Hondan BF10

claes

Moro!

Kaivelin kaivelemistani, mutten löytänyt otsikon mukaisesta moottorista hitusvinkulaa enempää tietoa (täältäkään), varsinkaan sen mahdollisesta virittämisestä. Vehjes on kymppiheppainen ja toiveissa kimaltelee tehon nosto 15 heppaan. Onko mahdollista vai pistänkö idealle mullat suuhun?

10

2958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

      multaa suu täyteen!

    • Peräprutku

      artikkelin asiasta viime vuonna ja laitoin sen tänne sivuille mutta se on jo mennyt bittien taivaaseen.Muistaakseni siinä oli vuosimalli rajoitus ...olikohan niin että 97 malliseen asti selvisi kaasarin uusilla suuttimilla.Yritän etsiä sen artikkelin jostain

    • Peräprutku

      Tämä viesti on vuodelta 96 ja ei ole se josta puhuin mutta muuta en löytänyt...aikaisemmin viestiketjussa painotettiin että koneen elinikä saattaa lyhentyä muutosten jälkeen:Here goes-

      The Honda 9.9 and 15 are very similar, same displacement. The 15 costs,
      as I remember, $300 more than the 9.9. The dealer was more than happy to
      sell either one. In fact, he probably makes more on a 15. He volunteered
      that the 9.9 can be equivalent to a 13 with no extra cost by removing a
      mechanical throttle limiter. The engine does NOT rev higher, and
      supposedly the Hondas can NOT be over-reved since they are electrically
      governed to a certain RPM. The origin of the 9.9 rating is a "legal" one
      because some lakes have 10hp limits, including one I frequent. So is the
      9.9 a detuned 15? Apparently. Can it be bumped up some without harm?
      Apparently.

    • Peräprutku

      Hope this provides some answers on the Honda B75, BF75, BF100, BF8, BF9.9, &
      BF15

      The B75's (7.5 hp) were first, starting in 1973, they're completely white.
      The BF75 (7.5 hp) was an improved version on the B75 and started in 1978,
      the BF100 was introduced at the same time with bigger carb jets and
      different cam for 9.9 hp. In 1987 they started rating hp at the prop
      instead of the flywheel. The BF75 was dropped (it puts out about 6 hp at
      the prop) and the BF100 was given the new designation of BF8 to reflect the
      8 hp it put out at the prop. It is still available and the oldest
      continuous model in Honda's line up; 1978 to present. With the BF100 (the
      9.9 of the time) becoming an 8 Honda needed a new 9.9. That came in 1987.
      They engineered it as a 15 horse engine, the BF15 and detuned it by changing
      the cam and carb jets. When they did this they only got the engine down to
      13.2 hp. To keep the folks in lakes that require LESS THAN 10 hp legal and
      to legally go on boats rated at 10 hp they put a stop screw in the throttle
      bellcrank to limit rpm. That screw is there to protect the consumer not
      Honda, remember it's really a 15 hp engineered engine. So if you remove the
      screw (which does NOT affect your warranty) you get the full rpm (still a
      little less than the 15) and get 13.2 hp.

      So the differences between the BF100 & BF75 are carb jets and camshaft. The
      differences between the BF9.9 and the BF15 are also carb jets and camshaft.
      The peak torque of the 9.9 comes lower on the power curve than that of the
      15 for more pushing power at lower rpm's. The marketing idea for the 9.9 is
      as main motors on sailboats and kickers on power boats. The 15 is marketed
      toward main engines on small fiberglass and aluminum skiffs and inflatables.

      • uudemmat

        Uudemmissa Hondissa taas 9.9 ja 15 ovat eri lohkolla ja 15/20 ovat sama kone.


      • sck
        uudemmat kirjoitti:

        Uudemmissa Hondissa taas 9.9 ja 15 ovat eri lohkolla ja 15/20 ovat sama kone.

        Mutta milläs BF15 muuttuu BF20:si?


    • Anonyymi

      honda bf 10.
      Voiko automaatti rikastinta säätää tee itse tyylillä?
      Kylmäkäynnistys on hankalaa saada moottori jäämään käyntiin ,lähtee mutta ei jaksa käydä ilmeisesti ei saa tarpeeksi bensaa ja kaasua ei kärsi lisätä sammuu heti.
      Lämpimällä ilmalla ei ole ongelma niin paha
      Moottori on sähköstartilla ja automaattiryypyllä.
      Varmaan joku osaa vastata.

      • Anonyymi

        Ei osaa kukaan


      • Anonyymi

        Pitikö noin yksinkertaista kysymystä varten kaivaa 17 vuotta vanha aloitus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitikö noin yksinkertaista kysymystä varten kaivaa 17 vuotta vanha aloitus?

        yks vastaus tullu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2902
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2763
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1649
    5. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1488
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe