Golf 4 helppo vaihtaa käsijarruvaijeri. Totea jääkö päälle

Anonyymi-ap

Käsijarruvaijeri on yleinen syy jarrujen jäämiseen päälle, vetää päälle ja löysää. Jos rengas ei rullaa ilmassa monta kierrosta niin vaijeri ruostunut.

Vipu ei palaudu jos vaijeri on viallinen, kuoret kuluu rikki. Vaijeri pois satulan vivusta ja testaa silloinkin. Vääntää vipua laskee irti

Pieni päällä olo lisää merkittävästi polttoaineenkulutusta, jarruosat lämpenee ja ruostuu enemmän kuumuuden takia. Päälle jäävää ei huomata tai kerrota katsastuksen aikana. Koska jarrut toimii norm.


Vaijerin vaihtaa pihalla 15 minuuttiin, ensikertalainen.

Tunkkaa puolen ylös, kunnon pukit tai muuta varmaa alla. Ei tarvitse mennä auton alle.

Satulan hahlosta ja 2 muuta kannetta. Yksi on jousilanka, toinen rst peltinen. Kumpikin jää ehjänä paikalleen.

Metallinen putki keskemmällä joka sisään Vaijeri menee kuoren muoviseen kaulukseen asti.

Sisältä kannellinen takalokero pois, taivutetaan muovisia lukituksia nostetaan pois. Näkyy suoraan putket, vaijerit menee metalliosan hahloon, sormella pois ja vaijeri pois. Mitään ei tarvitse ruuvata tai löysyttää.

Jos siellä matto hankaa siihen metalli osaan niin leikkaa mattoa pois, joissakin on ollut matto, eriste toispuoleinen ja ottanut kiinni siihen metalliosaan. Uutena huolimattomasti laitettu.

Uusi vaijeri ensin putkeen ja sisällä hahloon, kahteen kannakkeeseen ja satulan vipuun.


7-8€ kpl maksoi vaijerit aeromotorsilta, joku jo group dk, osat. Samanlaiset kuin alkuperäiset. Kannattaa ostaa verkkokaupasta jossa kuvassa samanlaiset päät satulan puolelle, jos pyöreä pallo niin sellaiset.

20 vuotiaat jarrusatulat niillä on ajeltu pätkäajoja 315 000km, oikean puolen vaijeri ollut ollut kivistä rikki muutaman vuoden Katsastuksen jälkeen viime kerralla nylon vasaralla napautin katsastusaseman pihassa leiman jälkeen vivun pois päältä ettei jarru ole päällä.

2

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hihii, ja vielä ylpeästi poju kertoo perusasioita.

    • Anonyymi

      Jp group vaijerin paksuus olikin 2.6mm ja alkuperäisen hieman yli 3mm. Toimii, ei eroa jarruissa kun testasin dynossa itse. Vaijerit olisi hyvä olla samaa paksuutta.

      Uusi kytkinlevy meni tänään paikalleen, Edellisestä itse tehdystä vaihdosta omaan autoon olikin yli 15v vuotta, muille pariin vaihtanut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2962
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2837
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1679
    5. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1602
    7. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1273
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe