Osaatko Porin murretta? Tässä olisi siitä testi. Kaikki porilaiset, jos niitä tällä palstalla on selviytyvät testistä tietysti leikiten, mutta muilla voi olla ehkä hieman hankaluuksia.
Oma tulos 7/11
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009671616.html
Sinkut-palstan porilaisvisa
28
237
Vastaukset
Hyvää onnea matkassa mutta 11/11
Olen käynyt Porissa 2005 ja heti perään uudestaan 2020.Tuloksesi: 10 / 11
Sää oot Porist!
Sehän meni hienosti! Taidat olla syntyperäinen tai -henkinen porilainen. Olet lomasi Yyterissä ansainnut!Vasrasin "mitä sää sanoit?" kun olis pitäny vasta hä? Siinä kävi kämmi. Tällast se on kun on Raumalaisia, Porilaisia ja Turkulaisia sukulaisia.
Huitale kirjoitti:
Vasrasin "mitä sää sanoit?" kun olis pitäny vasta hä? Siinä kävi kämmi. Tällast se on kun on Raumalaisia, Porilaisia ja Turkulaisia sukulaisia.
Hieno tulos kaikesta huolimatta.
- Anonyymi
hämähäkin mielestä ihminen voisi olla joku avaruusolento.
Oli jopa sellaisia sanoja/sanontoja, mitä itse käytän, mutta roikeista en ole kuullut (roikit).
Pori Jazzeilla ilmeisesti tapahtuu kielivaihtoa 😄
Tuloksesi: 10 / 11
Sää oot Porist!
Sehän meni hienosti! Taidat olla syntyperäinen tai -henkinen porilainen. Olet lomasi Yyterissä ansainnut!- Anonyymi
Kyl o helppoo, 11/11. Mää oo porist, nii toi testi sano 😜
- Anonyymi
Yks oikein ja sekin arvaamalla mut eikö porin pitsiviikon ole juuri alkaneet vai oliko se ruisrock
Ihan outoa. Tuonne pitäisi mennä sanakirjan kanssa. Muuten ei kommunikoinnista tulisi yhtään mitään. 🤐
"Tuloksesi: 5 / 11
Ei huono!"7/11 en muista Porissa käyneeni kyllä. Pari sieltä kotoisin ollutta tuttua on kyllä ollut.🙂.
Norppa83 kirjoitti:
Mullakin sama tulos.
Juu huomasin että samiksia oltiin tässä porilaistietoudessa.😄.
Mikkojuhan kirjoitti:
Juu huomasin että samiksia oltiin tässä porilaistietoudessa.😄.
Mulla ei ole kovin hyvä porilaistietous. En tiesä Porista muuta kuin Porin jazzit, Yö-yhtyeen ja Yyterin hiekkarannat.
- Anonyymi
Roskaruokaa on se, valkoista pullaleipää ja makkaraa.
- Anonyymi
Miten niin "fyffe" on poria??? Fygy, fyffe, fygendal, ovat stadin slangia!
- Anonyymi
11/11
Sää oot Porist! En oll, mä oon Turust!
trollikka- Anonyymi
Vau oletko kuiteskin porilais flikkoi mut esität olevasi turun tyttöi
- Anonyymi
Tuloksesi: 5 / 11
Ei huono!
Monesti Turun ja Porin sanonnat menevät sekaisin kun samaa sukulaiskansaa ovat.
Mutta mitenkähän valmistetaan kunnollinen porilainen, eli kuin hampurilainen mutta pihvinä se makkara.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492288- 262043
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271495Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161424- 1211371
- 181055
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107904Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78886Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333873