Turun ns. tunnin junaan ei voi perustella matkustajamäärillä eikä tavaraliikenteellä. Helsinki –Turku-välillä oli vuonna 2022 vain 1,38 miljoonaa matkustajaa, kun Seinäjoki–Tampere-välillä oli matkustajia peräti 3 miljoonaa eli kaksinkertainen. Myös Kokkola–Seinäjoki-välillä matkusti peräti 1,85 milj. matkustajaa.
Tavaraliikenteessä, joka on vähintäin yhtä tärkeää kuin henkilöliikenne, tilanne on murskaava. Helsinki–Turku-välillä kuljetettiin tavaraa vain 60 000 tonnia, kun Seinäjoki–Tampere-välillä kuljetettiin 2,1 miljoonaa tonnia.
Kummola, konada nyt omilles ! Vihellä peli poikki.
Tampere unohdettiin totaalisesti hallituksessa.
7
245
Vastaukset
- Anonyymi
Vuonna 2019 eli viimeisenä täytenä vuotena ennen koronapandemiaa Pääradalla Riihimäen eteläpuolella matkusti 5,0 miljoonaa kaukoliikennematkustajaa. Määrä on todella suuri 5,5 miljoonan asukkaan maassa.
- Anonyymi
Junat Stadiin aina myöhässä, kun ovat Ylöjärven takana umissa, kun yksi ja ainut ajolanka on usein poikki.
Tavarajunia ei voi enää Tampereen raiteille lisätä, kun raiteet ovat jo täynnä.
Purra, pure m…….unaa. - Anonyymi
Turun tunnin junaa tarvitaan vain siksi, että pääministeri on kotoisin Turusta.
- Anonyymi
Purra on Kirkkonummelta.
Örpöö Turusta.
Muu Suomi ei nykykoplaa kiinnosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Purra on Kirkkonummelta.
Örpöö Turusta.
Muu Suomi ei nykykoplaa kiinnosta.Oikeuskansleri Tuomas Pöysti kertoo MTV:lle, että jos on olemassa mahdollisuus ristiriitaan kunnan ja valtion etujen välillä, voi pelkkä valtuuston käsittelyyn osallistuminen riittää jääviyteen.
Orpon esikunnasta vahvistettiin, että Orpo on jäävännyt itsensä kahdessa Turun tunnin junaa käsitelleessä kokouksessa syksyn aikana. Orpo kieltäytyi aikataulusyihin vedoten kommentoimasta asiaa MTV:lle.
MTV:n mukaan myös valtiovarainministeri Riikka Purra (ps.) on käsitellyt ratahanketta Kirkkonummen kunnanvaltuustossa ollessaan. Purra osallistui äänestyksiin, joissa kunta päätti hankkeeseen osallistumisesta. Purra ei ole MTV:n mukaan ilmoittanut jääviydestä.
Turun tunnin junan investointikustannukset ovat nykyisen arvion mukaan 3,4–4 miljardia euroa.
Ratarahat uuteen käsittelyyn !
- Anonyymi
Turhaa itkentää. Edellisen hallituksen tamperelainen pääministeri laittoi Tampereen seudun asiat kuntoon. Esimerkiksi 9-tielle välillä Tampere-Orivesi ei tarvitse ainakaan 50 vuoteen tehdä yhtään mitään normaalin kunnossapidon lisäksi. Kyllä nyt on vuoro laittaa kuntoon muidenkin alueiden tie- ja ratainfraa.
- Anonyymi
Hymytyttö ei sano mitään.
Manse on paitsiossa yksin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043364
- 883073
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201913- 691896
- 381847
- 211731
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341429Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91339- 481337