Aurinko helli viikonloppuna suomalaisia, ja hyvät säät näyttävät jatkuvan vielä alkuviikollakin. Myös sateita ja ukkosta on luvassa.
Säätietoja lisää Ilmatieteen laitoksen sivuilla:
http://www.ilmatieteenlaitos.fi/il/index.html?neito=2
Alkaako kesä jo toukokuussa? Vai viileneekö sää vielä? Miten sinä aiot nauttia lämpimistä päivistä?
Kevät hellii suomalaisia
25
5596
Vastaukset
- masa
no luulis tosissaan suomi24sella olevan parempaaki tekemistä ku tehä tommosia jonninjoutavia lööppejä
- kesämies
Heinäkuussa kun mulla alkaa kesäloma, silloin aurinko paistaa. :)
- Luojan Helmi
kesät ovat muutenkin liian lyhyet ja kylmät,joten toivomme fcs:n puolesta erittäin lämmintä,kosteaa kesää kesää kaikille erotiikasta pitäville.
- poitsu
hohoijaa
- Auringon runsas ottaja!
Toivotaan niin että se kesä alkaa! Koska 10vko lomaa ilman aurinkoa on yhtä kuin helvetti.
- Nimimerkki on rekisteröiity =(
Täs ei oo mitää kivaa, ei kertakaikkiaan mitään, mä tulin just kuumeeseen kun nää ilmat lämpeni, ei mitää järkee, ei yhtään mitää järkee, tää on perseestä!!!
- Hellevihaaja
Aion "nauttia" helteistä pysyttelemällä varjossa ja sisätiloissa. Toivottavasti tänään oli kesän lämpimin päivä.
- jormaeinari
Toivottavasti oli lämpimin päivä tänään. Minun puolesta saa olla pilvessä ja pysyä sielä koko kesän. Jos ulkona paistaa aurinko ja lämmintä on yli 15 astetta ei surkeampaa keliä voi kuvitella. Siis sehän on aivan järkyttävä ilma. Hiki valuu on kuuma ahistaa vituttaa tympäsee... mitään ei voi tehdä kun on liian kuuma.
Kaikista paras ilma on silloin kun elohopea pysyttelee alle 15 ja on pilvistä ja tuulee sopivasti niin ei mitkään itikat häiritse.
Henk.koht. en voi ymmärtää niitä ihmisiä jotka makaa jossain rannalla ja ottaa aurinkoa ??? Siinäpä on sitten niin mukavaa kun hiki virtaa ja savuläski tirisee auringossa ja hommataan samalla jotain ihosyöpää ja poltetaan nahka karrelle. - einajormari
jormaeinari kirjoitti:
Toivottavasti oli lämpimin päivä tänään. Minun puolesta saa olla pilvessä ja pysyä sielä koko kesän. Jos ulkona paistaa aurinko ja lämmintä on yli 15 astetta ei surkeampaa keliä voi kuvitella. Siis sehän on aivan järkyttävä ilma. Hiki valuu on kuuma ahistaa vituttaa tympäsee... mitään ei voi tehdä kun on liian kuuma.
Kaikista paras ilma on silloin kun elohopea pysyttelee alle 15 ja on pilvistä ja tuulee sopivasti niin ei mitkään itikat häiritse.
Henk.koht. en voi ymmärtää niitä ihmisiä jotka makaa jossain rannalla ja ottaa aurinkoa ??? Siinäpä on sitten niin mukavaa kun hiki virtaa ja savuläski tirisee auringossa ja hommataan samalla jotain ihosyöpää ja poltetaan nahka karrelle.todella viisaita puhut..ei tarttis sitä bisseekään lipittää, on niin pahaa Suomalainen kalja, ruotsissa on paljon parempaa..
- Lääkäri
jormaeinari kirjoitti:
Henk.koht. en voi ymmärtää niitä ihmisiä jotka makaa jossain rannalla ja ottaa aurinkoa ??? Siinäpä on sitten niin mukavaa kun hiki virtaa ja savuläski tirisee auringossa ja hommataan samalla jotain ihosyöpää ja poltetaan nahka karrelle.Vanhusten pumppu ei kestä hellettä, UV- säteily
lisää syöpäriskiä, ja nestehukkaa saa olla jatkuvasti korjaamassa. En näe helteessä mitään mainittavaa etua- paitsi jäätelönmyyjille. - migrena
jormaeinari kirjoitti:
Henk.koht. en voi ymmärtää niitä ihmisiä jotka makaa jossain rannalla ja ottaa aurinkoa ??? Siinäpä on sitten niin mukavaa kun hiki virtaa ja savuläski tirisee auringossa ja hommataan samalla jotain ihosyöpää ja poltetaan nahka karrelle.Just samaa mieltä. Mä oon tossa katsellu, että johonkin täältä pitää muuttaa... en kestä enää yhtään tällästä kesää. Pää särkee koko ajan ja vatsa on helteestä sekasin. Mitään ei jaksa tehdä... just ja just ehkä hengittää, mut siinä kaikki.
- aurinkopellle
Veikkaisin, että on sama tilanne kuin viimevuonna, eli siis nyt hieman enne kesää on kovat helteet ja sitten lomilla sataa. Toisaalta myös voi olla että tulee semmoinen sopiva/kuuma kesä, sillä yleensä on ollut niin että vuorotellen on ollut sateinen kuuma ja sopiva kesä. Se jää nähtäväksi.
- Attention
Joo no minä uskon että tänä kesänä on lämmintä, ehkä saadaan nauttia jopa helteistäkin. En usko että tästä kesästä tulisi surkeampi kuin viime kesästä...:)
- meitsi
Attention kirjoitti:
Joo no minä uskon että tänä kesänä on lämmintä, ehkä saadaan nauttia jopa helteistäkin. En usko että tästä kesästä tulisi surkeampi kuin viime kesästä...:)
no siin sais oikeesti jo koittaa todella jos viime kesaa huonomman haluis saada! XD
- ramona__
Attention kirjoitti:
Toivotaan tosiaan, et tulee lämmin kesä, et sää jatkuu tälläisenä.. Mutt torstaina vois olla vähä viileempi, et jaksaa olla koko päivän sielä world skills - tapahtumassa... =>
- Seko x)
Attention kirjoitti:
Eihän viime kesä ois melkee huonommax voinu muuttuu :(
- Attention
ramona__ kirjoitti:
Toivotaan tosiaan, et tulee lämmin kesä, et sää jatkuu tälläisenä.. Mutt torstaina vois olla vähä viileempi, et jaksaa olla koko päivän sielä world skills - tapahtumassa... =>
Meetkö "ramona__" itse sinne kilpailemaan vai vaan katsomaan??
- ramona__
Attention kirjoitti:
Meetkö "ramona__" itse sinne kilpailemaan vai vaan katsomaan??
En ole menossa... en oo ees ollu vielä taitajaysissä, eli en ole ees ysillä vielä... enkä mä tollaseen uskailtaisi osallistua... rimakauhua jo mennäkin, mut en haluu yksin jäädä koululle, niin meen sitte sinne...
Ku ysit on tän viikon (huomista juhlalounasta lukuunottamatta) TET:issä ja kasit ja seiskat lähtee sinne...
- pekka
uskokaa pois tästä kesästä tulee helle kesä. sillä olen ottanut siitä selvää huomenna eli 24.5.2005 tiistaina on noin 26 astetta. tampereella ja tamperee lähistöllä on myös lämmin!!! :)
- minä
uskon että viilenee,eihän näin pitkään voi jatkua....
- SÄÄN ENNUSTAJA
Tästä kesästä tulee helteinen etelä ja keskisuomeen, ei muuta kun rannoille nauttimaan.
Kovia ukkosmyrskyjä on runsaasti moista ennen ei ole nähty, jotka pelottelee auringonpalvojat välillä rannalta suojaan mutta mikä parasta helle jatkuu. Tästä saamme jo nauttia 24pv eli huomenna.- Säätieteilijä
Kesäkuu jatkuu samanlaisissa merkeissä kuin toukokuun loppu - hellettä siis piisaa. Kesäkuun puolivälin tienoilla lämpötilan oletetaan rikkovan ennätyslukemat eli huikeat 39 celsiusastetta.
Kuten arvata saattaa, puolentoista kuukauden helteen päätteeksi on luvassa tuima ukkosmyrsky. Heinäkuun alkupuolisko kuluu myrkyisten sateiden ja voimakkaiden ukkoskuurojen merkeissä. Heinäkuun loppupuolen keskilämpötila on alle 15 celsiusastetta, ehkä jopa alle 10. Raekuurot lyhyenä ajanjaksona lähes päivittäisiä.
Elokuussa lämpötila kohoaa sietämättömän kuumaksi ajatellen huonosti ilmastoituja työpaikkoja ja koululaitoksia. Elokuun alkupuolisko on hyvin kuuma ja hiostava aina kuun puoliväliin saakka, joka on runsassateinen ja mukavan vilpoisa. Elokuun lopulla iskee äkillinen kylmä kausi, jonka keskilämpötila hurjimmassa tapauksessa vain 5 celsiusastetta.
Pakko kertoa hieman syksymmästäkin, sillä luvassa on merkillinen syyskuun alku. Lämpötila vuorottelee voimakkaasti. Aavikoilla yön ja päivän välinen lämpötilaero voi olla peräti 60 celsiusastetta. Suomessa koetaan ehkä jopa puoliksi tämän veroinen - siis 30 asteen - lämpötilaero yön ja päivän välillä. Päivällä lämpötila kohoaa jopa 20:een asteeseen ja laskee nopeasti yöllä laskee peräti -10:een celsiusasteeseen. Kannattanee siis pukeutua sateenvarjoon...
-Kyl se pirun takatalvi sielt vielä tulee...
- koskaan
Tottakai tulee tänä kesänä vielä vettä, tuulta, ukkosta, räntää, myrskyä, hurrikaaneja,maanjäristyksia,tsunameja ym. Että sillee...
- ....
Talvi saisi kyllä tulla jo. Kämppä kuin sauna,ulkona helvetin kuuma,allergiat vaivaa ja yleinen vitutus vaan päällä tällaisella ilmalla. *tahtoo talven takaisin* =(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496215Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6412562Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831199- 791100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.721046Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä551040- 64934
- 66897
- 228854