä, täällä on kivaa x:n ja y:n kanssa :) rakastan sinua!"

Tämä oli mielestäni ihanaa hänen puoleltaan ja teki yksinolon kotona helpommaksi. En edes vaatinut/pyytänyt häntä raportoimaan asioistaan, mutta hän teki sen vapaaehtoisesti. Kuitenkin itsestään oli niin epävarma silloin ja jos sovitut ajat eivät pitäneet, niin tuli heti pahat muistot mieleen.

Nyt tietysti lähiaikoina kannattaa erityisesti miettiä omia menojansa. Uskoisin, että asettamalla hänet prioriteetiksi YKSI kaikessa, missä normaalisti ehkä tehtäisiin joku kompromissi, saat hänet huomaamaan, että teet mitä tahansa hänen vuokseen. Tämä ei tarkoita tietenkään että sinun pitää luopua loppuelämän ajaksi omista asioista, mutta kriisin ollessa vielä ihan tuoreessa muistissa ja toisen itsetunnon ollessa nolla, niin on syytä joustaa omista asioista. Jos naisesi haluaa keskustella asiasta, niin älä vähättele sitä, vaan keskustelkaa niin paljon kun hän haluaa siitä puhua. Olemalla rehellinen hänelle voit voittaa luottamuksen ajan kanssa. Ainakin näin kävi minulle.

Itse piristän vaimoani (vaikka en ole pettänytkään häntä) silloin tällöin vaikka tekemällä iltapalan tai järjestän lapsenvahdin hänen tietämättään ja vien elokuviin tms. Pääasia on että huomioi toisen ja tekee sen sydämestään, ei velvollisuudesta.

Tsemppiä teille. Kyllä jatko onnistuu varmasti, jos vain sitä molemmat haluavat.

ps. lueppa vaikka hyvä artikkeli väestöliiton sivuilta, jos et ole vielä lukenut...

http://www.vaestoliitto.fi/yksilo-ja_pariterapia/artikkeleita/?x13200=20085

• Virheen tehnyt

Todella hyvä artikkeli. Kiitos siitä.

Muuten toiminkin jo "oikein", eli kuvailemallasi tavalla. Tekee vain pahaa katsoa, kun oma nainen kärsii. Mutta yhdessä tästä selvitään...
        Kumpa vain löytäisin sen syyn, miksi petin. Se auttaisi jo paljon.

• meikä

Todella aikuista tekstiä kokemuksen syvällä rintaäänellä.
        Kunpa tämän kirjoituksesi ja liitteesi lukisi useampikin "petetty" ja "pettäjä", siinä olisi lievitystä molempien haavoihin.

Aloittajalle sanoisin, että kännissä tehdylle teolle ei välttämättä löydy koskaan mitään järkiperäsitä selitystä. Kännissähän järki on kanttuvei ja primitiiviset tunteet vie.
        Sä olet päissäsi erilainen kuin selvinpäin ja sekin sun on nyt hyvä tiedostaa. Vastaavantasoista ryyppäämistä kandee varoa ihan tietoisesti, sillä silloin purkautuu myös edellisen kännisen kompuroinnin nostattama syyllisyys, häpeä ja itseinho.

• -----------------------

Muuten toiminkin jo "oikein", eli kuvailemallasi tavalla. Tekee vain pahaa katsoa, kun oma nainen kärsii. Mutta yhdessä tästä selvitään...

Etsit syitä miksi petit? Varmasti kaikkia kiinnostaa tietää ne, eikä kukaan ymmärrä niitä. Terapiassa mä opin kyllä etsimään syitä omiin käytöshäiriöihini.

Täytyy palata tilanteeseen (mielessä) ja kelata senhetkisiä mielenväläyksiä.Jos kykenee. Olit kännissä, mutta tarpeex selvä small talkiin, jossa kerroit harakalle, että olet oikeasti naimisissa jne.? Sen jälkeen harakka kamppasi sut väkisin seksiasentoihin ja silloin humalatila sattuikin olemaan maksimipromilleissa? Huono yhdistelmä, vahvat dominat ja vahvat nesteet veressä.

Mun mielestä, itse miehiin pettyneenä naisena, sun teksti vaikuttaa just Casanovan hyvin "ammattitaitoiselta" fraseeraukselta.Oikeat sanat jne oikeat kukkapuskat.

• Virheeen tehnyt
        ----------------------- kirjoitti:

Etsit syitä miksi petit? Varmasti kaikkia kiinnostaa tietää ne, eikä kukaan ymmärrä niitä. Terapiassa mä opin kyllä etsimään syitä omiin käytöshäiriöihini.

Täytyy palata tilanteeseen (mielessä) ja kelata senhetkisiä mielenväläyksiä.Jos kykenee. Olit kännissä, mutta tarpeex selvä small talkiin, jossa kerroit harakalle, että olet oikeasti naimisissa jne.? Sen jälkeen harakka kamppasi sut väkisin seksiasentoihin ja silloin humalatila sattuikin olemaan maksimipromilleissa? Huono yhdistelmä, vahvat dominat ja vahvat nesteet veressä.

Mun mielestä, itse miehiin pettyneenä naisena, sun teksti vaikuttaa just Casanovan hyvin "ammattitaitoiselta" fraseeraukselta.Oikeat sanat jne oikeat kukkapuskat.

Enpä ole koskaan itseäni tuntenut järin casanova tyyppiseksi. En ole jutuillani osannut naisia naurattaa samalla tavalla kuin jotkut. Ulkonäölläni olen vaikutuksen tehnyt, silloin kun naisia vielä metsästin.

Psykologilla käyn kyllä. Mainitsinkin siitä jossakin tässä keskustelussa. Siellä juuri haen sitä syytä. Vielä moista ei ole löytynyt.

Juttu meni niin, että oltiin porukalla juhlimassa, siis poikien kanssa. Yhdessä menimme joihinkin pirskeisiin. Siellä tapasin sen naisen. Noissa juhlissa en vielä flirttiä harrastanut, tai kokenut saavani myöskään naisen puolelta. Lyhyessä käymässämme keskustelussa vain meidät esiteltiin. Baarissa nainen tuli viereeni istumaan, ja alkoi kehua minua. Keskustelun alkuvaiheessa hän kysyi, olenko varattu. Sanoin että kyllä. Nainen lähti hetken päästä pois.

Hän palasi takaisin seuraavassa baarissa, ja vielä selkeämmin iski. Hän kehui kroppaani jne. Se teki tällaiseen pieneen narsistiin vaikutuksen. Jossain vaiheessa suutelimme. Mutta tämän jälkeen kaikki keskustelut ym. ovat minulle hyvin huonosti muistissa. Jatkoille menimme pienessä porukassa naisen luokse. Siellä sammuin sohvalle. Minut herätettiin hyväilemällä suulla hyvin intiimistä paikasta. jne. Aamulla heräsin naisen sängystä ja olo oli vastenmielinen. Menin hotellilleni ja istuin suihkussa varmaan kaksi tuntia. Oli kuvottava olo.

Tekee pahaa kirjoittaa tapahtuneesta. Tulee ihan fyysisestikin paha olo. Tuleeko casanoville???

Eikä mulla ole nimettömänä netissä mitään intressiä vääristellä asioita.

• toinen virheellinen

Olen vahvasti sitä mieltä,että rakkaus on myös tahdon asia eikä vain huuman vietävänä olemista.Se syvä rakkaus tulee vuosien päästä,se,jossa järki ja tunne tekevät yhteistyötä sulassa sovussa.

• Pete
        Virheeen tehnyt kirjoitti:

Enpä ole koskaan itseäni tuntenut järin casanova tyyppiseksi. En ole jutuillani osannut naisia naurattaa samalla tavalla kuin jotkut. Ulkonäölläni olen vaikutuksen tehnyt, silloin kun naisia vielä metsästin.

Psykologilla käyn kyllä. Mainitsinkin siitä jossakin tässä keskustelussa. Siellä juuri haen sitä syytä. Vielä moista ei ole löytynyt.

Juttu meni niin, että oltiin porukalla juhlimassa, siis poikien kanssa. Yhdessä menimme joihinkin pirskeisiin. Siellä tapasin sen naisen. Noissa juhlissa en vielä flirttiä harrastanut, tai kokenut saavani myöskään naisen puolelta. Lyhyessä käymässämme keskustelussa vain meidät esiteltiin. Baarissa nainen tuli viereeni istumaan, ja alkoi kehua minua. Keskustelun alkuvaiheessa hän kysyi, olenko varattu. Sanoin että kyllä. Nainen lähti hetken päästä pois.

Hän palasi takaisin seuraavassa baarissa, ja vielä selkeämmin iski. Hän kehui kroppaani jne. Se teki tällaiseen pieneen narsistiin vaikutuksen. Jossain vaiheessa suutelimme. Mutta tämän jälkeen kaikki keskustelut ym. ovat minulle hyvin huonosti muistissa. Jatkoille menimme pienessä porukassa naisen luokse. Siellä sammuin sohvalle. Minut herätettiin hyväilemällä suulla hyvin intiimistä paikasta. jne. Aamulla heräsin naisen sängystä ja olo oli vastenmielinen. Menin hotellilleni ja istuin suihkussa varmaan kaksi tuntia. Oli kuvottava olo.

Tekee pahaa kirjoittaa tapahtuneesta. Tulee ihan fyysisestikin paha olo. Tuleeko casanoville???

Eikä mulla ole nimettömänä netissä mitään intressiä vääristellä asioita.

...voi hellanlettas, sä olet pelle.

Olen niin hyvä ihminen, haluan hyvittää naiselleni
        kaiken, en IKINÄ enää tee sellaista

- ja kuitenkin; olit niin vietävissä että pieni huomio ja kehuminen sai sut nukahtamaan johonki
        sohvalle...miksi et lieventänyt juomistasi ja lähtenyt kotiin jos tilanne oli jo suuteluasteella
        (jonka jälkeen et muka muista mitään, hah)

Jutuistasi tulee se maku, että yrität jotenkin vakuuttelulla "puhdistaa" itsesi, ettet
        kestä oman "hyvän" miehen kuvan luhistumista omissa silmissäsi - siksi "julkisesti" haluat
        kirjoitella tänne - näyttääksesi itsellesi kuinka hyvä sentään olet, kuinka katuva.

Pahatäti oli osittain oikeassa; sulla on vielä piiiitkä matka suostua ihmiseksi.

Valehtelet itsellesi, näin uskon.
        Voi voi.

• Virheen tehnyt
        Pete kirjoitti:

...voi hellanlettas, sä olet pelle.

Olen niin hyvä ihminen, haluan hyvittää naiselleni
        kaiken, en IKINÄ enää tee sellaista

- ja kuitenkin; olit niin vietävissä että pieni huomio ja kehuminen sai sut nukahtamaan johonki
        sohvalle...miksi et lieventänyt juomistasi ja lähtenyt kotiin jos tilanne oli jo suuteluasteella
        (jonka jälkeen et muka muista mitään, hah)

Jutuistasi tulee se maku, että yrität jotenkin vakuuttelulla "puhdistaa" itsesi, ettet
        kestä oman "hyvän" miehen kuvan luhistumista omissa silmissäsi - siksi "julkisesti" haluat
        kirjoitella tänne - näyttääksesi itsellesi kuinka hyvä sentään olet, kuinka katuva.

Pahatäti oli osittain oikeassa; sulla on vielä piiiitkä matka suostua ihmiseksi.

Valehtelet itsellesi, näin uskon.
        Voi voi.

En tiedä miksi et usko että muistini pätkii.(?) Olin vahvassa humalatilassa. Eikös ole melkoisen normaalia, että ei sellaisen illan jälkeen kaikkea muista? On toki minulla joitakin epämiellyttäviä välähdyksiä tapahtuneesta mielessäni, mutta ei mitään tarkkaa missä järjestyksessä jne.

En ole ollut hyvä ihminen, mutta sellaiseksi haluan pyrkiä. Ja miksi en lähtenyt ajoissa pois... Niinpä. Hyvä kysymys. Olisi pitänyt, mutta tehtyä en valitettavasti saa tekemättömäksi. En tiedostanut vielä silloin mitä virhettä olen tekemässsä. Tajusin sen sillä hetkellä kun aamulla heräsin.

Julkista tämä kirjoittelu ei mielestäni ole. Täysin anonyymejähän tässä ollaan. Ja olen antanut omat tekoni kaikelle parjaukselle alttiiksi. Miten sillä puhdistaisin mielessäni kuvaa itsestäni?

Enkä edes kirjoittanut tänne itseni takia, vaan usko pois, haluan auttaa naista, jonka kanssa olen vannonut lopun elämäni jakavani! Niin myötä- kuin vastamäessä.

Katumukseni haluan näyttää ennen kaikkea naiselleni. Ja tästä asiasta ei tiedä muut kuin me, vanhempani ja siskoni. Vanhempani elämänkokemuksellaan ovat olleet hyvä apu meille molemmille.

Kerro mitä itselleni valehtelen?

• kovasti

Onko näin viisaita miehiä olemassa?

• tarina

Jos haluat lukea oman tarinani, se löytyy Sydänsuruja osastolta Petetty-nimellä (Mimmu). Voisin kuvitella, että sun juttusi olisi poikaystäväni kirjoittama, luulen että hän ajattelee melkolailla samalla tavoin kuin sinä. Aikataulu ei sentään täsmää. Minulla ei taida olla voimia auttaa sinua sen enempää, mutta toivon teille parasta jatkoa. Itsekin varmaan yritän jatkaa suhdetta, vaikka eroaminenkin on käynyt mielessä.

• nimim.kaiken kokenut

Vaatii pitkän ajan,että luottamus ja itsetuntokin palaa eikä häivy taas taivaan tuuliin.Älä ainakaan jatka pettämistä,vaikka tilaisuuksia siihen olisi joka askeleella,ja ole avoin.Avaimet ovat paljolti sinun kädessäsi.Äläkä ihmettele, jos naisesi pysyttelee etäämpänä sinusta nyt.Jokainen pettäminen etäännyttää petettyä.

• Kirsi

Petit kerran, petät toisenkin kerran. Suhteessa ei ole kaikki kunnossa, jos noin käy. Vaikea voittaa luottamus takaisin, eipä luultavasti ikinä palaa, vaikka siltä näyttäisi.
      Mieti tarkkan miksi petit ja mieti myös sitä yritätkö nyt vain korjata omaa pahaa oloasi yrittämällä saada naisesi luottamuksen takaisin.

