Olen töissä tes:in minimipalkalla eli noviisi tällä alalla. Työnantaja maksaa ilta- ja yölisät, mutta esimerkiksi lauantailta tulee sama palkka, kuin arkisinkin. Päivät ovat usein 10-15 -tuntisia, mutta siitä huolimatta sama palkka koko päivän. Eikö kuljetusalalla makseta vuorokautisesta ylityöstä?
Mitäs lisiä kuuluu maksaa?
2
339
Vastaukset
- Anonyymi
KVG
Akt tes kuljetusala 2023-2025 - Anonyymi
Jos lauantailta tulee sama palkka kuin arkena , niin työehtosopimuksen mukaan sinulla on 2 viikon jaksossa vapaapäivä, joten viikon 5 työpäivä on lauantai. Mitä näihin kohtuuttoman pitkiin työpäiviin tulee , juuri mennellä viikolla oli YLEN uutisissa juttu , että tällainen läpituntipalkkaus on laitonta toimintaa, mutta hyvin yleistä.
Kyllä sinun kuuluisi saada asiallinen ylityökorvaus yli 8 tunnin työpäivistä. Antaisin ohjeena liittyä AKT ammattijärjestöön, jos työnantaja ei suostu maksaa jäsenmaksuja niin suoritat itse kuukausittain. Kerrot murheesi AKT liittoon ja he hoitavat asiaa eteenpäin. Asenteella Kuski hoitaa työt todella särmästi/työnantaja hoitaa palkan todella särmästi. Se on yhteispeliä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod203273- 162222
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3671920Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2371874- 311517
- 271434
- 301420
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai671172- 641039
- 541007