Olen tekemässä neitokakadulle itse häkkiä ja haluaisinkin kysyä, että käykö kanaverkko häkin verkoksi? Kiitos jo etukäteen!
Häkin verkko?
1
444
Vastaukset
- -M-
Kanaverkosta taitaa neitsikka tulla jo lentämällä läpi...
Katiskaverkko menee jos on riittävän pienisilmäistä ettei tule pään juuttumisen vaaraa, mutta usein siinä on turhan ohut lanka joka on vähän ikävä varpaille kiipeillessä ja rikkoo helposti pyrstösulat harsuisiksi. Kovin ohutlankainen verkko on myös varsin vetkua ja tarvitsee tukevan kehikon, silmät myös helposti vääntyilevät muodottomiksi ohuella langalla. Kuusikulmaverkkoa on myös hankala leikata tasareunaiseksi niin ettei mihinkään jää ikävästi törröttäviä rautalanganpätkiä, mitä lintujen ulottuvilla ei tietenkään saa olla.
Parasta olisi semmoinen tukeva neliskanttisella/suorakaidesilmällä oleva minkki/kettuverkko, joskin sekin voi vähän rikkoa sulkia. Kahden sentin silmäkoko voisi olla neitsikalle paras, tuuman silmäkin vielä menettelee.
Muista myös että periaatteessa sinkitystä verkosta on kiipeilevän ja järsiskelevän linnun mahdollista saada sinkkimyrkytys, joskin aika pieni se riski on etenkin jos verkosta hankaa pois irtosinkin aika-ajoin harjalla ja happamalla pesunesteellä (esim etikkavesi)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682640
- 622582
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096