Sehän alkaa sanoilla "Maaorjat sorronyöstä nouskaa..."
Venäjän kansallislaulu
4
160
Vastaukset
- Anonyymi
Sitä suomessa jo lauletaan
- Anonyymi
Kas kun en ole huomannut moista Suomessa.
Minä olenkin ihan varma, ettet sinä tiedä mitä oli maaorjuus. Suomessa ei maaorjuutta ole koskaan ollutkaan. Ei edes silloin kun Venäjä miehitti Suomea. Venäjältäkin se alkuperäinen malli lakkautettiin 1861 (muistaakseni).
Ukrainassa sekoilun myötä se otettiin Venäjällä uudelleen käyttöön toisenlaisessa muodossa. Taisteluikäiset ja -kuntoiset miehet eivät pääse pois maasta. Heitä tarvitaan Ukrainaan tykinruoaksi. Tosin aina sieltä joku pääsee pakoon, kuten tuo Sepa.
Kas näin sinäkin sait tietää maaorjuudesta. Lisää tietoa aiheesta löytyy erilaisista historiateoksista ja ehkä jopa Wikipediasta.
Kai sinä lukea sentään osaat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas kun en ole huomannut moista Suomessa.
Minä olenkin ihan varma, ettet sinä tiedä mitä oli maaorjuus. Suomessa ei maaorjuutta ole koskaan ollutkaan. Ei edes silloin kun Venäjä miehitti Suomea. Venäjältäkin se alkuperäinen malli lakkautettiin 1861 (muistaakseni).
Ukrainassa sekoilun myötä se otettiin Venäjällä uudelleen käyttöön toisenlaisessa muodossa. Taisteluikäiset ja -kuntoiset miehet eivät pääse pois maasta. Heitä tarvitaan Ukrainaan tykinruoaksi. Tosin aina sieltä joku pääsee pakoon, kuten tuo Sepa.
Kas näin sinäkin sait tietää maaorjuudesta. Lisää tietoa aiheesta löytyy erilaisista historiateoksista ja ehkä jopa Wikipediasta.
Kai sinä lukea sentään osaat?Sepa on siis koti maansa petturi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sepa on siis koti maansa petturi.
Ei koti maansa, vaan kotimaansa. Olen opiskellut hiukan venäjän kieltä, mutta en tiedä kuinka tuo venäjäksi kirjoitetaan, mutta suomenkielisenä se on yhdyssana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214