Rahan riittäminen

Anonyymi-ap

EI siis voi olla totta että ruokien hinnat ja vuokra nousee ja palkka laskee. Joka viikonloppu saa yrittää venyttää varoja että edes ruuan pöytään saa. Joskus ei ees riitä ruokaan rahat. Ja siihen ne rahat menevätkin. Ei ole jäänyt yhtään ylimääräistä viimeiseen puoleen vuoteen. Päin vastoin. Luojan kiitos takki löytyy muuten olisin ihan pulassa.

20

306

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Inflaatio on nyt onneksi asettumassa. Keskimäärin ruokaan Suomalaisilla kotitalouksilla on mennyt 11% tuloista. Järkevällä terveellisellä perusruualla säästää tarvittaessa pitkän pennin.

• Anonyymi

Mitkä ne sellaiset työpaikat on missä palkka laskee. Eikö teillä olekaan niitä
      normaalia sopimuskorotuksia.
      Onneksi eläkeläisellä on tulossa taas roimat korotukset ja sen myötä
      köyhyys lähes katoaa aamuusvaan. Nyt voi jo aloittaa joulutörsäyksen
      ja ensi vuosi menee indeksitarkistusten jälkeen suorastaan rallatellen.

• Anonyymi

Kyllä se laskee jos kaikki muu nousee, samalla rahalla et saa enää sitä mitä sait vaikka vuosi sitten tai puoli vuotta sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se laskee jos kaikki muu nousee, samalla rahalla et saa enää sitä mitä sait vaikka vuosi sitten tai puoli vuotta sitten.

Sinä tarkoitat ostovoiman alenemista, et palkan. Jos tänään on bensa halvempaa kuin eilen, niin ei kai kukaan silloinkaan juhli palkan nousemista.

Ja eläkeläisillähän kyseessä on indeksikorotus. Jos olet köyhä tänä vuonna, niin ihan yhtä köyhä olet ensi vuonnakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä tarkoitat ostovoiman alenemista, et palkan. Jos tänään on bensa halvempaa kuin eilen, niin ei kai kukaan silloinkaan juhli palkan nousemista.

Ja eläkeläisillähän kyseessä on indeksikorotus. Jos olet köyhä tänä vuonna, niin ihan yhtä köyhä olet ensi vuonnakin.

Mutta eläkeläinen siirtyy yhä enenevässä määrin niihin -30%-tuotteisiin, mistä
        seuraa että se ostovoima korjaantuu kuin taikaiskusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin juuri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta eläkeläinen siirtyy yhä enenevässä määrin niihin -30%-tuotteisiin, mistä
        seuraa että se ostovoima korjaantuu kuin taikaiskusta.

Eläkeläinen siirtyy edelleen tuotteisiin, joita lapsena 1950-1960 luvuilla syötiin. Lihaa vain viikonloppuisin ja muina päivinä perunaa ja kastiketta. Kyllä ne punaluppujen jahtaajat ovat ihan muita, kuin eläkeläiset.

• Anonyymi

Mutta kai alottajalla kaljaa varaa ostaa hmm elämänhallinnat hukassa kun viikonloppua kohti huomaa että nälkä.Ei aloittaja missään töissä ole nooh paljonko palkka nettona sitten vuokra.

• Anonyymi

Ei kantsisi alkoholisoutuneiden vastaa, kun ei osaa edes lukea. Kalja kuuluu kaikille, se on vapaasti ostettavissa. Se ei ole paha kuka osaa sitä käyttää. Sinä et osaa kun luet ja näät jo harhoja. Mene hoitoon.

• Anonyymi

Osta niitä ruokia äläkä kaljaa kun uikutat että kaikki kallista. Voi että joidenkin yksinkertaisuus.

• Anonyymi

Koulustako lintsaat vai mistä kiikastaa toi aressio ihmisiä kohtaan? Meneppä nyt sinne kouluun opettelemaan käyttäytymistä... huono lapsuus takana niin koulusta saat oppeja.

