Eihän maidontuotannon hiilijalanjälkeä voi viedä nollaan muutakuin lopettamalla maidontuotanto? Vai puhutaanko nyt "netto hiilijalanjäljestä" (jos noin vammaista termiä kuin jalanjälki pitää käyttää)?
Eli tuotetaan hiilidioksidi päästöjä mutta hyvitetään ne (miten?) istuttamalla puita? Nyt on kyllä mainosmiehellä jonkinlainen vääräkäsitys asiasta, sillä puun varsinainen istutus ei sido lainkaan hiiltä ilmakehästä: voi toki aikaa myöden sitoa mutta ei sillä istutushetkellä. Nekö siis varmistetaan että ne valion kasvattamia puita ei koskaan kaadeta? Onko valiolla siis joku oma puiden kasvattamo tila jossa jokaista pönikkää kohden kasvatetaan tietty aika uusia puita.
Huom. jos näitä uusia puita kasvatetaan myös "ilman kompensointia", silloin kyseessä on vain valhe ja markkinakikka
Miten valio aikoo viedä hiilijalanjäljen nollaan?
Anonyymi-ap
2
158
Vastaukset
- Anonyymi
Sinulla on kohta hiilinen jalanjälki takalistossa! Jota voit sitten palautuessa kivusta mietiskellä.
- Anonyymi
Kattia kanssa noita hiiljalanjäljen pienentämisiä! Lakkasin asioimasta Hesburgerilla siinä vaiheessa kun alkoivat hiilijalanjälkeään hyvittää. Päätin, etteivät tee sitä minun rahoillani. Suomalaisen puun elinikä on maksimissaan 200 v, jonka aikana se muuttuu hiileksi, joko lahoamalla tai palamalla. Naurettavaa tuo hyvittäminen ja koko ilmastonmuutoshöpinä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997873- 1075617
- 2754881
- 494843
- 763617
- 512859
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294