Rikosrekisterimerkintä ja finanssialalla työskentely

Anonyymi-ap

Nonniin siis, valmistun tässä joulukuussa ylioppilaaksi ihan komein arvosanoin ja tammikuussa on armeijaan lähtö edessä, keväämmällä sitten haen yliopistopaikkoja. Olen koko lukion ajatellut hakevani opiskelemaan joko tuotantotaloutta taikka taloustiedettä ja siellä sitten edelleen rahoitusta. Vielä pari vuotta sitten 17 vuotiaana liikuin kuitenkin huonommassa seurassa ja tuli tehtyä tyhmiä päätöksiä. Yritin aikanaan varastaa jonkun pelin kaupasta ja jäin siitä rysänpäältä kiinni ja poliisin kanssa tapaamisiin. Rikosilmoitus siitä sitten tehtiin ja vanhemmille soitettiin. Kauppias veti oikeuteen, jossa sitten vähän päältä vuos sitten asia käsiteltiin ja minut tuomittiin 14 päiväsakkoon ja maksamaan oikeudenkäyntikulut kauppiaalle. Maksoin sakot ja kulut heti pois alta ja sanomattakin selvää että rötöstely ja sen aikaisten "kaverien" kanssa pyöriminen päättyi jo siihen kohtaamiseen poliisin kanssa. Elämä jatkunut eteenpäin ongelmitta ja tosiaan opiskelupaikan ja työuran valinta edessä, ja mietin onko mitään järkeä yrittää nyt sitten enää lähteä rahoitusalalle, kun rikosrekisterissä vielä hieman alta neljä vuotta näkyy, että olen yrittänyt varastaa. Oisko kellään täällä kokemuksia onko tuollainen este työpaikan saamiselle finanssialalla vai olenko niin sanotusti selvillä vesillä kun tuo viisi vuotta on tullut täyteen ja merkintä katoaa rekisteristäni, vai näkeekö työnantaja vielä sen viidenvuoden jälkeenkin? Olen tätä paljon miettinyt ja itse asiat aikanaan paskonut, mutta vastausta ei oikein tunnu löytyvän ja hieman pelottaa onko tulevaisuus "pilalla" kun on mennyt nuorempana tyhmyyksiä tekemään?

5

505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Empä usko että vaikuttaa.
      Onhan mäkihyppääjä Harri Ollikin nykyään tuore Dipl. insinööri Suomen parhaasta yliopistosta.
      Töitä on kun elää ihmisiksi.

• Anonyymi

Sulla ei ole välttämättä edes mitåän rikosrekisteriä...

"Rikosrekisteriin tulee merkintä, kun henkilö tuomitaan:

ehdottomaan tai ehdolliseen vankeusrangaistukseen
      yhdistelmärangaistukseen
      valvontarangaistukseen
      ehdollisen vankeuden ohessa tuomittuun sakkoon
      yhdyskuntapalveluun tai valvontaan
      nuorisorangaistukseen
      nuorisorangaistuksen sijasta sakkoon
      viralta pantavaksi.
      Rikosrekisteriin merkitään myös, kun

henkilö jätetään tuomitsematta syyntakeettomana 
      oikeushenkilölle (yhtiö, säätiö tms.) on määrätty yhteisösakko
      henkilö tuomitaan ulkomailla rangaistuksesta, joiden seuraamukset vastaavat edellä mainittuja.

Muista kuin edellä mainituista sakkorangaistuksista tai sakon muuntorangaistuksista ei tule merkintää rikosrekisteriin. Myöskään siviilipalvelus- tai asevelvollisuuslain nojalla tuomitusta vankeusrangaistuksesta ei tule merkintää rekisteriin"

• Anonyymi

Riippuu, kuinka kattava turvallisuusselvitys tehdään. Kuvittelisin, että pankkeihin ei varkaita haluta. Poliisilla on omat rekisterit.

• Anonyymi

Poliisilla on sitten ihan omat laittomat rekisterit joihin merkitsevät missä liikut ja kenen seurassa etc,

• Anonyymi

Ei ole. Poliisilla on sellanen rekisteri mistä ei mikään häviä milloinkaan. Tietysti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      104
      3394
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3083
    3. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1933
    4. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      69
      1906
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      38
      1867
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1741
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1439
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1349
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1337
    Aihe