”Euroopan vaarallisimmassa” ydinjätevarastossa paheneva radioaktiivinen vuoto. Riski on lakaistu visusti maton alle, sanoo Britannian hallitusta säteilyhaitoista neuvova tutkija lehdelle.
Sellafieldin vanhan voimala-alueen ydinjätesiilossa Pohjois-Englannissa on paheneva vuoto, joka voi aiheuttaa yleisen terveysriskin, uutisoi brittilehti The Guardian.
Vuosikymmenten ydinjätteen varastoinnin takia Sellafieldia on kutsuttu jopa Euroopan vaarallisimmaksi paikaksi. Ydinvoimalana se toimi vuosina 1956–2003, mutta varastointi ja käsittely työllistävät siellä yhä noin 11 000 ihmistä.
Paheneva vuoto johtuu The Guardianin mukaan varastorakennuksen rapistumisesta ja myrkyillä täytetyn varastoaltaan betoni- ja asfalttipinnan halkeilemisesta. Radioaktiivista nestettä arvellaan vuotavan ympäristöön todennäköisesti vuoteen 2050 asti.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010040978.html
Euroopan vaarallisimmassa ydinjätevarastossa paha vuoto
Anonyymi-ap
2
278
Vastaukset
- Anonyymi
Se saa rauhassa vuotaa ei siihen kukaan puutu, Ruotti voi vähän ärähtää.
- Anonyymi
Kumma ku ei engelsmanilla pers-karvat kärähdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857465- 965404
- 2584622
- 444515
- 623257
- 492695
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222358- 492333
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292332- 412184