• Anonyymi

Mielenterveys ja päihdeongelma ei ole hyvä yhdistelmä eikä aloittaja missään töissä käy vaan kurkkii verhonraosta ulos iiiiiik ihmisiä.

• Anonyymi

On se merkillistä kun 25 ikäisiä kirjoitetaan ihan solkenaan MT-eläkkeelle.
        Kärmisteleekö ne sitten seuraavat 50 vuotta tukiaisten varassa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on helppo päästä mielenterveys eläkkeelle kuin sairauseläkkeelle. Hyvin voi näytellä ja naps eläkepaperit postissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan tämän päivän nuorten ongelmat johtuvat paljolti siitä, että isit ja äidit ovat pihalla elämän realiteeteista, joita ennenvanhaan lapsille opetettiin.

• Anonyymi

Täysi samaa mieltä että mielummin kirjotetaan 25 vuotiaalle eläke kun edes harkittaisiin kuntoutusta.Moni aineilla pönttönsä sekaisin saa. Jos 25v saa eläkepaperit niin ei elinaika odotus kauheen korkea ole. Sellaiset sitten ei pääse mitenkään eläkkeelle joilla kulumia yms vaikka 55vuotiaana.

• Anonyymi

Minä ja monet muut ovat taas toista mieltä, työ on se mikä ihmisen tappaa, vammauttaa ja aiheuttaa monia sairauksia. Eläkkeelle jäämistä jarrutwetaan sen vuoksi, että mahdollisimman moni sairastuu työssänsä, eikä näe niitä eläkepäiviä joten valtio saa hänen eläkerahansa, siksi eläkeikää korotetaan. kierosti valtio aina yrittää kerätä kaikkien rahat, ja valehtelee ettei ole rahaa, mutta kuin ollakkaan sitä riittääa aina heille itselleen ja ulkomaille, muttei omaan kansaan.

Itse olen ollut eläkkeellä jo 30 v ja nyt olen 63 v . hoidan kotona lastenlapsiani, harrastuksia on viikoss 3, pyöräilen, ajan autoa, pidän musiikkikerhoa, matkustan ja juoksen metsässä ja marjastan.. Enempi jaksan nyt kun työaikana ikinä. Nyt ei meinaa päivä riittää tekemiseen, työss olessa toivoi aina vkl ja lomia. Siivoan joka päivä ja meikkaan ja tannssin... voi kuule, elän nyt unelmaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä ja monet muut ovat taas toista mieltä, työ on se mikä ihmisen tappaa, vammauttaa ja aiheuttaa monia sairauksia. Eläkkeelle jäämistä jarrutwetaan sen vuoksi, että mahdollisimman moni sairastuu työssänsä, eikä näe niitä eläkepäiviä joten valtio saa hänen eläkerahansa, siksi eläkeikää korotetaan. kierosti valtio aina yrittää kerätä kaikkien rahat, ja valehtelee ettei ole rahaa, mutta kuin ollakkaan sitä riittääa aina heille itselleen ja ulkomaille, muttei omaan kansaan.

Itse olen ollut eläkkeellä jo 30 v ja nyt olen 63 v . hoidan kotona lastenlapsiani, harrastuksia on viikoss 3, pyöräilen, ajan autoa, pidän musiikkikerhoa, matkustan ja juoksen metsässä ja marjastan.. Enempi jaksan nyt kun työaikana ikinä. Nyt ei meinaa päivä riittää tekemiseen, työss olessa toivoi aina vkl ja lomia. Siivoan joka päivä ja meikkaan ja tannssin... voi kuule, elän nyt unelmaa.

Mulla ei oo lapsia, niin täytyy käydä töissä ees joskus.

• Anonyymi

Hmm jos jo 33v työkyveläkkeelle niin nupissas varm jotain häikkiä.Jo työssä olessa väsynyt niin sitä se ylipaino teettää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4985
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      508
      1614
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1090
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      933
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      911
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      850
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      783
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      728
    Aihe