https://www.is.fi/terveys/art-2000010549183.html
"Jos ei kuule heinäsirkkojen siritystä, kuulo on huonontunut. Näin kuuluu vanha uskomus, joka ei ole ihan väärässäkään."
Siinä oli kolme eri sirkan sirityksen ääninäytettä, kuuletko kaikki kolme.
Meikäläinen kuuli kaksi ensimmäistä samalla volumella, mutta kolmatta en,
Kun lisäsin volumea, niin kuulin kolmannenkin sirityksen.
Ikää on jo 54v.
Voihan syy olla, ettei sirkan siritystä kuule se, että sirkat ovat vähentyneet luonnosta, ei välttämättä ole syy, ettei kuulisi.
Kuuletko heinäsirkkojen sirityksen?
13
227
Vastaukset
Ihmisten kitinät ja vinkumiset kuuluuvat harmittavan hyvin.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä. Sitä kuulee usein tuolla ulkona liikkuessa!
Ei tartte nauhotteita, riittävästi on sirkkaa mökillä kuultavaksi. Ja kaupunkiasunnossa hepokatit nousevat koivuissa pariin kymmeneen metriin makkarini tasolle soittelemaan, kuuluvat nekin, vähän liiankin hyvin.
- Anonyymi
Kuulin noi kolme
- Anonyymi
Kyllä kuulen ja olen kuullut moneen kertaan tänäkin kesänä. Nytkin tuolla ulkona on suorastaan varsinainen konsertti kun ilmeisesti hepokatit(?) sirittävät. Itse en muista noita aiemmin tälläisena konserttina kuulleeni. Onkohan ollut hyvä kesä noille?
Kuulen.
Haittapuolena on, että kuulen myös ihmisperäisen melun kaukana autoteistä ja lentokentistä.
Toisaalta hiljaisina kevätiltoina, kun on vielä pimeää, meren rannalla istuessa on oma fiiliksensä kuulla Tallinnan laivojen koneiden jyly kaukaa horisontista....
Täydellistä hiljaisuutta voi yhä löytää. Kaikki eivät sellaista vain kestä.
Nykyaikana moni ei ole koko elämänsä aikana ollut täydellisessä hiljaisuudessa ulkona.- Anonyymi
Voi tätä älyn köyhyyttä, onko kaikki perinteinen tieto ja taito hukattu. Kaikki löytyy Twitturista ja XXX:Stä?
Kuulo nyt vain heikkenee korkeampien taajuuksien puolelta iän mukana:
https://www.mdpi.com/jcm/jcm-09-00218/article_deploy/html/images/jcm-09-00218-g002.png
Tälle on jopa tieteellinen selitys; Ikäkuulo
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ikäkuulo - Anonyymi
niin se onpi että kuulo ja näkökin heikkenee iänmyötä.
jotkut ulkoilevat täällä yölläkin kun viileätä mukavaa ja nlyt niin voi nähdä tähdenlentojakin hauskastri. - Anonyymi
kun kuuntelen musiikkia Hermann KOSS kuulokkerilla,k oikein kuulokkeiden kekijäåkin tämä herra.. kuuluu paeremmin kuin jos kaiuttimet
- Anonyymi
voi olla tytöillekin sopivia hermann KPOSS -kuulokkeita, AKG en tykänhyt yhtään
- Anonyymi
aiia niin KOSSS-meekkisert kuulokkeetr on hienoja tryrrtöjenkin mallwja kaqi hinnasra wen
- Anonyymi
niin va4masti kuuluu musiikki ewemmin kuin kirbaoweukku rau AKD-kuulosuojaimilla.
jorain jooh KOAA jorain pinkin cäeisiäkin keycyirä.. - Anonyymi
gubbar noiwasa KOAA ryrröjen juruissq kuulokkweissa kai 50-§00 wueoon
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492328- 262193
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161494- 1241427
- 191083
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883