Suljettuovi

Anonyymi-ap

Mistä tässä NS, suljetunoven-opissa kysy. Voiko joku selittää.

81

952

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyse on siitä, että lahkon alkuaikoina ennustettiin päiviä maailmanlopulle jotta saatiin ihmisen luovuttamaan omaisuutensa lahkolle. ( En ymmärrä mitä tuo lahko olisi niillä omaisuuksilla tehnyt maailmanlopun jälkeen, ehkä heillä pieni epäilys jostain syystä). Muutaman pettymyksen jälkeen jäsenet alkoivat hermostuin ja olivat lähdössä pois. Sitten keksittiin selitys nimeltään suljetunovenoppi. Eli jos nyt lähdette pois ja ette ole liikkeessä niin teiltä suljetaan taivaan ovi ettekä voi enään tulla mukaan ja pelastua.
      Kun aika kului umpeen ja maksavia asiakkaita oli harvakseltaan pelottelun vaikutuksesta tukemassa mukaan niin Ellenin piti vähän raottaa ovea. Myöhemmin tuo ovi jätettiin Ellenin mahtikäskystä seppoisen selälle ja taas koko jutun oli keksinyt sihteeri märissä päiväunissaan.

• Anonyymi

Adventtikirkossa 'suljetut ovet' käsitteellä on kaksi merkitystä:

1. Adventtikirkon valtaapitävät kokoontuvat suljettujen ovien taakse pohtimaan, millä keinoin sitä seurakuntarahvasta voisi enemmän kusettaa.

2. Adventismi sekoittaa pään niin, että adventistit tulisi laittaa pakkohoitoon suljettujen ja vahvasti lukittujen ovien taakse mielenterveydellisistä syistä.

• Anonyymi

Älä ole typerä.

• Anonyymi

Tuomion ilosanoma Clifford Goldstein siv.192 käsittelee asiaa

• Anonyymi

Virallisilta sivuilta haetun pimeyden ja valkeuden välinen taistelu kirjan sivulta 508 voit lukea sen ihan itse:

Vaikka oli totta, että se toivon ja armon ovi, jonka kautta 1800 vuoden ajan ihmiset olivat löytäneet pääsyn Jumalan luo, oli suljettu, toinen ovi oli avattu, ja syntien anteeksianto oli tarjolla Kristuksen kaikkeinpyhimmässä suorittaman välitystyön avulla.

• Anonyymi

Tuo on ihan käsittämätöntä tekstiä kirjassa pimeyden ja valkeuden taistelussa. 1800-vuotta pelastuttiin eri tavalla kuin nyt? Pelastus on tapahtunut aina yksin Jeesuksen ristin työn perusteella, ei minkään pyhäkkö palveluksen ansiosta!!! Tällainen oppi ei ole kristinuskoa vaan harhaoppia. Näillä kirjoituksella selitetään, että oltiin kuitenkin oikeassa suljetunoven opissa ja yritetään korostaa oppia tutkivasta tuomiosta ja miten oltiin taas oikeassa vuodessa 1844.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on ihan käsittämätöntä tekstiä kirjassa pimeyden ja valkeuden taistelussa. 1800-vuotta pelastuttiin eri tavalla kuin nyt? Pelastus on tapahtunut aina yksin Jeesuksen ristin työn perusteella, ei minkään pyhäkkö palveluksen ansiosta!!! Tällainen oppi ei ole kristinuskoa vaan harhaoppia. Näillä kirjoituksella selitetään, että oltiin kuitenkin oikeassa suljetunoven opissa ja yritetään korostaa oppia tutkivasta tuomiosta ja miten oltiin taas oikeassa vuodessa 1844.

Höpöhöpö. Jeesuksen ylipappeus on oleellinen osa pelastussuunnitelmaa.

Hepr. 8:1-2 "Tulemme nyt asian ytimeen: Meillä on ylipappi, joka on asettunut taivaissa istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle. Hän toimittaa palvelusta taivaan pyhäkössä, todellisessa pyhäkköteltassa, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse."

Eli kyllä kuuluu kristinuskoon.

• Anonyymi

Jätän nuo jo annetut kommentit omaan arvoonsa... Lyhyesti kerrottuna suljettu ovi oli pienen adventistiryhmän opetus vuosien 1844 ja 1851 välillä. Milleriläiset adventistit odottivat Jeesuksen paluuta lokakuun 22 päivä 1844. Pettymys, kun Jeesus ei tullutkaan takaisin, räjäytti herätyksen ja vaikka herätyksen johtohahmo William Miller ei ollut tarkan päivän määrittelyä koskaan hyväksynyt tai kannattanut, valtaosa jäljelle jääneistä hyväksyi hänen selityksensä. Hän tunnusti olleensa väärässä ja sanoi odottavansa vain sitä, että Jeesus tulee pian.

Pieni, lähinnä sapattia pitävien adventistien ryhmä, uskoi Millerin kuitenkin laskeneen ajan oikein ja katsoi ajan tarkoittaneenkin armon ajan päättymistä eli pelastuksen oven sulkemista. Sitkeimmät pitivät tästä käsityksestä kiinni liki 7 vuotta, aikamääreen oli ehdottanut Joseph Bates niminen eläköitynyt merikapteeni. Suljettuun oveen uskoneet adventistit rajoittivat lähetystyönsä toisiin milleriläisiin, kunnes kertomukset millerismin ulkopuolelta uskoon tulleista ihmisistä vähitellen järkiinnyttivät joukkoa sen verran, että korjasivat käsityksiään ja ymmärsivät armon oven olevan vielä auki.

• Anonyymi

Kiitps asiallisesta kommentista. Pari lisäkysymystä on paikallaan. Osaatko selittää miksi tämän opin sisältävä kirja on edelleen ladatattavissa adventtiseurakunnan sivuilta? Jatkokysymys seuraa tietenkin, että jos Ellenin teksti on väärin niin miten tutkiva tuomio syntyi ja miten siihen siirryttiin jos mitään ei tapahtunut vai mitä tapahtui? Hieman sekavaa tekstiähän minulta tulee mutta ymmärtänet kysymykseni?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitps asiallisesta kommentista. Pari lisäkysymystä on paikallaan. Osaatko selittää miksi tämän opin sisältävä kirja on edelleen ladatattavissa adventtiseurakunnan sivuilta? Jatkokysymys seuraa tietenkin, että jos Ellenin teksti on väärin niin miten tutkiva tuomio syntyi ja miten siihen siirryttiin jos mitään ei tapahtunut vai mitä tapahtui? Hieman sekavaa tekstiähän minulta tulee mutta ymmärtänet kysymykseni?

