Huoli lapsestani

Anonyymi-ap

Olen 11v tytön äiti ja lapseni jäi isän luokse asumaan eron jälkeen. Olen ollut huolissani lapsestani kun isä ei ehdi olemaan ollenkaan lapseni kanssa. Lapseni on vkl yleensä paljon yksin joten on kännykällä n.12-13 h ja koulupäivinä n.7h päivässä.
Yrittänyt pyytää apua sosialihuolosta mutta eivät kuulema voi auttaa.
Mistä apua?

3

264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi isällä ei ole aikaa tytölle? Mikä menee edelle? (Joku naikkonen, työ, harrastus?)
      Nyt on viimeinen hetki antaa aikaansa varhaisteinille, kohta on myöhäistä. Jos välit jää etäisiksi, ne varmaan sellaisina jatkossakin pysyvät. Neuvot, opit ja läsnäolo takaisivat paremmat lähtökohdat myöhemmälle, itsenäiselle elämälle. Laiminlyönnistä ei koskaan seuraa mitään hyvää.
      Kuka on pyytänyt sosiaalihuollosta apua tilanteeseen? Sinä, joku sivullinen vai ex-miehesi? Ihmeellistä jos ei asia kiinnostanut eikä ehdotuksia tilanteen korjaamiseksi tullut.
      On erityisen tärkeää ketkä lapseen vaikuttavat ja keiden kanssa hän on tekemisissä vaikkapa edes virtuaalisesti. Hän voi hakea huomiota haitallisilta hyväksikäyttäjiltä joiden on helppo nykyisin vaania uhrejaan.
      Voisiko tytölle hommata hyvää, mieleistä harrastusta? Jäisi koukuttava ruutuaika vähemmälle ja saisi muita taitoja samalla sekä aitoja ihmiskontakteja.
      Toivottavasti tilanteeseen tulee muutos.
      Jos tytöllä menee koulussa hyvin eikä muitakaan ongelmia ole, koeta olla murehtimatta jatkuvasti asian takia.
      Valitettavasti on tavallista liiallinen kännykän tuijotus lapsilla eikä monetkaan vanhemmat rajaa laita koska pitävät sitä normaalina. (Mm. väsymys, kiire, piittaamattomuus, voimattomuus, tietämättömyyskin voi olla syynä.) Vanhemmuuteen kuuluu myös rajojen laittaminen ja asioista selvän ottaminen vaikkapa siinä kuinka lapsi kuluttaa aikaansa kun vanhempi ei ole paikalla.)

• Anonyymi

Keskusteluapua saa ainakin diakonilta ja kriisikeskuksesta. Ehkä tilanne selkiytyisi ulkopuolisen kanssa jutellessa? (Toivottavasti kännykkän liiallinen katsominen jää vähemmälle ja tilalle tulee muuta.)

• Anonyymi

😋😍😋😍😋😍😋😍😋

🍒 ­­N­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18103509p

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2663
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe