Miten on mahdollista että tavalliset työssäkäyvät ihmiset "omistavat" kymmeniä sijoitusasuntoja? Heillä ei ole merkittäviä säästöjä tai saaneet perintöä, mutta silti ovat saaneet pankista lainaa 70-100% asunnon arvosta.
Kun tänä vuonna hain pitkästä aikaa sijoitusasuntoon lainaa, niin pankkivirkailija laski stressitestissä asunnon kulut (vastike, korot ja lyhennyksen) minun nettopalkasta vähennettäväksi eräksi. Pankki laskee riskin siten, että asunto on tyhjillään ja minun pitää palkastani pystyä maksamaan asunnon kulut. Jos tällainen stressitesti olisi käytössä kaikissa pankeissa, niin eihän kukaan tavallinen keskituloinen voisi saada sijoitusasuntolainaa maksimissaan kuin pariin asuntoon, jos omalla palkalla pitäisi pystyä kattamaan asuntojen kulut!!
Miten voi olla kymmenien asuntojen salkkuja?
Anonyymi-ap
3
359
Vastaukset
- Anonyymi
Laskentamalli muuttuu kun asuntojen määrä kasvaa ja hajautus on riittävä. Ja erityisesti tämä laskenta muuttuu kun kyse on vakiintuneesta sijoitusasuntojen hankkijasta, jolla alkaa olla myös velattomia asuntoja omistuksessa.
- Anonyymi
Helposti. Samalla tavalla kuin nämä toiset jotka lehtijutuissa kertoo kuinka helposti saivat säästettyä 100k€ osakesalkun. "Kaikki alkoi siitä että isi antoi 100k€"...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481247
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81207