Mitäs tuo SX meinaa kun kysymyksessä on Mark3-
Escort? Eli siis missä se on tehty, mikä moottori
ja mitä varusteita?
Escort SX ?
9
1845
Vastaukset
- Pena
Saksassa tehty escortti johon maahantuoja on
liimannu teipit kylkiin. Nii ja kääntyvät
etupyörätkin löytyy tästä mallista. Varusteiden
juhlaa... - Red Limited
maahantuojan varustama perusmalli.
Escorttiin lisättiin teippi kylkeen ja aluvanteet.
Samoin kuin Sierra SX -86 teippi kylkeen ja
takaspoileri.
SX-malli oli viimeisiä mk4 Escorttia ja tuli
lähinnä myynnin edistämis kikkana, samoin Sierra
SX.
Niin ja valmistusmaa oli Saksa- korjaus
Escort mk3 tietysti (mistähän se nelonen tuli
hmm..) - rst2
teippi kylkeen,aluvanteet,hellan
lisävalomaski,parempi
sisustusmateriaali,saksalainen.vm85-86 - LX/SX
rst2 kirjoitti:
teippi kylkeen,aluvanteet,hellan
lisävalomaski,parempi
sisustusmateriaali,saksalainen.vm85-86Aluvanteet? Enpä usko! Mikäli löydät semmoinen
yksilö missä on aluvanteet niin vanteet on
ostettu erikseen! - RST 2
LX/SX kirjoitti:
Aluvanteet? Enpä usko! Mikäli löydät semmoinen
yksilö missä on aluvanteet niin vanteet on
ostettu erikseen!Ne niissä oli vakiona.Sisusutusmateriaalit oli kyllä ihan samoja perusmallien kanssa 85-86
- Ent LX:n omistaja
LX tehty Brasiliassa, SX tehty Saksassa. Suomeen
tuotiin LX-malli vuosina 1984-1986. SX oli
kallimpina rinnakkaismalli heille jotka eivät
hyväksyneet Brasiliassa tehty mallia?
SX:ssä oli CVH-mottorit (1.286 cm3- 69 hv ja
1.597 cm3-79 hv), kun taas LX:ssä oli Rellun
moottorit (1.343 cm3-54 hv ja 1.555 cm3-66 hv).
Eli molempien mottorit olivat virallisesti 1.3 ja
1.6 mutta silti täysin erilaiset. Minulla oli
aikoinaan Escort 1.6 LX 94. Hauska autossa oli,
että valoista pääsi myös kakkosella. Eli sitkeys
oli parempi LX:ssä mutta kiihtyvyys oli SX:ssä
parempi.
SX:stä minulla on kuitenkin semmoinen mielikuva,
että en nähnyt koskaan maantiellä 1.6 SX-
mallia... Kaikki olivat 1.3 moottoorilla
varustettuina?
Sekä SX että LX hävisivät vuonna 1986 syksyllä
korimuutoksen takia. Brasilian malli nimittäin ei
uudistunut. - Rs Turbo S2
Itselläni oli joskus tuollainen Escort 1.3 SX vm.
86.
Malli syntyi, kun tehdas päätti lopettaa L -
mallin valmistuksen joskus vuoden 84 lopulla.
Jäljelle jäi perus- ja GL-mallit (brassi LX:t ja
muut sportit on vielä erikseen). Kyseinen L-malli
oli Suomessa eniten myyty, joten jotain piti
keksiä.
Perus- ja L-mallin erotti ulkoisesti helpoiten
siitä, että L-mallissa oli luksuksena kromilistat
ikkunoiden ympärillä. Varustelussa perus ja L-
mallin välillä ei ollut muistaakseni juuri mitään
eroa enää vuonna 85. Joskus vuonna 80-81
perusmallissa oli 2-nopeuksinen lämppäri, kun
muissa oli 3-nop (SX:ssä on 3-nop).
GL:ssä oli nelipuola-ratti, parempi
sisustusmateriaali, kaksiosainen hienompi
kojetaulu (mm. valo hansikaslokerossa) ja
erilainen mittaristo (kierroslukumittari tai
kello ja lisää varoitusvaloja mm. etujarrupalojen
kulumisesta varoittava lamppu).
Maahantuoja viritti perusmallia lisäämällä autoon
kylkiteipit, mustan kumisen takaspoilerin,
aluvanteet (13") ja Hellan lisäkaukovalomaskin.
Näin syntyi Escort SX-malli.
Vuonna 86 tuli sitten uudistettu Mk4, joka
korvasi kaikki Mk3-mallit. - jeespoks3
Ja Brassiescon moottori ei ole suoraan Renaultista,eipä käy sen osat Escoon,samankaltainen se kyllä on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692693
- 632634
- 681782
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 251106