Tunnetteko ketään, jotka juoksevat ilman sykemittaria? Taitaa olla aika harvinaista nykyään. Ainakaan eivät ole somessa esillä nämä ukot. Mikä saa ukot juoksemaan ilman sykemittaria? Eivätkö halua lenkistä nopeus- ja syketietoja? Minulle sykemittari niin kiinteä osa treenaamista, etten osaa kuvitella juoksevani ilman.
Ilman sykemittaria juokseminen?
46
1017
Vastaukset
- Anonyymi
Nykyään jopa kuka tahansa perusjätkä juoksee niin paljon kovempaa kuin 1970-luvulla ihan parhaat, jolloin eivät edes huiput keränneet sydämen sykkeestä kokoaikaisesti tietoja, vaan menivät tuntemuksen varassa.
- Anonyymi
Tunnen yhden, naapurin serkun kaveri Pälkäneellä juoksee ilman.
- Anonyymi
Jos askel nousee niin sykekin löytyy. Ei siihen mittaria tarvitse toteamaan.
- Anonyymi
Lasse Viren harjoitteli ilman sykemittaria, eikä hänellä ole älykelloa vieläkään. Vetoharjoituksessa piti vetää niin kovaa kuin menee.
https://www.iltalehti.fi/yleisurheilu/a/a002154b-3908-486b-bfa9-af7c41511bd2 - Anonyymi
Ilman sykemittaria mennee helposti never easyn puolelle,tästähän on varoittava esimerkkikin.
- Anonyymi
Nöyryys tuntumaan pohjautuvassa harjoittelussa ensiarvoisen tärkeää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nöyryys tuntumaan pohjautuvassa harjoittelussa ensiarvoisen tärkeää.
Nöyryys tärkeää myös sykemittariharjoittelussa. Sykemittarilla yrittää pitää vauhtia piällä.
- Anonyymi
Halvempaa.
- Anonyymi
Rannesykemittarilla mennään. Sykevyötä en jaksa enää pukea.
- Anonyymi
Hirvee homma pukee sykevyö. Et varmaan jaksa sitten enää lähtee.
- Anonyymi
Sykemittari on hyvä apuväline aloittelijalle oikein käytettynä. Kokeneemmalle lenkkeilijälle melko turha. Itse käytän sykemittaria lähinnä automaattisena treenipäiväkirjana.
- Anonyymi
Juu. Automaattinen treenipäiväkirja. Muuten pitäisi kirjata exceliin tai ruutuvihkoon lenkit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu. Automaattinen treenipäiväkirja. Muuten pitäisi kirjata exceliin tai ruutuvihkoon lenkit.
En kyllä pysty kuvittelemaankaan ilman sykemittaria juoksemista.
- Anonyymi
Nopeus- ja matkamittarina sekä tietysti kellona käytän. Sykevyö jäi parin kokeilun jälkeen kaappiin. En kokenut lainkaan hyödylliseksi.
- Anonyymi
Minulla ei ole koskaan ollut sykemittaria enkä kaipaa sellaista. Seuraan hengitystäni ja sen muutosta isommissa nousuissa (suunnistus). Joskus juoksuharrastuksen alkuaikoina mittasin käsin välipäivän lepopulssin.
- Anonyymi
Minäkin seuraan hengitystäni ja juoksen sen mukaan, mutta sykedatat kuitenkin kerään lenkiltä, jotta näen kehityksen.
- Anonyymi
En vilkuile sykemittaria I lenkillä. Se vain tallentaa sen.
- Anonyymi
Nostan kyllä hattua kaikille ilman gps-sykemittaria lenkkeileville. 70-luvun hengessä hölkkäävät.
- Anonyymi
Juu. Oman elämänsä Vireeneitä, Haikolan opein juoksevat.
- Anonyymi
Suosittelen hankkimaan Garmin Fenixin. Saa uutta motia hölkkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suosittelen hankkimaan Garmin Fenixin. Saa uutta motia hölkkään.
Fenix painava mötikkä, huono juoksussa,forerunner mallisto parempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fenix painava mötikkä, huono juoksussa,forerunner mallisto parempi.
Fenix oiva kähöön ja hiihtoon. Painava mötikkä olen minä itsekin.
- Anonyymi
Opiskelijoilla ei varaa sykemittareihin. Cooperiin testiin treenattava säännöllä 80% kevyesti rennosti ja 20% kovaa rennosti.
- Anonyymi
Hyvin voisin juosta ilman sykemittaria. Vilkuilen vain sitä, jotta tiedän milloin käänyä takaisin.
- Anonyymi
Juu. Miula sykemittari aina ranteessa, mutta eipä se loppujen lopuksi isoa eroa tee harjoittelussa.
- Anonyymi
Mie kyttään sykkeitä koko ajan.
- Anonyymi
Minulla ei ole sykettä ollenkaan, kun juoksen. Keskityn täysin juoksuun
- Anonyymi
Ennen vanhaan mentiin effortin mukaan ja tulosta tuli paljon paremmin.,ei ollu sykemittareita,sekkarilla katottiin urheilukentän laidalla jos haluttiin tarkka otanta vauhista.
- Anonyymi
Sykemittari pilannut miula juoksemisen ilon. Pintakaasulla kaasutellaan.
- Anonyymi
Rentoa juosta sykerajojen mukaisesti. Ei pidä ahnehtia liikoja.
- Anonyymi
Ikinä en ole käyttänyt sykemittareita,ihan turhia sellaiset juoksen sitä vauhtia mikä tuntuu hyvältä.Nuorena 90-luvulla kymppi liikahti kumminkin parhaimmillaan 32.27 radalla.
- Anonyymi
Lahjojen hukkaan heittämistä,,järkevästi sykkeiden mukaan harjoittelu olisi todennäköisesti tuonut vielä kovemman ajan.Täytyy sanoa että jo 90-luvulla olit poikkeus jos tuon tason juoksijana et käyttänyt sykemittaria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahjojen hukkaan heittämistä,,järkevästi sykkeiden mukaan harjoittelu olisi todennäköisesti tuonut vielä kovemman ajan.Täytyy sanoa että jo 90-luvulla olit poikkeus jos tuon tason juoksijana et käyttänyt sykemittaria.
Täyttä skeidaa,,70-luvulla juostiin ilman sukemittareita paljon kovempaa kuin nykyaikana vaikka on kaikki tekniset vempeleet käytössä.Tämä koskee siis vain suomea.
- Anonyymi
Eihän ranteessa pidettäviä sykemittareita ollut ennen 90-luvun alkua, joten on luonnollista, ettei Viren sellaista käyttänyt. Itse ostin sykemittarin muistaakseni -96, kun Anttila myi sellaista noin viidelläsadalla markalla. Merkkiä en muista, halpatuote, jossa ei ollut muita toimintoja kuin asetettava huippusykeraja.
- Anonyymi
84- ostin ensimmäisen sykemittarin joten olet väärässä.
- Anonyymi
mittari piirongin laatikossa. meikä katsoo ajan lähtiessä ja tullessa.
- Anonyymi
Siula mitään mittaria ole.
- Anonyymi
Juoksen ilman mitään mittaria usein sellaisen kaverina jolla on mittari.
Hän läähättää ja tutkii mittaria. Haluaisin lisätä vauhtia mut ei viitsi.- Anonyymi
PPP auttaa tuossa hädässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PPP auttaa tuossa hädässä.
Miten Joku koomikko voi tuossa tilanteessa auttaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten Joku koomikko voi tuossa tilanteessa auttaa?
Pitää puhua puuskuttamatta. Et tarvitte sykemittaria kun opit juoksemaan tuolla tapaa.
- Anonyymi
onko jollain hätä
- Anonyymi
Minulle gps-sykemittarin hankkiminen oli shokki. Aiemmin juoksin renosti fiiliksen perusteella ja kunto kehittyi hyvin, mutta kun hankin sykemittarin, huomasin, että kaikki juoksevat kovempaa, aloin itsekin juoksemaan kovempaa ja tuli ylikunto.
- Anonyymi
Miten näit sykemittarista että kaikki muut juoksee kovempaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten näit sykemittarista että kaikki muut juoksee kovempaa?
Luin voorumeilta isojen poikien vauhteja.
- Anonyymi
Sykemittarinnavulla saa rakennetta harjoitteluun. Vaikka kontrolloida vauhteja ilman. Sykkeiden kyttäilyatä en perusta itsekään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 903255
- 883033
- 681872
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191832- 301757
- 211701
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341369- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91319