Eli kaverini asuu eräässä etelä-euroopan maassa ja haluaisi lähettää minulle lahjaksi kartongin tupakkaa. Onko tämä Suomessa sallittua?
Koitin tupakkalakia tiirailla mutta en löytänyt mitään pykälää joka sanoisi mitään tällaisesta tilanteesta.
Lähin mitä löysin on tupakkalain pykälä 65:
"Kielto tuoda maahan etäviestimen välityksellä hankittuja tuotteita
Yksityishenkilö ei saa hankkia tai vastaanottaa elinkeinonharjoittajalta tupakkatuotteita, sähkösavukkeita, nikotiininesteitä tai poltettavaksi tarkoitettuja kasviperäisiä tuotteita postitse, tavarankuljetuksena tai muulla vastaavalla tavalla Suomen ulkopuolelta."
Mutta tässäkin kohtaa laissa puhutaan elinkeinonharjoittajasta. Kaverini ei ole mikään "elinkeinonharjoittaja" eikä tienaa elantoaan tupakkaa lähettämällä. Selvennykseksi vielä siis, että kyse olisi yksityishenkilön lähettämästä LAHJASTA, eli raha ei myöskään liiku tässä tapauksessa.
Miten tulli suhtautuu? Ja onkohan tässä laissa porsaaanreikä?!
Saapuisivatko tupakat minulle asti? Jos on aivan varmaa ettei, niin sanon ettei turhaan koita edes lähettää.
Kiitos jos joku osaisi neuvoa miten tämä homma menisi kuvailemassani tilanteessa.
Tupakan lähettäminen Suomeen toisesta EU-maasta
Anonyymi-ap
1
263
Vastaukset
- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
🍑 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17923828u
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881527
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101390- 751306
- 681226
- 1151119
- 75991
- 68915
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255910Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12851- 33833