Kävisikö Stratoon ja Telecasteriin samanlainen talla-humbucker ''heittämällä''?

Anonyymi-ap

Olen jo tovin haeskellut käyttökelpoista kitaraa raskaamman musiikin (high gain) soittoon ja metsästänyt humbuckerilla varustettua skittaa. Nyt olen tullut toisiin aatoksiin. Haluankin sinkkumikkikitaran ja asentaa (asennuttaa) siihen humbuckerin. Kysymys kuuluukin; Minulla on yksikelaisen kokoinen humbucker, jonka ostin taannoin Ural Tonesta. Ostin sen Stratoa varten. Kävisikö se myös Telecasterin tallamikiksi? Itse en Telecastereista juuri mitään ymmärrä ja nähdäkseni niiden tallamikin ainut ero on se, että Stratossa se on suorassa ja Telessä kenossa. Vaan onko siinä muutakin eroa kuin pelkkä lukki?

-Mahoolofi-04

13

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sopii se varmaan ihan yhtä hyvin kun et halua sen kuulostavan Telecasterilta.

• Anonyymi

Nyt juolahtikin mieleen että jos vinoon asentoon tarkoitettu humpuukeri asennetaan pystyyn niin pystyssä se on liian pitkä eikä mikrofonit asetu tasan kielten kohdalle?

• Anonyymi

Koko humbucker on se mikrofoni. Tarkoitat ilmeisesti tuossa niitä keskellä olevia metallisia napapaloja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koko humbucker on se mikrofoni. Tarkoitat ilmeisesti tuossa niitä keskellä olevia metallisia napapaloja?

Ne metallipyörylät kuuluu olla jokaisen kielen kohdalla. Niistä välittyy se kielen ääni sinne sen sisään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne metallipyörylät kuuluu olla jokaisen kielen kohdalla. Niistä välittyy se kielen ääni sinne sen sisään.

Yksikelaisen kokoisessa humbuckerissa tuo ei haittaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksikelaisen kokoisessa humbuckerissa tuo ei haittaa

Ai ne joissa on vain kaksi viivaa?

• Anonyymi

• Anonyymi

^ paitsi että ykiskelaisen kokoluokassa olevassa humbuckerissa on sitten varmasti kaksi kela kuparilankaa.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei, vaan ne, joissa on vain yksi kela kuparilankaa."

Tuo ei edes ole humbucker eli kaksikelainen.

Sehän juurikin mainitaan heti seuraavassa viestissä.

• Anonyymi

Dual rail humbuckerissa on ne kaksi viivaa. Ei ole tappeja.

• Anonyymi

Ovatko nuo Dual rail mallit aina humbuckereita, vai onko niitä myös single coil mallisina?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ovatko nuo Dual rail mallit aina humbuckereita, vai onko niitä myös single coil mallisina?

Single coil olisi single rail. Yksiraiteinen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1761
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1561
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      142
      1494
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1430
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      78
      1371
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1229
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      274
      1131
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1021
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      995
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      992
    Aihe