https://yle.fi/a/74-20117467
Tässä yksi tuulivoiman synnyttämä ongelma.
Yle: Koiterejärven vedenkorkeus vaihtelee rajusti, kun Koitereen vedestä tuli tuulivoiman paikkaaja
6
239
Vastaukset
- Anonyymi
Juttu loppuu näin:
"Juuri nyt on menossa syyskalastuksen parhaat viikot. Koitereen rannoilla on 12 hyvää veneenlaskupaikkaa eri puolilla järveä, mutta niistä yli puolet on nyt käyttökelvottomia.
– Veneitä ei pysty laskemaan eikä nostamaan, koska vesillelaskupaikat ovat jääneet liian kauas vesirajasta, Tahvanainen harmittelee." - Anonyymi
"Vesivoiman käyttö ja sen syklit ovat muuttuneet. Pörssisähkö ja tuulivoiman saatavuus sanelevat reunaehdot useiden vesistöjen vedenkorkeudelle.
Näin on käynyt myös Pohjois-Karjalan Ilomantsissa sijaitsevalle Koitereelle, josta on tehty energiatalouden säätöallas. Koitereen pinta on nyt ajankohtaan nähden ennätyksellisen alhaalla."
Tuossa yllä lainausta jutusta. - Anonyymi
Mitä se sulle kuuluu
- Anonyymi
Totta kai tuulivoiman ongelmat kuuluvat jokaiselle suomalaiselle.
- Anonyymi
Minä itse tyyli vain sinulla.
Minulle kun ei tule haittaa ei tarvitse murehtia vaan kauheata, jos tulee minulle haittoja niin mikä itku ja parku. Nämä haitat tulevat lisääntymään paljon. Ei tiedetä vielä kaikkea
- Anonyymi
Tein tämän aloituksen. Korjaan hieman otsikossa olevaa järven nimeä: oikeasti pitää kirjoittaa Koitere, ei Koiterejärvi. Siis pelkkä Koitere on järven oikea nimi. Tosi hieno nimi onkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728