Varjotanssi.

Makoilin iltasella sängylläni, pohdiskellen, katsellen varjojen tanssia katossa kuten satoja kertoja aikaisemmin. Varjot ovat aina kiehtoneet minua. Kuinka ne välillä ovat kaikki paikoillaan, välillä liikkuvat tanssahdellen tuulen mukana tai ohi ajavan auton valojen työntäessä niitä yhteen suuntaan

Sänkyni sijaitsee ikkunan vastakkaispuoleisella seinällä, seinän suuntaisesti. Ikkuna on siis oikealla puolellani huoneen toisella puolella.

Varjoja katsellessa havaitsin uuden varjon. Erilaisen varjon. Tuijotin tuota varjoa. Se ei liikkunut muiden mukana tuulessa. Varjo oli vain paikallaan. Näytti melkein kuin ihmisen yläosalta, mutta jotain siinä oli pielessä. En oikein osannut sanoa mikä.

Kuulin auton äänen ulkoa. Pian ajovalojen valokeila ilmestyi kattoon ja seinään ikkunan puolelta. Tuijotin tuota outoa varjoa herkeämättä. Liikkuisiko se tällä kertaa. Valokeila pyyhkäisi melkein koko huoneeni poikki. Mutta tuo outo varjo ei liikahtanutkaan.

Kehoni jäykistyi, ihoni meni kananlihalle. Koko vartaloani kihelmöi. "Mutta eihän tuo ole mahdollista." Tuumailin peloissani. Miksi tuo varjo ei liikahtanut? Tuijotin varjoa samalla hapuillen yöpöydällä olevan lampun katkaisijaa. "Noh, missä se katkaisija on." Pelkoni kasvoi kiihkeämmäksi. Tuntui kuin tuo varjo olisi kasvanut isommaksi. Sormeni osuivat lampun sähköjohtoon. "Ah, vihdoinkin." Sormilla seurasin sähköjohtoa ylöspäin löytääkseni katkaisijan. Sormieni kulkiessa sähköjohtoa pitkin, näin kuinka tuo varjo suureni yhä enemmän ja enemmän. Olin havaitsevani toisia tavallisia varjoja tuon varjon takana. Kuin se olisi irtaantunut katosta ja kulkisi lähemmäs minua. Mitä lähemmäs katkaisijaa sormeni lähestyivät. Sitä lähemmäs tuo varjo kulki minua kohti.

Vihdoin tunsin katkaisijan sormissani. "Naks" Huoneen täyttymisen valon sijaan, koko huone pimeni. Samalla myös tunsin tippuvani alas. Kuin sänky olisi hävinnyt altani. Oli pilkkopimeää ja tippumiseni vain jatkui. Kuulin kuiskauksen toisesta korvastani: "Olet nyt minun.... ikuisesti...."

3

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Huh, olipas jännittävä. Niskakarvani nousivat pystyyn! 🤯. Kiitos lisää näitä 😍

🐾

• Anonyymi

Huh, olipas jännittävä. Niskakarvani nousivat pystyyn! 🤯. Kiitos lisää näitä 😍

🐾

• Kiitos kommentistasi 🐾. Palautetta on aina mukava saada, varsinkin positiivista. Negatiivinenkin kritiikki on tervetullutta, silloin tietää ainakin missä on mennyt metsään. Siitä onkin aikaa, kun viimeksi tarinoita rustailin. Kirjoitan lisää, kun mielikuvitus taas laukkaa ratsun lailla kohti horisonttia ja sen ylitse.

Hyytävää illanjatkoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2288
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2023
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1485
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1414
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      121
      1361
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1055
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      904
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      78
      876
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      863
    Aihe