Saako alaikäisenä...

-87--

...lähteä esim. Tallinaan vaikka kahdeksi päiväksi? Tai voiko suomessa alaikäinen(17-vuotias) varata hotellihuoneen tai vastaavan pariksi päiväksi?

Ajateltiin tyttöystävän kanssa lähteä jonnekin pariksi päiväksi elokuun alussa ni olisi tärkeetä saada tosta vähän tietoa että onko mahdollista. Itse olen siis 17 ja hän 16.

Olisiko joku kiltti ja kertoisi..? :)

10

9640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reissaaja

kunhan saatte holhoojan allekirjoituksen lupaan, hakemuksen saatte varustamon sivuilta, muuten ei ole asiaa alaikäisillä keskenään.

• -87--

Eli edes Suomessa ei saa yöpyä hotellissa ilman holhoojien allekirjoittamaa lupaa?

• -------

alaikäisinä voitte matkustaa laivassa yksin reittimatkalla, vanhempien kirjallisen luvan kanssa.

risteilyille alaikäisenä ei pääse, ilman mukana olevaa huoltajaa/valvojaa.

reittimatka on siis matka, kun mennään esim helsingistä tallinnaan tai toisinpäin..

risteilyillä on välitön paluu samalla laivalla takaisin..

eli vanhempien luvalla voitte matkustaa viroon.

majoituksesta en tiedä virossa enkä suomessakaan, tuntuisi hassulta, jos alaikäinen ei voisi nukkua yötään hotellissa, kadullako sitä pitäisi nukkua vieraassa kaupungissa ollessaan?

• kokemusta asiasta

Tottakai alaikäisenä voi olla hotellissa keskenään yötä. Ei paljoa hotellin väkeä kiinnosta kunhan vaan huoneet on täynnä ja ei häiriöitä synny... :)

• -87--
        kokemusta asiasta kirjoitti:

Tottakai alaikäisenä voi olla hotellissa keskenään yötä. Ei paljoa hotellin väkeä kiinnosta kunhan vaan huoneet on täynnä ja ei häiriöitä synny... :)

Jos vaikka soittaa johonkin hotelliin ja varaa huoneen niin kysytäänkö siinä missään välissä henkilötunnusta?

• Mari
        -87-- kirjoitti:

Jos vaikka soittaa johonkin hotelliin ja varaa huoneen niin kysytäänkö siinä missään välissä henkilötunnusta?

Itse oon hotellissa töissä eikä me ainakaan kysytä ihmisten ikää, kun ne tulee majoittumaan hotelliin. Eli saa olla ala-ikäinenkin.

• -87--
        Mari kirjoitti:

Itse oon hotellissa töissä eikä me ainakaan kysytä ihmisten ikää, kun ne tulee majoittumaan hotelliin. Eli saa olla ala-ikäinenkin.

Mikä mahtaa olla kyseinen hotelliketju missä oot töissä? :)

• minämatkustankesällä

eli siis voin mennä 15v ikäisenä noin vain hotelliin ja 14v kaverin kanssa?

• niinkuett

siis eli soita sinne hotelliin. ne siis on yksityisiä yrityksiä ja määrittelevät käytäntönsä itse. Laki ei siihen puutu. mut siis aika erikoista, jos 14 voi yöpyä ilman vanhempien tietoa olinpaikasta

• 3+16

Hyvällä todennäköisyydellä et ainakaan varsinaisiin hotelleihin, vaan pitää olla ainakin yhteys huoltajaasi tai muuhun täysi-ikäiseen (puhelin tai nettivaraus).

Sitä vaan googlettamaan, majoitusliikkeita on aikas paljon tässä maassa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5297
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      538
      1835
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe