Korvatulpista?

Anonyymi-ap

Miten paljon ja mitä korvatulppien pitäisi äänistä estää/vaimentaa?

Olen kokeillut useita erilaisia näitä pehmeitä/muotoiltavia korvatulppia, ja ei ne tunnu kuin ihan vähän vaimentavan ääntä. Niiden kanssa voi vaikka kuiskia ongelmitta, senkin kuulee. Sormien kevyt hinkkaaminen korvan vieressä kuuluu ongelmitta. Musiikkia voi kuunnella, jutella voi ongelmitta yms.

Olen miettinyt, että asettuuko korvatulpat itsellä jotenkin väärin, kun aluksi kun ne on työntänyt korvaan, ja pitää sormella vastaan, että lopettavat paisumisen, niin sinä hetkenä ne tuntuu vaimentavan enemmän. Sormen kun ottaa pois, ne vielä laajenee päästä niin, että se pää tulee korvareunan syvennykseen, ja sitten ne ei enää vaimenna juuri mitään. Toinen pää on kuitenkin on noin 1cm korvakäytävässä, kun otan pois.

Olen kokeillut tavallisen, että pienikokoisia, ettei se tulpan koostakaan voi olla kiinni.

1

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

https://www.youtube.com/watch?v=SPNPZJingZA

Katsoin tätä videota, ja saattaa tosiaan olla, että ne tulpat itsellä ei asetu oikein, eivät mene joko riittävän syvälle, tai luisuvat ulos sen jälkeen, kun laajentumisen on odottanut. Tuossa videolla tulpat on puolet syvemmällä, kuin itsellä laajentumisen jälkeen. Miten ne edes saa noin syvälle? Itsellä tuntuu nopeasti vastusta, kun kapeaksi rullatun tulpan työntää korvakäytävään, vaikka vetäisi korvan reunasta ylöspäin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2600
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2562
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1500
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1440
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1086
    Aihe