Voiko nainen rakastua sokeaan mieheen?

Sitä minä tässä olen miettinyt usean vuoden, että voiko nainen rakastua sokeaan mieheen, vai kuvitellaanko sokeus yleensä sellaiseksi asiaksi, ettei ole mahdollista aloittaa mitään parisuhdetta. Tämän asian kanssa on pitänyt itse syntymäsokeana käyttää energiaa.

Olen kovasti yrittänyt löytää itselleni suhdetta ihmisen ei todellakaan ole hyvä elää yksin, ja olen saanut yksin elämisestä jokseenkin tarpeekseni. Muut kyllä tuntuvat löytävän itselleen parisuhdetta, ja monet naiset sanovat, että kyllä sinä joskus sellaisen sitten löydät, että kyllä joku haluaa sinut. Kukaan vaan ei ole tarjoutunut vielä tähän mennessä olemaan se joku.

Usein tunnutaan ajattelevan, että sokeatkin ovat sellaisia vammaisia, että he löytäkööt niitä suhteita omista piireistään tai muista vammaryhmistä, vaikka näin ei ole. Olen älyllisesti ja psyykkisesti ihan yhtä fiksu kuin kuka tahansa normaali ihminen, opiskelen ammattikorkeakoulussa, olen käynyt tavallisen peruskoulun ja lukionkin. Se vain tekee minusta erilaisen, etten näe, enkä voi tehdä kaikkia asioita, joita näkevät voivat tehdä. Mutta en minä mielestäni ole vammainen tämä on vain tällainen rajoite tai erityispiirre, joka minulla on, etten näe.

Ja jos sitä naista etsii esimerkiksi deittipalveluista, kertoako siellä olevansa sokea rehellisesti profiilissa, vai pitäisikö odottaa, kunnes alkaa viestinvaihto, ja sitten möläyttää jossain vaiheessa, että öö muuten sellainen pieni juttu, että olen sokea toivottavasti ei muuten haittaa. Jotkut sokeat sanovat, että pitää kertoa, ja jotkut sanovat, että ei missään tapauksessa silloin potentiaalisten kiinnostuneiden määrä on olematon.

5

346

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi ei voisi rakastua? Totta kai voi!

• Anonyymi

Tietenkin voi rakastua ja kannattaa kyllä olla alusta saakka rehellinen asian suhteen.

• Anonyymi

Voisin rakastua jos ulkonäkö ja luonne kohdallaan.

• Anonyymi

Totta kai voi. Varsinkin jos muuten on normaali ja työssä käyvä. Kannattaa kertoa heti profiilissa. Kyllä miehen täytyy tehdä aloite. Herrasmies tekee aloitteen ja maksaa ekoilla treffeillä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2550
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      59
      2492
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1732
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1512
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1450
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1400
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1312
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1183
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1127
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1056
    Aihe