Pitäisi kysyä asiaa joltakin professorilta, joka ehkä osaisi vastata kysymykseen tutkitun tieteellisen tiedon perusteella. vaikka vielä Hldesheimerin mukaan luomisakti oli tutkimaton alue hänen aikanaan.
Schopenhauer oli kuitenkin nero ja hänen kirjoituksiaan soveltaen voidaan todeta, että luovalla ja nerokkaalla taiteilijalla äly on erottautunut subjektiivisesta tahdosta, joten maailma ei jää hänellä subjektiivisen tajunnan omaavan käsityksen lailla kuoreen, vaan objektiivisessa havainnossa tämä nero omaksuu sen, eli olioiden objektiivisen olemuksen, sinänsä, älyn ollessa hänellä nyt yhteen tajuntaan keskitetty maailma mielteenä, jolloin sen puhtaus on mitä suurin ja siitä tulee maailman kirkas kuvastin ja se mikä tällä tavoin tajutaan ei ole erityisolio sellaisenaan, vaan sen idea, jonka käsittäminen siis edellyttää, että tiedoitsevasta tulee tiedoitsemisen puhdas subjekti ja tahto katoaa tajunnasta, kirjoittaa suuri Schopenhauer. Erona muiden taiteiden taiteiden tapaan esittää tahdon esineellistymiasteita ts. ideoita musiikki esittää välittömästi itse tahtoa, mistä johtuu myös se, että se vaikuttaa ripeästi, tahtoon, tunteisiin ja affekteihin.
Mitkä ovat musiikillisen luomisaktin periaatteet?
Anonyymi-ap
0
215
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista937639- 1055522
- 2664738
- 494673
- 653392
- 502768
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244