Hiilihydraatit: lihominen ja väsymys

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000010769241.html
"Perheenäiti Milla, 35, oli aina väsynyt ja kiukkuinen – yksi muutos ruokavaliossa paransi uniongelmat: painokin putosi 20 kiloa.
Perheenäiti Milla oli vuosien ajan väsynyt ja kiukkuinen. Kiloja kertyi, ja päänsärky vaivasi jatkuvasti. Kaikki se loppui, kun Milla jätti ruokavaliostaan yhden asian pois. Nyt painoa on lähtenyt yli 20 kiloa, hän nukkuu paremmin, ja väsymys ja kivut ovat tiessään."

Tuokin on maksullinen artikkeli, eikä paljasteta mikä on se yksi asia ruokavaliossa, joka jätettiin pois.
No, se on hiilihydraatit.
Leipä, pasta, pizzat, makarooni, riisi, peruna ja kaikkien terveellisenä pitämä kaurapuuro sisältää paljon hiilihydraatteja.
Suomalaiset syövät paljon leipää ja perunaa on tarjolla lähes joka aterialla.
Hiilihydraattipitoisen aterian jälkeen moni valittaa väsymystä ja toteaa, että ruokalepo pitäisi saada.
Ateria ei piristänytkään, vaan aiheutti väsymyksen.
Hiilihydraatit=sokeria, vaikkei sitä monikaan tiedä, vaan sokerina pidetään sokeria ja piilosokereita, joita on lisätty elintarvikkeisin, muttei kukaan pidä hiilaripitoisia ruokia sokereina, vaikka ne sokeriksi elimistössä muuttuvat.
Hiilihydraatti muuttuu elimistössä sokereiksi ja se osa sokereista, joita elimstö ei käytä muuttuu rasvaksi.
On aivan väärä käsitys, että rasvainen ruoka yksistään lihottaa eli ruoka, jossa on voita tai muuta rasvaa ja myös lihaa pidetään, että se lihotaa.
Liha ei lihota, kuten hiilihydraatit.
Hiilihydraateista tule samanlainen väsyttävä olo, kuin jos söisit paljon makeisa tai suklaata, joka on elimistöä väsyttävä sokeripommi.

Ei tarvitse erikseen alkaa laihuttamaan, kunhan vähentää tai jättää hiilihydraatti vähemmälle ruokailussa.

3

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse lisään hiilihydraattien mukana tulevat kuidut maksimiin.

Kuitua pitäisi saada 25 - 35 g/vrk.

• Anonyymi

Yhdellä Millalla ei ole minkäänlaista arvoa todisteena siitä, mikä on terveellinen dieetti. Totta kai jos lopettaa mässyttämisen, alkaa liikkua ja laiduttaa 20 kiloa, niin ei ole enää koko ajan väsynyt ja mielialakin voi koheta.

Ongelma oli siis YLENSYÖNTI ja LIHAVUUS. Niistä kannattaa päästä eroon.

• Anonyymi

Sehän johtuu vain siitä että on syönyt LIIKAA.
      Minäkin olen syönyt koko ajan hiilihydraatteja eikä väsytä yhtään ja olen laihtunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1891
    2. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      58
      1699
    3. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1641
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1639
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      103
      1599
    6. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1577
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1337
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1279
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1150
    10. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1111
    Aihe