Tämä johtuu siitä että Toyotat huolletaan 15.000 km:n välein.
Muiden automerkkien suuret korjauskulut johtuvat tuona aikana siitä, että ne huolletaan 30.000 km:n välein.
https://www.motorbiscuit.com/2-toyota-hybrids-lowest-10-year-maintenance-costs/
Toyotan ylläpitokulut 10 vuoden ajalta ovat tutkimuksen mukaan kaikkein alhaisimmat
14
271
Vastaukset
- Anonyymi
Monilla autoilla on 30.000 km huoltoväli. Mikään öljy ei viskositeetiltaan ja muilta voiteluominaisuuksiltaan pysy kunnossa tuota kilometrimäärää. Suomessa asiaan vaikuttaa syys- ja talviaikaakin, jolloin öljyyn kondensoituu vettä. Autonvalmistajat eivät vain ajattele pohjoisisa olosuhteita.
Jos vaihdattaa öljynsä 30.000 km välein, kone on pilalla ennen aikojaan. Se ei ole moottorista kiinni, vaan öljyn väsyminenhän sen vaihtovälin sanelee. Jotkut jopa käyttävät öljyä, jonka valmistaja suosittelee vahtoväliksi 15.000 km ja vaihtavat kuitenkin 30.000 km:n välein. Kehittyneemmässä moottorissa myös voitelun vaatimukset ole korkeammat. Mutta saadaanhan sillä tietysti maailman autolehtien mm. Tekniikan Maailman testissä ylläpitokuluja alaspäin, kun ei tarvitse monesti vuodessa käyttää huollossa. Näyttää muka hyvältä.
Auton käsikirjassa monesti kyllä mainitaan, että vaikka huoltoväli on 30.000 km, öljynvaihtoväli on 15.000 km ja vaikeissa olosuhteissa 10.000 km. Pitäisi vaan lukea tarkemmin.
Monet eivät tajua, että öljynvaihto on halvin koneremontti. Säästät muka öljyissä, mutta korjaat kalliisti.
Toyota ei leiki öljyillä ja pitkillä huoltoväleillä. Siksi sen autot kestävät.- Anonyymi
Se uusien öljyjen hinta (huolto) verrattuna siihen että öljyn vaihtamatta jättäminen aiheuttaa suuria korjauskuluja on mitätön investointi.
- Anonyymi
Jos tuntee LL-huollot ja autot, niin ei kirjoittelisi noin pöljiä juttuja. 30tkm huoltoväliin ei pää, ellei aja paljon ja silloin ei mistään kondensiosta tms. ole pelkoa. Autot on varustettu ajotietokoneella joka laskee optimaalisen huoltovälin tutkimalla monia parametrejä, kuten ajomatkoja. lämpötiloja, käynnistysten määriä jne... . Jos ajaa vähän, niin huolto tulee eteen paljon pienemmillä kilometreillä. LL-öljyillä voi huoletta ajaa 30tkm ja ne kestää todellisuudessa paljon suurempiakin kilometrejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se uusien öljyjen hinta (huolto) verrattuna siihen että öljyn vaihtamatta jättäminen aiheuttaa suuria korjauskuluja on mitätön investointi.
Eipä se turha öljyjen vaihtaminen tuo mitään lisäarvoa tai kilometrejä autoon. Toisaalta jos siitä tulisi hyötyä, niin kannattaako ensimmäisten omistajien maksaa siitä, että joku joka on ostanut vanhan rievun parilla tonnilla, niin voisi mahdollisesti ajaa romulla pidempään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä se turha öljyjen vaihtaminen tuo mitään lisäarvoa tai kilometrejä autoon. Toisaalta jos siitä tulisi hyötyä, niin kannattaako ensimmäisten omistajien maksaa siitä, että joku joka on ostanut vanhan rievun parilla tonnilla, niin voisi mahdollisesti ajaa romulla pidempään?
10 tuhannen välein öljynvaihto ja suodatin ja jokaisella autolla ajettu yli puoli miljoonaa. Eikä ole ollut mitään ökyautoja, vaan Fiattia ja Mazdaa ja Toyotaa. Pellit hajonnut ympäriltä, vaan koneissa ei yhtään ohivuotoa tai kulumista.
- Anonyymi
Taas vanhaa spämmiä jenkkilän jutuista. Naurettavaa vääntää asiaa tänne jossa on täysi eri autokanta ja huolto-ohjelmat jne...
Onko taas kuunvaihde aiheuttanut Terolle pettymyksen?- Anonyymi
On sulla kuvitelmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sulla kuvitelmat.
Ei mitään kuvitelmaa. Tuossa jenkkilän tutkielmassa kaikkien autojen huoltovälit laskettiin lyhimmän eli Toyotan huolto-ohjelman mukaan. Euroopalaisia siis huollettiin turhan tiheään, jolloin ne saatii näyttämään kalliilta ylläpitää.
Lue se tutkimus jos osaat!
- Anonyymi
Sähköautojen monet viat ja toimintahäriöt tekevät Toyota Hybrideistä entistäkin edullisemmat sekä huoltaa että ylläpitää.
- Anonyymi
Mitkä sähköautojen viat? Sulla on varmaankin sellaista tietoa mitä ei ole maailmassa kenelläkään muulla?
- Anonyymi
Meillä Toyotan ylläpito on aina luokassaan kalleinta johtuen huoltojen määrästä ja hinnoista. Korjauksista ei ole mitään tilastoa tai tietoa,
Jenkkilän jutut voi unohtaa heti alkuunsa, koska sikäläinen autokanta on toisenlainen ja hinnat ihan eri tasoisia. - Anonyymi
Toyotaa ei tarvitse korjata kuten saksalaisia romuja.
- Anonyymi
Outoa matematiikkaa. Kun Tojoa joutuu huoltamaan 15 tkm välein, niin typerät valetutkimuksen tekijät päättivät, että laskelmissa kaikkia muitakin autoja piti huoltaa 15 tkm välein eli 2 kertaa vuodessa. Ei Tojoa olisi muuten saatu voittajaksi. Kyllä jenkki osaa, kun sille maksaa.
- Anonyymi
Tojomiehille riittää otsikko, ei sisällöllä ole merkitystä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682630
- 622582
- 681762
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096