Sigma-mies, tunnistatko itsesi?

Anonyymi-ap

22

862

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikö sigma-naisia lasketa?!

Minä ainakin ole sigma-nainen.

🦄

• Anonyymi

Kai nekin voi laskea. Törmäsin tuohon käsitteeseen youtube-videolla ja kun googlasin tuossa selityksessä ei mainita mitään sukupuolisidonnaisuudesta;

https://urbaanisanakirja.com/word/sigma/

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kai nekin voi laskea. Törmäsin tuohon käsitteeseen youtube-videolla ja kun googlasin tuossa selityksessä ei mainita mitään sukupuolisidonnaisuudesta;

https://urbaanisanakirja.com/word/sigma/

-harmiseikirj-

Kyllä voi ja pitää laskea.

Aloituksesi oli turhaan sukupuolisidonnainen.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä voi ja pitää laskea.

Aloituksesi oli turhaan sukupuolisidonnainen.

🦄

Aloitukseni oli sukupuolisidonnainen kun myös se avauksen linkki osui hakuun ja siinä oli tarkempi ja laajempi kuvailu sigma-miehestä joka sopii itseeni niin siksi tuli se mies mainituksi. Toki sinulta ihan hyvä vastaus aiheeseen enkä mitenkään kiistä etteikö myös nainen voisi olla sigma-nainen.

-harmiseikirj-

• Anonyymi

Kaikkea skeidaa sitä ihmiset keksivätkin. Koettakaa nyt opetella ihan vain elämään ja olemaan, ilman kaikenlaisia typeriä määritelmiä.

• Anonyymi

Täällä yks. Olen luultavasti burgeri ja jos näin on niin se selittäisi sigmailuni. Ehkä sigmat eivät vain saa samalla tavalla hyötyä ihmissuhteista siten kuin normaalit ihmiset. Oon viettänyt aikaa sekä älyllisessä seurassa että hörhöjen kanssa ja se on jotakin siltä väliltä millainen itse olen. Hipit, boheemit taiteilijat sekä muut omituisuudet ovat mukavaa seuraa :).

• Anonyymi

Olen määrittelyjen mukasn selvästi sigmanainen.
      Mutta sigma-ihminen voi mielestäni kyllä johtaa, sivusta.
      Eli kylvää siemeniä, ideoita ja sillai pienellä viekkaudella aikaansaada muutosta, tapahtumisia, ajattelua.
      Vilma

• Anonyymi

Heh, teen yleensä juuri tuota eli yritän istuttaa ihmiseen ajatuksia

• Anonyymi

Sigma on myytti jonka ätmit on keksineet tunteakseen olonsa paremmaksi.

• Anonyymi

No johan selkisi miksi teen miten teen tai jätän tekemättä , sigmahan minä olen ainakin tuon jutun mukaan, hö 🙄

• Anonyymi

Sigmamies on tavis, ei mitenkään erikoinen. Ehkä tavallista huonompi naissuhteissa.

• Anonyymi

Sigmamiehellä ei välttämättä ole halua löytää kumppania, koska riippumattomuus ja valinnanvapaus.

• Anonyymi

Heh...

Haluaisin ennemminkin nähdä edes yhden suuren massan edustajista, joka myöntää olevansa osa sitä ihan tavallista massaa. Ei tapahdu ikinä 🤣

❄️❄️❄️

xLiner

• Kyllä vähän kyseenalaistan menetkö kuitenkin massan mukana, eihän sitä olisi nimimerkkiä ”harmista” hyväksynyt.

• Minun massan edustus on maskin käyttö . Sekin on oma ryhmänsä, meitä on vain vähän pitämässä muiden puolia eikä kestetä ihmisten tappamista kulkutaudilla. Siellä on erittäin ihania ihmisiä kun välittävät ja myös erittäin kriittisiä että minutkin heitetty ulkopuolelle vain sen vuoksi kun toivonut sodan loppua ukrainan ja venäjän välille vain koska luovuttaisin siinä maata venäjälle jos tarvitsi rauhan saavutuksesi.

Meissä on aina yksilöllisiä piirre eroja ihmisten välillä. Eikä oikein ryhmään sovellu kaikki.

• Anonyymi

Millainen on tavis?
      Millainen ihminen on massaa?
      Vilma
      Eräs asia, mitä toivon, että miehet kiinnittäisivät huomiota. Älkää olko piikoja kaikenlaisissa hommeleissa. Osallistuminen riittää. Älkää lahjoko, kun toinen on pahoittanut mielensä, kuin anteeksipyynnön ja välittämisen vakuudeksi. Keskustelkaa.
      Ei miehen tarvitse joka käänteessä olla anteeksipyytäjä. Molemmat osapuolet tekevät erheitä. Älä alistu, pyri tasavertaisuuteen.
      Kysy itseltäsi, milloin sinua on autettu tai hyväksesi tehty jotain. Kysy itseltäsi, milloin sinulta on kysytty, mitä tahdot. Saatat tehdä itsestäsi tarpeellisena tarpeettomat.
      Tee listaa, milloin ja miten sinua on käytetty hyväksi.
      Olen sivusta seurannut.