• Virheen tehnyt

Enpä jaksa enää välittää noista "petin kerran, niin petät toisenkin" jutuista. Todellisuus ympärillä todistaa, että moni on virheestään oppinut. Se täytyy vain käsitellä oikein, ja syyn on löydyttävä.

Eilen pienen läpimurron sillä saralla teimmekin. Nyt tuntuu jo siltä, että jotain konkreettista voimme tehdä.

Ja ei pettäminen ole aina parisuhteen huonouden vika. Yksilön huonouden vika se sen sijaan on aina. Mihin tahansa ongelmaan, on se sitten parisuhteessa ja ihmisen omassa päässään, niin pettäminen on huono apukeino.

Ja tietysti haluan myös itselleni paremman olon. Eihän siinä nyt ole mitään ihmeellistä. Mutta ensisijaisesti ajattelen nyt naistani.

• Huomautus

Enpä jaksa enää välittää noista "petin kerran, niin petät toisenkin" jutuista. Todellisuus ympärillä todistaa, että moni on virheestään oppinut. Se täytyy vain käsitellä oikein, ja syyn on löydyttävä.

Eilen pienen läpimurron sillä saralla teimmekin. Nyt tuntuu jo siltä, että jotain konkreettista voimme tehdä.

Ja ei pettäminen ole aina parisuhteen huonouden vika. Yksilön huonouden vika se sen sijaan on aina. Mihin tahansa ongelmaan, on se sitten parisuhteessa ja ihmisen omassa päässään, niin pettäminen on huono apukeino.

Ja tietysti haluan myös itselleni paremman olon. Eihän siinä nyt ole mitään ihmeellistä. Mutta ensisijaisesti ajattelen nyt naistani.

Olet nyt juuttunut hokemaan tuota, että "vika ei ole naisessa". Sinänsä helpottava juttu tämän naisen identiteetin kannalta.

Mutta: tilannetta ja luotettavuusarvoasi ei tippaakaan paranna se, että toteat kaiken johtuneen siitä, että sinä koet riittämättömyyden tunnetta. Itselleni tuli nimittäin heti mieleen, että mahtaako tuo krooninen riittämättömyytesi tunne ajaa samaan tekoon joskus uudestaankin?

• Virheen tehnyt
        Huomautus kirjoitti:

Olet nyt juuttunut hokemaan tuota, että "vika ei ole naisessa". Sinänsä helpottava juttu tämän naisen identiteetin kannalta.

Mutta: tilannetta ja luotettavuusarvoasi ei tippaakaan paranna se, että toteat kaiken johtuneen siitä, että sinä koet riittämättömyyden tunnetta. Itselleni tuli nimittäin heti mieleen, että mahtaako tuo krooninen riittämättömyytesi tunne ajaa samaan tekoon joskus uudestaankin?

...yritän käsitellä. Eli miksi minulla ei asiat ole niin hyvin omassa hanskassa, että tekisin itsellenikin parhaalla tavalla asiat tässä elämässä.

Se "läpimurto" jonka koimme, ja josta keskustelu jatkuu on se, että minulle on jo lapsuudesta ja varhaisaikuisuuden pitkästä suhteesta kasvanut hylkäämisen pelko. Olen siksi tavallaan "ehtinyt ensin" loukata. Eli kun asiat ovat olleet niin hyvin jo pitkään, niin se vanha pelko kumpusi alitajunnasta huutelemaan, että varo nyt hyvä mies...

En minä virheitäni toista, jos ne käsittelen oikein. Tietysti etsin toisen tavan hoitaa alitajuntaisia pelkojani, ja myös omaakin itsetuntoani, joka nyt on kolhun saanut. Pettäminen ei ole keino tehdä mitään hyvää kenellekään.

• Laura

...yritän käsitellä. Eli miksi minulla ei asiat ole niin hyvin omassa hanskassa, että tekisin itsellenikin parhaalla tavalla asiat tässä elämässä.

Se "läpimurto" jonka koimme, ja josta keskustelu jatkuu on se, että minulle on jo lapsuudesta ja varhaisaikuisuuden pitkästä suhteesta kasvanut hylkäämisen pelko. Olen siksi tavallaan "ehtinyt ensin" loukata. Eli kun asiat ovat olleet niin hyvin jo pitkään, niin se vanha pelko kumpusi alitajunnasta huutelemaan, että varo nyt hyvä mies...

En minä virheitäni toista, jos ne käsittelen oikein. Tietysti etsin toisen tavan hoitaa alitajuntaisia pelkojani, ja myös omaakin itsetuntoani, joka nyt on kolhun saanut. Pettäminen ei ole keino tehdä mitään hyvää kenellekään.

Hyvä selitys, mutta jotenkin se ei natsaa illan tapahtumiin. Kaikkihan tapahtui täysin sattumalta ja vieläpä erittäin suoran toiminnan tuloksena (olit siis jo lähes sammunut, kun nainen tuli luoksesi ja meni suoraan asiaan -en usko että KUKAAN mies tässä vaiheessa enää sanoisi EI). Olet tällöin reagoinut ainoastaan fyysiselle ärsykkeelle.

Vai lähditkö reissuun vähän sillä mielellä, että apua, koko elämä on liikaa mallillaan, kaikki on niin upeaa ja kaunista: tänään haluan hakea rosoa elämääni!?

• Minä

Kuulostaa tosi ikävältä.Jos nykyisessä elämässäni tekisin tuon virheen,ampuisin varmaan itseni.En kestäisi sitä pahan olon tunnetta itsessäni enkä toisessa.Entisessä elämässäni tein sitä melkein aina kun tilaisuus koitti..mutta en rakastanutkaan exääni
      enää siinä vaiheessa!Nyt kun rakastan nykyistä miestäni yli kaiken,en voisi ajatellakkaan mitään tuollaista.Me käymme aina yhdessä joka paikassa ja olemme muutenkin yhdessä koko ajan.Ei sen takia että en luottaisi itseeni,vaan haluan elää elämäni
      hänen kanssaan koska meillä on ihanaa yhdessä niin
      arkena kuin juhlanakin.Syrjähyppy jättää suhteeseen parantumattoman arven,valitettavasti ja
      se tulee esille vähän väliä,tahtoi tai ei.Jos sen yli pääsee joskus,se vie todella aikaa ja vain keskinäinen rakkaus voi parantaa haavat.Olkaa mahdollisimman paljon yhdessä ja tehkää kivoja asoita,ei juhliminen ja baareissa käyminen ainakaan paranna asioita,humalassa kaikki muistuu
      mieleen ja tulee kaivettua ne esille.Mukavia askareita ja kivoja reissuja yhdessä,se kannattaa!
      Kaikkea hyvää sinulle joka varmasti rakastat naistasi!

• löytyy

Kova työ on edessä. Jos parisuhde on ennen pettämistä ollut petetyn mielestä hyvä ja toimiva, pettäminen on niitä suurimpia kriisejä mitä ihminen voi kokea. Kirkon perheasiainkeskuksen (tai joku tuollainen instanssi se nyt oli, en muista tarkkaan nimeä) työntekijän mukaan vain alle 5% näistä tapauksista päätyy jatkamaan onnellisina, loput eroaa. Jotkut ennemmin, toiset myöhemmin, mutta ero siitä tahtoo seurata. Tämä työntekijä on siis päivittäin tällaisten tapausten kanssa tekemisissä.

Pettämisestä tahtoo seurata niin iso sotku että harva pari pystyy selvittelemään sitä omin avuin. Suosittelen myös omasta kokemuksestani ulkopuolisen keskusteluavun hakemista. Asiaa kahdestaan setviessä tahdotaan jumia samoihin asioihin tyyliin "miksi teit sen?" ja "en minä tiedä, olen todella pahoillani, rakastan vain sinua, anna anteeksi". Se ei pitemmän päälle auta, vaan pitäisi päästä syvemmälle.

Minun vanhempani jatkoivat myös ja jatkavat edelleen, mutta eipä äiti ole unohtanut, vaikka tapahtuneesta on yli 20 vuotta. Kai hän on jollain tapaa anteeksi antanut koska yleensä jatkoi, mutta ei se siis unohdu. Oma parisuhde taas päätyi eroon vuoden yrittämisen jälkeen, ja parempikin oikeastaan niin. Ei varmaan sitä mitä haluat kuulla, mutta varaudu siihen että kumppanisi näkee sinut nykyään täysin eri lailla kuin ennen, eikä se kuva ole välttämättä hyvä.

• vielä

Sanoit jossain viestissä että etsit syytä sille miksi petit. Toisessa viestissä jo vastasitkin siihen, olit humalassa, olit imarreltu toisen naisen huomiosta, ja lopulta myös itse halusit seksiä kun toinen teki aloitteen. Tuskin siinä sen suurempaa motiivia taustalla oli jos kerran parisuhteesi on/oli hyvä, hyväksy se että sillä hetkellä halusit sitä, ja se halu johti seksiin. Tästä tietenkin seuraa kumppanillesi se epäilys että jos noin helpolla lankesit nyt, on mahdollista että tulet jatkossakin lankeamaan. Ja luultavasti tästä myös johtuu se itsetunnon aleneminen.

Kumppanisi pitää saada puhua peloistaan, mutta häntä täytyy auttaa pääsemään siitä myös yli. Tässä vaiheessa se ulkopuolinen taho voisi olla enemmän avuksi kuin sinä yksin, joten edelleen sanon että sinne pariterapiaan mars.

• Naisen näkökulma

Minulle ja poikaystävälleni kävi aivan vastaavanlaisesti, siis minä olen se petetty osapuoli. Siitä on nyt 3 1/2 vuotta aikaa (olimme seurustelleet tuolloin vasta 1/2 vuotta), eikä ole sen jälkeen toistunut. Poikaystäväni kertoi siitä minulle heti ja olen kiitollinen siitä rehellisyydestä (teit oikein kun kerroit!). Huomasin kyllä, kuinka vilpittömästi hän katui tekoaan. Sanoin poikaystävälleni suoraan, että en jätä häntä, mutta jos se toistuu niin lähden. Kesti vähän aikaa ennen kuin pystyin unohtamaan sen. Luottamusta oli vaikeaa saada takaisin, mutta ajan kanssa opin luottamaan häneen. Aluksi poikaystäväni kosketuskin tuntui vastenmieliseltä, mutta äkkiä se siitä ohi meni. Nyt luotan poikaystävääni 100%. Tiedän, ettei hän tekisi sitä enää koskaan. Jos et enää töppäile, niin saat varmasti anteeksi, ja pystytte unohtamaan sen molemmat. Sen voin sanoa, että tekosi satutti, mutta aika parantaa haavat. Poikaystäväni ymmärtää, niinkuin sinäkin nyt, että se ei ole sen arvoista! Olisi hyvä jos näyttäsit viestini myös hänelle, koska minusta tuntui varmasti samalta kuin hänestä nyt. Ja ainoa neuvo mitä voin antaa: näytä kuinka paljon rakastat häntä, ihan arkipäiväisillä asioilla, kuten halaamisella:).

• näkökulmaa

Juuri - arkipäiväisillä asioilla. Ja kun puhut,teet jotain,puolisosi vaistoaa,tuleeko se sydämestä vai onko jotain kilven kiillotusta.Naisen vaisto on herkempi keskimäärin kuin miehen,usko pois.

• Paddy

..niin käy edes testeissä ettet tartuta naistas seikkailujes takia. Jos muisti pätkii jo muutenki epämääräisen illan jäljiltä, niin ei ihme että olisit saanut pientä "tuliaista" kotiin viemiseksi harakaltasi.

• Naisen näkökulma

Niin, ja jos tämä yhtään lohduttaa, itse olen unohtanut tapauksen täysin, viestisi vain palautti sen mieleeni. Kaikkihan me teemme virheitä, ja niistä oppii! Olemme todella onnellisia nykyään, ja en jaksa sitä enää muistella:). Joskus pöhnässä päin kinastellessamme saatan ottaa asian esille, mutta pistän suuni kiinni nopeasti, kun huomaan, että sen esille ottaminen satuttaa häntä suuresti, kyllä hän on jo siitä tarpeeksi kärsinyt! Uskon, että teillä kääntyy asiat myös näin. Niin, ja tosiaan, esitin tuolloin kysymyksiä hänelle siitä muijasta jatkuvasti. Vastauksia en pahemmin saanut (edes nimeä...), ja ehkä hyvä oli niin.

• Virheen tehnyt
        Paddy kirjoitti:

..niin käy edes testeissä ettet tartuta naistas seikkailujes takia. Jos muisti pätkii jo muutenki epämääräisen illan jäljiltä, niin ei ihme että olisit saanut pientä "tuliaista" kotiin viemiseksi harakaltasi.

Kävin testissä. Tautia ei onneksim ollut.

• Laura

Pettäjämiestä käsketään tekemään kaikenlaista naiselleen, jotta naisen olo helpottaisi. Mutta, entä jos

- Halausta ei vain voi ottaa vastaan. Tuntuu nöyryyttävältä näyttää tarvitsevansa (kaikesta huolimatta) toista ja tuntuu vaikealta koskea takaisin. Tekee mieli väistyä ja vetäytyä kauas vaikka sydän huutaakin, että ota syliin!

- Kukat tuntuvat irvokkailta.

- Keskustelu ei onnistu kun yksinollessa kasautuu niin paljon kysymyksiä, mielikuvia ja raivoa, että se purkautuu vain huutona.

- Toisen hyviä tekoja ja pyrkimystä miellyttää alkaa oman epätoivon takia halveksia ja/tai käyttää hyväkseen

• Rohkeutta!

Fiksunta olisi jutella aiheesta suoraan naisesi kanssa. Selitä miksi teit sen ja kerro että et tule enää koskaan tekemään samaa virhettä. Sinun tulisi saada hänet vakuuttuneeksi siitä, että hän on ainoa jolla on sinun sydämessäsi paikka. Ja aika korjaa loput. Puhuminen on tärkeintä. Ole mies ja uskalla puhua!

• Virheen tehnyt

Puhumme kyllä paljon. Mitään ei jätetä sanomatta. Asiat olemme päättäneet käydä kunnolla läpi.

• nuorineiti

Kuten huomaat, naiset ajattelevat lähes aina "kerran pettää, pettää toisenkin kerran". Vaikkei se edes aina pidä paikkaansa. Eli aivan hyvin voi naisesi ajatella itsekin näin. Pelkää että teet sen uudelleen.

Poikaystäväni valehteli minulle n. vuoden ajan paljon asioistaan. Luottamus meni tällaisestakin, tietenkin. Hänessä on vain se huono puoli että hän ei puhu tunteistaan oikeastaan yhtään ellen kysele. Ja parasta olisi jos kyselemättä tulisi tekstiä. Eli puhu. Suurin osa naisista arvostaa sitä paljon.

Huomioi, mutta anna omaa tilaakin. Älä ole koko ajan vieressä, naisesi saa kaivata sinua. Silloinhan sen tajuaa mitä vieressä on, kun se ei enää ole siinä.

Kauanko olette olleet yhdessä? Oletteko kihloissa, naimisissa? Itse arvostaisin todella jos mies ostaisi kihlat, ei tietenkään vielä kun tilanne on pahimmillaan. Näyttää että "sinä se olet se jonka kanssa tahdon olla aina." En tunne naistasi joten en voi tietää mitä mieltä hän olisi. Sinä toivottavasti tunnet.

Luottamuksen saa takaisin aikanaan, riippuu ihmisestä kuinka herkästi oppii luottamaan. Minä ainakin tunnustan luottavani liian helposti ihmisiin, siitä saa kärsiä. Pienillä teoilla se lähtee. Jos on sovittu että tekee jotain, se tehdään, ei unohdeta.

Mikä parantaa naisen oloa? Aika. Puhu hänelle. Kuten on jo sanottu, tehkää yhdessä asioita mitkä saisivat tapauksen mielestänne. Ihan vaan oleminen yhdessä. Sano rakastavasi naistasi, mutta älä liian usein.

Niin se on, pahat asiat säilyvät mielessä paljon pidempään kuin hyvät. Ja pahat asiat uskookin helpommin kuin hyvät.

• nainen 36__

en antas naisena anteeksi.Kun mies vieraan makuun pääsee...se tekee sen uudelleen.Ja ei siinnä auta katumiset eikä mitkään.Nykyään kaikilla menee noin aina ruoho on *vihreempää naapurissa*.
      Parempi olla ikisinkku kun suhteessa.
      Parannat sitä naisesi oloa antamalla hänen tehdä päätöksensä.

• KYYNEL - vuoden takaa

Avomieheni petti minua puolitoista vuotta sitten. Se oli kurja kokemus ja purin suruani ja oloani myös tällä palstalla. Olin nimimerkillä kyynel. Yhdessä olemme olleet 7 vuoden ajan ja molemmat olemme nyt 25 vuotiaita.

Annoi hänelle anteeksi suhteellisen nopeasti. TIlanne itseasiassa lähensi meitä keskustelemaan enemmän. Tämä asia ei koskaan unohdu, tiedän sen. Sen kanssa vain yritän oppia elämään.

Viihdyn hänen seurassaan enkä voisi ketään muuta ajatella elämänkumppanikseni. En vain luota hänen tunteisiinsa. En usko että hän rakastaa minua. En usko että miehet pystyvät rakastamaan. Tämä voi johtua myös hankalasta lapsuudestani : isäni oli alkoholisti, yritti itsemurhaa useaan otteeseen ja petti myös äitiäni.

En pysty täysin luottamaan mieheeni, mutta olen sanonut että seuraavasta kerrasta kaikki on loppu. Annan hänen silti mennä kavereiden kanssa ulos ja mahdollistan "vapaan elämän", mutta joka hetki odotan sitä että hän pettää minua uudelleen. Että pääsen vapaaksi :(

• kyynelistä
        KYYNEL - vuoden takaa kirjoitti:

Avomieheni petti minua puolitoista vuotta sitten. Se oli kurja kokemus ja purin suruani ja oloani myös tällä palstalla. Olin nimimerkillä kyynel. Yhdessä olemme olleet 7 vuoden ajan ja molemmat olemme nyt 25 vuotiaita.

Annoi hänelle anteeksi suhteellisen nopeasti. TIlanne itseasiassa lähensi meitä keskustelemaan enemmän. Tämä asia ei koskaan unohdu, tiedän sen. Sen kanssa vain yritän oppia elämään.

Viihdyn hänen seurassaan enkä voisi ketään muuta ajatella elämänkumppanikseni. En vain luota hänen tunteisiinsa. En usko että hän rakastaa minua. En usko että miehet pystyvät rakastamaan. Tämä voi johtua myös hankalasta lapsuudestani : isäni oli alkoholisti, yritti itsemurhaa useaan otteeseen ja petti myös äitiäni.

En pysty täysin luottamaan mieheeni, mutta olen sanonut että seuraavasta kerrasta kaikki on loppu. Annan hänen silti mennä kavereiden kanssa ulos ja mahdollistan "vapaan elämän", mutta joka hetki odotan sitä että hän pettää minua uudelleen. Että pääsen vapaaksi :(

Olet todella rehellinen itsellesi ja hyvä,että teillä keskustelu sujuu.Katsos se ei ole niin luonnostanlankeavaa täällä Pohjolassa. Toivon teille kaikkea hyvää ja sitä,että jonain päivänä et enää joka hetki pelkää hänen pettävän.

• mies 37__

Kuulehan ikikinkku, tarkoitin ikisinkku. Olet aivan oikeassa. Jos kukaan ei pettäisi, niin meillä ei olisi aivoeroja ei kun siis avioeroja.

Äläkä sitä naapurin ruohoa pelkää, hyvä mies kyllä tietää millä laitumella kunnon sonnin on parasta rouskuttaa.

Mutta miten voisi saada naiset lopettamaan sen himpuran tuota tarkoitin sen vimpuran tai noh sen jakamisen muille?

• PirunNyrkki

Mitenkään pässinpää! Ajattelepas toisinpäin:Jos eukkosi olisi pettänyt niin pystyisitkö itse luottamaan enää koskaan samalla lailla? Kannattaisi ajatella tekojenasa seuraamuksia etukäteen niin ei tarvitsisi itkeä jälkikäteen. You fucked it up joten hit the road jackass!

• epäilijä

Tosiaan siis hyvä viestiketju... muutamia kommentteja lukuunottamatta, mutta anyway!
        Itse olen tilanteessa, että mieheni on valehdellut minulle kuukausia asioista koskien naispuolista työkaveriaan. Firman bileissä on sekoiltu, mutta luulen ettei totaalista pettämistä ole tapahtunut.(Sänkyyn menoa jne.)
        Mutta se valehtelu... Yrittääkö säästää minua pahalta mieleltä, kun ei kerro totuutta? Tietää, ettei ko. naikkonen ole suosiossani.
        On niin petetty ja loukattu olo ollut jo kauan. Luottamusta todella vaikea palauttaa, vaikka kuinka paljon rakastan ja haluan. Haluaisin tosissaan vinkin, miten palauttaa itsetunto, joka lähti taivaan tuuliin niissä aatoksissa, kun miettii, miksi se toinen nainen niin merkillinen, ettei vaimolleen voi totuutta sanoa, vaan valmis rikkomaan liiton. Väkisinkin tulee fiilis, ettei itse ole mitään, vaikka mies kuinka vakuuttelee...

Tärkeintä olisi, että saisi käydä ne paskat fiilikset läpi, itkien ja raivoten, niin että mies valmis kuuntelemaan. Ja ymmärtämään empaattisesti toisen pahaa oloa.
        Meillä ei tätä ole tapahtunut, vaikka olen yrittänyt, ja epäilen että suurin syy siihen, etten pääse asiassa eteenpäin. Epäilyt saattaa herätä vaikka mistä asiasta, kun valmiiksi paha olo...

Eli ainut vinkki, minkä pystyn antamaan; kuuntele naistasi ja anna hänen käydä tunnekirjonsa läpi ilman, että mitenkään teilaat hänen TUNTEITAAN.
        Äläkä anna hänen hetkeäkään tuntea, että sun harrastus, työ tms. on tätä naista tärkeämpää. Itsellä nämä fiilikset ainakin herättää kaikki surulliset muistot ja baletti valmis alkamaan alusta.

OLE JATKOSSA JOKA ASIASSA ÄÄRETTÖMÄN REHELLINEN!

Kaikkea hyvää teille, uskon että asianne selviää, kun rakkautta riittää. Niin uskon omalle kohdallenikin, vaikka joskus niiiin vaikeaa...

Nimim. henkisesti petetty

• olen enkeli
        epäilijä kirjoitti:

Tosiaan siis hyvä viestiketju... muutamia kommentteja lukuunottamatta, mutta anyway!
        Itse olen tilanteessa, että mieheni on valehdellut minulle kuukausia asioista koskien naispuolista työkaveriaan. Firman bileissä on sekoiltu, mutta luulen ettei totaalista pettämistä ole tapahtunut.(Sänkyyn menoa jne.)
        Mutta se valehtelu... Yrittääkö säästää minua pahalta mieleltä, kun ei kerro totuutta? Tietää, ettei ko. naikkonen ole suosiossani.
        On niin petetty ja loukattu olo ollut jo kauan. Luottamusta todella vaikea palauttaa, vaikka kuinka paljon rakastan ja haluan. Haluaisin tosissaan vinkin, miten palauttaa itsetunto, joka lähti taivaan tuuliin niissä aatoksissa, kun miettii, miksi se toinen nainen niin merkillinen, ettei vaimolleen voi totuutta sanoa, vaan valmis rikkomaan liiton. Väkisinkin tulee fiilis, ettei itse ole mitään, vaikka mies kuinka vakuuttelee...

Tärkeintä olisi, että saisi käydä ne paskat fiilikset läpi, itkien ja raivoten, niin että mies valmis kuuntelemaan. Ja ymmärtämään empaattisesti toisen pahaa oloa.
        Meillä ei tätä ole tapahtunut, vaikka olen yrittänyt, ja epäilen että suurin syy siihen, etten pääse asiassa eteenpäin. Epäilyt saattaa herätä vaikka mistä asiasta, kun valmiiksi paha olo...

Eli ainut vinkki, minkä pystyn antamaan; kuuntele naistasi ja anna hänen käydä tunnekirjonsa läpi ilman, että mitenkään teilaat hänen TUNTEITAAN.
        Äläkä anna hänen hetkeäkään tuntea, että sun harrastus, työ tms. on tätä naista tärkeämpää. Itsellä nämä fiilikset ainakin herättää kaikki surulliset muistot ja baletti valmis alkamaan alusta.

OLE JATKOSSA JOKA ASIASSA ÄÄRETTÖMÄN REHELLINEN!

Kaikkea hyvää teille, uskon että asianne selviää, kun rakkautta riittää. Niin uskon omalle kohdallenikin, vaikka joskus niiiin vaikeaa...

Nimim. henkisesti petetty

Olet tasan oikeassa.Rehellisyys on ainoa tapa elää itsensä kanssa sovussa ja samalla avautuu maailmakin ihan toisella tavalla.Valheella on kyllä houkuttelevat puolipitkät jäljet,mutta pitkälle ne ei vie.Viittaan hyvin moniin uutisiin maailmalta ja täältä kotinurkilta.

• milla

saa kokeilla samalla mitalla vierasta niin eiköhän se siitä tilanne parane sillä silloin lähdette samalta viivalta pohtimaan suhdettanne uudelleen!

• Virheen tehnyt

Naiseni ei halua muita. Tiedän sen. En oo vain sinisilmäinen. Koston kierre ei auttaisi sitäpaitsi ketään. Ei edes naistani.

• ....

Naiseni ei halua muita. Tiedän sen. En oo vain sinisilmäinen. Koston kierre ei auttaisi sitäpaitsi ketään. Ei edes naistani.

...mutta odotahan vain. Joka kerta kun naisesi lähtee viihteelle voit olla varma että sinulla on syytä pelätä. Minäkään en ole tyyppiä "kostava" enkä olisi ikinään uskonut sitä tekeväni sen enempää kuin muutkaan, mutta niin vain kävi. Kiltti, anteeksi antava täydellinen pikku täyden kympin nainen mennä päräytti ja tasoitti tilanteen yksi-yksi. Äläkä selitä, että ei ole mahdollista teidän kohdalla. Kaikki on mahdollista.

• Virheen tehnyt
        .... kirjoitti:

...mutta odotahan vain. Joka kerta kun naisesi lähtee viihteelle voit olla varma että sinulla on syytä pelätä. Minäkään en ole tyyppiä "kostava" enkä olisi ikinään uskonut sitä tekeväni sen enempää kuin muutkaan, mutta niin vain kävi. Kiltti, anteeksi antava täydellinen pikku täyden kympin nainen mennä päräytti ja tasoitti tilanteen yksi-yksi. Äläkä selitä, että ei ole mahdollista teidän kohdalla. Kaikki on mahdollista.

...mutta jos käsittelee asiat yhdessä HYVIN, niin kuitenkin epätodennäköistä. Eikä minun ole mitään järkeä pelätä naiseni pettävän. Hän ei kuitenkaan mitään siihen viittaavaakaan ole sanonut.

Ja vaikka niin tapahtuisikin, niin suhteemme kestäisimme sen kyllä. Niin uskon vahvasti.

• ....

...mutta jos käsittelee asiat yhdessä HYVIN, niin kuitenkin epätodennäköistä. Eikä minun ole mitään järkeä pelätä naiseni pettävän. Hän ei kuitenkaan mitään siihen viittaavaakaan ole sanonut.

Ja vaikka niin tapahtuisikin, niin suhteemme kestäisimme sen kyllä. Niin uskon vahvasti.

...et nyt tainnut kuitenkaan ymmärtää. Jos todella rakastaa, luottamuksen menettäminen tekee niin kipeää että vaikka olisi valmis antamaan anteeksi, unohtaa ei voi koskaan. Rakentava, syvällinen keskustelu auttaa anteeksi antoon mutta unohdukseen ei ole mitään keinoa.

Ehkäpä sinun pitäisi miettiä koko kysymystäsi neuvojen suhteen siten, jos osat olisivatkin toisin päin. Miten toivoisit kumppanisi toimivan saadakseen sinun luottamuksesi palaamaan, jos olisitkin itse se petetty osapuoli?

Pystyisitko ihan oikeasti hyväksymään sen jos naisesi kävisi vieraissa, nyt kun itse olet jo käynyt? Ettei suhde perustuisi siihen että kyräilisitte loppuikänne aina silloin tällöin tekemisiänne katuen?

Minä annoin anteeksi, mutta unohduksen kanssa kävi niin, että sen hellän rakastelun jälkeen mieleen putkahti aina välillä muisto miehen vieraalla maalla käynnistä ja sitten itkin salaa vessassa asiaa niin monta kertaa että lopulta luovutin itseni kannalta. Naisen mieli on aika pitkämuistinen, ikäväkyllä.