En ole tietoinen mistään suljetun oven opista, joka löytyisi kirkon nettisivuilta. Sieltä kyllä löytyy aineistoa adventistisesta pyhäkköopista, joka on kuitenkin myöhempää historiaa ja kehitettiin vuosia sen jälkeen, kun oppi suljetusta ovesta oli päättynyt ja on oikeastaan ihan eri oppi.

Kumpikaan näistä opeista ei ollut Ellen Whiten keksintöä, vaikka niin adventistit kuin heidän vastustajansa näin ajattelevat. Pettymyksen aikaan Ellen Harmon (myöhemmin White) oli 17 vuotias tyttö, jolla ei ollut kannattajia ja joka ei pystynyt kirjoittamaan (8 vuotta aiemmin kokemansa onnettomuuden aiheuttaman käsien nopean väsyminen tai vapinan vuoksi). Suljettua ovea ajoivat toiset henkilöt. Tarkan Jeesuksen tulon ajan laskenut Samuel Snow, Hiram Edson, James White, Joseph Bates jne. EGW kuunteli ja kannatti tätä opetusta, ja toimi sen levittämiseksi, mutta ei sitä keksinyt.

Kun suljetun oven opetuksesta luovuttiin (noin 1851) James White, Uriah Smith, John Andrews kirjoittelivat artikkeleita siitä, mitä uutta Jeesus teki taivaassa, kunnes 1858 James White matkusti yhdessa Elon Everts nimisen maanviljelijän kanssa. Hän oli jo kirjoittanut muutamia lyhyitä juttuja, joissa ehdotti tuomiota Jeesuksen vuonna 1844 alkaneen uuden työn pääsisällöksi. Hän oli kehittänyt tästä jonkinlaisen kokonaisuuden, johon liittyivät Vanhan testamentin pyhäkön vertauskuvalliset toimet, suuren sovintopäivän tulkinta, Danielin 8:14 tulkinta ja UTn tekstejä tuomiosta. James White innostui aiheesta ja julkaisi siitä toimittamassaan Review -lehdessä laajan artikkelin, joka sai pian jatkoa Uriah Smithiltä ja muilta kirkon pastoreilta.

Ellen White kirjoitti aiheesta ensimmäisen pitkän jutun vasta 1880 -luvun alkupuolella. Tässä kirjoituksessa hän pääosin lainaa miehensä ja muiden pastoreiden aiemmin kirjoittamia ajatuksia, joihin saattoi lisätä jotakin omaakin. Tässäkään tapauksessa vastuuta tästä opista ei kannata laittaa Ellen Whiten harteille. Hän kyllä kannatti oppia, mutta ei sitä luonut.

Sitten on eri asia, onko oppi looginen. Sen monimutkaisuus on johtanut siihen, etteivät adventistit, sitä kovin hyvin ymmärrä ja vain harvat ovat miettineet, mikä opin käytännön merkitys on.

• Anonyymi

Elämän kirjat kirjoitetaan taivaan pyhäkössä sillä on oltava perusteet millä päätetty nouseeko ihminen a) elämän ylösnousemukseen vaiko b) tuomion/lopullisen kuoleman ylösnousemukseen; > Ilm 20 luvun mukaan.
      > Hetkeä ennen Jeesuksen tuloa elämän kirjat on kirjoitettu ja uutta armonaikaa ei ihmiskunnalle koskaan tule.
      》 Tuo lyhyt hetki kun elämän taivaan kirjat on kirjoitettu loppuun valmiiksi -hetkeä ennen Jeesuksen tuloa on se lyhyt aika "armon suljettu ovi" kun jokaisen ihmisen ikuinen kohtalo on ratkaistu ja taivaan kirjoihin merkitty.

• Anonyymi

Itse olen ymmärtänyt Ellen W tekstejä lukemalla, että seuraavasta on kysymys:

"Pyhäkön tutkiminen kuitenkin selkeytti asian. He ymmärsivät olleensa oikeassa uskoessaan 2300 päivän päättyvän vuonna 1844 ja sen tarkoittavan tärkeää käännekohtaa. Vaikka oli totta, että se toivon ja armon ovi, jonka kautta 1800 vuoden ajan ihmiset olivat löytäneet pääsyn Jumalan luo, oli suljettu, toinen ovi oli avattu, ja syntien anteeksianto oli
        tarjolla Kristuksen kaikkeinpyhimmässä suorittaman välitystyön avulla. Osa hänen työstään ihmisten välimiehenä oli päättynyt tehdäkseen tilaa toiselle. Taivaan pyhäkköön on ”ovi avoinna” vieläkin, ja Kristus suorittaa siellä palvelustaan syntisten ihmisten hyväksi."

Eli tässä opissa armon ovi suljettiin ja siirryttiin uuteen aikaan, jossa oli uusi pelastus, vaikkakin ehkä samantapaisilla periaatteilla, vaikka en tätä oikein ymmärrä. Näin olen silti ymmärtänyt. Selitä minulle mitä tämä tarkoittaa jos olen väärässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Pyhäkön tutkiminen kuitenkin selkeytti asian. He ymmärsivät olleensa oikeassa uskoessaan 2300 päivän päättyvän vuonna 1844 ja sen tarkoittavan tärkeää käännekohtaa. Vaikka oli totta, että se toivon ja armon ovi, jonka kautta 1800 vuoden ajan ihmiset olivat löytäneet pääsyn Jumalan luo, oli suljettu, toinen ovi oli avattu, ja syntien anteeksianto oli
        tarjolla Kristuksen kaikkeinpyhimmässä suorittaman välitystyön avulla. Osa hänen työstään ihmisten välimiehenä oli päättynyt tehdäkseen tilaa toiselle. Taivaan pyhäkköön on ”ovi avoinna” vieläkin, ja Kristus suorittaa siellä palvelustaan syntisten ihmisten hyväksi."

Eli tässä opissa armon ovi suljettiin ja siirryttiin uuteen aikaan, jossa oli uusi pelastus, vaikkakin ehkä samantapaisilla periaatteilla, vaikka en tätä oikein ymmärrä. Näin olen silti ymmärtänyt. Selitä minulle mitä tämä tarkoittaa jos olen väärässä.

Väärin. Armon ovi ei sulkeudu, vaan ovi pyhäkön pyhään sulkeutuu ja ovi pyhäkön kaikkeinpyhimpään avataan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se niin ole, että uusi aika ja uusi pelastus. Tuo on sinun virheellinen väitteesi. Opettelisit Raamatun faktat.

• Anonyymi

Jeesus sanoo itsestään,että Hän on ovi. Tätä ovea ei suljeta ennen kuin ihminen kuolee tai Jeesus tulee takaisin. Synti Pyhää-Henkeä kohtaan on tämän pelastuksen Jeesuksessa ymmärtäminen ja sen hylkääminen. On myös ns. etsikkoaikoja jolloin Jumala kutsuu ihmistä pelastukseen...
      Mutta Jeesuksen ristillä aikaansaamaa pääsyä Isän luokse ei suljeta minkään harhaopettajan saastasilta hengiltä saamien näkyjen vuoksi. HERÄTKÄÄ!! Ennen kuin on liian myöhäistä ja ovi oikeasti suljetaan. Jeesus sanoi ristillä: Se on täytetty. Ei minkään pyhäkkö palveluksen jälkeen. Jeesuksen ruumis oli väliverho joka reväistiin halki, että meillä on pääsy kaikkein pyhimpään eli Jumalan luokse.
      Minä olen surullinen siitä miten hartaasti jotkut haluavat puolustaa ja pitää kiinni valheista. Keksitään valheita joilla petetään valheita. Adventtikirkon ei ole virallisesti luopunut suljetunoven opista niin kauan kuin Ellenin tekstejä pidetään totuuden lähteenä. Koko 1844 alkaneelle tutkivalle tuomiolle ei ole mitään perusteita raamatussa.

• Anonyymi

Sitähän minäkin, että ei tämä kristityltä opetukselta vaikuta. Pitää pysyä kaukana tuommoisesta ja toivoa, että adventistitkin tekevät parannusta ja julkisesti luopuvat tuosta.

• Anonyymi

Uskon täysin siihen, että Jeesus on ovi, ja ainoa ovi taivaaseen. Se on totuus ja oppi, johon toivottavasti adventistit ja kaikki muutkin kristityt turvaavat. Siksi en oikein ymmärrä, mistä minun adventistina pitäisi herätä. Ellen Whiten kirjoitusten ja Adventtikirkon opin välillä ei ole yhtäläisyysmerkkiä, ja saa etsiä pitkään ennen kuin löydät sellaisen adventistin joka opettaa pelastuksen ovista, sen mitä Ellen White siitä kirjoittaa.

Ellen Whiten tekstit eivät sovi fundamentalistisesti ajatteleville. Hän kirjoitti 1800 -luvun ihmisille, jotka ensinnäkin rakastivat kaikkea monimutkaista pyhäkkösymboliikkaa ja joilla vielä saattoi olla mielessä adventistien sähläys suljetun oven kanssa. Olen tuon kohdan kirjasta Suuri taistelu lukenut useammin kuin kerran ja miettinyt onko näissä eri ovissa mitään järkeä ja tullut siihen tulokseen etten sellaista löydä ja ettei Raamattu mitään vastaavaa opeta. Onneksi siitä ei tarvitse murehtia, koska en usko sanainspiraatioon ja koska Raamattu (ei Ellen) on kirkon opin ainoa perusta, ja koska kukaan tuntemani adventisti ei näihin eri oviin usko tai ainakaan niistä opeta.

Voimme nähdä vastaavan aika/kulttuurieron Raamatun tekstien kohdalla. Paavali sanoo, ettei nainen saa rukoilla pää peittämätönnä. Useimmat kristityt ymmärtävät tämän liittyvän antiikin tapoihin, eivätkä asiasta murehti. Samoin Paavalin mukaan ei nuoria leskiä tule ottaa seurakunnan(?) kirjoihin, joka lienee kommentti yhden seurakunnan ongelmaan. Uskovat pystyvät yleensä lukemaan Raamattua niin, että jättävät soveltamatta sellaisen, mikä ei meidän aikaamme sovi. Ongelma nousee siitä, että adventistien vastustajat eivät pysty lukemaan Ellen Whitea samalla tavalla, vaan yrittävät tehdä joka sanasta kirjaimellisen, vaikka adventistit tämän tapaiset asiat sivuuttavat. Jos tällaiset jutut alkavat jotakuta adventistia liikaa vaivata, hän kysyy niistä toisilta adventisteilta, jotka neuvovat ja jopa saattavat sanoa sellaiselle, jolla on taipumus takertua liian moneen kohtaan, että lue veli Raamattua äläkä niin paljon tai ollenkaan Whitea...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskon täysin siihen, että Jeesus on ovi, ja ainoa ovi taivaaseen. Se on totuus ja oppi, johon toivottavasti adventistit ja kaikki muutkin kristityt turvaavat. Siksi en oikein ymmärrä, mistä minun adventistina pitäisi herätä. Ellen Whiten kirjoitusten ja Adventtikirkon opin välillä ei ole yhtäläisyysmerkkiä, ja saa etsiä pitkään ennen kuin löydät sellaisen adventistin joka opettaa pelastuksen ovista, sen mitä Ellen White siitä kirjoittaa.

Ellen Whiten tekstit eivät sovi fundamentalistisesti ajatteleville. Hän kirjoitti 1800 -luvun ihmisille, jotka ensinnäkin rakastivat kaikkea monimutkaista pyhäkkösymboliikkaa ja joilla vielä saattoi olla mielessä adventistien sähläys suljetun oven kanssa. Olen tuon kohdan kirjasta Suuri taistelu lukenut useammin kuin kerran ja miettinyt onko näissä eri ovissa mitään järkeä ja tullut siihen tulokseen etten sellaista löydä ja ettei Raamattu mitään vastaavaa opeta. Onneksi siitä ei tarvitse murehtia, koska en usko sanainspiraatioon ja koska Raamattu (ei Ellen) on kirkon opin ainoa perusta, ja koska kukaan tuntemani adventisti ei näihin eri oviin usko tai ainakaan niistä opeta.

Voimme nähdä vastaavan aika/kulttuurieron Raamatun tekstien kohdalla. Paavali sanoo, ettei nainen saa rukoilla pää peittämätönnä. Useimmat kristityt ymmärtävät tämän liittyvän antiikin tapoihin, eivätkä asiasta murehti. Samoin Paavalin mukaan ei nuoria leskiä tule ottaa seurakunnan(?) kirjoihin, joka lienee kommentti yhden seurakunnan ongelmaan. Uskovat pystyvät yleensä lukemaan Raamattua niin, että jättävät soveltamatta sellaisen, mikä ei meidän aikaamme sovi. Ongelma nousee siitä, että adventistien vastustajat eivät pysty lukemaan Ellen Whitea samalla tavalla, vaan yrittävät tehdä joka sanasta kirjaimellisen, vaikka adventistit tämän tapaiset asiat sivuuttavat. Jos tällaiset jutut alkavat jotakuta adventistia liikaa vaivata, hän kysyy niistä toisilta adventisteilta, jotka neuvovat ja jopa saattavat sanoa sellaiselle, jolla on taipumus takertua liian moneen kohtaan, että lue veli Raamattua äläkä niin paljon tai ollenkaan Whitea...

Toivon samoin, että jokainen adventisti ymmärtäisi nämä Ellen Whiten harhat niin kuin sinä näytät ymmärtävän.
        Mutta ongelma on se, että edelleen adventtikirkko levittää näitä harhoja. Ja, että näin me uskomme 28-opinkohtaa korostaa E. Whiten jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä. Ellen itse sanoi kirjoituksistaan, että ne on totuuden ketju ilman ainuttakaan virhettä. Eli nämä 28-opinkohtaa jokainen adventististiksi kastettava hyväksyy. En ymmärrä mitä järkeä on olla adventisti jos ei usko niihin oppeihin jota adventismi virallisesti opettaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivon samoin, että jokainen adventisti ymmärtäisi nämä Ellen Whiten harhat niin kuin sinä näytät ymmärtävän.
        Mutta ongelma on se, että edelleen adventtikirkko levittää näitä harhoja. Ja, että näin me uskomme 28-opinkohtaa korostaa E. Whiten jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä. Ellen itse sanoi kirjoituksistaan, että ne on totuuden ketju ilman ainuttakaan virhettä. Eli nämä 28-opinkohtaa jokainen adventististiksi kastettava hyväksyy. En ymmärrä mitä järkeä on olla adventisti jos ei usko niihin oppeihin jota adventismi virallisesti opettaa.

"Ja, että näin me uskomme 28-opinkohtaa korostaa E. Whiten jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä. Ellen itse sanoi kirjoituksistaan, että ne on totuuden ketju ilman ainuttakaan virhettä."

Samaan aikaan Adventtikirkko ja Ellen White väittävät, että Raamattu kuitenkin viime kädessä on se, millä opit koetellaan.

Tällainen juuri on sitä RISTIRIITAISTA kirkon harjoittamaa KAKSOISVIESTINTÄÄ.

Lisäksi mistä löytyy perusteet Lutherin omasta päästään keksimälle Sola Scripturalle eli sille, että kirkkoisien kokoama KIRJA Raamattu olisi juuri sitä "Jumalan sanaa", jolla opit pitäisi koetella?

Jos näin tehtäisiin, niin Sola Scriptura pitäisi hylätä epäraamatullisena harhaoppina, sillä todisteita sola scripturalle ei Raamatusta löydy. PÄINVASTOIN.

Kaikki uskonnollisuus perustuu siis vain IHMISTEN AUKTORITEETILLE, joten on ihan samantekevää, kenen korvasyyhyihin tai utopioihin kukakin uskoo. Mitään todellisia TODISTEITA "totuudesta" ei ole olemassa MISSÄÄN.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ja, että näin me uskomme 28-opinkohtaa korostaa E. Whiten jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä. Ellen itse sanoi kirjoituksistaan, että ne on totuuden ketju ilman ainuttakaan virhettä."

Samaan aikaan Adventtikirkko ja Ellen White väittävät, että Raamattu kuitenkin viime kädessä on se, millä opit koetellaan.

Lisäksi mistä löytyy perusteet Lutherin omasta päästään keksimälle Sola Scripturalle eli sille, että kirkkoisien kokoama KIRJA Raamattu olisi juuri sitä "Jumalan sanaa", jolla opit pitäisi koetella?

Jos näin tehtäisiin, niin Sola Scriptura pitäisi hylätä epäraamatullisena harhaoppina, sillä todisteita sola scripturalle ei Raamatusta löydy. PÄINVASTOIN.

Kaikki uskonnollisuus perustuu siis vain IHMISTEN AUKTORITEETILLE, joten on ihan samantekevää, kenen korvasyyhyihin tai utopioihin kukakin uskoo. Mitään todellisia TODISTEITA "totuudesta" ei ole olemassa MISSÄÄN.

Rauhoitu hyvä ystävä ! verenpaine nousee ei hyvä.

Ulkona on hyvä lenkeily ilma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä asiassa olemme samaa mieltä, että Ellenin ristiriitaisiin ja epäraamatullisiin raapustuksiin pitäisi suhtautua varsin nuivasti.

Ongelma on vain siinä, että näitä opetuksia kaupataan kirkon virallisten sivujen kautta ja ne ovat osa adventistien oppia.

Jos nämä poistetaan ei adventismia ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä asiassa olemme samaa mieltä, että Ellenin ristiriitaisiin ja epäraamatullisiin raapustuksiin pitäisi suhtautua varsin nuivasti.

Ongelma on vain siinä, että näitä opetuksia kaupataan kirkon virallisten sivujen kautta ja ne ovat osa adventistien oppia.

Jos nämä poistetaan ei adventismia ole.

Kuka on ex-advari ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka on ex-advari ?

Entisiä adventisteja on paljon. Sitä yrittää unohtaa miten suuri ristiriita on erilaisten opetusten ja Raamatun välillä. Jotkut ei välitä niin tarkasti onko oppi 100% oikein vai sinne päin. Se osa ihmisistä, jotka eivät kestä ristiriitaa, jättävät seurakunnan. Osa on ilmeisesti luopunut uskostaankin. Surullisia tarinoita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rauhoitu hyvä ystävä ! verenpaine nousee ei hyvä.

Ulkona on hyvä lenkeily ilma.

Miksi kuvittelet, etten olisi rauhallinen?

Ja voin kertoa, että lenkkeilen nykyään talvisin vähintään 7-8 km joka päivä, ellei mitään esteitä tule (esim sairastun) ja kesällä enemmän, eikä minulla ole korkeaa verenpainetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi kuvittelet, etten olisi rauhallinen?

Ja voin kertoa, että lenkkeilen nykyään talvisin vähintään 7-8 km joka päivä, ellei mitään esteitä tule (esim sairastun) ja kesällä enemmän, eikä minulla ole korkeaa verenpainetta.

Se on semmoinen juttu, että jos juttusi ei miellytä korvaa niin silloinhan sinussa täytyy olla jotain vikaa, koska muutenhan sitä vikaa pitäisi etsiä itsestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on semmoinen juttu, että jos juttusi ei miellytä korvaa niin silloinhan sinussa täytyy olla jotain vikaa, koska muutenhan sitä vikaa pitäisi etsiä itsestä.

Jo pitää olla kaheli ihminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo pitää olla kaheli ihminen.

Mutta täysin oikeassa. Kaikki muut mielipiteet paitsi oma ovat vääriä.

• Anonyymi

Älä nyt viitsi pelleillä. Eivät adventistit tarkoita suljetulla ovella sitä, että Jeesus olisi suljettu. Herää itse! Tutkiva tuomio on Raamatussa, vaikka sinä mitä muuta väittäisit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitähän minäkin, että ei tämä kristityltä opetukselta vaikuta. Pitää pysyä kaukana tuommoisesta ja toivoa, että adventistitkin tekevät parannusta ja julkisesti luopuvat tuosta.

Emme luovu Raamatun totuudesta teidän valheittenne vuoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luepa kuule ne opinkohdat uudestaan. Ei siellä noin sanota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väitteesi on valhetta.

• Anonyymi

Muistakaa sulkea jääkaapin ovi niin saa kinkku suolaantua jouluun viileässä. Muuten voi tulla vatsan puruja.

• Anonyymi

Adventtikirkon tavoitteena on voiton maksimointi.
      Tämä on totuus!

• Anonyymi

Käsittääkseni adventtiopin mukaan, jos heidän jakamaansa kirjaa ymmärsin oikein, armon ovi meni vuonna 1844 kiinni, kun alkoi tuomion aika, ja uusi ovi avattiin, jossa ihminen pelastuu tutkivan tuomion kautta.

• Anonyymi

No voi pyhä jyssäys mitä saastaa!

• Anonyymi

Kun ovet suljetaan, niin senjälkeen ei ole sisälle pääsyä.

1234567---

• Anonyymi

Jaa että adventistit uskoo että enää ei voi pelastua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tuossa noin lukenut. Raamattu kyllä sanoo näin:

Matt. 25:10-12 "Mutta kun he olivat ostamassa öljyä, sulhanen tuli. Ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssaan häätaloon, ja ovi suljettiin. Jonkin ajan kuluttua toisetkin saapuivat sinne ja huusivat: »Herra, Herra, avaa meille!» Mutta hän vastasi: »Totisesti, minä en tunne teitä.»"

Tulee siis aika, jolloin armon ovi suljetaan. Sen jälkeen teidän on turha huutaa "Jeesus! Jeesus!" Hän ei teitä sen jälkeen kuuntele.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tuossa noin lukenut. Raamattu kyllä sanoo näin:

Matt. 25:10-12 "Mutta kun he olivat ostamassa öljyä, sulhanen tuli. Ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssaan häätaloon, ja ovi suljettiin. Jonkin ajan kuluttua toisetkin saapuivat sinne ja huusivat: »Herra, Herra, avaa meille!» Mutta hän vastasi: »Totisesti, minä en tunne teitä.»"

Tulee siis aika, jolloin armon ovi suljetaan. Sen jälkeen teidän on turha huutaa "Jeesus! Jeesus!" Hän ei teitä sen jälkeen kuuntele.

Niin ne tarkoittaa sitä suljettua ovea mikä Raamatussa lukee eikä Taistelu-kirjan armon oven sulkeutumista ennen tutkivaa tuomiota. Kiitos oikaisusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Armon arkin ovi suljetaan, joudut yöhön kauheaan. Kun ovi on suljettu, niin enää ei ole sisälle pääsyä.
        Nyt on vielä pelastuksen päivä.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Armon arkin ovi suljetaan, joudut yöhön kauheaan. Kun ovi on suljettu, niin enää ei ole sisälle pääsyä.
        Nyt on vielä pelastuksen päivä.

1234567---

Missäs siellä Raamatussa kerrotaan, että joku IHMINEN voisi sen tietää, MILLOIN se "ovi sulkeutuu"? Kuten huomaamme, niin Ellen Whitekin oli TÄYSIN VÄÄRÄSSÄ!

Mitä siis voimme Raamatun valossa päätellä hänen "enemmän kuin profeetta" -virastaan?

Joka kirkosta ja lahkosta näyttää jollakin löytyvän tunkua Jumalan pallille tuomioitaan julistelemaan. Mitä se kertoo näistä puoskareista?

No siinähän se tuli sanottua...

• Anonyymi

Paavi aukaisi joitakin oviaa Vatikaanissa. Ellen taisi avata kanssa tai ainakin vähän raottaa ovea. Vai onko adventistien uskon mukaista, että enää ei pelastua ristin sovitustyön kautta, vaan harhaisen tutkivan tuomion kautta?

• Anonyymi

Mistä tuomoisia ajatuksia että advarit noin olisivat puhuneet ?

• Anonyymi

No mitä sitten Ellen tarkoittaa tuolla suljetulla ovella. Eikö tuo ole vieläkin Taisteluni kirjassa jota adventistien sivuilla tyrkytetään. Ja täytyy muistaa, että Ellen oli profeetta ilman ainuttakaan virhettä ja siten edelleen adventisteille ainut ja oikea profeetta. Ja mitä tarkoittaa hänen kirjoitus, että ihmisen on seisottava Jumalan edessä ilman Välittäjää, täysin puhtaana ja pyhänä. Liittyykö tämä jotenkin suljettuun oveen. En ole kyseistä ja kyseenalaista opetusta Raamatusta löytänyt.

• Anonyymi

No höpöhöpö. Adventistit eivät usko, että White olisi virheetön ja ainoa.

"Ja mitä tarkoittaa hänen kirjoitus, että ihmisen on seisottava Jumalan edessä ilman Välittäjää, täysin puhtaana ja pyhänä."

No siihen, miten asiat ovat armon ajan päättymisen ja Jeesuksen paluun välisenä aikana, kun kaikkien pelastettujen asiat on jo ratkaistu heidän hyväkseen taivaallisessa oikeudenkäynnissä.

"En ole kyseistä ja kyseenalaista opetusta Raamatusta löytänyt."

Minä olen.

• Anonyymi

Tämän tekstin tulkinnasta:

Ilm. 3:7 "»Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: »Näin sanoo Pyhä ja Tosi, Daavidin avaimen haltija, hän, jonka avaamaa ovea ei kukaan sulje, hän, jonka sulkemaa ovea ei kukaan avaa:"

• Anonyymi

No tietysti se, jolla on sen oven avain=avamen haltija voi sen oven avata tai sulkea, ei joku muu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tietysti se, jolla on sen oven avain=avamen haltija voi sen oven avata tai sulkea, ei joku muu.

Niin siis pointti olikin se, että mistä ovista on kysymys.

• Anonyymi

Kaupan ovi on vielä auki ja loput kinkut tarjouksessa. Käykää hakemassa ja muistakaa ostaa tulista sinappia. Ja jos syöt sen kaiken läskinkin niin muista pitää WC.n ovi auki.
      Terveisiä obeliskin alta ellulta!

• Anonyymi

Täällähän se on moneen kertaan selitetty että Ellenin teksteissä sanotaan armon oven sulkeutuneen 1844 jolloin adventistit siirtyi tuomion aikaan taivaallisen ylipapin siirryttyä siivoamaan tuomion temppeliä (ehkä hieman epätarkasti ilmaistuna).

Tähän adventistit hämäten vastaa Raamatun neitsytvertauksella, jossa ovi laitettiin kiinni eikä pelastusta enää ole, mutta eivät kiellä alkuperäistä harhaa.

• Anonyymi

Noo eikös sinun selityksessä ole mitään harhaa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noo eikös sinun selityksessä ole mitään harhaa ?

Olihan tuo selitys aika sekava (itsekin kirjoittaja sen myöntävää), mutta osui kyllä aika nappiin siinä, että adventistit tuntuvat uskovan, että 1844 tapahtui olennainen muutos. Heidän jakamassaan kirjassa tuo kuvataan jotensakin noin mitä kommentissa luki. Se ei oikein perinteiseen kristilliseen uskoon sovi ja adventistit itsekin ymmärtävät tämän. Elleniä ei vain voi kyseenalaistaa, koska koko lahko lepää hänen opetustensa varassa.

Harhassahan me kaikki vaellamme, mutta harvoin se on niin helppo osoittaa, kuin tässä tapauksessa.

• Anonyymi

Ellen White ei missään väitä, että armon ovi sulkeutui 1844. Se on ihan höpöhöpöväite.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olihan tuo selitys aika sekava (itsekin kirjoittaja sen myöntävää), mutta osui kyllä aika nappiin siinä, että adventistit tuntuvat uskovan, että 1844 tapahtui olennainen muutos. Heidän jakamassaan kirjassa tuo kuvataan jotensakin noin mitä kommentissa luki. Se ei oikein perinteiseen kristilliseen uskoon sovi ja adventistit itsekin ymmärtävät tämän. Elleniä ei vain voi kyseenalaistaa, koska koko lahko lepää hänen opetustensa varassa.

Harhassahan me kaikki vaellamme, mutta harvoin se on niin helppo osoittaa, kuin tässä tapauksessa.

Höpöhöpö.

• Anonyymi

Ellen on profeetta ja ei muuksi muutu vaikka olisi sanonut ja opettanut mitä tahansa. Ellen määrittelee mihin uskomme ja mikä on viimeinen totuus.

• Anonyymi

Erittäin hyvin kiteytetty.

• Anonyymi

Ellen White on enemmän kuin profeetta, hän on fundamentalistiadventisteille Jumala.
        Raamattu on vain opas Ellen Whiten kirjoituksiin.
        Mikäli löytyy ristiriitoja raamatun ja Ellenin kirjoitusten välillä, niin Ellen Whiten kirjoitukset ovat silloin ylin auktoriteetti. Raamattu on ristiriitojen sävyttämä teos, mutta se on hyvin puutteellisten ja tietämättömien ihmisten vajavainen teos. Toisin on Ellen Whiten kirjoitusten. Ne ovat suoraan näkyjen ja unien kautta saatuja täsmällisiä sekä ilman minkäänlaisia virheitä olevia Jumalan sormella kirjoitettuja teoksia. 'Minulle näytettiin' on Ellen Whiten varma sana.
        Muistakaa tämä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ellen White on enemmän kuin profeetta, hän on fundamentalistiadventisteille Jumala.
        Mikäli löytyy ristiriitoja raamatun ja Ellenin kirjoitusten välillä, niin Ellen Whiten kirjoitukset ovat silloin ylin auktoriteetti. Raamattu on ristiriitojen sävyttämä teos, mutta se on hyvin puutteellisten ja tietämättömien ihmisten vajavainen teos. Toisin on Ellen Whiten kirjoitusten. Ne ovat suoraan näkyjen ja unien kautta saatuja täsmällisiä sekä ilman minkäänlaisia virheitä olevia Jumalan sormella kirjoitettuja teoksia. 'Minulle näytettiin' on Ellen Whiten varma sana.
        Muistakaa tämä!

No no rauhoituu ei advarit noin usko Tunen useimpiakin.

Kun sitten sanomme: "Ellen White on profeetta", mitä ominaisuuksia ja määritteitä sisällytämme automaattisesti sanaan "profeetta" ? "Erehtymätön" ?
        "Luonteeltaan täydellinen" ? "Muuttumaton" ? Kuuluvatko nuo ominaisuudet sanaan "profeetta" ?

Näin advarit opettavat.

• Anonyymi

No ei se noin ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistakaa tämä!

Ellen White ei ole kenellekään Jumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No no rauhoituu ei advarit noin usko Tunen useimpiakin.

Kun sitten sanomme: "Ellen White on profeetta", mitä ominaisuuksia ja määritteitä sisällytämme automaattisesti sanaan "profeetta" ? "Erehtymätön" ?
        "Luonteeltaan täydellinen" ? "Muuttumaton" ? Kuuluvatko nuo ominaisuudet sanaan "profeetta" ?

Näin advarit opettavat.

Siis häh? Adventistit eivät opeta, että profeetta on erehtymätön, muuttumaton tai täydellinen. Juurikin päinvastoin he opettavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis häh? Adventistit eivät opeta, että profeetta on erehtymätön, muuttumaton tai täydellinen. Juurikin päinvastoin he opettavat.

Ei kukaan opeta että Ellen olisi erehtymätön tai täydellinen Ei kukaan Raamatun profeetta ollut erehtymätön eikä täydellinen..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan opeta että Ellen olisi erehtymätön tai täydellinen Ei kukaan Raamatun profeetta ollut erehtymätön eikä täydellinen..

"Ei kukaan Raamatun profeetta ollut erehtymätön eikä täydellinen.."

No sittenhän Jeesuskin oli vain vajavainen ihmispoloinen?
        Jeesus nimittäin kertoi olevansa profeetta.
        Jeesus kertoi myös, ettei ollut arvostettu omassa kotikaupungissaan, kuten ei kukaan profeetta ole koskaan ollut.

• Anonyymi

Tässä näette! Eli jos Ellen on jossain erehtynyt niin sitten Jeesuskin on erehtyväinen. Tähän se päätyy aina adventistien kanssa. Yksi opi kohdista adventisteille on: "Ellen on jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä". Näin se luki noissa opinkohdissa, en tiedä onko sitä nykyään hieno säädetty vähemmän huomiota herättäväksi mutta oppi on seurakunnan sisällä edelleen sama.
      Lisäksi Ellen on itse kirjoittanut, että hän on enemmän kuin profeetta ja hänen kirjoituksensa ovat totuuden ketju vailla ainoatakaan virhettä.
      Jotkut adventistit menevät jopa niin pitkälle, että Jeesus ollessaan ihmisenä maan päällä teki virheitä kuten syömällä kalaa ja lammasta vaikka Ellen White tuomitsee tämän syntinä. Totuuden torvi kirjoittaa, että jos ruokapöydälläsi on voita, kananmunia tai lihaa niin et pääse taivaaseen.

Ellenin totuuksia:
      Suljettuovi
      Tutkivatuomio
      Sapatti sinettinä ja käskyistä tärkein.
      Sapattivainot
      Ihmisen pelastus ilman välimiestä eli Jeesusta
      Ellen on yksi 144000-juutalaisestabjoka sinetöidään
      Apinat ja ihmiset saivat keskenään lapsia
      Jne, jne, jne....

Vielä pienenä lisäyksenä, että adventisteille on oma "Raamattu" johon on lisätty Ellenin tekstejä niin, että ei voi erottaa kumpi on Raamatun todellista tekstiä ja kumpi tuon totooden TORVEN!

• Anonyymi

Voitko kertoa mistä olet nuo poiminut !

kysynpävaan.

• Anonyymi

Enimmäkseen teidän profeettanne teksteistä ja sitten opinkohta adventistien näin me uskomme 28-opinkohdasta.

• Anonyymi

Onko sinulla nuo kaikki kirjat vai kopioitko jostain ?

• Anonyymi

On joskus ollut aika paljonkin noita Ellenin kirjoja ja adventtikirkon oppia käsittelevä kirja "näin me uskomme".
      Olen nuo kaikki kirjat hävittänyt polttamalla etteivät ne päädy kenellekään tekemään tuhojaan hänen uskolle.

• Anonyymi

Kyse on ajan viimeisistä tapahtumista. Armonaika päättyy aikanaan. Ihmisen elämän kohdalla armonaika päättyy ihmisen kuollessa. Kun armon ovi menee kiinni aikamme viimeisiltä ihmisiltä päättyy koko ihmiskunnan armonaika -se aika joka on annettu että ihmiset hylkäisivät syntisen ja jumalattoman elämän uskossa Kristuksessa.
      "Elämän kirja" joka on taivaassa avoinna on merkitty pitkällä syntiluettelolla ihmisyksilön kohdalla tai vaihtoehtoisesti elämän taivaan kirjassa lukee että ihminen elää uskossa Herrassa Jeesuksessa. Ilm 20 luku kuvaa selvällä suomenkielellä tapahtumia jossa koko ihmiskunta on tuomion tuloksena joko ensimmäisessä ylösnpusemuksessa joka on elämän ylösnousemus elämään taikka toisessa ylösnousemuksessa joka on tuomion ja lopullisen kuoleman ylösnousemus.
      "Elämän kirja" on myös Ilm luvussa mainittu.
      Jeesus Kristus tulee samalla tavalla ihmisten silminn nähden kun on taivaaseen mennytkin; Mark 13:26-27; ”Silloin nähdään Ihmisen Pojan tulevan pilvien päällä suuressa voimassa ja kirkkaudessaan.”

Se "suljettu ovi;"
      Ihmisten Ilm 20 luvun elämän tai tuomion ylösnousemus -siihen on oltava perusteet tietenkin.
      Maallinen pyhäkkö Vanhan liiton ajassa oli esikuva ja vertaus taivaallisesta pyhäköstä. Maallinen pyhäkköpalvelus päättyi Golgatalle ja Jeesus Kristus siiirtyi ylipapiksi taivaan pyhäkköön; Hebr 7-9 luvut; jossa pyhäkön palvelus toimii ihmiskunnan ihmisten uskonelämänn hyväksi. Aina kun ihminen tulee uskoon hyljäten syntinsä menneeseen aikaan Kristuksessa on "suuri sovituspäivä" jolloin ylipappi Jeesus Kristus puhdistaa pyhäkön ihmisen synneistä.

Ja se "suljettu ovi" sitten;
      - Kun ymmärrät mitä ensin kirjoitin niin ymmärrät että taivaan elämän kirja on kirjoitettu valmiiksi hetkeä ennen Jeesuksen tuloa. Tuo hetki on hyvin lyhyt; -Kun elämän kirjat suljetaan että jokaisen tuomio elämän tai kuoleman ylösnousemukseen on päätetty -se väliaika kun elämän kirja menee kiinni on armonaika päättynyt samalla tavalla kuin aikoinaan Nooan arkin ovi meni kiinni eikä ovi enää auennut. Ovi oli suljettu. (suljettu ovi.)
      -Jeesus ylipappi laittaa kirjat kiinni ja tulee ns. II-adventissa -että se lyhyt aika kun ihmisten ikuiset kohtalot on päätetty ja sinetöity loppuun asti -väliaika tästä hetkestä siihen hetkeen kun Jeesus näkyy taivaalla tulevan on se aika että armon ovi on suljettu kun jokaisen ihmisen kohdalla elämän kirjan päätös on sinetöity valmiiksi peruuttamattomasti loppuun asti.

• Anonyymi

Mikä se adventistien kertoma tapahtuma vuonna 1844 oli olevinaan sitten?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä se adventistien kertoma tapahtuma vuonna 1844 oli olevinaan sitten?

Siinä on kyse 2300 vuoden ajasta. Ainoa Raamatun profetia jota voidaan laskea vuosissa.

Profetian löysi baptistiseurakunnan William Miller.
        Baptisti Miller laski ajan oikein mutta erehtyi profetian tulkinnassa.
        Miller oletti "maan puhdistamisen tarkoittavat Jeesuksen tuloa.
        Metodistiseurakunnasta erotettu Ellen White rukoili taivaan apua profetian tulkintaan ja selitti profetian loppuun.
        Taivaan pyhäkön (Her 7-9) palvelus jossa Kristus on ylipappina; Hebr 8:1-2; on oikea pyhäkkö josta vanhan liiton telttapyhäkkö oli esikuva.
        Maan puhdistamisen sijasta oikea tulkinta on nk. suurena sovituspäivänä kun ylipappi meni kaikkein pyhimpään ja puhdisti pyhäkön kansan vuoden aikana tuomista synneistä- oli esikuva siitä kun Kristuksen ylimmäispapillinen palvelus enkeleineen toimii ihmisten hyväksi; - Joka kerta kun ihminen tulee uskoon ja hylkää syntielämän niin ihmisen kohdalla on suuren sovituspäivän palvelus jossa Ylipappi Jeesus Kristus puhdistaa pyhäkön taivaan kirjan ihmisen synneistä.
        Profetiassa 2300 vuotta on kyse enkelin antamasta tiedosta kun Daniel tiedustelee enkeliltä milloin jumalattomuudessa maahan tallattu pyhäkkö nousisi taas kunniaan; Dan 8:12-14, 9: - Profetia on erittäin iso välitäyttymyksineen että profetia vaatii jo opiskelua.

• Anonyymi

Ellen opetti, että ovi suljettiin jo vuonna1844 ja kaikilta niiltä jotka eivät olleet mukana tässä sapatti liikkeessä ja tutkivassa tuomiossa silloin.
      Eli on täysin turha yrittää hämätä, että tässä olisi jotain yhteistä Nooan arkin oven sulkeutumisen tai maailman loppuun!
      Kyse on harhaopista johon pelottelemalla oven sulkeutumisesta muilta pakotettiin helvetin uhalla jäseniä.
      Lisäksi tähän Ellenin pelotteluun kuului harhanäkyjä joissa saatana oli hiippaillut Jumalan valtaistuimelle ja ne jotka rukoilivat Jumalaa niin heidän rukouksessa menikin saatanalle. HIRVEÄTÄ HARHAA!!!

• Anonyymi

Jokainen Whitea vastaan hyökkäävä tartuu "suljettuun oveen" . Kiista alkoi Whiten toiminnan varhaisvaiheessa, ja kriitikoiden johtopäätökset kumoavasta todistusaineistosta huolimatta asia otetaan yhä uudelleen esille, koska muutamat asiayhteydestään irrotetut ja ilman selityksiä esitetyt rivit ovat kriitikoille hyvää materiaalia.
        Daniel sanoi, ettei hän ymmärtänyt näkyä 2 300 päivästä Dan. 8:27 ja vasta vuosien kuluttua hänelle annettiin siitä lisätietoa. Dan. 9:24-27
        Joten mitä White sitten ensimmäisessä näyssään näkikin, hän saattoi yksinkertaisesti lukea siihen enemän kuin siihen sisältyi. Eikö sellainen ole profeetalle mahdollista, vai luemmeko jälleen Jumalan ominaisuuksia hänen profeettoihinsa ?

• Anonyymi

Ellen näki näkyjä ja opetti, että taivaan ovi oli suljettu (= Suljetun oven oppi). Se oli suljettu kaikilta ihmisiltä, olivatpa uskovia tai ei-uskovia, ja vain 22.10.1844 Millerin joukossa olleilla oli mahdollisuus vielä pelastua. Ja heistäkin vain niillä, jotka suostuivat uskomaan tuohon vuosilukuun sekä ottamaan vastaan Ellenin kautta tulleen uuden ilmoituksen. Niinpä Ellen ja muut uranuurtajat tekivät käännytystyötä ainoastaan noiden pettymyksessä mukana olleiden keskuudessa. Heitä käännytettiin Ellenin suljetun oven oppiin ja muihin erikoisoppeihin.

• Anonyymi

Valtaistuimen edessä näin Adventtikansan, kirkon ja maailman. Näin kaksi seuruetta, yhden kumartuneena valtaistuimen edessä, syvästi kiinnostuneena, kun taas toinen seisoi kiinnostumatta, ja välinpitämättömänä... Sitten Jeesus nousi ylös valtaistuimelta ja suurin osa kumartuneista nousi hänen kanssaan. En nähnyt yhtäkään valon sädettä lähtevän Jeesuksesta välinpitämättömiin joukkoihin sen jälkeen, kun hän nousi ja he jäivät täydelliseen pimeyteen... Sitten käännyin katsomaan joukkoa, joka yhä oli kumartuneena valtaistuimen edessä ja he eivät tienneet, että Jeesus oli lähtenyt siltä. Saatana ilmestyi valtaistuimelle yrittäen jatkaa Jumalan työtä. Minä näin heidän katsovan ylös valtaistuimeen ja rukoilevan, ´Isä, anna meille Henkesi´, silloin Saatana puhalsi heidän päälleen epäpyhän vaikutuksen; siinä oli valoa ja paljon voimaa, mutta ei suloista rakkautta, iloa eikä rauhaa. Saatanan tavoite oli pitää heidät petettyinä ja houkutella takaisin ja pettää Jumalan lapset” (White Ellen. EARLY WRITINGS osa Experience & Views)

Tämän mukaanhan Ellen itse oli rukoillut saatanaa yli kuukauden pettymyksen ja ensimmäisen näkynsä välillä. (White Ellen. EARLY WRITINGS osa Spiritual Gifts)

• Anonyymi

Voisitko sinä selittää mikä on "suljettuovi"?

• Anonyymi

Edellä on Ellenin kirjoituksia siitä mitä hän piti suljettuna ovena.onko tämä totta vai ei? Kysymys on siitä, hän on kuitenkin jatkuvana totuuden lähteenä adventisteille!

• Anonyymi

Niin eikö Jumala olisi voinut tehdä uudelleenjärjestelyjä hänen aivoissaan, jotta hän olisi tulkinnut näkynsä täydellisen oikein ? Tietysti olisi voinut, samoin kuin hän olisi voinut tehdä Johannes Kastajan aivoissa, ettei tämä olisi epäillyt Jeesuksen messiaanisuutta. Miksi Jumala ei kummassakaan tapauksessa tehnyt niin, on kysymys, jonka voimme varmaan eräänä päivänä tehdä hänelle. Siihen saakka meidän on tytyminen ajatukseen, että seitsemäntoistavuotias Ellen Harmon saattoi saatuaan ensimäisen näkynsä yksinkertaisesti käyttää kieltä, joka kuvasti niitä käsityksiä, jotka hänellä oli saadessaan tuon näyn.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin eikö Jumala olisi voinut tehdä uudelleenjärjestelyjä hänen aivoissaan, jotta hän olisi tulkinnut näkynsä täydellisen oikein ? Tietysti olisi voinut, samoin kuin hän olisi voinut tehdä Johannes Kastajan aivoissa, ettei tämä olisi epäillyt Jeesuksen messiaanisuutta. Miksi Jumala ei kummassakaan tapauksessa tehnyt niin, on kysymys, jonka voimme varmaan eräänä päivänä tehdä hänelle. Siihen saakka meidän on tytyminen ajatukseen, että seitsemäntoistavuotias Ellen Harmon saattoi saatuaan ensimäisen näkynsä yksinkertaisesti käyttää kieltä, joka kuvasti niitä käsityksiä, jotka hänellä oli saadessaan tuon näyn.

Ellen ,silloin vielä Harmon uskoi yhdessä toisten milleriläisten kanssa, että Kristuksen tullessa armon ovi on jo suljettu, samaan tapaan kuin me nykyäänkin uskomme. Vaikka Kristus ei tullutkaan, monet milleriläiset vielä sen jälkeenkin pitivät kiinni joistakin vuoteen 1844 liittyneistä käsityksistään.

• Anonyymi

Muistakaa pistää kirkon ovi kiinni ja valot pois kun viimeinenkin adventisti on eronnut kirkostane!

• Anonyymi

Valot sammuu viimeistään siinä vaiheessa, kun sähkölasku jää maksamatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4905
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      501
      1565
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      850
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      728
    Aihe