Henkilöt jotka ovat suorittaneet tavallista nopeammin maisterin tutkinnon tai ovat suorittamassa sen selvästi nopeammin niin kertokaa opiskelutavoistanne.
Miten esim luette tentteihin, kuinka monta tenttiä suoritatte, kuinka paljon uskotte, että aikaa palaa enemmän kuin jos lukisitte normaaliin tahtiin jne...
Myös kiinnostaa, että miten sumplitte kaksoistutkintoja yhtäaikaa?
Maisterin tutkinto ennätysajassa/kaksoistutkinto
3
1331
Vastaukset
- Asiasta huvittunut
Vaikken itse tutkintoa ole ennätysajassa suorittamassakaan, mutta yhtä tällaista ihmelasta olen vierestä seurannut:
Opiskelutavat tai -tekniikka eivät poikkea omistani millään tavalla. Myöskään käytetty aika ei poikkea. Kaveri pystyy yksinkertaisesti sisäistämään tietoa paljon itseäni paremmin ja enemmän samassa ajassa. Hahmottaa varmaan myös kokonaisuuksia ja syy-seuraus-suhteita paremmin (eli pystyy heti yhdistämään lukemansa jo aiemmin oppimaansa).- Elena
Riippuu myös siitä, mitä opiskelee. Itse opiskelen kieliä ja kääntämistä, eikä tutkintoa todellakaan voi suorittaa parissa vuodessa, koska työmäärä on niin suuri.
Muutenkin ihmettelen, että mitä järkeä on opiskella kilpaa, koska tulevaan ammattiin kypsyminen vie aikaa, eikä opiskelun tarkoitus ole pelkkä tenttien läpäiseminen ja opintoviikojen kerääminen. En tarkoita kuitenkaan sitäkään, että kaikkien pitäisi opiskella yli 5 vuotta, niin en aio itsekään tehdä.
- Maija
Minulla on tutkinto, jonka suoritin lukion jälkeen normiajassa 6 v. Pari vuotta sitten päätin vaihtaa alaa, ja hain taas yliopistoon. Olen kahdessa vuodessa suorittanut nyt 130 ov. Opiskelutyylini ei poikkea aikaisemmasta kerrasta, tenttejä vaan on useammin, joten luen enemmän vähemmässä ajassa. Eka kerralla aikaa meni aikuiseksi kasvamiseen ja biletykseen, nyt aika kuluu oikeasti opiskellessa.
Mutta pointtini on siis, että nopeammin opiskelu ei vaadi mitään ihmeellistä. Sitä istut ja luet, ja niin se menee. Itse opiskelen nyt 8-10 tuntia päivässä, kuusipäiväisiä viikkoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465837Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6082296Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821181Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591048- 771023
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä531001Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61946- 61915
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58778