• N- Häme

Mieheni petti minua baarireissullaan 2,5 vuotta sitten. Ja väitti täysin samaa kuin sinäkin (anteeksi nyt vain). Kännin piikkiin kun on NIIN loistavaa pistää asioita. Annoin anteeksi ja meillä menikin ihan hyvin, oltiin onnellisia ja rakastuneita sen jälkeen. Tänä keväänä asia tuli todella voimakkaasti muistoihini ja ahdistuin täysin. Otin eron.
      Nyt elämää taas hymyilee leveällä naamallaan. Anteeksi voi antaa....unohtaa ei koskaan :(

• yksi vaan

miksi sä halusit edes jatkaa naisen kanssa jota kuitenkin tulet pettämään tulevaisuudessakin? ansaitseeko hän jotenkin huonon omatunnon ja paskan tyypin vierelleen? katso peiliin ja ymmärrät kyllä että ainoa viisas tapa ratkaista asia on lopettaa suhde, niin että hän löytää miehen joka pysyy uskollisena. ikävä kyllä sellaisia ei ole.

• Viivi

Toivottavasti se muija ymmärtää jättää tuollaisen saatanan kusipään!! Et säkään hyväksyisi jos se kävis vierais ja haluaiski sut takaisin sen jälkeen! Olisit miettinyt ennenkuin menit sen harakan kanssa sänkyyn!! Eikä humala ole mikään puollustus. KÄRSI SEURAUKSET KUIN MIES. Idiootti. Äläkä valita.

• Yhdessä vielä

Mieheni teki vastaavan tempun 5 vuotta sitten. Olemme edelleen yhdessä, ja tapahtuma on jo jäänyt taakse. Olen oppinut luottamaan häneen uudelleen. Pakko luottaa jos haluan hänen kanssaan olla. Mutta ei se helppoa ole ollut kummallekaan. Keskusteluja on käyty paljon. Ensimmäinen vuosi meni asiaa puidessa. Mieheni joutui kerta toisensa jälkeen keskustelemaan asiasta. Se oli minulle tosi tärkeää, ja hän ymmärsi sen. Samoin hän kuunteli raivoamistani kerta toisensa jälkeen. Muuta en osaa sanoa, kuin että puhu aina kun vaimosi sitä haluaa (vaikka kyllästyttäisikin saman asian puiminen!) ja toisaalta kestä hänen pahaolonsa. Tapahtuma saa etäisyyttä ja vaimosi kyllä huomaa että olet hänen kanssaan tosissasi. Onnea teille!

• minna 38

Neljä vuotta sitten paljastui,että miehelläni oli puoli vuotta ollut toinen suhde. Meillä on kolme lasta samoin kuin toisella naisella. Tosin hänen lapsensa asuvat ex-miehen luona. Jälkeenpäin kadun, että vaadin miestäni kertomaan kaikki yksityiskohdat suhteesta.Helpompaa olis ollu unohtaa, jos ei kaikkea tietäs. Samoin kadun sitä että haavoittuneena kerroin liian monelle ihmiselle pettymyksestäni. Silloin oli tunne ,että on pakko saada puhua ja puhua.Olis ollut helpompi koota ittensä ,jos ei tarttis ajatella että kaikki tietää.Eniten minua loukkaa se että mies ei kadu suhdetta, vaikkakin harmittelee sitä ,mitä siitä seurasi minulle ja lapsille.

• *nona*

Mielestäni mies joka pettää on petturi aina. Kerran niin toisenki. Humalassa tai ei. Se on oma moka. Naisenasi olisin heittäny saman tien ulos. Sori, mutta totta on!

• runoilija M. Mike

Pitää vaan koettaa selostaa asiat parhain päin. Kannattaa olla kärsivällinen ja puhua vaan :) Kyllä se tehoaa kummasti :) Ei liian innokkaasti eikä tunneperäisesti mutta muuten. Tuskin hän voi olla sitä huomaamatta jos todella on niin tärkeä...

• ...

anteeksi voi antaa, mutta unohda ei koskaan.

• tipsukka

Minun poikaystäväni petti minua 8kuukauden seurustelun jälkeen. Ei mitään niin vakavaa, mutta minulle tarpeeksi vakavaa: Suuteli toista. Tämäkin kännissä.

Luottamushan siinä meni ja ei ole vieläkään tullut takaisin, tapahtumasta on kaks vuotta ja olemme vieläkin yhdessä.

poikaystävääni ärsyttää se miten käyttäydyn: vahdin ja kyttään. Hän ei vaan edes tahdo ymmärtää miltä minusta tuntuu. Olen itsekin häntä pettänyt, mutta sekin oli vain yksi suudelma ystäväni kanssa ja se ystävyys päättyi siihen.

Minusta on upeaa, että ymmärrät virheesi ja todellakin tahdot korvata asian naisellesi ja saada hänet luottamaan. Melkeinpä jokainen ihminen pettää tai tulee petetyksi.

Uskon, että naisesi antaa sinulle anteeksi ajan myötä jos jaksat olla huomaavainen. Oma ohjeeni on vain kehua häntä ja olla avulias ja muutenkin huomaavainen. Otat hänet menoihisi mukaan etkä tee kaikkea yksin!

• usko

Vähän vaikea tuommoista mokaa on enää korjata. Alitajuisesti näköjään tekee kuitenkin mieli pettää...

• Virheen tehnyt

Mieli ei tee pettää millään tasolla. Pettäminen on hyvin usein oire jostakin muusta. Sen verran olen aiheeseen perehtynyt, että sen tiedän, muutenkin kuin omien tunteideni pohjalta.

Miksi ihmeessä muka mieleni tekisi pettää? Mitä iloa siitä minulle on? Huonoa seksiä, josta ei edes juuri muista kuin väläyksiä. Ja järjetön morkkis, sekä murtunut elämänkumppani. Jep. Tosissaan tekee mieli joo... ehe.

• viisastelija

Ei ketään isketä,joka ei ole iskettävissä.Sinä olit.Tajua se ja tiedä nyt,mitä haluat,jospa se siitä. Kehittyä voi aina niin mies kuin nainenkin.JOS haluaa.

• Virheen tehnyt

Enhän minä ole missään vaiheessa väittänyt, etten ollut iskettävissä. Kun kerran petin, niin miten voisin väittää että en ollut?

Tarkoitin vain, että aloite tuli naiselta. Kun kerran joku kyseli, että miten kaikki tapahtui.

Haluan sen mitä minulla on kotona. Halusin sen ja tiesin sen jo ennen pettämistänikin.

• viisastelija

Enhän minä ole missään vaiheessa väittänyt, etten ollut iskettävissä. Kun kerran petin, niin miten voisin väittää että en ollut?

Tarkoitin vain, että aloite tuli naiselta. Kun kerran joku kyseli, että miten kaikki tapahtui.

Haluan sen mitä minulla on kotona. Halusin sen ja tiesin sen jo ennen pettämistänikin.

Pitää käyttää sitä omaa aivoa,tapahtui mitä tapahtui,missä ja kenen toimesta tahansa.Tiedäthän sinä nyt,jäkäjäkä...

• Realisti

Ja sinäkö kuvittelet rassukka, että akkas ei pettäis sua ? HERÄÄ !! akat kusettaa ja huoraa minkä kerkee. Joten hevonko väliä tolla nyt on ??? Puntit tasan todennäköisimmin just nyt. Akkoja tulee ja menee. Naurettavaa niitten perään on parkua

• samassa paatissa ollut

ex-ukkoni lauloi mulle samaa laulua:
      sinä riität minulle: niinkuin ne 2-5 muuta eukkoa
      en halua satuttaa: kulta, meen vaan poikien kanssa parille
      Kyllä minuun voit luottaa: niinkuin seulaan vedenkannossa
      en halua ketään muuta: en ennen perjantai-iltaa
      mut kun olin humalassa: se tunki itte mun pöksyihin (ei tullut mieleenkään sanoa että on naimisissa)
      pari kertaa meni läpi, sit siirsin ulkoruokintaan.
      Kuuntele ja lue itseäsi tuosta yläpuolelta. Samoin se "pieni narsisti" tuolla sun tekstissä särähti, narsisti on luonnehäiriöinen, et silleen.
      Humalassa ei tee mitään sellaista, mitä ei tee selvinkinpäin. Lasten ja humalaisten suusta kuulee totuuden, sanoo vanha suomalainen kansanviisaus.
      Entäs jos se sun "harakkas" (olipa rumasti sanottu, hyi sua)kantaakin jotain sp-tautia? Entäs sitten?
      Entäs jos se tulee kohta ruokkoja kyselemään, mites sitten suu pannaan?
      Kuinka se lapsi sopii sun "täydelliseen" perhe-elämään?

• Virheen tehnyt

...en ole samanlainen kuin entinen ukkosi.

Narsistilla en tarkoittanut muuta kuin sitä, mitä sillä "maallikon" suulla tarkoitetaan. Sitä siis että pidän kovasti kehuista ja ihailusta. Kukapa ei, mutta minä ehkä liikaa. Näemmä, kun se minuun niin suuren vaikutuksen teki. Luonnehäiriötä sentään minulla tuskin on. Niin narsisti en ole. Mutta panostan ulkonäkööni, ja nautin siitä jos se huomataan.

Olemme olleet pitkään naiseni kanssa yhdessä, enkä ennen ole pettänyt. Tämä ei ole mulle vakituinen "perjantain kuvio."

Humalassa ihminen tekee paljon sellaista, mitä ei tee selvinpäin. Se on tosiasia. Mutta tietysti humalassakin tehdyistä teoista ihmisen kuuluu kantaa vastuu. Niin minäkin teen tässä asiassa.

Tautia ei ole. Se on jo tarkistettu. Ja lasta ei ole tulossa. Sekin on tarkistettu. Huonostihan se sopisikin täydelliseen perhe-elämään.

En vastaa sinulle siksi, että viitsisin tekoani puolustella. Ei minulla ole siihen syytä, eikä rahkeita. Miten voisin puolustella. Vastaan siksi, että ehkäpä jos ymmärtäisit missä suhteessamme mennään, niin sinunkin kokemuksistasi saattaisi olla hyötyä. Kenen tahansa kokemuksista ja niiden jakamisesta voi olla hyötyä.

Naiseni on jo pari kuukautta sitten päättänyt jatkaa kanssani elämää. Hänen mielipiteellään vain on siinä asiassa merkitystä. Täällä kyselen neuvoa siihen, miten hänen oloaan saisin parannettua.

• tositarina

...en ole samanlainen kuin entinen ukkosi.

Narsistilla en tarkoittanut muuta kuin sitä, mitä sillä "maallikon" suulla tarkoitetaan. Sitä siis että pidän kovasti kehuista ja ihailusta. Kukapa ei, mutta minä ehkä liikaa. Näemmä, kun se minuun niin suuren vaikutuksen teki. Luonnehäiriötä sentään minulla tuskin on. Niin narsisti en ole. Mutta panostan ulkonäkööni, ja nautin siitä jos se huomataan.

Olemme olleet pitkään naiseni kanssa yhdessä, enkä ennen ole pettänyt. Tämä ei ole mulle vakituinen "perjantain kuvio."

Humalassa ihminen tekee paljon sellaista, mitä ei tee selvinpäin. Se on tosiasia. Mutta tietysti humalassakin tehdyistä teoista ihmisen kuuluu kantaa vastuu. Niin minäkin teen tässä asiassa.

Tautia ei ole. Se on jo tarkistettu. Ja lasta ei ole tulossa. Sekin on tarkistettu. Huonostihan se sopisikin täydelliseen perhe-elämään.

En vastaa sinulle siksi, että viitsisin tekoani puolustella. Ei minulla ole siihen syytä, eikä rahkeita. Miten voisin puolustella. Vastaan siksi, että ehkäpä jos ymmärtäisit missä suhteessamme mennään, niin sinunkin kokemuksistasi saattaisi olla hyötyä. Kenen tahansa kokemuksista ja niiden jakamisesta voi olla hyötyä.

Naiseni on jo pari kuukautta sitten päättänyt jatkaa kanssani elämää. Hänen mielipiteellään vain on siinä asiassa merkitystä. Täällä kyselen neuvoa siihen, miten hänen oloaan saisin parannettua.

uskomatonta, että tiedät naisen nimen, jonka kanssa... että oikein kannoit huolta, ettei lasta ole tulossa
        tätä tarinaa ei usko kukaan
        oot siis ollu yhteydessä naiseen sen jälkeen
        käytittekö kondomia, ette siis vai kun piti oikein taudit tarkistaa

• Virheen tehnyt
        tositarina kirjoitti:

uskomatonta, että tiedät naisen nimen, jonka kanssa... että oikein kannoit huolta, ettei lasta ole tulossa
        tätä tarinaa ei usko kukaan
        oot siis ollu yhteydessä naiseen sen jälkeen
        käytittekö kondomia, ette siis vai kun piti oikein taudit tarkistaa

Tunsin miehen, joka tiesi naisen ystävättären puhelinnumeron.

Oma naiseni halusi että soitamme tuolle yhden yön jutulleni. Niin siis teimme. Kerran ja yhdessä.

• ______

Nykyinen aviomieheni petti minua seurusteltuamme pari vuotta. Kyseessä oli se tavallinen "eksyminen" vieraan naisen matkaan baarista. Se miltä pettäminen tuntui on tässäkin vietiketjussa kerrottu jo moneen kertaan. Päätimme kuitenkin jatkaa yhdessä vaikka olin aina ajatellut etten ikinä antaisi anteeksi jos minua petettäisiin - no, todellisuus on toinen. Tapahtuneesta on nyt viisi vuotta, mutta tunnen etten ole vieläkään päässyt siitä yli koska mieheni ei ole osoittanut ymmärtävänsä minkälaista tuskaa minulle tuotti tai aidosti katuvansa tekoaan. Asiasta ei meillä juurikaan enää keskustella koska hänestä on tietysti ikävä kaivella vanhoja asioita (eli omia mokia), mutta en edelleenkään täysin luota häneen. Vaikutit tajuavasi aidosti mitä olet tehnyt ja minkälaista vahinkoa olet saanut aikaan suhdettanne ajatellen. Toivottavasti pystyt osoittamaan sen myös tyttöystävällesi. Et osannut selittää mikä sinut sai pettämään, mutta olit silloin kännissä - olisiko mahdollista ettei alkoholi sovi sinulle jos et pysyt vastaamaan teoistasi humalassa? Olisiko aiheellista ottaa tyttöystävä mukaan sinne psykolle? Itse olisin halunnut (ja haluan edelleen) käydä asioita läpi mieheni kanssa ja luulen että nyt seitsemän vuoden alamäen jälkeen on meilläkin edessä joko avioliittoneuvola tai ero.

• Virheen tehnyt

Olemme harkinneet pariterapiaakin. Vielä emme ole sen kannalle kääntyneet. Tai naiseni ei ole. Hän jollain tasolla kokee, että hän haluaa olla niin vahva, että selviää tästä ilmankin. Emme kuitenkaan ole ajatusta hylänneet. Mikäki tilanne menee enemmän solmuun, tai emme pysty kommunikoimaan, niin sitten menemme yhdessä.

Tosin minun psykoni ei ota molempia vastaan, koska on jo tavannut mua niin monta kertaa. Meidän pitäisi mennä jollekin toiselle. Niin olisi kuulema järkevintä.

• Laura

Olemme harkinneet pariterapiaakin. Vielä emme ole sen kannalle kääntyneet. Tai naiseni ei ole. Hän jollain tasolla kokee, että hän haluaa olla niin vahva, että selviää tästä ilmankin. Emme kuitenkaan ole ajatusta hylänneet. Mikäki tilanne menee enemmän solmuun, tai emme pysty kommunikoimaan, niin sitten menemme yhdessä.

Tosin minun psykoni ei ota molempia vastaan, koska on jo tavannut mua niin monta kertaa. Meidän pitäisi mennä jollekin toiselle. Niin olisi kuulema järkevintä.

Mun mielestä sun naisella on jotenkin "steriili" suhtautuminen asioihin. Se on liian analyyttinen, rationaalinen ja "haluaa olla vahva".

Jotenkin tuntuu, että se ei päästä omaa surua ja vihaa esille vaan koittaa päästä niiden tunteiden yläpuolelle. Ehkäpä hän sillä(kin) tavalla haluaa näyttää sinulle, kuinka ihmeellisen naisen olit vähällä menettää.

Naisesi on kuitenkin vain ihminen. Jos ei raivo pääse ulos huutamalla, syyttelemällä, paiskomalla tavaroita (siis puhtaasti primitiivisellä mutta niin kovin ínhimillisellä tavalla) naisesi todennäköisesti raivoaa epäsuoraan joko kostamalla jossakin vaiheessa, ottamalla yllätyseron kun pöly on laskeutunut tai oireilemalla psykosomaattisesti.

• mie

ei koskaan ikinä tollasta voi vaan unohtaa. etkä tuhonnu vaan teidän suhdetta, vaan naisen koko elämää. aina hän tulee miettii, et kelpaako kellekään yksin, niin ettei oo toisii naisii. ja aina hän kattoo peiliin ja kiroo sitä hetkee kun teit sen ja rikoit naises.

• ex pettäjä

Kuules ei se onnistu mitenkään. Kerran särkynyt ei palaa ennalleen, niin se vain on. Suunta on vain alaspäin. Menetät ihanan naisen jota et kuitenkaan ilmiselvästi rakasta.Bye bye!

• Virheen tehnyt

Rakastan ja en menetä. Ja jos meidän eromme olisi naiselleni parempi vaihtoehto, niin miksi sitä estäisin? Hän on itse tehnyt oman ratkaisunsa. Minä vain haluan auttaa häntä matkalla kohti parempaa oloa.

Tässä keskustelussa kyllä ihmetyttää yksi asia. Miten täällä eräät voivat "tietää" että en rakasta naistani? Tiedetäänkö pettämisestä ja sen mahdollisista syistä niin vähän? Ei suinkaan aina ole kyse rakkauden puutteesta. Kyllä minä itse tiedän, että naistani rakastan. Sitä en epäile hetkeäkään. Jopa naiseni tietää että häntä rakastan -tämän kaiken keskelläkin.

• ilse

Rakastan ja en menetä. Ja jos meidän eromme olisi naiselleni parempi vaihtoehto, niin miksi sitä estäisin? Hän on itse tehnyt oman ratkaisunsa. Minä vain haluan auttaa häntä matkalla kohti parempaa oloa.

Tässä keskustelussa kyllä ihmetyttää yksi asia. Miten täällä eräät voivat "tietää" että en rakasta naistani? Tiedetäänkö pettämisestä ja sen mahdollisista syistä niin vähän? Ei suinkaan aina ole kyse rakkauden puutteesta. Kyllä minä itse tiedän, että naistani rakastan. Sitä en epäile hetkeäkään. Jopa naiseni tietää että häntä rakastan -tämän kaiken keskelläkin.

kun mies petää naistaan hän samalla mitätöi naisensa,nöyryyttää häntä.nainen ei ikinä voi unohtaa pettämistä,vaikka antaisi anteeksikin.petetystä naisesta tuntuu vielä vuosien jälkeenkin,että joku tuntematon "harakka"nauraa hänelle ja pitää itseään parempana,koska mies valitsi hänet sinä iltana ennemmin kuin oman naisensa.en tiedä milloin petit, mutta kokemuksesta voin kertoa,että ensin on suht.helppo antaa anteeksi,asia jysähtää aivoihin vasta ajan kanssa ja naisellesi tulee vielä vuosia olemaan itsetunto nollilla,eikä luottamus sinuun palaa enää ikinä takaisin samanlaisena kuin se ennen oli.
        miten niin tiedät ettei lasta ole tulossa,oletko siis ollut yhteydessä siihen toiseen naiseen kaiken tapahtuneen jälkeenkin?

• Virheen tehnyt
        ilse kirjoitti:

kun mies petää naistaan hän samalla mitätöi naisensa,nöyryyttää häntä.nainen ei ikinä voi unohtaa pettämistä,vaikka antaisi anteeksikin.petetystä naisesta tuntuu vielä vuosien jälkeenkin,että joku tuntematon "harakka"nauraa hänelle ja pitää itseään parempana,koska mies valitsi hänet sinä iltana ennemmin kuin oman naisensa.en tiedä milloin petit, mutta kokemuksesta voin kertoa,että ensin on suht.helppo antaa anteeksi,asia jysähtää aivoihin vasta ajan kanssa ja naisellesi tulee vielä vuosia olemaan itsetunto nollilla,eikä luottamus sinuun palaa enää ikinä takaisin samanlaisena kuin se ennen oli.
        miten niin tiedät ettei lasta ole tulossa,oletko siis ollut yhteydessä siihen toiseen naiseen kaiken tapahtuneen jälkeenkin?

Kerran soitimme naiseni pyynnöstä sille naiselle. Numeron sain eräältä mieheltä, joka tuntee naisen ystävättären. Naiseni halusi soittaa, jotta saamme selvyyden sellaisiin asioihin, joita en muista.

Tapahtuneesta on muutama kuukausi nyt.

• Laura

No tähän on helppo vastata: Naisena sitä ikään kuin päättää, että "jos teet mulle noin niin sä et rakasta mua". Nainen määrittelee rakkauden tiettyinä sanoina, tekoina ja ehtoina. Jos se ei toteudu, hän päättää, että kysymys ei ollut rakkaudesta. Sanoi mies siihen mitä tahansa.

• syntyi keskustelu

On jännä seurata tätä viestiketjua, jonka alussa vain pyydettiin neuvoja, miten parantaa petetyn naisen oloa. Aika suuri osa viesteistä on vain teon tuomitsemista. Kuitenkin viestiketjun aloittaja tunnusti rehellisesti mokanneensa eikä kaivannut tuomitsemista eikä myöskään parannusta omaan oloonsa.

Moni kirjoittaja on "kerrasta poikki" -typpejä. Miten vuosikausien suhdetta voi lopettaa tuosta vain? Jos tunteita on vähänkään mukana, mikään yksittäinen juttu ei lopeta tunnetasolla suhdetta. Mieheni pettämisen selvittyä olin tosi raivoissani ja ainoa järkevä neuvo, minkä sain, oli olla tekemättä mitään suuria muutoksia elämään. Ei ole edes petetyn kannalta järkevää lopettaa suhdetta, jos asiaa ei käsittele. Asiaa ei varmaan ikinä unohda, muttei kyllä vuosien suhdettakaan unohda, jos sen pettämisen jälkeen lopettaa. Yleensä parisuhteissa taitaa olla kuitenkin positiivisiakin puolia.

En ole antanut tapahtunutta miehelleni edes anteeksi vielä (pettämisen paljastumisesta on vain muutama kuukausi), mutta suhteen jatkumisen puolesta puhuu monta seikkaa. Tämä kriisi on avannut tiettyjä suhteen solmuja eli puhuminen myös muista asioista on lisääntynyt. Pettämisen paskafiilikset on nyt koettu ja seuraukset on tiedossa. Ne ei varmaan kannusta pettämiseen jatkossa. Yhdessä olo edelleen mukavaa, joten miksi lopettaa suhde, joka kuitenkin toimii tässä ja nyt. Tulevaisuutta ei kukaan voi kuitenkaan tietää. Parisuhdeterautti varoitti, että erosta seuraa taas omat ongelmansa. Tietenkään toimimatonta suhdetta ei kannata jatkaa, mutta jos nykysuhteessa on paljon hyvää, on tavallaan helpompi yrittää parantaa sitä kuin aloittaa jonkun tuntemattoman kanssa aivan alusta. On mielestäni p... puhetta, että hyvässä suhteessa kukaan kolmas ei tule väliin ja pettäjä pettää aina uudestaan. Jokainen mokaa joskus ja pettämiseen ei osata varautua ja se on yksi syy, miksi se tuntuu niin pahalta. Sitä ei yleensä ajattele omalle kohdalle. Pettäjä voi pettää uudestaan, niin myös henkilö, joka ei ole koskaan pettänyt.

• miau

..sinulle
      Ymmärrän tuskaasi.. (aiemmista suhteistani saamieni) kokemuksieni perusteella.

Oletko vieläkin aivan varma että naisesi on sinulle 'se oikea'. Ettet kuitenkin tuntisi että hänessä on puutteita; koulutus, omaisuus, seksi puolella. Jossakin näistä syntyvä tyytymättömyys voi synnyttää sinussa tarvetta kokeilla uutta?

Mietin myös, tunnetko itsesi vielä (jo) tarpeeksi hyvin? Onko sinulla vapaa aikaa, urheilun/poikien kanssa puuhailun ulkopuolella. Ehditkö antaa itsellesi aikaa ajatella mitä elämältäsi haluat?

Tee seuraava 'testi':
      kirjoita 20 edjektiiviä jotka kuvaavat elämääsi 20 vuoden kuluttua. Regasta näistä 5 tärkeintä! Mikä eroaa nykyiseen? Voiko 'syy' olla naisessasi.

Kaikkein käytännönläheisin syy/neuvo löytyi ihailusta. Siitähän koko juttusi lähti.

Käyttekö te yhdessä tuttavien kanssa ulkona juhlissa, asiakastapaamisissa tms. Minulle naisena riittää ihailuksi se että meitä ihaillaan parina. Teitä katsotaan festareilla, ravintoloissa, kaupoissa. Siis tiiminä.
      Meiltä kysyttiin festareilla useampaan otteeseen, oletteko malleja, se lisäsi valtavasti luottamusta MEIHIN, vaikka malli en olekkaan. Olisiko tiiminä enemmän liikkuminen ratkaisu tuohon sinun ulkopuolisten ihailun haluun, mikä on sinänsä ihan normaalia, ja tulee joka parisuhteessa vastaan.

Lähinnä tuntisin että sinun hairahduksesi (joka tuntuu todellakin siltä, älä toista)on ihailun, markkinatilanteen tsekkaamisessa tehty, olenko väärässä?

• mika_

Oletkos sä tyhmä, teit virheen....humalassa etkö osaa käsitellä itteäs, virheitä ei saa tehdä elämässä, kaikille sattuu, mutta ei noin pahoja.
      terveisiä äitilles

• koskaan

en tajua, miten sun vaimos sen sai tietää, sivuseikka, et voi tehdä mitään, olet kuin ennenkin ja jos kelpaat edelleen, siinä se

luultvasti silti luottamus on mennyt ikuisiksi ajoiksi, ja seksi kärsii

• Leila

Hei

Olet saanut paljon neuvoja... tai ehkä enemään haukkuja pyynnöistäsi huolimatta. Tälläinen on tämä suomalainen kansa, katkera ja pahansuopa, joka lyö lyötyä kuin vierasta sikaa. Olen usein miettinyt mihin perustuu suomalaisten puhumattomuus, tappelun halukkuus ja avioerojen määrä?? Mielestäni vastaus löytyy tästä viestiketjusta - kaiken syy on : viha, kauna, katkeruus, anteeksiantamattomuus ja tökerö käytös. Aika useat haluavat, että sinulle loppujen lopuksi kävisi tosi huonosti, eli että joutuisit eroamaan.

Mutta ... mitäs sanoo se mielestäni kaikista tärkein lause, joka niin usein vihkiparille lausutaan: " kaikki se kärsii, kaikki se kestää, kaikki se anteeksi antaa..."

Sinä kadut ja myönnät olleesi typerä, kerrot rakastavasi vaimoasi enemmän kuin ketään muuta jne jne... Olet siis oppinut läksysi rankimman kautta. Tätä kaikkea tulisi sinun vaimosi nyt miettiä ja katsoa kuinka rakkaus anteeksi antaa. Sillä KYLLÄ SE ANTAA, JOS SITÄ ON!! Sinä petit vain kerran ja kerroit asiasta vaimollesi. Siis halusit tehdä asian selväksi sekä vaimollesi että itsellesi. Rohkea veto! Kuitenkin vaimosi joutuu nyt käymään läpi tosi paskamaisia tunteita ja sinun tulee auttaa häntä siinä. Älä ota itseesi, älä sorru riitelyyn, vaan kuuntele miten vaimosi asiaa purkaa. Poista hänen tuskaansa hellimällä ja rakastamalla tosi lujasti. Älä anna tuumaakaan periksi!! Jos vaimosi sinua rakastaa, hän kertoo sen myös ja silloin sinä kiität siitä häntä, et vähättele itseäsi. Vähättelyllä et voita mitään. Näytä vaimollesi että olet MIES! Mikään ei herätä naisessa niin paljon tunteita ja haluamista kuin se, että mies näyttää olevansa mies eikä anteeksiantoa vikisevä mikkimaus. Jos mahdollista, korjaile paikkoja, pese auto, tee hyvää ruokaa, pilko vaikka puita, auta naapurin vanhaa rouvaa jne jne... tee kaikkea mitä voit omassa elämässäsi miehisesti tehdä. Vetoa naisen primitiivisiin vietteihin. Nainen tykkää sellaisesta miehestä. NAM :)JA kaikki keinothan ovat sallittuja ;)

Jätä omaan arvoonsa sellaiset lauseet kuin " kun on pettänyt kerran, pettää vielä toisenkin kerran" Sinun se elämä on, ei muiden ja sinä itse tiedät mitä teet tulevaisuudessa. EI KUKAAN voi tänään vannoa ettei tee sitä taikka tätä... ei kukaan tiedä tulevasta mitään. Tilanteet muuttuvat ja ihmiset muuttuvat, mutta mihin suuntaan - sitä emme voi tietää. Tärkeintä on tämä päivä ja tämä hetki. Kun elät tänään hyvin, huominenkin voi sujua toiveittesi mukaan eikä yllätyksiä tule. Luota itseesi ja luota vaimoosi.

Olen niin usein kuullut, kuinka eronneet ovat harmitelleet eroaan, kun aikaa on kulunut ja pahat olot ovat unohtuneet. Usein tälläiset harmittelijat ovat juuri samanlaiseen tilanteeseen joutuneita "vaimosi kaltaisia", jotka äkkinäisesti ovat suutuspäissään päättäneet erota ja tehneet sen myös. Päätöksiä ei kannata tehdä suutuksissaan!

Mielestäni yhden illan juttu on todella vain vahinko. Emmehän tiedä kuinka suuri vaikutus asiaan on ollut tällä vieraalla naisella. Kokenut miestennielijä osaa konstit ja niksit millä saada kaadettua humalainen mies.
      Aivan eri juttu on silloin, kun pettäminen on kestävää ja suunnitelmallista, silloin kun mies "seurustelee" toisen kanssa useita kuukausia, jopa vuosia. Silloin on asiat todella pielessä!!

Rohkeutta sinulle ja jaksamista teille molemmille. Rakkautta ja pitkää yhteistä elämää :)

• viivi

olisit kusipää ajatellu ennenmmin..ittehän sä halusit sitä vierasta..ettäs kehtaakki pyytää vaimos antamaan anteeksi..toivottavasti se ei oo niin tyhmä, sen sijaan se sais haistattaa tollaselle luuserille paskat ja ettiä kunnollisen miehen..sori vaan mut näin on tosi.

• Jaana

Olipa todella typerä mielipide asiasta. Parka olet Viivi itse ja kaikista suurin parka sinun siippasi.Säälin sitä miestä, joka sinut akakseen saa tai on saanut.

• Sari

Täysin samaa mieltä asiasta, miksi sitä aisaansa heiluttelee muualla. Minulta ei sais ikinä anteeksi.Ärsyttää Suomalaisten naisten heikko itsetunto. Luottamus on on kaiken A ja O. Naimisissa olen ollut jo 34v saman miehen kanssa.

• Minnuli

Koko listan paras kommentti ja järkevin neuvo !

• Helena
        Minnuli kirjoitti:

Koko listan paras kommentti ja järkevin neuvo !

Millainen tämä maailma olisikaan ilman teitä viimimäisiä totuuden torveja, joille rohkaisevin sana toiselle on "kusipää - luuseri", joille kosto on se suloisin ja anteeksianto vähäisin teko elämässä.

Onnittelen maailmaa teidänlaisista enkeleistä, olette todella hyviä ihmisiä.

• Laura
        Jaana kirjoitti:

Olipa todella typerä mielipide asiasta. Parka olet Viivi itse ja kaikista suurin parka sinun siippasi.Säälin sitä miestä, joka sinut akakseen saa tai on saanut.

Mistäs sinä, Jaana, tiedät minkälaisia petetyksitulemisen kokemuksia Viivillä on takanaan? Asenteesta päätellen melko tuoreita tai sitten käsittelemättä jääneitä?

Minusta on luonnollista, että jo pettämisen ajatteleminen saa aikaan vihaa -etenkin jos on joskus sen kokenut.

Kypsiä, vahvoja ihmisiä ovat ne, jotka täällä kykenevät tukemaan kaikkia osapuolia. Oikeus on kuitenkin kaikkiin, myös vähemmän vanhoihin ja viisaisiin, tunteisiin.

Pettäminen on rumaa, siksi se synnyttää niin rumia ajatuksia ja tunteita. Ei se reaktio tee Viivistä huonoa vaimoa kenellekään!

• Sana sanasta
        Helena kirjoitti:

Millainen tämä maailma olisikaan ilman teitä viimimäisiä totuuden torveja, joille rohkaisevin sana toiselle on "kusipää - luuseri", joille kosto on se suloisin ja anteeksianto vähäisin teko elämässä.

Onnittelen maailmaa teidänlaisista enkeleistä, olette todella hyviä ihmisiä.

Ja millainen maailma olisikaan ilman teitä helenoita, jotka aina ja kaikessa alistutte ja annatte anteeksi, nöyristelette miestänne ettekä koskaan uskalla tuoda julki omaa pahaa oloanne! Millainen maailma olisikaan, jos kaikki olisivat teitä helenoita, jotka pää painuksissa ottavat vastaan miesten paskamaisuuden ja antavat tehdä teille mitä tahansa.

Onneksi maailmassa on teidänlaisianne enkeleitä!

• ei nöyristelijä
        Sana sanasta kirjoitti:

Ja millainen maailma olisikaan ilman teitä helenoita, jotka aina ja kaikessa alistutte ja annatte anteeksi, nöyristelette miestänne ettekä koskaan uskalla tuoda julki omaa pahaa oloanne! Millainen maailma olisikaan, jos kaikki olisivat teitä helenoita, jotka pää painuksissa ottavat vastaan miesten paskamaisuuden ja antavat tehdä teille mitä tahansa.

Onneksi maailmassa on teidänlaisianne enkeleitä!

Raukat te ette ymmärrä, että anteeksiantaminen ja sopiminen ( asiassa kuin asiassa) ei ole nöyristelyä.

Eikö noin mustavalkoinen elämä ole tylsää? Silmä silmästä ja hammas hampaasta! Paha on elämänne ollut!

Toivottavasti joudut sinäkin joskus kokemaan omalla kohdallasi tuon mustavalkoisuuden.
        Ei meistä kukaan voi tietää mitä elämä tuo tullessaan, ei myöskään nämä "enkelimäiset viivit". Joskus voi kalikka kalahtaa omaan nilkkaan!

.... Onneksi on myös niitä jotka osaavat keskustella asioista, osaavat korjata virheitä ja myös niitä jotka osaavat pyytää anteeksi ja antaa anteeksi, onneksi elämä ei ole kaikille on/off-juttu.

• mutta neuvoja

Totuuden nimissä en jaksanut lukea näitä kaikkia vastauksia läpi.. minua ei ole koskaan petetty niin, että olisin itse saanut ainakaan tietää asiasta.

Kuitenkin pystyn kuvittelemaan vastaavan tilanteen. Olen sanonut miehelleni, että se on sitten kerrasta poikki, mutta jälkeenpäin ajateltuna en ehkä silti tekisi sitä. Meillä on niin mahtava suhde, että en uskaltaisi kuitenkaan lopettaa sitä yhden hairahduksen takia.. ehkä toinen olisi jo liikaa.

Siitä voit olla varma, että naisesi ei tule koskaan unohtamaan asiaa. Nainen ei myöskään unohda asioita, joita olet hänelle joskus sanonut ja tehnyt. Eli uskon, että hän muistaa myös sen miksi sinua rakastaa.

Yritä korostaa sitä puolta suhteessanne. Mieti asioita, joihin hän ehkä tavatessanne rakastui. Rakkauden alkuhuuma on unohtumatonta ja sen jos pystyt herättämään uudelleen, olet tehnyt jotain suurta.

Mieti, missä paikoissa kävitte treffeillä, minkälaisia tilanteita koitte yhdessä seurustelunne alkuvaiheessa. Äänet, tuoksut, maut ja kosketukset ovat tärkeitä. Yritä palauttaa mieleesi se tunnelma ja järjestä naisellesi unohtumattomia hetkiä.

Älä yritä olla liian lipevä ja miellyttävä. Ei saa ampua kuitenkaa yli. Keskity naiseesi ja järjestä kahdenkeskistä aikaa. Varo kuitenkin kaikkea, mikä voi laukaista riidan tai tuoda mieleen pahoja muistoja.

Uskon, että naisesi rakastaa sinua erittäin paljon, jos ei kerran heti sinua jättänyt. Älä luule, että hän unohtaa joskus - elä sen mukaisesti äläkä petä luottamusta toiste.

• zipparaa

no, voi herran jestas!!!!!
      tilannehan on ihan järjetön!!!!!!
      sä et saa luotttamusta takaisin millään!!!!

no yritä edes aloittaaa sillä, että yrität vakuuttaa kaveria, että "olet ainoa jota oikeesti haluan"kommentilla.....ellei onnistu niin kerro kaikkea hyvää ja kaunista mitä näät siinä kaverissa.....auttaaako???"!!!!???!!!!""!!!!!?"Q?????

• tekemättömäksi

.....ja luottamus meni ikiajoiksi. Ja jotain korvaamatonta särkyi. Naisesi ei enää sisimmässään voi luottaa sinuun.
      Mutta ehkäpä mielessäsi kuitenkin ajattelit, ettei hän ollutkaan niin tärkeä kuin nyt haluat kertoa.
      Petätkö itseäsi?
      Meitä on moneksi. Tiedän että en voisi koskaan unohtaa, jos mieheni tekisi kuin sinä. Luulen että eroaisin.

• melläkin

Pettäjän ainoa mahdollisuus todistaa ajatuksiaan ja luoda luottamusta on tehdä fyysisiä tekoja. Meillä pettänyt osapuoli luopui kutakuinkin kokonaan omasta elämästään. Käy tietysti töissä ja tapaa sukulaisiaan jne. Kaikki muu kulkeekin petetyn ohjauksessa. Ei reissuja, iltoja seminaareja yms. työ- tai muiden kaverian kanssa. Lupa vain tilaisuuksiin, joissa toinenkin puolisko on myös kutsuttuna. Ratkaisu on yhtä lopullinen, kuin lopullista oli tekokin. Tapahtunut ei koskaan katoa muistista ja aina tulee jotakin, joka nostaa muistot pintaan. Siitä ei saa syyttää kumpaakaan. Jälleen kerran kärsimys on tie puhtauteen.

• käärmeitä

ja turhamaisia, miettikää esim. meikkausta ja sitä loputonta shoppailua!
      turhamaista, aamulla heti pakkelit naamaan, vaikka meikit ovat suurin huijaus.
      ne tekevät naamaan juuri niitä ryppyjä ja siten naisten on pakko käyttää niitä tuotteita lisää ja lisää! kierre on valmis!
      sisältävät mm. ureaa ja muuta epämääräistä!

• mirjam

Olet tehnyt jo paljon myöntämällä virheesi, katumalla tekoasi ja pyytämällä anteeksi. Nyt on naisen vuoro käsitellä asiaa. Ole oma itsesi, älä nöyristele tai "palvele" liikaa, älä siis yritä hyvittää joillakin extra-tempuilla tilannetta, ne tekevät vain pettämisen vaihtokaupan kaltaiseksi ja antavat mahdollisuuden naiselle pelin pelaamiseen. Jos naisesi aidosti rakastaa sinua, hän antaa anteeksi. Anna aikaa, anna toiselle mahdollisuus tehdä omat ratkaisut, älä yritä vaikuttaa siihen. Jos nainen ei voi antaa anteeksi ja suhteenne päättyy, sinä teit kuitenkin oikean ratkaisun kertoessasi uskottomuudesta. Näin annoit toiselle mahdollisuuden puntaroida suhdettanne ja omaa suhdettaan ja rakkauttaan sinuun. Totuus ei koskaan tee pahaa. Kipeää se voi tehdä ja satuttaa, mutta pahaksi se ei ole. Se mikä on pahaa, on valheet.

Mielestäni parisuhteen tulee perustua totuudelle, aidoille tunteille ja toisen kunnioitukselle. Pettäessäsi naistasi et toki kunnioittanut häntä, mutta kertoessasi tapahtuneesta niin teit. Parisuhteeseessa sekoitetaan usein rakkaus ja omistamisen halu. Kunpa voisimmekin perustaa suhteemme ilman omistamisen halua. Silloin parisuhde täyttää pyhän tarkoituksensa tukemalla molempien omaa elämistä ja ihmisenä olemista.

Toivottavasti asia ratkeaa hyvin teidän molempien kannalta!

• Usko

Kuule ystäväni !
      Se asia pitää saada olemattomaksi.
      Niin ettei sitä koskaan ole tapahtunutkaan.
      Miten se saadaan???
      Se saadaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
      Niin että menette molemmat kirkkoherran luokse,
      ja kerrotte tapahtuneen hänelle.
      Ja teidän tulee kummankin lähteä taivastielle,
      ilman mitään uskontoja. Ja annatte kumpikin elämänne Jeesukselle Kristukselle, ja kun kirkkoherra antaa teille synnin päästön, niin Jeesus sitten teidät puhdistaa omalla veren voimallaan,
      ( jossa on ihmeellinen voima ) Niin se koko asia saadaan olemattomaksi, niin ettei sitä koskaan ole tapahtunutkaan. Tosin ihmismuisti on toisenlainen kuin Jumalan ja Jeesuksen muisti, niin että he eivät sitä muista, vaan saattavat sanoa että eihän sellaista ole koskaan tapahtunutkaan, niin voimakas on Jeesuksen veren voima, että koko tapaus saadaan olemattomaksi.
      Mutta jos ette tähän suostu, vaan häpeätte ihmisiä. Niin riidelkää sitten hamaan hautaan asti.

Usko

• poika

Voi voi, nyt varmaan hän sinulle tarkoitettu laittaa suhteen poikki.

Kuule, jos hän on tarkoitettu juuri sinulle, kyllä suhde kestää tälläiset

Mutta asian pointti: älä vain masennu, koska se on viimeinen vaihtoehto

• Virheen tehnyt

En sitä pelkää, että hän poikki laittaisi. Suhteemme kestää kyllä, koska molemmilla löytyy tahtoa yrittää. Mutta miten voisin helpottaa naiseni oloa, ja ylipääsemistä?

