Kaveri Jean on minun myötä mielenterveys puolen asiakaana sanonut sillä on Adhd tai Lievä älyllinen kehitysvamma selvittämättä jäänyt lapsena.
Kaveri Jean sai 45 vuoden iässä Lievän älyllisen kehitysvamman ja koko ajan on ollut työttömien jonossa.
Kerätär on työskennellyt työttömien työkyvyn arvioinnissa 20 vuotta, ja hän on väitöskirjassaan todennut, että työttömien joukossa on lukuisia kehitysvammaisia, joita ei ole aiemmin tunnistettu.
Kerättären mukaan ilman diagnoosia olevat lievästi kehitysvammaiset ovat usein syrjäytyneitä ja työttömiä. Tällainen ihminen ei välttämättä pysty itse hahmottamaan tilannettaan, saati osaa etsiä ratkaisuja vaikeuksiinsa.
Diagnoosin saaminen on tärkeää, koska kehitysvammaisille on laissa määrätty etuja ja palveluja. Jos diagnoosia ei ole, näitä ei saa.
Suomessa on tällä hetkellä diagnosoitu arviolta 25 000 lievää kehitysvammaa. Kerättären mukaan liian moni heistä jää tukipalveluiden ulkopuolelle kokonaan
Tämä on totta
Anonyymi-ap
1
236
Vastaukset
- Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18057932u
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873196
- 883033
- 681862
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191822- 281722
- 211691
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi331345- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91309