Nyt useimmat sähköautojen lataukset maksaa saman verran kuin tankkaisit bensiiniä tai dieseliä.
Vertailussaoli Tesla 80 lataus yt hinnoila melkein 25euroa. Se tarkoittaa monissa muissa sähkö-autoissa joilla latauksella ajaa vähemmän kilometreja jo paljon kalliimpaa. Sähkölinja-autoissa noin ylensäkin latauksella ajaa 100km?
Mitä taas opimme älä osta sähkö-autoa, hankintakustannus kova, sähkönkulutus hurjat vaihtelut riippuu paljon siitä osaavatko insinöörit, diplomi insinöörit työnsä niin että sähköntuotanto Olkiluoto 2 myös toimii?
Kallistunut sähkö nostanut huikesti auton lataushintaa
7
497
Vastaukset
- Anonyymi
Viimeiset tiedot kertovat että ihmiset ovat palaamassa bensa-autoihin ihmiset ei enää jaksa kärsiä :(
- Anonyymi
Lamojen aikoina laturi pitäisi kiinnittää helmaan https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009790230.html
- Anonyymi
En lataa muualla kuin kotona ja mökillä. Niin kalliiksi oma sähkö ei ikinä tule, että polttoaineen tankkaus olisi halvempaa.
Syynkin löytäminen on helppoa. Sähköverkko ei voi tietää, meneekö sähkö auton lataamiseen, vai mihin tahansa muuhun.
Tämä ei tietenkään koske idiootteja, jotka ovat ostaneet latauspistokkeen autoa varten, ja kuvittelevat ettei niihin koskaan tule erillistä veroa.- Anonyymi
siis lataat kotipistokkeita? Mitä kuullt siinä on merkittävä tulipaloriski jos autosi on talissa tai lähellä seinutaa. Sekään ei ehkä riitä mikäli pistorasia alkaa käryän?
- Anonyymi
Keskimäärin noin 50 000e sähköauton hankintahinnalla tankkaa kyllä toimintavarmempaa ja puolet halvempaa polttomoottoria niin ettei hinta mene kokonaisuudessa sähköautoa kalliimmaksi.
Sähköautot on vain kalliita välimallin kauppakasseja muutaman kymmenen kilometrin toimintasäteellä polttomoottorien kehittyäessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskimäärin noin 50 000e sähköauton hankintahinnalla tankkaa kyllä toimintavarmempaa ja puolet halvempaa polttomoottoria niin ettei hinta mene kokonaisuudessa sähköautoa kalliimmaksi.
Sähköautot on vain kalliita välimallin kauppakasseja muutaman kymmenen kilometrin toimintasäteellä polttomoottorien kehittyäessä.Tuossa eräs automerkkiä talvella kehuttiin ajoa jopa 350km latauksella, tunnettu merkki euroopassa valmistavat.
Kun siihen lasketaan liikkumavaraa eipä monikaan uskalla jättää kuin korkeintaan 50km taululle ja menee jo lataukseen.
Talvella luku putoaa helposti pakkasilla 270km kun kylmyys heikentää akkuja ja sisätiloissa lämmittimet ja muut. Renkaat kuluu sähköautoissa nopeammin koska pidosta tingitty paljon jotta auto vierisi helpommin (mittaapa sähköauton kulutuspinta uudessa renkaassa, oliko 5,5mm?). Polttomoottori autoissa 8,5mm uusissa renkaissa. Sähkö-auton rekailla 5,5mm siis ajaa noin 18000km Suomen asfalttiteillä, Suomen nopeuksilla, rauhallisella kiihdytyksellä. Polttomoottoriautojen 8,5mm käytännössä noin 34000km. Kitkarenkaat kuulemma kestää (ei kokemusta) kesäkelilläkin paljon kauemmin kuin kesärenkaat, jos ei kovin ajele aivan kuumimpaan kesä aikaan? Markkinoilla on vain yksi kitkarengasmerkki jolla mahdollisesti jopa paremmat pidot kuin monilla huonommilla kesärenkilla? Bisnes on sitä renkaissaki että niin valtavamäärä rengasliikkeitä joten eivät missään toivo ihmisten käyttävän kitkarenkaita läpi vuoden, jotta myynti ei supistuisi!
Mietippä kun menisit sähköautollasi talvella Turusta Ivaloon jolla kesällä ajaa 350km latauksella, niin monako kertaa auto pitää ladata talvella jotta pääset Ivaloon näyttään miten hieno sähkö auto sinulla on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista867601- 1045517
- 2664728
- 484662
- 653382
- 502758
- 582447
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244