onton venttiilin kautta annostelu sylinteriin

Anonyymi-ap

onkohan kehitetty onttoa imu venttiiliä moottoriin joka annostelisi bensan seetipinnan kautta sylinteriin,heti kun imuventtiili aukeaa?
eli venttiilinvarsi olisi ontto ja lautasen sisään seetien kohdalta porattu x määrä reikiä kohti onttoa vartta jolloin bensiinin annostelun voisi laittaa tulemaan venttiilin varresta kautta päästä.
tällä menetelmällä bensa sekoittuisi suoraan pyttyyn hyvällä kuviolla, ilma kulkisi imukanavassa normaalisti.

42

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      bensiiniletku venttiilinpäähän ja venttiilinvarteen lautanen jota nokka painaa haarukkakeinuvivulla jotta venttiilinpää jää vapaaksi sille bensaletkulle, ne pienet reiät venttiilin seetipinnassa ovat kuin suuttimenreikiä,polttoaineen ajoitus kulkee nokan ja venttiilin seetipinnan avautuessa ja sulkeutuessa. näin saadaan massiivinen hyötysuhde ja polttoainetalous sekä venttiili pysyy viileänä.

    • Anonyymi

      Ja kaasutin venttiilin päässä? Nyt on kyllä jännä venttiili!

      • Anonyymi

        niin,kyllä!


    • Anonyymi

      on tehty tuommoinen 90 luvulla ,k-jetronikki oli ruiskuna johon ne venttiilit yhdistettiin.
      k jetissä olikin 3-5 bar paineet mitkä meni venttiileille.
      kone toimi hyvin ja polttoaineen kulutus laski,ajoin 10 vuotta tuolla ja auto vaihtui uudempaan. voi olla jollakin ajossakin tuo vielä.

      • Anonyymi

        voitte kuvitella miten bensa sekoittuu 360 asteen säteelle ja lähtee kulkemaan alas n.13 milliä ja takaisin ylös sumuttaen koko ajan venttiilin liikeradanverran.
        täydellinen täytös on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voitte kuvitella miten bensa sekoittuu 360 asteen säteelle ja lähtee kulkemaan alas n.13 milliä ja takaisin ylös sumuttaen koko ajan venttiilin liikeradanverran.
        täydellinen täytös on.

        Haluaisin kuvitella sen poran joka poraa venttiiliin ne nanokoon reiät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisin kuvitella sen poran joka poraa venttiiliin ne nanokoon reiät.

        parksiden o,5 millin terällä 5 kpl reikiä venttiilin seetipintaan, pystyreikä venttiilinvarteen 4 millin parkside terällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        parksiden o,5 millin terällä 5 kpl reikiä venttiilin seetipintaan, pystyreikä venttiilinvarteen 4 millin parkside terällä.

        läpihönkivä venttiili!
        kaikkea se pyramiidimies suunnitteleekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        parksiden o,5 millin terällä 5 kpl reikiä venttiilin seetipintaan, pystyreikä venttiilinvarteen 4 millin parkside terällä.

        Se poraus olisi kiva nähdä. Lisäksi tulisi vähän rikas syöttö. Mitä tässä tavoitellaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se poraus olisi kiva nähdä. Lisäksi tulisi vähän rikas syöttö. Mitä tässä tavoitellaan?

        tässä yritän tavoitella pyörän keksimistä uudelleen,kantikkaat renkaat ei oikein pyöri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tässä yritän tavoitella pyörän keksimistä uudelleen,kantikkaat renkaat ei oikein pyöri.

        Vaparina ei tuo mitään vaikka toimisi. Jo se olisi vaikeaa. Pitäisi ruiskuttaa. Millä ajattelit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaparina ei tuo mitään vaikka toimisi. Jo se olisi vaikeaa. Pitäisi ruiskuttaa. Millä ajattelit?

        mää ajattelin ihan mekaanista k jettiä,sen mukaan menee kamaa kun venttiili on auki eli sopisi tähän konsruktioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mää ajattelin ihan mekaanista k jettiä,sen mukaan menee kamaa kun venttiili on auki eli sopisi tähän konsruktioon.

        etuna voisi olla että iso venttiilinlautanen ei olisi edessä,yksi/ useampi imusarjan mutka jäisi pois ja tavara olisi suoraan peräti puhdistamassa palotilaakin ja hieno sumu suoraan oikeassa paikassa, myös venttiili pysyy viileänä.
        kaikilla näillä + puolilla voisi olla parempi teho sekä kulutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        etuna voisi olla että iso venttiilinlautanen ei olisi edessä,yksi/ useampi imusarjan mutka jäisi pois ja tavara olisi suoraan peräti puhdistamassa palotilaakin ja hieno sumu suoraan oikeassa paikassa, myös venttiili pysyy viileänä.
        kaikilla näillä puolilla voisi olla parempi teho sekä kulutus.

        Jollain pitäisi tuottaa paine että syntyisi suihku. Ja ohjata Ilma/polttoaine määriä kierrosten ja kuormituksen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jollain pitäisi tuottaa paine että syntyisi suihku. Ja ohjata Ilma/polttoaine määriä kierrosten ja kuormituksen mukaan.

        Kipinätyöstöllä saisi tarkat reiät. Mutta miten paineen alaisen bensan voisi johtaa huimasti edestakaisin liikkuvaan venttiilin varteen? Paineistamalla koko yläpuolisen venttiilikopan rakenteen. Pelkkä venttiliin ylösmeno sulkeutumisvaiheessa ruiskauttaisi automaattisesti polttoainetta sylinteriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kipinätyöstöllä saisi tarkat reiät. Mutta miten paineen alaisen bensan voisi johtaa huimasti edestakaisin liikkuvaan venttiilin varteen? Paineistamalla koko yläpuolisen venttiilikopan rakenteen. Pelkkä venttiliin ylösmeno sulkeutumisvaiheessa ruiskauttaisi automaattisesti polttoainetta sylinteriin.

        kipinätyöstö ok,hyvä ehdotus reikienteolle jo valmiiksi onttoon venttiiliin ok, ajattelin että jos venttiilin paininpää jossa keinuvipu on jätettäisiin vapaaksi n.1 cm matkalta ja keinuvipu liikuttaa "haarukalla hiukan alempaa vartta jossa on esim prikka varressa kiinni, nytkun ontto venttiilinpää on avoi laittaa letkun venttiilinpäähän joka on sen verran pitkä että saa liikkua vapaasti ja vauhdilla.
        tähän letkuun tulee normaali ruiskutuspunpun suuttimelta tuleva letku, esimerkiksi bosch j-jetronik on jatkuvasuihkutteinen eli venttiilin aukioloaika määrää ilmanmäärälautasen liikkeen,jota ohjataan kaasuläpällä.
        eli venttiilissä on paine koko ajan/ niinkauan kun seetipinnassa olevat reiät avautuu ja seos suihkuaa palotilaan näistä rei-istä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kipinätyöstö ok,hyvä ehdotus reikienteolle jo valmiiksi onttoon venttiiliin ok, ajattelin että jos venttiilin paininpää jossa keinuvipu on jätettäisiin vapaaksi n.1 cm matkalta ja keinuvipu liikuttaa "haarukalla hiukan alempaa vartta jossa on esim prikka varressa kiinni, nytkun ontto venttiilinpää on avoi laittaa letkun venttiilinpäähän joka on sen verran pitkä että saa liikkua vapaasti ja vauhdilla.
        tähän letkuun tulee normaali ruiskutuspunpun suuttimelta tuleva letku, esimerkiksi bosch j-jetronik on jatkuvasuihkutteinen eli venttiilin aukioloaika määrää ilmanmäärälautasen liikkeen,jota ohjataan kaasuläpällä.
        eli venttiilissä on paine koko ajan/ niinkauan kun seetipinnassa olevat reiät avautuu ja seos suihkuaa palotilaan näistä rei-istä.

        ei j-jetronik vaan k-jetronik.korjaus ylempään tekstiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kipinätyöstö ok,hyvä ehdotus reikienteolle jo valmiiksi onttoon venttiiliin ok, ajattelin että jos venttiilin paininpää jossa keinuvipu on jätettäisiin vapaaksi n.1 cm matkalta ja keinuvipu liikuttaa "haarukalla hiukan alempaa vartta jossa on esim prikka varressa kiinni, nytkun ontto venttiilinpää on avoi laittaa letkun venttiilinpäähän joka on sen verran pitkä että saa liikkua vapaasti ja vauhdilla.
        tähän letkuun tulee normaali ruiskutuspunpun suuttimelta tuleva letku, esimerkiksi bosch j-jetronik on jatkuvasuihkutteinen eli venttiilin aukioloaika määrää ilmanmäärälautasen liikkeen,jota ohjataan kaasuläpällä.
        eli venttiilissä on paine koko ajan/ niinkauan kun seetipinnassa olevat reiät avautuu ja seos suihkuaa palotilaan näistä rei-istä.

        eli ruiskutus toiminta on aivan sama kuin ennenkin mutta suutin imusarjassa on nyt venttiili joka on suutin samalla. k-jetronik suihkuttaa bensiiniä imusarjaan vaikka venttiili on kiinni normaalistikkin,nyt venttiili on edelleen kiinni koska istukkapinta laittaa suutinreiät kiinni kun venttiili on kiinni asennossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kipinätyöstö ok,hyvä ehdotus reikienteolle jo valmiiksi onttoon venttiiliin ok, ajattelin että jos venttiilin paininpää jossa keinuvipu on jätettäisiin vapaaksi n.1 cm matkalta ja keinuvipu liikuttaa "haarukalla hiukan alempaa vartta jossa on esim prikka varressa kiinni, nytkun ontto venttiilinpää on avoi laittaa letkun venttiilinpäähän joka on sen verran pitkä että saa liikkua vapaasti ja vauhdilla.
        tähän letkuun tulee normaali ruiskutuspunpun suuttimelta tuleva letku, esimerkiksi bosch j-jetronik on jatkuvasuihkutteinen eli venttiilin aukioloaika määrää ilmanmäärälautasen liikkeen,jota ohjataan kaasuläpällä.
        eli venttiilissä on paine koko ajan/ niinkauan kun seetipinnassa olevat reiät avautuu ja seos suihkuaa palotilaan näistä rei-istä.

        Venttiilin varteen sisäinen syöttömäntä jota painetaan nokka-akselin uralla vähän kuin vtecciä soveltaen. Voisi ajoittaa syöttöhetken. Vaikea koneistaa ja kestävyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venttiilin varteen sisäinen syöttömäntä jota painetaan nokka-akselin uralla vähän kuin vtecciä soveltaen. Voisi ajoittaa syöttöhetken. Vaikea koneistaa ja kestävyys.

        tätä minäkin jo mietin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tätä minäkin jo mietin

        Boschin ve-syöttöpumpussa on pyörivä mäntä ja luisti jolla ohjataan syöttöhetkeä ja määrää. Vastaava rakenne venttiilin varrenympärille. Korkeapaineesta syöttö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Boschin ve-syöttöpumpussa on pyörivä mäntä ja luisti jolla ohjataan syöttöhetkeä ja määrää. Vastaava rakenne venttiilin varrenympärille. Korkeapaineesta syöttö.

        oishan se hienoo kun suoli24 on kehitetty uusi moottori järjestelmä joka taloudellinen ja ennennäkemättömän tehokas😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kipinätyöstöllä saisi tarkat reiät. Mutta miten paineen alaisen bensan voisi johtaa huimasti edestakaisin liikkuvaan venttiilin varteen? Paineistamalla koko yläpuolisen venttiilikopan rakenteen. Pelkkä venttiliin ylösmeno sulkeutumisvaiheessa ruiskauttaisi automaattisesti polttoainetta sylinteriin.

        Varsinainen kysymys on että miksi pitäisi? Mihin tällä ajatushankkeella pyritään? En tarkoita operatiivista puolta vaan mitä hyötyä ko. polttoaineen syöttötavasta olisi? Kaikki tekniset haasteet lienee ratkaistavissa mutta miksi pitäisi ratkaista? Mitä systeemi tuottaa mitä jo olemassa olevat systeemit ei tuottaisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinainen kysymys on että miksi pitäisi? Mihin tällä ajatushankkeella pyritään? En tarkoita operatiivista puolta vaan mitä hyötyä ko. polttoaineen syöttötavasta olisi? Kaikki tekniset haasteet lienee ratkaistavissa mutta miksi pitäisi ratkaista? Mitä systeemi tuottaa mitä jo olemassa olevat systeemit ei tuottaisi?

        me ollaan vissiin viisampia täällä kun oikeet insinöörit


    • Anonyymi

      saabin turbon pakoventtiilit on natrium täytteiset eli ilmeisesti ontto varsi jo valmiiksi jos pään katkasee,jää seetinreikä porruu hommat.

      • Anonyymi

        saabin natrium venttiilin sisuksilla voi suolata sitten kinkun kun tökkää 4 kpl venttiilejä kinkkuun pystyyn.


    • Anonyymi

      ainakin onttoja venttiilejä löytyy googlesta kun kirjoittaa"natrium valves"
      lautas osakin on ontto niissä sekä varsi.

      • Anonyymi

        Taitaa olla nykyään perus volkkareissakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla nykyään perus volkkareissakin.

        aha,ok hyvä tieto!


    • Anonyymi

      k-jetronikkihän on jatkuvasuihkutteinen ja venttiilin sulkeumalla se estää seoksen pääsyn,eli jos k-jetin suuttimesta jatkaakin venttiilinpäähän putkella niin tulee suorasuihku GBI!

    • Anonyymi

      mutta teoriassa on vieläkin (yksi,ehkä 2) ongelmaa, eli: jos venttiilinpäässä on nyt se polttoaine letku kiinni,niin miten venttiili pääsee enää pyörimään 360 astetta kannessa jos siinä on letku kiinni?
      venttiilithän pyörivät ympyrää kun kone käy ja pysyy näin tiiviinä.
      hmm....?

    • Anonyymi

      nokia akseliin jakotukki bensasta ja kun imunokka rupee painaa imuventtiiliä niin reiät kohillaan ja imuventtiilistä menee kamat palotilaan niin kauan kun nokanreikä on imuventtiilin varren reiän kans kohillaan.

    • Anonyymi

      Voi voi, tämän tavallisuudesta poikkeavan ( ei ollut tällä kerralla kyse ikiliikkujasta tms) palstan aktivoinnin kiihko lopahtanut heti puolen yön jälkeen...

    • Anonyymi

      Briggs strattonin koverntointi 2t rakenteeksi. 2t diesel tyyppinen. Pakoventtiili jätetään. Imu tulpataan. Lohkon kanavan kautta seos sisään.

      • Anonyymi

        youtuupissa on hyviä demonstraatioita tuosta 2 tahti diisselistä,
        briksistä voisi väsätä semmoisen kyllä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        youtuupissa on hyviä demonstraatioita tuosta 2 tahti diisselistä,
        briksistä voisi väsätä semmoisen kyllä

        Tässä on erikoisempi ja simppeli briggs viritys kuulamoottoriksi. Tai hehkutulpalla toimivaksi. Polttoaineena suoraan öljyjähteen "sour crude oillia" en tiedä tuossa helpommin syttyviä jakeita mukana.

        https://youtu.be/5KTMZwDVTgk?feature=shared


    • Anonyymi

      Suomi 24 moottoriosasto on yön aikana tuottanut jännäkakkamateriaalia suorastaan ripulina!

    • Anonyymi

      Jännittää mitä kaikkea ihmettä tästä vielä seuraa...

      • Anonyymi

        Ota sit kakkapaperit käsille jo.


    • Anonyymi

      Kaikki suoraruiskuviritelmät tuottavat hiukkaspäästöjä.

    • Anonyymi

      Nyt on viikko odotettu tätä keksintöä.

      • Anonyymi

        Ja odotetaan muutama viikko lisää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2664
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      46
      1234
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe