häkin siivous

Anonyymi-ap

miten hamsterin häkki siivotaan? Riittääkö siis että aina välillä siivoaa kakkaläjät ja pissat pois, vai pitääkö tehdä ihan kunnon siivous?

6

460

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

mä siis olen sekä youtubesta että netistä yrittänyt kattoa miten se kuuluu siivota. Youtubessa sanottiin, et ei saa ottaa niitä kaikkia pohjakuivakkeita pois koska hamsteri stressaantuu siitä ettei oo omia hajuja siellä, kun taas joillaki nettisivustoilla käsketään vaihtaa kokonaan ja pesemään häkki. Mistä siis tiedän mikä on oikea tapa?!

• Anonyymi

Jos vaihdat kokonaan purut, säästä kourallinen käytettyä purua (kunhan ei pissanurkkauksesta) ja laita uuden purun joukkoon tuomaan tuttua hajua.
        Mielestäni häkkiä ei tarvitse useinkaan perusteellisesti jynssätä vaan tarpeen mukaan putsailla.
        Muista aina käsitellä ja ruokkia eläinystävääsi puhtain käsin ja käsittelyn jälkeen myös käsien pesu.
        Minuakin kiinnostaisi tietää muiden mielipide asiasta, kuinka olisi hyvä toimia ja miksi.

• Anonyymi

Otat imurin käteen ja imuroit,simppeliä!

• Anonyymi

Otat häkistä puhtaasta paikasta vanhaa kuiviketta vähän pussiin, imuroit ja peset häkin (tarpeen mukaan), uudet kuivikkeet ja siihen sitten päällisiksi vanhoja kuivikkeita siitä pussista vähän sinne tänne😉

• Anonyymi

Jos se häkki haisee omaan nenään, vaihdat suurimman osan puruista pois mutta pissanurkkaan jätät ihan todella pienen osan haisevista puruista. Ruokanurkkauksesta (osalla se on) poistat aina ne mädäntyvät tuoreet, kupissa ne kuivasiemenet ovat kestäviä. Kakat ovat kuivia ja helposti siivottavia, mutta se pissa haisee kyllä. Itse helpoimmalla olen päässyt, kun usein vaihdan vain pissanurkan puruja vaihtamatta kaikkea purua siellä häkissä, mutta kerran pari viikossa pissanurkan siivous. Eri asia kuin gerbiili jätöksineen, gerbiili kestää pidempään haisematta.

• Anonyymi

Otat noin kolme viidesosaa pituista pois ja lisäät uudet. 3-5kk välein vaihdat kaikki purut ja putsaat sen kostealla rätillä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2620
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2572
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1587
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe