BBB ketjun kulumismittari

Anonyymi-ap

Onko ketjut vaihdettava 0,75 kohdalla vai vieläkö ehtii 1,0 kohdalla monirattaisessa pyörässä?

10

309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse vaihdan 0,75 kohdalla niin usein kunnes uudet ketjut eivät enää istu kunnolla vahoille rattaille. Tämän jälkeen voi ajella noita vanhoja 0,75 ketjuja 1.0 mittaan asti kunnes rattaatkin kannattaa vaihtaa.

• Anonyymi

Kyllä ketju ”istuu” vanhoille rattaille vaikka vaihtelisi niitä vasta prosentin kohdalla. Lopulta ongelmaksi muodostuu ketjun ajoittainen tipahtelu pienimmältä rattaalta. Siitä tietää että rataspakka olisi hyvä vaihtaa uuteen.

• Anonyymi

Kulunut ketju alkaa syömään rattaita. Kannattaa vaihtaa ajoissa.

• Anonyymi

Kai tuo riippuu myös siitä, kuinka paljon on käyttänyt eri rattaita. Jos ajaa pääosin vain yhdellä rattaalla, uusi ketju ei välttämättä istu siihen. Erityisesti sähköpyöräilijöiden synti on tuo pienimmällä rattaalla ajelu.

• Anonyymi

Niin kauan kuin rattaat eivät pahemmin ole kuluneet, niin uusi ketju istuu kyllä. Sitten kun rattaat kuluvat, niin tilanne muuttuu. Silloin uusi ketjukin kulkuu nopeammin.

• Anonyymi

Se riippuu ihan siitä, että kuinka paljon osia haluat vaihtaa.
      Itse vaihdan vain ketjuja ja pienimmän takarattaan. 0,5% on siis hyvä vaihtoraja. Psosenttiin asti ei kannata vaihdepyörän ketjuja venytellä ainakin itsellä on jo sen verran arvokkaat osat, että ketjujen vaihtaminen kannattaa ja onhan se jo mukavuus ja turvallisuustekijäkin.

• Anonyymi

Kalleimmat on craftattu yhdestä osasta eikä niissä voi vaihtaa niitä pieniäkään rattaita joten ei sulla mitään kallista pakkaa siellä ole,perus Shimanoa tai Sramia,korkeintaan XT tms.

• Anonyymi kirjoitti:

Kalleimmat on craftattu yhdestä osasta eikä niissä voi vaihtaa niitä pieniäkään rattaita joten ei sulla mitään kallista pakkaa siellä ole,perus Shimanoa tai Sramia,korkeintaan XT tms.

No kyllä tuota Shimanon 12s. XTX pakkaa aika huippupakkana voi jo pitää ja siinä neljä (fyysisesti) pienintä ratasta vaihdettavissa.

• santtu_1975X kirjoitti:

No kyllä tuota Shimanon 12s. XTX pakkaa aika huippupakkana voi jo pitää ja siinä neljä (fyysisesti) pienintä ratasta vaihdettavissa.

Kirjoitusvirhe, siis XTR

• Anonyymi

Ai ne pienimmät rattaat joutuvat eniten kulutukselle? Mulla oli menny selvästi yli 1,0 kulutusmittarilla mutta uusi ketju asettui ja tuntuu toimivan paremmin kuin kulunut ketju. Noinkohan tolla tuli pidennettyä rattaiden käyttöikää muutamalla 1000 km?

Nyt nämä talviolosuhteet niin kesällä sen sitten parhaiten näkee... mitään hirmuvaativaa maastoa en aja mut hiekkatiet, metsäpolut menee 29" jäykkäperällä tosta vaan.

Aiemmin ajoin hybridillä niin ihan hullu pelihän tuo 29 on. Kovaa vauhtia tarjoaa...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2805
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2694
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      15
      1568
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe