Mielenkiinnosta kyselen, miten olette kokeneet leveiden renkaiden ajettavuuden uraisilla teillä? Aikanaanhan 155 oli yleinen koko, ja jo 195-renkaita pidettiin liian leveinä suomen teille. Nyt taas 205 on monille peruskoko ja se ei juuri ajoa haittaa, ja sähköautoissa nähdään usein jopa 235-mallisia renkaita, joiden vakaus uraisilla teillä herättää kauhistelua.
Itse pääsin kokeilemaan sähköautoa, jossa oli 255/275-renkaat. Auto pysyi vakaana eikä vedellyt, vaikka tie oli kulunutta pohjoisen asfalttia. ?
Veteleekö leveät renkaat
9
209
Vastaukset
- Anonyymi
Vetely johtuu autosta, ei yleensä renkaista. Joskus renkaan leventäminen lopettaa vetelyn jos sitä löytyy.
- Anonyymi
Uratkin vaikuttaa, jos renkaat ei osu uriin on huono ajettava, pitäisi ajaa sivussa.
- Anonyymi
Mulla neliveto 225 bemarissa Continentalin kitkat koko 215-50-17 Ei vetele, vaikkakaan bemun ohjaus ei olekaan niitä kaikkein pahaimpia pääteillä liikuttaessa. Mutkaisilla pikkuteillä ohjaus on kuitenkin parempi.
- Anonyymi
Renkaiden väli (auton leveys) vaikuttaa myös, että miten auto osuu uriin.
- Anonyymi
Sutii Oy
- Anonyymi
Jos teiden kuluminen on päästetty hirmuisille urille, siinä vetelee mikä hyvänsä rengas. Vähän sivummallakin voisi ajella, mutta suomijuntti seuraa tarkalleen edellä menevän juntin uraa.
- Anonyymi
Monet juntit hinkkaavat keksiviivaa, vaikka pitäisi kulkea melkein metrin verran enemmän oikealla.
- Anonyymi
Toyotat vetelee lähes poikkeuksetta myös kapeilla renkailla.
- Anonyymi
sojotassa kehnot tiiviste vetää käteen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742962
- 682837
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171679- 241657
- 261602
- 201600
- 481297
- 381273
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91269