• Liinukka

En sitä pelkää, että hän poikki laittaisi. Suhteemme kestää kyllä, koska molemmilla löytyy tahtoa yrittää. Mutta miten voisin helpottaa naiseni oloa, ja ylipääsemistä?

ja jaksamalla keskustella asiasta jos naisesi niin haluaa. Vastaa kysymyksiin mutta totuuden mukaisesti. Vältä vastaavia menoja jossa pettäminen tapahtui ja jossa on mahdollista tapahtua niin.

• kostonliekki

Minä varmaankin lapsellisuuttani pettäisin takaisin. Sen jälkeen olisimme ukkoni kanssa samalla viivalla. Ainahan sitä sanotaan että ei kosto kannata mutta olisi helpompi unohtaa koko juttu...ihmiset on niin erilaisia. En jättäis ikinä ukkoani pettämisen takia

• isäkäs

Munasit pahasti poika!

Nyt ei auta muu kuin pyytää anteeksi, anteeksi ja vielä kerran anteeksi. Aina kun asia tulee puheeksi pyydät nöyrästi ja kiltisti anteeksi.
      Itse ei kannata asiaa ottaa turhan usein puheeksi, mutta kun siitä puhutaan, muista että vaimosi on tässä asiassa aina oikeassa ja saa myös kutsua sinua huoraksi tai miksi ikinä haluaakaan.

Vaimosi ei tule koskaan unohtamaan tapahtunutta. Älä edes vilkuile muita naisia, koska itse tiedät että olet pettäjä. Sinulla ei saa olla naispuolisia ystäviä. Jos tapaat naisia, edes työn merkeissä niin ota vaimosi mukaan.

Muista imarrella vaimoasi joka päivä. Älä unohda enää yhtään vuosipäivää, syntymäpäivää tai mitään muutua tärkeää yhteistä päivää.

Älä dokaa enää ikinä.

Tästä kun aloitat niin varmasti suhde toimii hautaan asti.

• Minna

Siis ei missään nimessä yhden virheen takia kenenkään tarvitse lähteä itseään ikuisesti rankaisemaan ja naisen liekaan nöyrtymään.
        Kyllä vapaus pitää olla avioliitossa! Eihän tarkoitus ole se, että naisella olisi tästä lähtien vain hyvä olla avioliitossa, vaan molemmilla olisi. Jos mies suostuu pekästään naisen käskytykseen eikä hänellä enää sallita minkäänlaista omaa elämää, niin kyllä juttu ennen pitkään karahtaa karille.

Anna sen nasien nyt vaan rauahssa kärsiä, hänen ne ovat kärsimykset. Minkäs enää asialle teet!!
        Kyllä se siitä aikaa myöten helpottaa, toisilla aika nopeastikin. Puhu ja pussaa, mutta älä vikise! Rakastakaa toisianne ja pyrkikää rakentamaan luottamusta uudelle pohjalle. Toisilla tälläinen kriisi parantaa avioliittoa, samalla kun tulee käsiteltyä muitakin sanomata jääneitä ikäviä asioita.

Onnea teille. Kyllä te selviätte.

• Viehko-Vilma

Saa naisesi kauniiksi ja parhaaksi. Ja sen toisen naisen harakaksi. Tietänet itsekin, että näin ei ole.
      "Harakkaa" kuitenkin halusit ja harakan luo päädyit harrastamaan hillitöntä seksiä.
      So? Entä jos päästäisit vakkarisi ihanien miesten luokse ja lakkaat kitisemästä.

• Virheen tehnyt

Vai hillitöntä seksiä... Heh. Mistä niin olet päätellyt? Rehellisesti, todellakin taatusti, naiseni kanssa seksi on miljoonasti antoisampaa. Tämän toisen kanssa se oli avutonta räpellystä, jossa tarkoituksena oli minulla vain laueta. Se ei ole miehelle järin iso juttu. Onnistuu koska tahansa myös vetämällä käteen.

Ei ollut suurta intohimoa siinä petoksen yössä. Ei uusia kokemuksia ennenkokemattomista asennoista, ja suuteluakin äärimmäisen vähän. Lähinnä vaatteet pois ja jyystetään meninkiä. Täysin toista kuin oman naiseni kanssa, joka saa minut todella syttymään, ja haluamaan häntä ja seksiä, ei vaan laukeamista.

Harakka sana sisälsi myös syyllisyyttä.Se on totta. Mutta se myös kuvaa sitä, että se nainen ei ulkoisesti erityisesti minua viehättänyt. Hieman tukeva, ja kasvoistaan väsyneen näköinen. Vartalo oli tylsä ja tasapaksu. Takapuolta ei juuri lainkaan.

Oma naiseni sen sijaan on klassinen kaunotar upean kurvikkaalla, mutta hoikalla vartalolla. Juuri minun makuuni.

Ja lisäksi: Niin uskomatonta kuin se onkin, niin naiseni mielestä minä olen ihana mies. Hän ei muualle katsele, vaikka antaisin.

• nainen

Vai hillitöntä seksiä... Heh. Mistä niin olet päätellyt? Rehellisesti, todellakin taatusti, naiseni kanssa seksi on miljoonasti antoisampaa. Tämän toisen kanssa se oli avutonta räpellystä, jossa tarkoituksena oli minulla vain laueta. Se ei ole miehelle järin iso juttu. Onnistuu koska tahansa myös vetämällä käteen.

Ei ollut suurta intohimoa siinä petoksen yössä. Ei uusia kokemuksia ennenkokemattomista asennoista, ja suuteluakin äärimmäisen vähän. Lähinnä vaatteet pois ja jyystetään meninkiä. Täysin toista kuin oman naiseni kanssa, joka saa minut todella syttymään, ja haluamaan häntä ja seksiä, ei vaan laukeamista.

Harakka sana sisälsi myös syyllisyyttä.Se on totta. Mutta se myös kuvaa sitä, että se nainen ei ulkoisesti erityisesti minua viehättänyt. Hieman tukeva, ja kasvoistaan väsyneen näköinen. Vartalo oli tylsä ja tasapaksu. Takapuolta ei juuri lainkaan.

Oma naiseni sen sijaan on klassinen kaunotar upean kurvikkaalla, mutta hoikalla vartalolla. Juuri minun makuuni.

Ja lisäksi: Niin uskomatonta kuin se onkin, niin naiseni mielestä minä olen ihana mies. Hän ei muualle katsele, vaikka antaisin.

Sinulla on ihmeen hyvä ulosanti sanallisesti ja ajatuksenjuoksukin aika empaattinen -ollaksesi mies.Täytyisi noilla taidoilla jo selvitä aika pitkälle.Tää viimeinen viesti taitaa paljastaa sut.

• näkökulmasta

Tautisen vaikea tilanne.

Mutta se, että sanot tapahtuneen laskeneen naisesi itsetuntoa, on aika miesmäinen näkemys. En usko, että naisesi itsetunto on laskenut lainkaan. Lähinnä hän pohtii nyt sitä, onko hän arvioinut sinut väärin. Kypsänä ihmisenä hän pohtii myös, että onko hän itse toiminut jossain suhteessa väärin - kertomasi perusteella hän ei ole niin tehnyt, joten hän päätynee samaan lopputulokseen.

Luulisin, että tähän tautiin ei auta muu kuin aika. Mikäli suhteenne on niin hyvä kuin kerroit, pääsette asian ylitse. Mikäli olet rehellinen, sinut tuntien naisesi sisimmässään tietää että rakastat häntä. Mutta mikäli itse et ole ollut riittävä naisellesi (eli pettämisen lisäksi olet muutenkin naistasi liian vähän huomioiva ja arvostava mies), erokin on lähellä.

Kaikki me teemme virheitä. Sen lisäksi että naisesi antaa sinulle anteeksi, myös sinun itsesi pitää antaa itsellesi anteeksi.
      Mikäli asian jauhaminen kestää liian pitkään, se käy teille molemmille liian raskaaksi ja väsytte molemmat.

Itse en sietäisi mitään teennäisiä huomionosoituksia, pyri olemaan oma itsesi. Hiukan matalamalla profiililla vähän aikaa - ole kuulolla ja valmis vastaamaan ikäviin kysymyksiin, ne voivat joskus tulla melkoisella viiveelläkin.
      Vaikeuksien kautta voi päästä myös voittoon ja on jopa mahdollista, että suhteenne tästä ajan mittaan jopa paranee, mikäli naisesi on todella niin kypsä, että voi vilpittömästi uskoa sinua ja antaa anteeksi ilman kostoajatuksia.

Tällöin muista, että sinulla on jotain arvokasta, josta ei hetken mielijohteesta kannata luopua. Toista samanlaista mahdollisuutta ei kenties tule, en luottaisi sinuna siihen.

Mikäli lopputulos on huono, se on se ainoa oikea. Ketään ei voi väkisin pitää suhteessa jossa on huono olla. Tällöin jatkat elämääsi virheestäsi (kenties) viisastuneena ja edessäsi on uusi ihmissuhde, jossa toimit toisin.

• itse haluaisin

sen "entisen mieheni" takaisin. Käytä itsellesi ominaisia huomioimistapoja, äläkä sorru esittämään mitään muuta kuin mitä itse olet.

• Pettäjän tie

Tuossa yllä olikin jo nippu hyviä tekniikoita miten selvitä tästä kerrasta ...

• satuja

Jos et myönnä eka kerralla, yrität samaa tekniikkaa joka kerta (yrität nimittäin uskotella itsellesikin,ettei tää nyt mitään). Naisesi vaistoaa totuuden ja siinä se meni,se suhde.Epäluottamus jää kaivamaan sitä ja naisesi sielunrauhaa.
        Jos kerrot ja naisesi antaa anteeksi,yrittäkää jatkaa kaikin mokomin.Mutta seuraava kerta on jo sopimuksen ulkopuolella.Siinä sulle kortit.

• elämä on kolhinut syvältä....

Jos olisin vaimosi ja haluaisin antaa sinulle anteeksi, tietäisin, etten siihen yksin pysty. Senverran syvä on haava. Uskovaisena pyytäisin Jumalalta voimia antaa anteeksi "Jeesuksen nimessä". Muutenkin rukous auttaisi, rauha laskeutuisi mieleeni ja kykenisin luottamaan sinuun. Olen selvinnyt vähän toisen tyyppisistä elämänvaiheista ehjin mielin. Aikoinaan lääkäri kertoi, että miehelläni on elinaikaa noin vuoden verran. Meillä oli aivan pienet lapset ja velkaa talosta. Koko tuon ajan koin käsittämätöntä voiman tunnetta. Minua jotenkin "kannettiin". En halua tyrkyttää uskoani, rukoilen puolestanne ja tietysti toivon, että tekin löytäisitte tämän
      ihmeellisen voiman.

• itsetunnon palauttamiseen

on pettää takaisin ja niin, että tuntuu, tämä neuvo naisellesi siis. Tosin ota huomioon, että nainen helposti saattaa rakastua hyvään seksikumppaniin eikä ylipäätänsäkään mene lärvissäkään täysin tympeän tyypin kanssa sänkyyn. Enkä usko, että sinäkään menit, vaikka nyt kaduttaa, oli varmaan vetoa ja työntöä.
      Toisaalta ymmärrän nämä tuskat, mutta toisaalta vähän naiveilta nämä teidän kerrastapoikkijutut kuulostaa. Tulette toteamaan useimmat (joilla jotain voimakkaampaa seksuaalisuutta olisi) tähän palstaan osallistuneet, että jossain vaiheessa se vieras maistuu itsekullekin, eikä tarvii olla aina heti eroamassa vakkarista. Katsokaa muita kulttuureja (esim. ranskalaiset, vieraat suhteet maan tapa), me suomalaiset vaan otetaan kaikki aina niin vakavasti. Jos luoja olisi tarkoittanut meidät yksiavioisiksi, kyllä hän olisi siihen keinot keksinyt! Nauttikaa kesästä ja hormoonit hyrräämään vaan..

• aatu

Ihmisellä on seksuaalivietti mikä johtaa satunnaisiin sukupuolisuhteisiin. Se on vain hyväksyttävä. Tyhmät ja mieleltään sairaat yksilöt kokevat mielipahaa panoistaan.
        Elämä on lyhyt. Jumalaa ei ole ja helvetti on täällä.

• ...

lopeta juominen kokonaa

• sinulle kurjalle

En vaivautunut lukemaan nettiviestejä, mutta ajattelin antaa omat neuvoni.
      Ensimmäinen pyhä ja pitävä lupaus itsellesi 1. en ota koskaan viinaa ryypyäkään, en vaikka vaimoni tarjoaisi. 2. en tupakoi, enkä käytä vieraita naisia - pystyn sanomaan "minulla on kotona kaunis hyvä vaimo ja se riittää".
      3. anna ajan kulua, etkä vaadi seksiä ellei vaimosi ole halukas, sillä tulee sekin ajallaan jos tulee ja aviollinen kanssakäyminen vakiintuu.
      4. et tee virhettä menneäksesi yksin mihinkään tilaisuuteen (pikkujoulut pannaan) ilman vaimoasi. 5. humiota esim. ruusu silloin tällöin, mutta liika lähentely pois, ellei vaimosi osoita haluavansa olla lähelläsi - hienotunteisuutta.
      6. et koskaan aloita riitelyä, mene ulos, jos riita jostain tulee tai kuuntele hiljaa vaimosi ehkä ilkeäkin sanoma. 7. jos teillä ei ole lapsia, niin kasvata itseäsi isän rooliin ja tehkää lapsi - lapsi perheen keskipisteeksi ja kaikki menneet virheet sulavat. 8. vältä ehdottomasti riidan aiheita ja tämä on syytä muistaa koko loppuelämäsi ajan. Riita ei rakenna, se repii!

• ellen kurki-suoni

Sanot sinulle, joka olet virheen tehnyt, että netti ei ole oikea paikka valitella vaivojaan tai vaikeuksiaan. Tämän paikan neuvoista ja ohjeista voit kyllä tehdä itsellesi leikekirjan ja polttaa sen jonakin päivänä, kun tajuat, että netti ei ole elämää vaan elämää vieroksuvien ihmisten kaatopaikka.

• Laura

Hih! "pikkujoulut pannaan ilman vaimoasi..."

• M41

vaimollesi lupa käydä vieraissa. Sitten hän huomaa, kuinka paljon paremmin asiat ovat oman puolison kanssa.

• Kirsikka

Jos eksyy vieraaseen sänkyyn humalapäissään.
      Ei ole mikään puolustus. Suhteenne ei voi olla kunnossa jos noin helposti lähdet toisen naisen matkaan olisithan voinut otta taksi ja mennä naisesi luo.
      Mieheni petti minua ystäväni kanssa. Minulle se oli shokki koska luulin kaiken olevan kunnossa. viinalla oli osuutta asiaan sen syyksi yrittivät vierittää. Kyllä luottamus on perusta suhteelle ja jos se menee ei sitä takaisin saa. lasten vuoksi yritin jatkaa mutta siitä huolimatta päädyin eroon. Elän nyt uudessa suhteessa ja luotan tähän kumppaniini, luottamukselle suhde rakennetaan. Olisi minullakin ollut monta tilaisuutta pettää jos olisin halunnut. Kyllä ihmisen on itse kannettava vastuu teoistaan. Minulla on ollu aina itsestään selvyys että jos sitoudun eroan ennemmin kun menen vieraisiin. en voisi tuottaa rakastamalleni ihmiselle tuskaa

• myssykkä

Luottamus ei ikinä palaa ennalleen...

• Otzo

No kyllä sitä kännissä on helpompi langeta kiusaukseen, mutta ei muuta kun nyt ryhdistäydyt iso mies ja otat ittees niskasta kiinni. Ihan hyvää se vaan tekee, et pettämisestä vähän joutuukin kärsiin.

• poika

No, onpas sinulla ongelmat, ja sana "ongelmat" on isolla, tämä ehkä kuvaa minne suuntaan tämä maailma on menossa

= Ihmisiä kuolee päivittäin maailmalla, ja sinä onneton murehdit moista

Hei jätkä, vedä itsesi WC:n pöntöstä alas

Jos ei pysty antamaan anteeksi yhtä syrjähyppyä, niin on varmaan jossain muualla vika, mutta missä ?

• Varpup

...häntä. Anna hänen tuntea kaikki hänen tuntemuksensa, lohduta häntä.
      Usko ja toivo että luottamus palaa. Jos hän on epäluuloinen asioiden suhteen kerro hänelle rehellisesti, älä salaa mitään.
      Älä itse vaivu epätoivoon ettei luottamus palaisi, vaan usko rohkeasti ja teen työtä asian eteen. Vakuuta hänet vaikka joka päivä jos hän sitä vaatii. Ole kärsivällinen.
      Kaikki kääntyy hyvin jos molemmat jaksatte uskoa yhteiseen tulevaisuuteen, ja ymmärrätte että se vaatii työtä kuten parisuhde aina vaatii vaikkei suuria kriisejä olisikaan...

Kirjoittaessani ajattelin puolentoista vuoden taakse, jolloin nykyinen avopuolisoni petti minut... Hän itse teki sen virheen että vaipui epätoivoon kun minä olin epätoivoinen. Hän ei aina jaksanut uskoa meihin, eikä lohduttaa minua. Mutta minä jaksoin uskoa, ja jouduin välissä tukemaan häntä ja uskottelemaan että me pääsemme tämän yli. Ja me melkein olemme päässeet.. Hän ei osaa edelleenkään selittää miksi teki mitä teki... Oli hänelle täysin hänen luonnettaan vastaan... Minä luotan ja uskon häntä mutta aina välissä jokin tuo menneen mieleeni ja mustasukkaisuus valtaa mieleni. Mutta onneksi voin puhua asiasta puolisoni kanssa, koska hän on rakkaani ja paras ystäväni.

Keskustelkaa, jakakaa tunteenne ja ajatuksenne... Ennen kaikkea uskokaa rakkauteen, jos teillä sitä on.

• kerran kokenut

..on että luottamusta et saa ehkä enää koskaan takaisin. Anteeksi voi antaa ja oppia elämään tapahtuneen kanssa, mutta usko pois, teko seuraa aina mukana ja tulee pintaan aina silloin tällöin. Todennäköisesti naisesi ymmärtää olevansa sinulle tärkein ja ensimmäinen ja yhden yön tapauksesi lähinnä säälittävää ja "ymmärrettävää" luontaisen testeronisi takia, mutta tehtyä et tekemättömäksi todellakaan saa. Joku kaunis päivä naisesi saattaa tehdä samoin ihan vain tasoittaakseen tilanteen ja voidakseen kyetä paremmin antamaan anteeksi sinulle. Oletko valmis hyväksymään sen?
      Aika parantaa haavat ja kaikki on niin kovin suhteellista, mutta ikäväkyllä, kerran menetetty luottamus on ainiaaksi menetetty. Jos todella rakastaa, on valmis taipumaan mutta tietysti silloin myös sattuu enemmän kuin vähämerkityksellisemmässä suhteessa.
      Sinulla ei oikein muuta ole tehtävissä kuin pitää suusi kiinni ja olla varpasillaan pitkän tovin tilanteen kehittymistä ja anteeksi antoa seuraten ja älä nyt missään tapauksessa ainakaan tavallista imelämmäksi muutu. Se pahentaa tilannetta, usko pois. Huomioida kannattaa tietysti hieman enemmän mutta hienovaraisesti, ei niin että naamastasi loistaa liikaa perimmäinen syy.
      Virheet on tehty siksi että niistä voi ottaa opikseen, toivottavasti.

• Marjaana

Sori vaan, muttet vaikuta rehelliseltä itseäsi kohtaan.

1. Väität, että perimmäinen motiivi viestiisi oli muka naisesi olon parantaminen. Minä väitän, että se on OMAN olosi parantaminen naisen kärsimystä vähentämällä.

2. Naisesi ei riitä sinulle. Piste. Muussa tapauksessa ei tätä ketjua synnyttänyttä petämisepisodia olisi tapahtunut. Vika ei ole naisessa vaan omassa turhamaisuudessasi.

3. Koska petit ja kerroit, voit vain kiltisti lusikoida sopan ja sulloa munaasi jatkossa siihen vakimuijaasi. Joka, by the way, on aika tavallinen tapaus koska jos olisi jotain erikoista niin eiköhän olisi valinnut fiksumman äijän.

4. Toivottavasti suhteenne kestää ja KUN seuraavan kerran joku ilkimysmuija panee sua niin tee poliisille raiskausilmoitus ja pidä turpa kiinni kotona. Olet ärsyttävä vätys, joka ei suostu kantamaan vastuuta edes omista pettämisistäänkään. Älkää koskaan hankkiko lapsia, teistä ei yhdessä ole siihen.

• sisar hento..

täysillä vaikkakin pahoilla mielin. Päästä naisesi menemään jos hänestä välität. Et ansaitse häntä.

• netta

luulisin että naisellasi menee aika kauan selvitellä asiaa.Vai onko hän jättänyt sinut?
      Miten teillä menee? Puhuuko hän sinulle avoimesti vai pitääkö mykkäkoulua?

Jos olisin sinä, niin yrittäisin saada naisen luottamusta vähitellen takaisin. Ensin pyytäisin häntä kuuntelemaan (ilman keskeytyksiä) että mitä ihmettä oikein tapahtui. Vakuuttaisin hänet jollakin konstilla että ikinä en lankeaisi uudestaan ja ett ensimäinen kerta oli jo aivan liian suuri erehdys (toivottavasti tämä oli sinun ensimmäinen ja VIIMEINEN kerta!!!) ja kadut suuresti tapahtumaa. Kertoisin että kuinka tärkeä hän on minulle ym. (mitä ikinä sitten tunnetkaan naistasi kohtaan!). Kertoisin yksinkertaisesti kaikki tunteeni häntä kohtaan.

Mutta sen voin sanoa että naisen luottamusta et saa takaisin viikon sisällä. siinä voi mennä jopa puoli vuotta tai kauemmin. Ja jos luulet että hän unohtaa asian heti kun alkaa käyttäytyä normaalisti sinua kohtaan; Olet väärässä. Luulisin että Hän muistaa asian selvästi monen vuoden päästä ja jos hyvi käy, hän ei silloin kanna kaunaa sinulle.

Toivottavasti saisitte asian selvitetyksi!

• Laura

Heh, "JOPA" PUOLI VUOTTA!

• Netta

niin..jatkaisin vielä,että...
      muista naistasi pienillä ja ihanilla yllätyksillä tai kommenteilla melkein joka päivä.
      Pieni kukka kimppu ja suklaalevy ei olisi pahitteeksi.. :)
      Ja tietenkin helli naistasi niin paljon kun pystyt..halailet ja suukottelet.... Onnea!!!

• Ammattiauttaja

Eteenpäin on mahdollista päästä kun otat täyden vastuun, etkä selittele taphtunutta itsellesi ja kumppanillesi humalalla. Ei vastuuta voi siirtää viinalle veressä. Ei toimintaasi ohjaa mikään ulkoinen tekijä, vaan sinun tahtosi. Vastuunoton kautta elämä palautuu ajan mittaan luottamuksen polulle. Vastuu omasta aikuisuudesta on se, joka korjaa vaikeatkin tilanteet.

• petetty nainen

Tässä ihan muutama päivä sitten sain tietää että miesystäväni on pettänyt minua niin kauan kuin ollaan tunnettu.. Se selvisi minulle niin kun ystäväni kertoi asiasta. Mies oli yrittänyt iskeä kaveriani.
      Tästä ei pääse yli kuin ajan kanssa. Mies sai kenkää..
      Mutta sinä "virheen tehnyt" vielä olet saanut pitää naisesi! Anna hänen päättää milloin asia unohtuu, mutta älä ole niin kuin mitää ei olisi tapahtunut.. Petetyksi joutuminen tuntuu oikeasti pahalle!

• nainen

Niinpä minullekin selvisi 10 kk sitten, että ukkoni on pettänyt minua jo 8 v, 30 vuotisen taipaleemme aikana saman sairaanhoitajan kanssa Riksusta. Minä en tule koskaan antamaan anteeksi ja luottamusta hän ei koskaan tule saamaan, aina epäilen. Viikko sitten sain hänet kiinni soittamassa h...n ovisummeria, Häkatu 60, oli tosi kova isku ukolleni, kun huomasi muijansa katselevan ohi ajavasta autosta mitä "tahdon" sanoja touhusi. Sanovat tätä elämäksi.

• xXx

Se joka pettää toisen luottamuksen pettää itsensä. Sellaisella ihmisellä ei ole mitään arvoa!

• ...

Et mitenkään! Mikään mitä sanot tai teet ei saa luottamusta palaamaan. Tulet huomaamaan...

• kiljotiini

-LUOTTAMUS- siinäpä meillä klisee. Toiseen ihmiseen on ihan turha mennä luottamaan liikaa, luotetaan sopivasti vaan. Tällaiset asiat kuten pettäminen on aivan arkipäivää, sitä sattuu kaiken aikaa,..ennemmin tai myöhemmin. Ja joille ei satu ne ainakin haaveilee siitä. Siis yhteenvetona; luotetaan tarpeeksi- ei liikaa. Jookos.

• niin paljon.

Paina rintaasi vasten.Anna istua sylissä.Silitä hiuksia.Anna hänen itkeä sylissäsi.Helli,helli ja hyväile...

• sdgsg

"Humalassa ja minullekin täysin tuntemattomasta syytä."

Paskan marjat! Humalassa vain uskalsit tehdä sen, mistä olet aina haaveillut. Sinä et ansaitse anteeksiantoa tai uutta mahdollisuutta. Petät uudestaan myöhemmin ja se on varmaa!

"Tiedän että olin paska mies jne. Niitä kommentteja en nyt tarvitse."

Etpä niin. Eihän pettäjä koskaan niitä tarvitse, vaan selkään taputtelua. Sitä pettäjät aina täällä ruikuttavat.

Päästä naisesi menemään! Teet hänelle suuren palveluksen!

• Maikki

Suhde ei palaa koskaan entiselleen. Sitä pettämistä ei voi vain pyyhkiä olemattomaksi. Omissa suhteissa se pettänyt osapuoli on tehnyt sen ennenkin. Joku voi ehkä??? oppia kerrastakin. Menetettyä luottamusta ei voi saada takaisin.

Jos halusit pitää tyttösi, miksi menit kertomaan/jäämään kiinni? Ehkä helpotit omaa oloasi, muttet todellakaan tyttösi oloa.

Jos naisesi antaisi anteeksi, hän todennäköisesti a) ei rakasta sinua
      b) kostaa myöhemmin
      c) rakastaa (typerys) siitä huolimatta

• typeräää

HARVINAISEN TYPERÄ KESKUSTELUN AIHE!

• Kukkanen

Jos pettää kerran, niin pettää myös toisenkin kerran. Luottamus on mennyt ja sitä on aika vaikea saada enää takaisin.

• -Kokemusta on-

Että lopullisesti se on mennyt.
      "Nainen antaa anteeksi muttei unohda".

• Näsä

Kun erehtyy väärään sänkyyn,syy on tietenkin sukupuolivietti.Miehenä en ymmärrä, miksi muuten pettäisin. Järjellämme voimme viettiä ohjata, mutta kännissä se ei aina onnistu. Muuten ei seksivietti ole mitenkään järjen asia ja siinä selitys syrjähyppyihin.

• petetyltä

Tämä vastaus ei liity suoraan kysymykseesi, miten parantaa petetyn oloa. Olet vakuutellut monessa vastauksesi, miten täydellinen naisesi on ja toinen nainen oli vain satunnainen pano tai harakka. Olet varmaan vilpitön niin sanoessasi, mutta ei kai kukaan meistä ole täydellinen, ei myöskään sinun naisesi. Minusta tuntuisi aika epäuskottavalta, jos (pettäjä)mieheni alkaisi nähdä minut jonain sataprosenttisen täydellisenä henkilönä.

Pettämisen läpikäynti ottaa aikansa, mutta jossain vaiheessa elämää pitäisi alkaa normalisoida ja yrittää unohtaa menneet. Naisesi on varmaan oikea henkilö sinulle, mutta ei hänen nostamisensa jalustalle teidän parisuhdettanne pelasta. Ymmärrän, että haluat tehdä kaikkesi parisuhteenne eteen. Liika nöyristely ei ainakaan minua vastaavassa tilanteessa auttaisi.

• hepuli

hölmö ku kerroit,mitä tosta jos vähän nusasee
      mun muija käy vierais se vaa kiihottaa,
      tiukka piposta touhua.. vapaa suhde paras suhde.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      47
      6027
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      619
      2429
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1191
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      344
      1060
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1043
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      55
      1020
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      62
      975
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      915
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      789
    Aihe