Uutinen: Lapset pukeutuvat luotiliiveihin Ruotsin kaduilla

26

352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Lisää vaan maahanmuuttajia"

Musta on aina yhtä typerää puhua maahanmuuttajista jonain homogeenisena ryhmänä. Maahanmuuttajat yleisesti eivät ole mikään turvallisuusuhka, mutta tietyt maahanmuuttajaryhmät ovat. Maahanmuuttajissa on paljon sellaistakin ryhmää, jotka aiheuttavat suhteessa vähemmän ongelmia kuin kantasuomalaiset. Ruotsin suurin ongelma ovat entisen balkanin alueelta tulleet.

• Anonyymi

Tai siis Balkanin, entisen Jugoslavian.

• Anonyymi kirjoitti:

Kertovat, että albaaneilta saa helpoimmin ostettua aseita.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Kertovat, että albaaneilta saa helpoimmin ostettua aseita.

En yhtään ihmettele, vaikka olisi täysin totta. Ei heistäkään kaikki ole läpimätiä, mutta siinä porukassa on paljon yksinkertaisesti PAHOJA ihmisiä. He eivät ole mitään harhaanjohdettuja kilipäitä, vaan oikeasti pahoja. Enkä mä tarkota mitenkään erityisesti pelkkiä albaaneja, vaan se alue on edelleen täynnä vihaa.

• Anonyymi kirjoitti:

En yhtään ihmettele, vaikka olisi täysin totta. Ei heistäkään kaikki ole läpimätiä, mutta siinä porukassa on paljon yksinkertaisesti PAHOJA ihmisiä. He eivät ole mitään harhaanjohdettuja kilipäitä, vaan oikeasti pahoja. Enkä mä tarkota mitenkään erityisesti pelkkiä albaaneja, vaan se alue on edelleen täynnä vihaa.

Eräs tuttu oli Albaniassa aikoinaan töissä (käsittääkseni joku YK-juttu) ja melkein tuli ammutuksi, mutta onneksi auto oli luodinkestävä.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Eräs tuttu oli Albaniassa aikoinaan töissä (käsittääkseni joku YK-juttu) ja melkein tuli ammutuksi, mutta onneksi auto oli luodinkestävä.

Mulla on yksi osa suvusta kotoisin Unkarista, sieltä ihan Serbian rajalta. Jonkun verran on tullut siellä kuljettua myös rajan yli ja siellä saa aidosti olla varovainen. Jos nyt menee isompiin kaupunkeihin, niin kyllä ne on ihan "turistiystävällisiä", mutta siellä maaseudummalla on syytä olla tarkkana.

Mulla on serkku, joka ajaa siellä taksina ja siellä ajetaan yllättävän paljon sellasta pidemmän matkan henkilökuljetusta silleen Unkarin puolelta Serbiaan tai haetaan Romanian puolelta joku ja viedään se Krotiaan tmv. ja hänen puheistaan on kyllä huomannu, että siellä saa olla tarkana mistä ajaa ja minne, varsinkin jos on "väärä" kyytiläinen mukana. Ja siis tää on ihan tätä päivää. Me käytiin viime kesänä Montenegrossa autolla ja se oli tarkkaan mietitty, mistä kautta mennään ja mistä tullaan takasin, eikä se ollut maisemien takia.

• Anonyymi kirjoitti:

Mulla on yksi osa suvusta kotoisin Unkarista, sieltä ihan Serbian rajalta. Jonkun verran on tullut siellä kuljettua myös rajan yli ja siellä saa aidosti olla varovainen. Jos nyt menee isompiin kaupunkeihin, niin kyllä ne on ihan "turistiystävällisiä", mutta siellä maaseudummalla on syytä olla tarkkana.

Mulla on serkku, joka ajaa siellä taksina ja siellä ajetaan yllättävän paljon sellasta pidemmän matkan henkilökuljetusta silleen Unkarin puolelta Serbiaan tai haetaan Romanian puolelta joku ja viedään se Krotiaan tmv. ja hänen puheistaan on kyllä huomannu, että siellä saa olla tarkana mistä ajaa ja minne, varsinkin jos on "väärä" kyytiläinen mukana. Ja siis tää on ihan tätä päivää. Me käytiin viime kesänä Montenegrossa autolla ja se oli tarkkaan mietitty, mistä kautta mennään ja mistä tullaan takasin, eikä se ollut maisemien takia.

Serbit ovat hiukan outoa sakkia ja kummallisen aggressiivisia politiikassaan.
        Silloin entisenä aikana Jugoslaviassa oli outo kireä tunnelma, enkä viipynyt siellä siksi kuin päivän ja sekin oli ihan Italian rajan lähellä.

• Mutta maahanmuuttajia ei kai pysty valikoimaan, tänne on tullut myös sellaista porukkaa mitä ei pitäisi ottaa vastaan. Samalla tavalla on varmaan Ruotsissa ja muualla EU:ssa. Se voi olla joku EU-sääntö, jossa sanotaan että ketään ei saa syrjiä etnisyyden tms. perusteella.

• Anonyymi
        m36-intj kirjoitti:

Mutta maahanmuuttajia ei kai pysty valikoimaan, tänne on tullut myös sellaista porukkaa mitä ei pitäisi ottaa vastaan. Samalla tavalla on varmaan Ruotsissa ja muualla EU:ssa. Se voi olla joku EU-sääntö, jossa sanotaan että ketään ei saa syrjiä etnisyyden tms. perusteella.

Milsi kuvittelet, ettei maahanmuuttajia voisi valikoida? Valtio voisi halutessaan vaikuttaa hyvin paljon siihen ketä tänne tulee, muutta sen sijaan tärkeämpää on rähistä ja yrittää olla huolimatta ketään. Se taas johtaa väistämättä siihen, että he, jotka olivat meidän kannalta parempi vaihtoehto, he joilla on varaa valita mihin he menevät, eivät tule tänne.

Mä olen ollut jo kohta parikymmrntä vuotta ditä mieltä, että nykyisenkaltainen pakolaisuus ja turvapaikanhaku pitäisi lakkauttaa kokonaan ja panostaa turvallisiin ja inhimillisiin oloihin pakolaisleireillä konfliktien lähialueilla. Silloin edellen mahdollisia turvapaikkoja tarvitsevien asiat hoidettaisiin siellä keskitetysti ja ympäriinsä matkaisivat vain he, joilla on paikka minne heidät on hyväksytty. Ongelma on se, että järkevät ratkaisut eivät kelpaa, koska silloin ei olisi enää ongelmaa, jolla ratsastaa vaaleista toiseen ja siksi tahtotilaa ei löydy kuin rähisemiseen.

• Anonyymi
        m36-intj kirjoitti:

Mutta maahanmuuttajia ei kai pysty valikoimaan, tänne on tullut myös sellaista porukkaa mitä ei pitäisi ottaa vastaan. Samalla tavalla on varmaan Ruotsissa ja muualla EU:ssa. Se voi olla joku EU-sääntö, jossa sanotaan että ketään ei saa syrjiä etnisyyden tms. perusteella.

Lisään vielä, että itsellänihän on melko paljon tuttavia, jotka ovat suht korkeasti koulutettuja sellaisilla aloilla, joissa meilläkin tarvitaan jo nyt työvoimaa. He olisivat niitä, jotka tulisivat ensisijaisesti töihin haluavat tehdä työtä. Hassua on minusta se, että meillä "liberaaleilla" Pohjoismailla (myös Ruotsilla) on noiden ihmisten mielestä melko rasistinen maine. Eli siis meidän maine on huono juuri niiden "hyvien" maahanmuuttajien mielissä, eikö se nyt tällä hetkellä ainakaan paranemassa ole.

• Anonyymi
        m36-intj kirjoitti:

EU:n ohella ihmisten liikkuvuuteen vaikuttaa Euroopassa Schengen. On mielenkiintoista kun toisinajattelija David Icke joka on ihan aito britti, on saanut bännit Schengen-alueelta. Kyseessä oli Hollannin masinoima k*setus mikä Icken mukaan perusteltiin jo vanhentuneella lailla, eli mikäli tuo on totta niin kyseessä oli häntä kohtaan tehty laiton rikos. Eli vaikka Schengen on olevinaan liberaali unioni mikä sallii ihmisten vapaan liikkuvuuden sen jäsenvaltioiden välillä, niin silti jos henkilö joutuu sen mustalle listalle niin hän ei pääse mihinkään Schengen-maahan. Ironista kuinka häntä paljon vaarallisemmat, oikeat t*rroristit pääsevät kuljeskelemaan Schengenissä miten lystäävät.

Tuo Icken bännääminen vain vahvistaa hänen esittämiensä teorioiden uskottavuutta ja samalla heikentää luottamusta viranomaisiin. Suomikin kuuluu tuohon Schengenin nurinkuriseen liittoon. Tosiaan, jokin tässä haiskahtaa ja pahasti. Vain kuusi vuotta sitten Venäjällä oli futiksen mm-kisat ja Icke piti esitelmän Helsingissä, joista viimeksi mainitussa olin paikan päällä. Maailma on muuttunut viime vuosina liian nopeasti jotta kaikki olisi maailmantapahtumat olisivat vain sattumaa. Nämä ovat todennäköisesti toteutuneita suunnitelmia joita on mietitty jo vuosikausia etukäteen. "Ennustihan" WEF ja Gatesin foundaatio covidin vuonna 2019. Niinpä, ennusti tai "ennusti" (eli suunnitteli). Myönnetään nyt silti se että covidista saattoi olla ennusmerkkejä jo vuoden 2019 puolella muutenkin. Ennemmin mä silti Ickeen sanomisiin luotan kuin esim. tuohon WEF:ään 😁. Kyllä Kiina joko tahallaan tai vahingossa päästi sen laboratoriosta valloilleen.

• Anonyymi kirjoitti:

Milsi kuvittelet, ettei maahanmuuttajia voisi valikoida? Valtio voisi halutessaan vaikuttaa hyvin paljon siihen ketä tänne tulee, muutta sen sijaan tärkeämpää on rähistä ja yrittää olla huolimatta ketään. Se taas johtaa väistämättä siihen, että he, jotka olivat meidän kannalta parempi vaihtoehto, he joilla on varaa valita mihin he menevät, eivät tule tänne.

Mä olen ollut jo kohta parikymmrntä vuotta ditä mieltä, että nykyisenkaltainen pakolaisuus ja turvapaikanhaku pitäisi lakkauttaa kokonaan ja panostaa turvallisiin ja inhimillisiin oloihin pakolaisleireillä konfliktien lähialueilla. Silloin edellen mahdollisia turvapaikkoja tarvitsevien asiat hoidettaisiin siellä keskitetysti ja ympäriinsä matkaisivat vain he, joilla on paikka minne heidät on hyväksytty. Ongelma on se, että järkevät ratkaisut eivät kelpaa, koska silloin ei olisi enää ongelmaa, jolla ratsastaa vaaleista toiseen ja siksi tahtotilaa ei löydy kuin rähisemiseen.

Kyllähän valtioiden tietysti pitäisi voida päättää omasta maahanmuuttopolitiikastaan, mutta kun me kuulumme EU:hun, niin on olemassa tiettyjä sääntöjä, miten näitä maahanmuuttajia pitää käsitellä, mikäli ne pyrkivät tänne. En tiedä näistä säännöistä sen enempää, joku muu ehkä tietää.

Mutta joka tapauksessa tänne Suomeenkin on tullut kyllä paljon kyseenalaista porukkaa, ja meillä on myös Ruotsin tie edessä jossakin vaiheessa. Ruotsihan on meitä edellä tässä maahanmuutossa ainakin 20 vuotta, meillä se alkoi vasta 90-luvulla.

• Anonyymi
        m36-intj kirjoitti:

Kyllähän valtioiden tietysti pitäisi voida päättää omasta maahanmuuttopolitiikastaan, mutta kun me kuulumme EU:hun, niin on olemassa tiettyjä sääntöjä, miten näitä maahanmuuttajia pitää käsitellä, mikäli ne pyrkivät tänne. En tiedä näistä säännöistä sen enempää, joku muu ehkä tietää.

Mutta joka tapauksessa tänne Suomeenkin on tullut kyllä paljon kyseenalaista porukkaa, ja meillä on myös Ruotsin tie edessä jossakin vaiheessa. Ruotsihan on meitä edellä tässä maahanmuutossa ainakin 20 vuotta, meillä se alkoi vasta 90-luvulla.

Tuo on vain tuollainen keppihevonen, jolla pyritään selittämään miksi ei edes yritetä tehdä mitään järkevää tälle asialle. Kaikki painivat samojen ongelmien kanssa, mutta kukaan ei ala ajaa järkeviä ratkaisuja. Ja syytkin ovat ihan selvät. Ensinnäkin yksikään populistipoliitikko, jolle maahanmuutto on käytännössä ainoa syntipukki kaikkeen, ei ala tappaa sitä lypsylehmäänsä eli maahanmuuttoa. Heillä ei ole yhtään mitään muuta minkä varaan kasata se politiikkansa. Toisekseen tämän nykyisenkaltaisen maahanmuuton ympärillä pyörii valtavan isot rahat monessa eri kerroksessa. On kaikki viranomaiset ja byrokraatit, jotka se työllistää ja on koko se vastaanottokoneisto, joka lypsää siitä rahaa valtiolta yms.

Ratkaisut olisivat yksinkertaisia, jos niihin löytyy tahto. Mä en sano, että se olisi helppoa, mutta ne ratkaisut ovat yksinkertaisia ja keinotkin ovat pääosin jo olemassa. Meillä on jo olemassa pakolaisleirejä, meillä on rajanviranomaiset, meillä on olemassa keinot palauttaa, meillä tutkitaan jo ihmisten taustat, meillä otetaan jo kiintiöpakolaisia, jne. jne. Missään kansainvälisissä laeissakaan ei oikeasti lue, että kenelläkään olisi oikeutta turvapaikkaan itse valitsemassaan kohteessa. Ei missään ole sellaista pykälää. Ihmisillä on oikeus turvallisuuteen ja suojeluun ja myös siihen turvapaikkaan, mutta missään ei sanota, että se pitäisi toteutta niin, että ihmiset vaeltelevat pitkin ja poikin.

• Anonyymi
        m36-intj kirjoitti:

"Mutta joka tapauksessa tänne Suomeenkin on tullut kyllä paljon kyseenalaista porukkaa, ja meillä on myös Ruotsin tie edessä jossakin vaiheessa."

Tuokin on tuollainen samanlainen keppi hevonen, jota usein kuulee. Mä en nyt tarkota, että juuri sinä käyttäisit sitä niin, mutta tuota kuulee usein. Siihen voi todeta vain, että niin ja mitä sitten. Millä tavalla tuo lause tai tuon asian toteaminen muuttaa yhtään mitään yhtään mitenkään? Joo ja okei, mutta voisko se pään vaikka nyt sitten tässä kohtaa ottaa pois ahteristaan ja alkaa tekemään asialle jotain, eikä vain ulista maahanmuutosta ja Ruotsin tiestä? Mä en taas tarkota juuri sinua, vaan tätä koko maahanmuuttokeskustelua yleisesti, joka on vain pelkää tuskastuttavaa kissanhännänvetoa, vailla kunnollista substanssia.

• Anonyymi kirjoitti:

"Mutta joka tapauksessa tänne Suomeenkin on tullut kyllä paljon kyseenalaista porukkaa, ja meillä on myös Ruotsin tie edessä jossakin vaiheessa."

Tuokin on tuollainen samanlainen keppi hevonen, jota usein kuulee. Mä en nyt tarkota, että juuri sinä käyttäisit sitä niin, mutta tuota kuulee usein. Siihen voi todeta vain, että niin ja mitä sitten. Millä tavalla tuo lause tai tuon asian toteaminen muuttaa yhtään mitään yhtään mitenkään? Joo ja okei, mutta voisko se pään vaikka nyt sitten tässä kohtaa ottaa pois ahteristaan ja alkaa tekemään asialle jotain, eikä vain ulista maahanmuutosta ja Ruotsin tiestä? Mä en taas tarkota juuri sinua, vaan tätä koko maahanmuuttokeskustelua yleisesti, joka on vain pelkää tuskastuttavaa kissanhännänvetoa, vailla kunnollista substanssia.

Olet oikeassa kyllä siinä että poliittisessa järjestelmässämme on ongelmia. Siitä olen myös puhunut aikaisemmin. Kyllä EU:n säännöistä voisi poiketa, jos poliittista tahtoa löytyisi. Sitä ei löydy, koska päättäjämme nähtävästi ottavat mieluummin ohjeensa ulkomailta kuin kansalaisilta. Siinähän oli jonkinlainen hätä myös kun Neuvostoliitto romahti 90-luvulla, piti löytää uudet johtajat lännestä. Sitten EU tuli sopivasti mukaan kuvioihin, ja sieltähän se ohjaus nyt tulee. Meillä ei osata tehdä itsenäistä politiikkaa, joka hyödyttäisi monia kansalaisia, ja olemme nyt ongelmissa juuri sen takia.

Kuitenkaan mitään muutosta ei saa aikaan äänestämällä nykyisiä valtapuolueita. Koska ne kannattavat kaikki suunnilleen samoja asioita ja EU:ta. Vastapainona tälle on uusia pieniä puolueita tullut, mutta heistä ei juuri kukaan ole kiinnostunut.

• Anonyymi
        m36-intj kirjoitti:

Olet oikeassa kyllä siinä että poliittisessa järjestelmässämme on ongelmia. Siitä olen myös puhunut aikaisemmin. Kyllä EU:n säännöistä voisi poiketa, jos poliittista tahtoa löytyisi. Sitä ei löydy, koska päättäjämme nähtävästi ottavat mieluummin ohjeensa ulkomailta kuin kansalaisilta. Siinähän oli jonkinlainen hätä myös kun Neuvostoliitto romahti 90-luvulla, piti löytää uudet johtajat lännestä. Sitten EU tuli sopivasti mukaan kuvioihin, ja sieltähän se ohjaus nyt tulee. Meillä ei osata tehdä itsenäistä politiikkaa, joka hyödyttäisi monia kansalaisia, ja olemme nyt ongelmissa juuri sen takia.

Kuitenkaan mitään muutosta ei saa aikaan äänestämällä nykyisiä valtapuolueita. Koska ne kannattavat kaikki suunnilleen samoja asioita ja EU:ta. Vastapainona tälle on uusia pieniä puolueita tullut, mutta heistä ei juuri kukaan ole kiinnostunut.

Enpä oikeastaan voi sanoa tuohon mitään, kun ei tuossa tullut mitäön sellaista, jonka kokisin millään tavalla merkitykselliseksi tai mistä olisin samaa mieltä.

• Anonyymi
        m36-intj kirjoitti:

Sivusta ... tuo on taas vähän samanlainen olkiukko. Kun yritetään puhua maahanmuutosta ja siitä mitä sille pitäisi tehdä, niin eiköhän kohta joku jo vingu EU:sta. Sitten ollaan jumissa siinä aiheessa, että EU sitä ja EU tätä ja itse maahanmuuttoasioiden ratkaiseminen loppui siihen. Tuo on yksi keino, jolla keskustelu viedään pois ratkaisukeskeisestä lähestymisestä maahanmuuttoon. Yksi erinomainen esimerkki siitä miksi mikään ei muutu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka niin?asutko itse ruotsissa?minä asun ja ongelmana ovat lähiidästä ja afrikasta tulleet

• Anonyymi

On loogista mikäli systeemit toimivat niin että alhainen älykkyys johtaa ihmisen tuhoon. Tai sitten kansakunnan "tyhmyys" on sitä että ollaan oltu pelkureita silloin kun ongelmat olisivat olleet vielä hallittavissa. Ruotsissa ne eivät enää ole hallittavissa. Mitä virkaa on armeijalla jos se ei kykene huolehtimaan edes sisäisestä turvallisuudestaan? Käytännössä sisäinen ja ulkopoliittinen turvallisuus kietoutuvat toisiinsa hyvinkin tiiviisti.

• Yhteiskunnalliset kokeilut yleensä epäonnistuvat ja niin käy juuri nyt myös Ruotsissa.

Meillä ei käy noin ihan vielä, mutta samaan suuntaan olemme matkalla.
      (varsinkin kun niitä ruotsalaisia teinipalkkamurhaajia on kuulemma värvätty töihin tännekin)

• Ja ennen oli punainen tupa, ruotsin lippu salossa ja saabi. Surullista kun huonoksi menny. Olikos se asuntojen miljoonaprojekti, ton maahan muuton seurausta. Niitä on tyhjillään nykyään, oon käyny kattomassakin niitä. Tai onhan nykyään suomessakin, mutta ruotsissa enemmän ja jo pitempään ollut.

• JeroP kirjoitti:

Ja ennen oli punainen tupa, ruotsin lippu salossa ja saabi. Surullista kun huonoksi menny. Olikos se asuntojen miljoonaprojekti, ton maahan muuton seurausta. Niitä on tyhjillään nykyään, oon käyny kattomassakin niitä. Tai onhan nykyään suomessakin, mutta ruotsissa enemmän ja jo pitempään ollut.

Ruotsalaisille tuli täältä lähteneiden takia se käsitys, että pärjäävät maahanmuuton kanssa, sillä niistä Slussenin sisseistä ja muutamasta muusta ei käytännössä ollut suurta ongelmaa, vaikka lehtiin jatkuvasti päätyivätkin.

• Anonyymi

Persut teki vuosittaisen ennätyksen, 2023 tuli Suomeen 73 000 maahanmuuttajaa.
      Voiko persuihin luottaa, tuskin.

• Anonyymi

Yin ja yang, +-0, karman laki, silmä silmästä, sitä saa mitä tilaa. H3lvetti kutsuu niitä tuonpuoleisessa ketkä ylentävät itsensä tässä realmissa. Ylentäminen = Leikkiä Jumalaa ja siitä Hän ei pidä. Oikotietä onneen ei ole. Korkeintaan välillisesti. Lopulta tilit tasoittuvat. Se on sama asia kuin jos yrittäisi juosta Viikatemiestä karkuun. Voihan sitä aikansa juosta mutta lopulta se saa kiinni ja ottaa omansa. Kaikella on hintansa ja panttinsa, ja HYVÄ niin :)🙏.

• Anonyymi

Ruotsin ongelmat olivat ennustettavissa ajat sitten...

Maahanmuuttajia on kuitenkin erilaisia. Huonoja ja hyviä...

- Sheena

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7750
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5577
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4831
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4753
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      73
      3513
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2798
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2487
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2438
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2392
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2264
    Aihe