Toyotan ylläpitokulut 10 vuoden ajalta ovat tutkimuksen mukaan kaikkein alhaisimmat

Anonyymi-ap

14

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Monilla autoilla on 30.000 km huoltoväli. Mikään öljy ei viskositeetiltaan ja muilta voiteluominaisuuksiltaan pysy kunnossa tuota kilometrimäärää. Suomessa asiaan vaikuttaa syys- ja talviaikaakin, jolloin öljyyn kondensoituu vettä. Autonvalmistajat eivät vain ajattele pohjoisisa olosuhteita.

      Jos vaihdattaa öljynsä 30.000 km välein, kone on pilalla ennen aikojaan. Se ei ole moottorista kiinni, vaan öljyn väsyminenhän sen vaihtovälin sanelee. Jotkut jopa käyttävät öljyä, jonka valmistaja suosittelee vahtoväliksi 15.000 km ja vaihtavat kuitenkin 30.000 km:n välein. Kehittyneemmässä moottorissa myös voitelun vaatimukset ole korkeammat. Mutta saadaanhan sillä tietysti maailman autolehtien mm. Tekniikan Maailman testissä ylläpitokuluja alaspäin, kun ei tarvitse monesti vuodessa käyttää huollossa. Näyttää muka hyvältä.

      Auton käsikirjassa monesti kyllä mainitaan, että vaikka huoltoväli on 30.000 km, öljynvaihtoväli on 15.000 km ja vaikeissa olosuhteissa 10.000 km. Pitäisi vaan lukea tarkemmin.

      Monet eivät tajua, että öljynvaihto on halvin koneremontti. Säästät muka öljyissä, mutta korjaat kalliisti.

      Toyota ei leiki öljyillä ja pitkillä huoltoväleillä. Siksi sen autot kestävät.

      • Anonyymi

        Se uusien öljyjen hinta (huolto) verrattuna siihen että öljyn vaihtamatta jättäminen aiheuttaa suuria korjauskuluja on mitätön investointi.


      • Anonyymi

        Jos tuntee LL-huollot ja autot, niin ei kirjoittelisi noin pöljiä juttuja. 30tkm huoltoväliin ei pää, ellei aja paljon ja silloin ei mistään kondensiosta tms. ole pelkoa. Autot on varustettu ajotietokoneella joka laskee optimaalisen huoltovälin tutkimalla monia parametrejä, kuten ajomatkoja. lämpötiloja, käynnistysten määriä jne... . Jos ajaa vähän, niin huolto tulee eteen paljon pienemmillä kilometreillä. LL-öljyillä voi huoletta ajaa 30tkm ja ne kestää todellisuudessa paljon suurempiakin kilometrejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se uusien öljyjen hinta (huolto) verrattuna siihen että öljyn vaihtamatta jättäminen aiheuttaa suuria korjauskuluja on mitätön investointi.

        Eipä se turha öljyjen vaihtaminen tuo mitään lisäarvoa tai kilometrejä autoon. Toisaalta jos siitä tulisi hyötyä, niin kannattaako ensimmäisten omistajien maksaa siitä, että joku joka on ostanut vanhan rievun parilla tonnilla, niin voisi mahdollisesti ajaa romulla pidempään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä se turha öljyjen vaihtaminen tuo mitään lisäarvoa tai kilometrejä autoon. Toisaalta jos siitä tulisi hyötyä, niin kannattaako ensimmäisten omistajien maksaa siitä, että joku joka on ostanut vanhan rievun parilla tonnilla, niin voisi mahdollisesti ajaa romulla pidempään?

        10 tuhannen välein öljynvaihto ja suodatin ja jokaisella autolla ajettu yli puoli miljoonaa. Eikä ole ollut mitään ökyautoja, vaan Fiattia ja Mazdaa ja Toyotaa. Pellit hajonnut ympäriltä, vaan koneissa ei yhtään ohivuotoa tai kulumista.


    • Anonyymi

      Taas vanhaa spämmiä jenkkilän jutuista. Naurettavaa vääntää asiaa tänne jossa on täysi eri autokanta ja huolto-ohjelmat jne...
      Onko taas kuunvaihde aiheuttanut Terolle pettymyksen?

      • Anonyymi

        On sulla kuvitelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla kuvitelmat.

        Ei mitään kuvitelmaa. Tuossa jenkkilän tutkielmassa kaikkien autojen huoltovälit laskettiin lyhimmän eli Toyotan huolto-ohjelman mukaan. Euroopalaisia siis huollettiin turhan tiheään, jolloin ne saatii näyttämään kalliilta ylläpitää.
        Lue se tutkimus jos osaat!


    • Anonyymi

      Sähköautojen monet viat ja toimintahäriöt tekevät Toyota Hybrideistä entistäkin edullisemmat sekä huoltaa että ylläpitää.

      • Anonyymi

        Mitkä sähköautojen viat? Sulla on varmaankin sellaista tietoa mitä ei ole maailmassa kenelläkään muulla?


    • Anonyymi

      Meillä Toyotan ylläpito on aina luokassaan kalleinta johtuen huoltojen määrästä ja hinnoista. Korjauksista ei ole mitään tilastoa tai tietoa,
      Jenkkilän jutut voi unohtaa heti alkuunsa, koska sikäläinen autokanta on toisenlainen ja hinnat ihan eri tasoisia.

    • Anonyymi

      Toyotaa ei tarvitse korjata kuten saksalaisia romuja.

    • Anonyymi

      Outoa matematiikkaa. Kun Tojoa joutuu huoltamaan 15 tkm välein, niin typerät valetutkimuksen tekijät päättivät, että laskelmissa kaikkia muitakin autoja piti huoltaa 15 tkm välein eli 2 kertaa vuodessa. Ei Tojoa olisi muuten saatu voittajaksi. Kyllä jenkki osaa, kun sille maksaa.

      • Anonyymi

        Tojomiehille riittää otsikko, ei sisällöllä ole merkitystä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2630
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe