Työttömyysturva ei ole palkinto

Anonyymi-ap

Toisin kuin palstalla esitetään vaan nimensä mukaisesti TURVA työttömyyden varalle.
Työttömät eivät ole orjia, koiria tai muita eläimiä, vaan ihmisiä ihmisoikeuksineen.

30

474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kokoomuksen ja petossuomalaisten mielestä töitä pitää tehdä sosiaaliturvalla rikkaiden eduksi.

• Anonyymi

Eiköhän se työntekeminen ole ihan omaksi eduksi? Mutta mitä kommunistit tietää työnteosta kun kommarit on hoitanut vuosikymmenet loiseläjille taattua tuloa kun vaan hakee.

• Anonyymi

😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

😋 ­­­N­­y­­m­f­­o­m­­a­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Kyllähän se alkaa ahdistamaan kun media leimaa automaattisesti kaikki työttömät juopoiksi, joilla ei ole elämänhallintaa

• Anonyymi

Niin, palstalla näköjään joku esittää "ettei tule palkita" jostain laiskottelusta tms. mitä siellä nyt lukeekaan. Hiukan kuin työttömät olisivat koiria, joita tulee kouluttaa.

• Anonyymi

Koiria ei uudelleenkouluteta vaan ihmisiä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisikö tässäkin miettiä hiukan sitä, mikä minkäkin alan tarve on, ettei turhaan kouluteta alalle, jossa ei ole töitä. Ja koulutetaan niille aloille, joissa puutetta on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytetty sanamuoto taisi olla "palkita". Työttömät ovat ihmisiä ja asiallinen käytös on sallittua myös teille koskaan töitä tekemättömille kokkareille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisikö tässäkin miettiä hiukan sitä, mikä minkäkin alan tarve on, ettei turhaan kouluteta alalle, jossa ei ole töitä. Ja koulutetaan niille aloille, joissa puutetta on.

Koulutustarjonnassa on tietysti hyvä huomioida työvoimapula, mutta pääsääntöisesti on ihmisen valinta mihin haluaa kouluttautua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketään ei uudelleenkouluteta.

Ihminen kouluttautuu itse niin halutessaan.

On tää ihme persläpimaa kun oletetaan että on olemassa joku ihmisryhmä jota voidaan määräillä ja ohjailla miten vain kuin tahdotonta esinettä yhteiskunnan tarpeita täyttämässä.

Erikoisin on käsitys että koska ihminen on jo etukäteen köyhä ja ahdingossa on hänelle minkä tahansa paskan kelvattava. Ja häntä itseään hyödyttämättömästä paskasta pitää hänen olla vielä nöyrästi kiitollinen.

Mistä johtuu että se on aina se kaikista köyhin ja alistetuin ryhmä ihmisiä joilta vaaditaan erityistä kiitollisuutta? MISTÄ sosiaaliturvaorjan pitäisi olla kiitollinen?

Mitä äveriäämpi on ihminen sitä enemmän huudellaan miten hän on kaiken ihan itse ansainnut omalla erinomaisuudellaan. Mistään ei tarvitse olla nöyrästi kiitollinen, yhtään ei ole apuja ollut elämässä, vaan kaikki on taatusti ansaittu ihan itse.

Köyhä tarvitsee myötätuntoa mielisairastelupalveluja ja sähköä aivoihin kolmesataa volttia. Sitä se sosiaaliturvaorja tarvitsee.

Koska kaikki äveriäät hyväosaiset ja keskiluokkaiset tietävät että köyhä on köyhä omasta vapaasta tahdostaan ideologista syistä, sosiaaliturvariippuvuus on oma valinta, ja kuka tahansa köyhä voisi koska tahansa vain päättää ryhtyä parempiosaiseksi ottamalla ITSEVASTUUNOMASTATOIMEENTULOSTAAN.

Ittevvastuuottaapitää.

Köyhä on vastuuton, rikas vastuuntuntoinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koulutustarjonnassa on tietysti hyvä huomioida työvoimapula, mutta pääsääntöisesti on ihmisen valinta mihin haluaa kouluttautua.

Onko, jos sitä tehdään julkisin varoin. Idioottimaistahan se on kouluttautua suoraan pitkäaikaistyöttömäksi. Työelämässäkin koulutukset ovat ihan kyseenalaisesti organisoituja.

• Anonyymi

Juu aloittaja oikeassa.
      Tosin tuo turva pitäisi ehdottomasti muuttaa määräiaikaiseksi.
      Esimerkiski 1 vuoden turva ja sinä aikana on joko hakeuduttava johonkin työhön tai opiskelemaan.
      Nyt tuo turva on ikuista, eli eläkeikään saakka.

• Anonyymi

Ei muuten ole ikuista. Kyllä kuntouttavaan työtoimintaan joutuu jossain vaiheessa jos haluaa tukia saada. Toki saa edelleen jos käy siellä, mutta menettää jos kieltäytyy kuntouttavasta työtoiminnasta.

• Anonyymi

Jaa, ja jos ei saa työtä niin sitten voi kuolla lumihankeen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa, ja jos ei saa työtä niin sitten voi kuolla lumihankeen?

Ei kun menee kouluttautumaan.
        Ongelma on että porukka veltostuu, yksinkertainenkaan homma ei vain luonnistu kun syötetään kotiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kun menee kouluttautumaan.
        Ongelma on että porukka veltostuu, yksinkertainenkaan homma ei vain luonnistu kun syötetään kotiin.

Höh, olet ihan pihalla reaalimaailmasta. Se, että hoet vielä paikkaansa pitämätöntä klisettä veltoista työttömistä ei paranna asiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei muuten ole ikuista. Kyllä kuntouttavaan työtoimintaan joutuu jossain vaiheessa jos haluaa tukia saada. Toki saa edelleen jos käy siellä, mutta menettää jos kieltäytyy kuntouttavasta työtoiminnasta.

Kuntouttava työtoiminta on tarkoitettu sellaisille ihmisille, joyka eivät kykene tekemään työtä ja on sosiaalinen palvelu!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ajatellut hakea Jussin polille ipsiin. Hyviä kokemuksia jollakin?!?

• Anonyymi

Suomessa on monia esimerkkejä kuinka pieni joukko pilaa kaiken käyttämällä näitä etuuksia väärin. Siinä leimaantuvat kaikki ja silti haukutaan työnantajat ja hallitus, vaikka juuri syyt ovat aivan muualla. Meillä on silti hirveän paljon sellaisia asioita, joista monissa maissa ollaan tosi kateellisia, kuten työn ja perheen yhteensovittamisen mahdollisuuksista, vanhempain- ja perhevapaista ja kouluttautumismahdollisuuksista. Suomalaisilla työntekijöillä on myös yleensä keskieurooppalaisia kollegojaan paremmat mahdollisuuden vaikuttaa päivittäiseen työnsuunnitteluun. Silti suomalaiset haluavat toisaalta lähteä Impivaarasta ja toisaalta palata sinne, vauhkoonnutaan pienestä ja unohdetaan kuinka paljon paremmin meillä menee kuin jossain muualla. Kaikki ovat sitä mieltä, että TES sopimukset pitäisi päivittää, mutta se on tämä poliittinen änkyrä poppoo, joka kynsin ja hampain pitävät kiinni vanhasta ja valehtelemalla saavat jäsenistönsä mukaan. Luottakaa enemmän itseenne ja antakaa itsellenne mahdollisuus käyttää omia aivosolujanne, älkääkä olko lampaita ja perässä kulkijoita.

• Anonyymi

Ses miten muilla on, ei tarvitse määrittää meitä. Asioita voidaan parantaa ja edistää, ja niin tulisi tehdä, toisin kuin nykyhallitus, joka peruuttaa 100 vuotta taaksepäin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ses miten muilla on, ei tarvitse määrittää meitä. Asioita voidaan parantaa ja edistää, ja niin tulisi tehdä, toisin kuin nykyhallitus, joka peruuttaa 100 vuotta taaksepäin.

Pitäisi oikeasti perruuttaa 100v takaisinpäi jotta porukka älyäisi miten älyttömäksi nykymeno on mennyt.
        Vuosia sitten puhuin jo että jos työntekijä saisi päättää niin työmaalla työnantaja toisi nojatuolin siihen työpisteen viereen ja työntekijä istuisi siinä ja katselisi kun pomo tekee työn ja tietenkin nauttisi täyden palkan.
        Tämän lisäksi työntekijä valittaisi kun palkka on surkea.
        Moni homma on mennyt piloilla kun työntekijäkulut ovat isommat kuin työstä saatava korvaus, ei työnantajien lompakko kestä sitä erotuksen maksamista jolloin työpaikka lakkautetaan kannattamattomana.

• Anonyymi

Miksi työnantajia ei saisi haukkua?

Onko heitä joskus haukuttu?

Suomalaisia työnantajia on kohdeltu silkkihansikkain koska ajatellaan että he pitävät koko yhteiskuntaa pystyssä. Kansalaisista valtaosan toimeentulo on riippuvainen työnantajien maksamista palkoista joten heitä ei uskalleta kritisoida mistään jottei työnantaja ala kostamaan. Suomessa työpaikat ja työnantajat ovat paskaa ja he ovat tottuneet siihen että he voivat toimia miten vain koska kukaan ei heitä uskalla kritisoida.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi työnantajia ei saisi haukkua?

Onko heitä joskus haukuttu?

Suomalaisia työnantajia on kohdeltu silkkihansikkain koska ajatellaan että he pitävät koko yhteiskuntaa pystyssä. Kansalaisista valtaosan toimeentulo on riippuvainen työnantajien maksamista palkoista joten heitä ei uskalleta kritisoida mistään jottei työnantaja ala kostamaan. Suomessa työpaikat ja työnantajat ovat paskaa ja he ovat tottuneet siihen että he voivat toimia miten vain koska kukaan ei heitä uskalla kritisoida.

En perustaisi minkäänlaista yritystä.Pelkästään että saa paskan henkilökunnan,joka rikkoo ja tuhlaa ja osallistuvat Ammattiliittojen lakkoihin,siinä jo monta syytä miksi en.

• Anonyymi

Minä ainakin olen joutunut kostotoimenpiteiden uhriksi ottaessani esiin epäkohtia. Ja niin, että terveys meni lopullisesti.

• Anonyymi

Olen monesti miettinyt että olenko etuoikeutettu,kun käyn töissä joka päivä,paskalla palkalla. Mutta paskalla palkalla pystyy myös elämään jos sen osaa,oma asunto,joka maksettu,matkustelen. Vai pitäiskö heittäytyä narkkariksi ja Kelan asiakkaaksi.Ersäkin tv:n uutisissa esiintyvä narkkari kertoi olevansa ennenaikaisella eläkkeellä ja saa 900e eläkkeen. Ilmeisesti jos ryhtyy narkkariksi,pääsee helpommin eläkkeelle kuin että tekee täyspitkän työuran.

• Anonyymi

Työttömien harhakäsitys on, että työssäkäyvä saisi sen työttömyyskorvauksen suuruisen summan päivässä ja siihen sitten palkat päälle. Mutta näin ei ole, vaan joka ikinen tunti on töitä tehtävä, että sen palkan saa. Sama pitäisi olle työttömälläkin. Jos vaikka korvaus vastaisi neljän tunnun työtä, pitäs tehdä neljä tuntia töitä. Tai joka toinen päivä, joka toinen viikko, muuta kuitenki rahansa pitää ansaita. Jos työssäkäyvä taas menee vaikka kolmeksi tunniksi töihin, niin palkka tulee kolmesta tunnista, ei neljästä tunnista vaikka työttömyyskorvaus summaa vastaisikin. Eli säännöt kaikille samat, oli sitten töissä tai työtön.

• Anonyymi

Niin, mikä se jakokertoimen tuntipalkka olisi? Olen tällä hetkellä työtön, ja silloin 57 vuotiaana työttömäksi joutuneena johtajana tuntipalkkani oli jo useita vuosia ollut vähintään 88 euroa + bonukset.

Nyt olen 62. Mitä tässä pitäisi vielä tehdä, kun pelkästään työverotuloja olen 41 vuotta kestäneen työurani aikani tuonut tälle maalle pitkälti toista miljoonaa euroa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, mikä se jakokertoimen tuntipalkka olisi? Olen tällä hetkellä työtön, ja silloin 57 vuotiaana työttömäksi joutuneena johtajana tuntipalkkani oli jo useita vuosia ollut vähintään 88 euroa bonukset.

Nyt olen 62. Mitä tässä pitäisi vielä tehdä, kun pelkästään työverotuloja olen 41 vuotta kestäneen työurani aikani tuonut tälle maalle pitkälti toista miljoonaa euroa?

Niin no, tee kuten minä.
        Mulla ikää kohta 59 ja lopetin työt vuosi sitten.
        En ole työtön työnhakija vaan rahoitan elämiseni jemmaan laittamillani varoilla ja vapaaehtoisella eläkkeellä joka alkoi kun täytin 58.
        Kun on nauttinut hyvää palkkaa niin ei tarvitse yhteiskunnan apua.
        Kun ei itse käytä yhteiskunnan apua niin silloin voi hyvällä omallatunnolla sanoa että tuet pois kaikilta jotka eivät niitä oikeasti tarvitse.
        Se syy ettei viitsi tai halua kustantaa omaa elämää ei riitä perusteluksi sosialituille.

• Anonyymi

Paskaduuni = Alistut hyväksikäytölle ja kiristykseen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3235
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3033
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1832
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      28
      1732
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1691
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      33
      1355
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe