Onko mahdollista kryptata levy niin, että heti bootissa se kysyisi salasanan, ja ilman sitä ei saisi edes käyttöjärjestelmää mitenkään käyntiin. Eli vaikka käynnistäisi koneen rompulta ei saisi mitään irti, kaikki osiot olisi kryptattu, myös järjestelmän.
Eli vaikka poliisi veisi koneen, niin ei edes logeja saisi auki. Eli riittää että vetää töpselin seinästä, niin siitä ei saa enää käyntiin, eikä levyltä luettua yhtään mitään. Vaikka siirtäisi levyn toiseen koneeseen, jne..
Kryptaus (kunnollinen)
Linuxille
4
386
Vastaukset
- salatietäjä
Juu on mahdollista, mutta voithan jättää bootti osion, jossa on pelkkä kernel kryptaamatta. Asiaa se ei sinällään muuta miksikään.
- Tietoa kaipaava
tuo aikaan saadaan?
- Kryptix
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363707- 122466
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371965Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211731Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301503- 1241458
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141256
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4811233- 771181