Vein taas märän ja vuotavan paperipussin biojäteastiaan. Aamukahvin jälkeen pesen roskakorin, johon sijoitan uuden paperipussin. Tämä toistuu useita kertoja viikossa, joten sain hyvän idean: palataan takaisin laskiämpäreihin. Sen voi käydä tyhjentämässä tunkiolle tai biojätekerykseen. Ämpärin joutuu joka tapauksessa pestä, mutta säästetään paperipusseissa.
Mitä ajatuksia tämä herättää?
Ehdotan, että siirrytään laskiämpäreihin
12
351
Vastaukset
- Anonyymi
Tunkio houkuttelee rottia. On esitelty jotain käteviä kikkoja sen paperipussin käytön helpottamiseksi. Saa siitä tietysti vaikeaakin itselle tehdä jos niin haluaa.
- Anonyymi
Halkokarilla rottia runsaasti ja se johtuu komposteista eli tunkioista ihmisten takapihoilla. Harakat levittää myös tunkioiden tuotteita toisten pihoille.
- Anonyymi
Kyllä Ekorosk tietää mitä tekee, ja päälle biojätteen hajuiset naurut!!
- Anonyymi
Ettekö te saattanat jo usko. Kaikki maatuva kompostoidaan lämpökompostorissa kesät-talvet. Kompostori voidaan sijoittaa parvekkeelle, kylpyhuoneeseen, apukeittiöön, tai jopa makuuhuoneeseen. Toimiva kompostori ei haise. Eihän kukkaruukkukaan (on sentään avoin astia) haise kuin terveelle mullalle...
Odotan innolla päivämäärää 1.7.2024, kun uusi jätehuoltolaki astuu voimaan...
Olen valmis pitämään halukkaille opetustilaisuuden kotipihallamme la 29.6. Kesto n 1 tunti. Opetuspalkkio/kulukorvaus 50 €. Sisältää grillimakkaran, lasin luomuviiniä (n 10 %).
JK Olen esikäsitellyt biojätteen vuosia BioProffa- astiassa. Bokashi keittiökompostointi.
(lue; www.eurogarden.fi www.bioproffa.fi www.esbau.fi)
Ja nyt ei naureta!!!...
Miten olisi bioska pussit? Laita bioska pussi tavallisen muovipussiin sisään, kippaa bioska pussi roskikseen ja muovipussi omaan roskikseen. Näin tehdään Tampereella.
- Anonyymi
Tiedetään. Tampereella laitetaan kaikki samaan keräyastiaan lajittelematta...
Anonyymi kirjoitti:
Tiedetään. Tampereella laitetaan kaikki samaan keräyastiaan lajittelematta...
Höpö höpö! Kyllä niitä lajitellaan.
- Anonyymi
Isoisämme yli seitsenkymppinen yksinasuva patu hautaa banaanin kuoret ja ruuan tähteet lumihankeen. Kesäisin hän käyttää lautakehikko "kompostia" mistä rotat ja linnut levittävät jätteet naapureiden sekä omalle pihalle. Tuohon jätelakiin pitäisi saada pykälä mikä kieltää ja vapauttaa vanhoilta eli yli seitsenkymppisiltä kyseisen asian.
- Anonyymi
Ressu on nero. Kokkolan kaupungin viisain ja monitaitoisin MIES!!!...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ressu on nero. Kokkolan kaupungin viisain ja monitaitoisin MIES!!!...
Joku puutarhajuttu siitä oli aikoinaan. Muuten ei ole mitään mainittavaa tästä "nerosta" missään ollut.
- Anonyymi
Ressu hautaa jätteensä syvälle ja se tekee hänestä viisaan.
- Anonyymi
Eipä syvälle hautaa tällainen saamattomuuden perikuva. Joko tunkion tapainen tai vaan viskoo ympäriinsä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565390Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2341576- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3141127Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3061058