Inguirerissa oli huono uutinen
http://www.theinquirer.net/?article=23989
Kodak lopettaa mustavalkopapereiden tuotannon, kun kysyntä hiipuu koko ajan digikameroiden yleistyttyä. Todennäköisesti muut valmistajat seuraavat perässä. Samoin tulee käymään filmituotannolle.
Mustavalkopaperien tuotanto hiipuu
4
743
Vastaukset
- kehityskehittyy
ei välttämättä lopu, sillä ison valmistajan hihnan pysäyttäminen voi vilkastuttaa pienempien pisneeksiä. Jos vielä Agfa ja Ilford potkii, niin odottavat tilaisuuttaan nyt. Ja Kodak myyvä pätkäsee tuon osaston jollekin muulle, luulen.
- .....
Kyllä tosiaan näiden suurvalnistajien saneeraukset avaavat markkinoita pienemmille tuottajille, jotka todennäköisesti toimivat nk. halpatyövoimamaissa.Tämä MV-kuvaus filmille on kuitenkin oma taiteenalansa, joka tuskin häviää ihan äkkiä, alan harrastajia kuitenkin on miljoonia ympäri maapallon.
Tosiasia kuitenkin on, että perinteisesti tehtyä MV-kuvaa ei mikään digitaalisysteemi voita. - Pimiökemisti
..... kirjoitti:
Kyllä tosiaan näiden suurvalnistajien saneeraukset avaavat markkinoita pienemmille tuottajille, jotka todennäköisesti toimivat nk. halpatyövoimamaissa.Tämä MV-kuvaus filmille on kuitenkin oma taiteenalansa, joka tuskin häviää ihan äkkiä, alan harrastajia kuitenkin on miljoonia ympäri maapallon.
Tosiasia kuitenkin on, että perinteisesti tehtyä MV-kuvaa ei mikään digitaalisysteemi voita.Filmit ja paperit eivät katoa minnekään. Paras kuluttajaille myytävä digitaalikamera pystyy tallentamaan alle kymmenesosan 1950-luvun halvimman laatikkokameran tallentamista kuvapisteistä kun etäisyys on oikea ja käytetään jalustaa.
Vastaavasti kuluttajille myytävät mustesuihkutulostimet häviävät ilmoitettujen teknisten tietojen perusteella selvästi valokuvauspapereille. Tulostusta en ole testannut mutta halvimman laatikkokameran ylivoimaisuuden olen havainnut tekemieni mittausten perusteella.
Kokeilin myös 1830-luvun uusinta tekniikkaa hieman muunneltuna: kuva syntyi hienosti kirkkaana hopeana metallilevylle. - ......
Pimiökemisti kirjoitti:
Filmit ja paperit eivät katoa minnekään. Paras kuluttajaille myytävä digitaalikamera pystyy tallentamaan alle kymmenesosan 1950-luvun halvimman laatikkokameran tallentamista kuvapisteistä kun etäisyys on oikea ja käytetään jalustaa.
Vastaavasti kuluttajille myytävät mustesuihkutulostimet häviävät ilmoitettujen teknisten tietojen perusteella selvästi valokuvauspapereille. Tulostusta en ole testannut mutta halvimman laatikkokameran ylivoimaisuuden olen havainnut tekemieni mittausten perusteella.
Kokeilin myös 1830-luvun uusinta tekniikkaa hieman muunneltuna: kuva syntyi hienosti kirkkaana hopeana metallilevylle.Periaatteessahan noita kemioita voi jopa itse tehdä, raaka-aineitasaa mielestäni vaikkapa nettikaupoista.
Vaokuvapaperin tarkkuus tosiaan on täysin eri maailmasta kuin tulosteiden, lieneekö paperin herkkyys siin 6-8 ASA:n paikkeilla eli rae on todella pientä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881587
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla131464- 981390
- 691260
- 1141255
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n258977- 69971
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18935- 37917