Minulla todettiin epilepsia 15-vuotiaana. Mitään syytä tälle ei löydetty aivojen magneettikuvauksissa. Lääkitys trileptal 2X600mg. Kohtaukset pysyvät poissa. Olen saanut elämäni aikana alle 5 kohtausta. Muistan myös nuoruudesta/lapsuudesta kokemuksia, jotka saattoivat olla epilepsiakohtauksia kun niitä nyt jälkeenpäin miettii. Suvussa ei esiinny epilepsiaa.
Olen onnellinen ja kiitollinen siitä, että olen saanut kohtaukseton vuosikymmeniä. Mutta kaikkeen muuhun tuo diagnoosi onkin sitten vaikuttanut negatiivisesti.
Monta työpaikkaa mennyt pelkästään sen takia, että minulla on tuo diagnoosi. Työhöntulotarkastuksessa asia on noussut esiin ja sitten homma on kaatunut siihen. Olen sitten tehnyt niitä hommia mitä olen saanut.
Armeijasta sain C-paperit. Olisin saanut valita B-kelpoisuusluokan, mutta jostain syystä katsoin paremmaksi jättää väliin. Minulla oli pelko, että stressi laukaisee taas kohtaukset ja sama rumba alkaa. Tästäkin on saanut kuulla naljailua. Paljon mielummin olisin terve ja käynyt armeijan, jos se olisi minusta kiinni.
Olen aina hävennyt diagnoosia, enkä ole kehdannut kertoa siitä kenellekään. Oma perheeni tietää. Käytännössä koko elämä meni uusiksi silloin 15-vuotiaana. Oli takaraivossa monia ammatteja kuten merimies, jotka sitten jäivät pois.
Olen nyt 37, ja kyllähän tuon kanssa pystyy elämään, mutta monia ovia se sulkee.
En tiedä kuulostaako tämä foliohattukamalta, mutta olen aina kuvitellut että trileptal lääkityksenä lisää jonkinlaisen oudon kalvon elämään. Tuntuu että sitä katsoisi elämää jonkun kalvon läpi pienellä viiveellä. Jotenkin on irti hetkestä kun muistelee aikaa ennen lääkitystä.
Voimaa ja jaksamista kaikille muille epileptikoille.
Oma taipaleeni epilepsian kanssa
4
497
Vastaukset
- Anonyymi
Ei se mitään ufojuttua ole, täällä kohtalotoveri, lääkkeillä on vahva sivuvaikutus.
Meitä eivät ikinä voi terveet ymmärtää, mutta on helpotus löytää vertaistukea, kannattaa etsiä vaikka netistä.
Hyvää kevättä!
Kyllä me porskutetaan eteenpäin ja koko ajanhan kehitellään uusia ja parempia lääkkeitä.- Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18280338
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Oon syönyt trileptalia aamuin illoin 2*300mg 2020 alkaen eikä ole mitään sivuoireita ja pää pelaa hyvin.
Lääkitys vei sen veemäisen taustalla olleen päänsäryn pois.
Ainoastaan positiivisia puolia itsellä.- Anonyymi
Hyvä juttu, mutta sinulla on puolet pienempi annos.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253634- 2563554
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282034Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701706Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151439Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3891252Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501179Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007