Keskeinen lastensuojelun ongelma ei olekaan se, että tarvitsemmeko me tukea tai onko se valhe. Virkamiehen väärässä olosta ei uskalleta puhua, koska se tekisi Suomesta epävakaan ja turvattoman maan.
Mikä on lastensuojelun perimmäinen ongelma tai fobia
8
328
Vastaukset
- Anonyymi
Myyjiä hakkaavat asiakkaat tekevät Suomesta turvattoman maan! Samoin yliopistolle leikkiaseita vievät opiskelijat horjuttavat Suomen turvallisuuden tunnetta!
- Anonyymi
Hyvä kommentti, mutta valitettavasti se menee aloittajalta ohi, koska hän ei kykene itsereflektioon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kommentti, mutta valitettavasti se menee aloittajalta ohi, koska hän ei kykene itsereflektioon.
Puolustin Preemeä ja viestini poistettiin asiattomana. Mitä hilpattia?
- Anonyymi
Oletko koskaan mennyt yllätäen katsomaan narkkariperheen kotiin millaisissa oloissa lapset joutuvat asumaan. Kämppä täynnä ulkopuolisiakin käyttäjiä, huumejämiä pöydällä, verisiä tuppoja ja käytettyjä piikkejä pitkin kämpää. Varastettua tavaraa ilmeisesti käytetään maksuvälineinä. Yhdessäkin kämpässä oli ladattuja piikkejä lastenhuoneen kirjahyllyssä.
- Anonyymi
Tähän aloittajan ratkaisu on "perhelaitos". Eli käytännössä jotakin sellaista, että lasta ei oteta huostaan vaan perhe saa asua yhdessä ja perheen luona päivystää jokin sosiaalityöntekijä 24/7 katsomassa perään, että kaikki menee niin kuin pitääkin.
Jonkin narkomaaniperheen kohdalla tällainen voisi jopa toimia, jos sosiaalityöntekijä pystyisi läsnäolollaan rajoittamaan päihteiden käyttöä – käytännön ongelmiksi tulisivat lähinnä resurssit tällaisen palvelun järjestämiseen, kyky saada narkomaanit suostumaan järjestelyyn ja keinot huolehtia sosiaalityöntekijän turvallisuudesta.
On kuitenkin tilanteita, joissa esitetty "perhelaitos" toimisi varmuudella huonosti. Sosiaalityöntekijän läsnäolo olisi yhtä tyhjän kanssa esimerkiksi sellaisessa hypoteettisessa tilanteessa, jossa perheen isä on asennevammainen kalju mulkku, joka ei kykene ottamaan keneltäkään vastaan neuvoja, ohjeita saati käskyjä.
- Anonyymi
Nuo narkkariesimerkit ovat äärilaitaa ja harvinaisia, tietysti vaarallisia lasten suhteen ja syy huostaanottoon. Lapset joutuu kotonaan ihan tavallissakin keskiluokkaisissa perheissä kaltoinkohtelun ym. kohteeksi. Toisissa perheissä lapset ajetaan burnoutin partaalle liiallisilla vaatimuksilla, ei oteta lapsen ikäkautta huomioon jne.
- Anonyymi
"Nuo narkkariesimerkit ovat äärilaitaa ja harvinaisia,"
Totta. Ylipäänsä ihmiset ovat niin tyhmiä että kuvittelevat huostaanottoon johtaneen tilanteen olleen aina jotain kammottavaa.
Minä jouduin itse nuorena huostaan kun pistin yläasteella johonkin masennuskyselyyn "olen ajatellut itsemurhaa" ihan vaan huomiota saadakseni. Sossut älähtivät heti ja vaativat suljetulle osastolle tarkkailuun "omaksi parhaaksi". Äidin kanssa oltiin sitä mieltä että minä jään kotiin missä haluan ollakkin. Valtio ratkaisi tilanteen huostaanotolla niin ei tarvinu enää äidiltä kysellä missä lapsi on.
Miksi lastensuojelun työntekijä valehtelee?
Leeni Ikonen "#Lastensuojelu'n Villi länsi: Sosiaalityöntekijä (YTM) kielsi sijoitetulta lapselta kotilomat, koska "vanhemmilla oli kielteinen asenne." Vanhemmat olivat ilmaisseet huolensa lapsen tilanteesta: hoitavan lääkärin korvasi lastenkodin johtajan puhelinsoitot lastenpsykiatrian sairaanhoitajalle, lapsen koulukuntoisuus romahti ja ahdistuslääkitystä lisättiin"
Vain lastensuojelun/pakkohoitolaitoksen työntekijän tahdolla on väliä. Koska potilas on sairas, kaikki työntekijän toiminnan haitat ovat pienempi haitta kuin sairaan potilaan itsenäinen toiminta.
Sosiaalityöntekijän valheet on tarkoitettu pelkästään holhouksen toteuttamiseksi. He uskovat lain antavan heille sen oikeuden. Se on pakkohoitotoiminnan rutiini, jossa vanhemmat normit ja arvot poistetaan ja luodaan alusta työntekijän mallin mukaan.
https://x.com/leeniikonen/status/1803037295273971907?s=46
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997750- 1075577
- 2754831
- 494753
- 733513
- 502798
- 582487
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222438Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264