Jos on vaikka korkea kuorma-auto tai rekan perävaunu. Onko mitään nyrkkisääntöä, että paljonko pitää olla raidevälin suhde korkeuteen, että se ei olisi kovin kiikkerä, eli ei kaatuisi helposti?
On olemassa lainsäädäntöä ynm. mutta miten määräyksiin on päädytty. Asiaan vaikuttaa painopiste, tuulikuorma ynm, mutta olisiko mitään oikopolkua?
Koitin googletella, mutta oli niin monimutkaisia kaavoja.
Ajoneuvon korkeuden ja raidevälin suhde
6
222
Vastaukset
- Anonyymi
Se tiedetään että skoda on turvaton ja kiikkerä. Ne kaatuilee ja menee pitkin penkkoja. Kuskit on tottuneet jo siihen. Liikenteen pellehermannit.
- Anonyymi
Mitä välii onko raideleveys 235 vai 245?
Ammattimies vie lastin vaikka yxpyöräsellä kärryllä.
Akselitehtaat tekee perävaunujen akselit. Kandee kysyy sieltä.
ROR, BPW...yms- Anonyymi
Onko kyseessä trolli vai asiaan mielenkiinnosta takertunut nörtti. On varmasti tarkasti tutkittu valtion ja valmistajien yhteistyössä tehdyt standartit jota noudatetaan kun valmistetaan perävaunuja . Ei näitä asioita liikenneturvallisuuden kannalta ratkaista täällä keskustelupalstoilla. Joka tapauksessa huollestuttavan paljon radiosta kuulee tiedotteita ,että tie on suljettu raskaankaluston nostotyönvuoksi joka päivä, Jotain on vialla. 10 vuotta sitten ei tällaisia tiedotteita ei radiossa luettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kyseessä trolli vai asiaan mielenkiinnosta takertunut nörtti. On varmasti tarkasti tutkittu valtion ja valmistajien yhteistyössä tehdyt standartit jota noudatetaan kun valmistetaan perävaunuja . Ei näitä asioita liikenneturvallisuuden kannalta ratkaista täällä keskustelupalstoilla. Joka tapauksessa huollestuttavan paljon radiosta kuulee tiedotteita ,että tie on suljettu raskaankaluston nostotyönvuoksi joka päivä, Jotain on vialla. 10 vuotta sitten ei tällaisia tiedotteita ei radiossa luettu.
Oletko ikinä miettinyt miksi autoja ja varsinkin perävaunuja kaatuu nykyään niin paljon.
Siihen on vain yksi syy ja loppupelissä se nostaa kaikkien vakuutusmaksuja, vaikeuttaa liikennettä ja tekee turhia kuluja
- Anonyymi
Kahdella akselilla ei pysy pystyssä tai nippa nappa.
- Anonyymi
Miksi kuorma-autoja ja yhdistelmiä kaatuu nykyisin niin paljon. Voi herran jestas sentään.
Vastaus: kohta 1, Nykyiset kuorma-autot on tehty niin mukaviksi ,hiljaisiksi ja tehokkaiksi,että halvin BMW häpeää rinnalla. Todellisuus painavasta kuormasta ja todellisista auton ominaisuuksista hämärtyy kuljettajalla mukavuuden tunteeseen ,että tässä mennään ilman huolen häivää. Kohta 2. kaikki nämä eri yhdistelmä mahdollisuudet niin sanotut todella pitkät yhdistelmät. Jos linkitetään 2 puoliperävaunua vetoautoon niin onhan se täysin sairasta ajatellen tulevia talviliukkaita. Se on sairasta ahneutta , joka sitten kostautuu mahdollisesti kun pyllähtää ojaan ylösalaisin. Vanhaan hyvään aikaan auto oli sellainen,että joka monttu ja töyssy tuntui selkärangassa asti, melu hytissä oli saatananmoinen, kuljettajan istuin oli ihan "perseestä", mutta silloin pysyttiin tiellä. Jotain hyvää myös menneiltä vuosilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod203193- 162092
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3611865Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2371864- 311467
- 301390
- 221207
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai671162- 641029
- 54997