Pitääkö henkilön joka on osatyökyvyttömyyseläkkeellä mennä ensin 300 sairaspäivärahalle ennenkuin voi hakea työkyvyttömyyseläkettä?
Osatyökyvyttömyyseläke
3
431
Vastaukset
- Anonyymi
Jaa-a se on kyllä tällä hetkellä vaikea kysymys, kun parhaillaan hallitus hioo omaa työllistämis-politiikkaansa. Oletan, että sekin tulee jollain tavalla vaikeutumaan...
- Anonyymi
Itselläni on aika työterveyslääkärille ja eläkepapereita täytellään.
Nyt on ohjeistus että 3kk ennen kuin sairauspäivät loppuvat tehtäisiin hakemus, on nimittäin ruuhkaa. - Anonyymi
Ei se ole pakollista. Luulisin. Itse olin lähes vuoden saikulla onnettomuuden jälkeen. Sitten pikkuhiljaa yritin palata töihin.
Eläkeyhtiö maksoi silloin täyden työkyvyttömyys eläkkeen korotettuna 33%. Tunteja pikkuhiljaa lisättiin työkokeilun aikana.
Ei se sitten loppupeleissä onnistunutkaan ja hain eläkettä. Jostain syystä minulle myönnettiin vain osatyökyvyttömyys eläke.
Perusteena oli, että kyllä sitä jotakin voi tehdä. Toki voikin. Eräs työnantaja haki hitsaajia koulutettavaksi.
Ajattelin, että jospa tuo onnistuisi yksisilmäiseltäkin. Työnantaja sanoi suoraan, ettei ota minua koska tarvitsee täysipäiväisen, joka voi tehdä ylitöitäkin tarvittaessa.
Tuumasin vain, että antaa olla ja soitin työkkäriin, jotta poistavat minut työnhakijoista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743002
- 712881
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171699- 241667
- 261632
- 201620
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279