• Alfat, beetat, gammat, deltat ja sigmat ovat jokseenkin ihan humpuukia. Onhan tietysti ihmisillä nokkimisjärjestys siinä missä kanoillakin, ja luonne kertoo jonkin verran siitä, missä vaiheessa pääset astialle.

Ei ole mitään iloa siitä, että on "alfa" jos sen enempää fyysistä kuin älyllistäkään kykyä johtamiseen ei ole. Sellaiset kyvyttömät "alfat" vajoavat hyvin pian omiin harhoinsa ja alkavat komentaa erakkona jotakin alistuvaa eläintä ihmisten sijaan. Taikka sitten he huomaavat pärjäävänsä paremmin jonkun toisen komennon alla eli niin sanottuna b-miehenä, beettana.

Se, että on olemassa luonnetyyppi, joka pudottautuu heti näennäisestä valtakamppailusta, jolla ratkaistaan alfat ja beetat, on nähdäkseni enemmistö kaikista. Ei ole mitään syytä keksiä jotakin sigma-nimitystä luonteelle, joka on tyypillinen valtaosalle kaikista ihmisistä.

Ylipäätään on turha puhua alfoista ja muista. Jotkut ovat aggressiivisempia tavoitteisiinsa pääsemisen suhteen, mutta todelliset johtajat tietävät milloin pitää olla aggressiivinen ja milloin ei. Laskelmointi hyötyä tavoitellen ei ole sen enempää alfan, beetan kuin sigmankaan ominaisuus. Se on ihan jokaisen ominaisuus. Jotkut vain tekevät sen paremmin kuin toiset.

• Anonyymi

Kyllä, ennen olin ätmi mutta löysin sigman itsestäni. Alfoille en alistu mutta en ole myöskään kiinnostunut heidän valtapeleistään. Kuljen varjoissa omaa tietäni, manipuloiden heikompitasoisia tekemään asioita mitä haluan ilman että he edes itse tajuavat sitä. Tämä on tehnyt myös koulukiusaajille kostamisen helpommaksi, ihan vaan jotenkin mystisesti heidän alueillaan vuokrien hinnat nousevat ja lähiörötisköt joutuvat purku-uhan alle. Sigmat hallitsevat peliä, grindset on koko ajan päällä.

Mutta joo, ei tästä sen enempää - pitää lähteä palauttamaan vähän videokasetteja takasin vuokraamoon ennen kuin menemme 19v tyttöystäväni kanssa Dorsiaan illalliselle.

• Anonyymi

8:22
      Millaisia ihmisiä pidät heikompitasoisina kuin sinä?
      Naisia?
      Narsistihan manipuloi toisia, kuvitellen, etteivät muut huomaa.
      Mutta. Muuthan voivat olla hyvin surullisia vähäisenkään narsismin takia, koska se vain yksinkertaisesti näkyy lävitse. Osattomuus jollain saralla?
      Narsistille on hyvin vaikeaa sanoa, että hei mitä sä teet, koska tämä ei osaa katsoa asioita muiden silmin vaan uskoo vuorenvarmasti oikeutuksensa toimia miten toimii.
      Vilma-arkiajattelija

• Anonyymi

Jos tällaisesta tavallisesta tallaajasta pitäisi sigma taikoa niin elämä pitäisi aloittaa alusta. Tuosta kuvaukseta minulle jäi kuva hyvin laskelmoivasta persoonasta jolle tärkeitä on että kaavan lopputuloksena komeilee minä itse.
      Ihminen joka kykynee yhteistyöhön mutta ei omaa kompromissihalua on itselleni sellainen persoona jota en halua ystäväksi, en työkavariksi, puolisosta puhumattakaan.

Tuon perusteella näyttäisi persoonaa kiertävän myös pehmeät arvot. Muiden aito kohtaaminen, kyky asettumaan toisen ihmisen asemaan ja jopa empatian puute.

Toivottavasti jossakin on tällaisist persoonista pehmeämpikin määritelmä mutta vaikuttaa ihmistyypiltä joka ei ole kohdannut elämässään vaikeuksia eikä halua yrittää korjata rikkinäistä vaan haluaa heti uuden.

• Anonyymi

Kappas kun lähti kirjautumatta
        yst terv m184

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kappas kun lähti kirjautumatta
        yst terv m184

Kappas oli ajatussisältöä.
        Onko esim. sarjaseurustelija hyvä huono esimerkki?
        Vilma

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2328
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2193
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1494
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1427
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1083
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      974
    8. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    9. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe