Vennamon Eläke.

Anonyymi-ap

Miten näiden eläkeläisten oikein käy,kun Suomesta maksettavat eläke maksut loppuu ulkomaille?

22

439

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No tulevat takaisin Suomeen . Suomi tarvitsee köyhiä eläkeläisiä maahamme lisää .

• Anonyymi

Ei tuo koske, kun takuu/ kansaneläkeläisiä, työeläkeläinen saa asua missä lystää.

• Anonyymi

Mihin päätös perustuu, että työeläkkeen voi edelleen maksaa ulkomaille mutta takuu/kansaneläkettä ei?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin päätös perustuu, että työeläkkeen voi edelleen maksaa ulkomaille mutta takuu/kansaneläkettä ei?

Koska työeläke on itse kerrytettyä henkilökohtaista eläkettä, joka katsotaan perustuslaissakin henkilön omaisuudeksi ja jolla on perustuslain omaisuuden suoja. . Työeläkettä ei makseta valtion rahoista, vaan yksityissektorin työelökevakuutusyhtiöt maksavat ne sen suuruisina kuin itse kukin on sitä työelämäaikanaan kerryttänyt.
        Työeläkevakuutusjärjestelmä on vakuutus ja työeläke on tuon vakuutuksen ’korvaus’, kun ehtojen mukainen ikä tai työkyvyttömyys osuu kohdalle. Valtiolla ei ole tässä roolia, joten valtiovalta ei päätä maksetaanko vai ei makseta eläkettä.

Kela-eläke ja/takuueläke taasen ei ole itse kerrytettyä ja siihen on periaatteessa kaikilla oikeus riippumatta onko koskaan työpaikkojen ovia availlut. Se on siis puhtaasti sosiaaliturvaa, jota maksetaan, jos itse ei syystä tai toisesta ole itse kyennyt turvaamaan toimeentuloaan eläkeikäisenä tai työkyvyttömyyden vuoksi.

Kyse on siten aivan eri asioista, vaikka molempia kutsutaan eläkkeeksi.

• Anonyymi

Kuinkahan moni elää pelkästäön valtion verovaroin kustannetuilla ’sosiaslitukieläkkeillä’ ulkomailla?
      Nuo ’sosiaaliturvaeläkkeethän’ on tarkoitettu Suomessa asuvien tuiksi. Jos asuu vakinaisesti ulkomailla, niin kohtuullista tietysti käyttää ko maan sosiaaliturvaa, jos sellaista elääkseen tarvitsee.

• Anonyymi

Olen lukenut haastatteluita.Joillakin todella pieni työeläke siellä.
      Ei siis ole paljon töitä tehty.Voi olla oikein,että palaavat.

• Anonyymi

Ainakin sitä voi kysyä, miksi suomalaisen veronmaksajan pitäisi kustantaa jonkun asuminen ja eläminen ulkomailla.
        Muutenhan jokainen saa itse valita asuinpaikkansa vapaasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin sitä voi kysyä, miksi suomalaisen veronmaksajan pitäisi kustantaa jonkun asuminen ja eläminen ulkomailla.
        Muutenhan jokainen saa itse valita asuinpaikkansa vapaasti.

Voihan siellä asua puoli vuotta ja toisen puoli vuotta Suomessa, ja olla kirjoilla Suomessa eikä menetä yhtään mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voihan siellä asua puoli vuotta ja toisen puoli vuotta Suomessa, ja olla kirjoilla Suomessa eikä menetä yhtään mitään.

Noinhan sitä kannattaakin tehdä, jos haluaa esim talven asua jossain muualla. Ja monet tekeekin. Siinä tietysti on se, että pitää olla asunto Suomessakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noinhan sitä kannattaakin tehdä, jos haluaa esim talven asua jossain muualla. Ja monet tekeekin. Siinä tietysti on se, että pitää olla asunto Suomessakin.

No, siihenhän kelpaa joku vanha mummon mökki, jossa voi hyvin elää toukokuusta lokakuuhun.
        Myös joku yksiö riittää kaupungissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, siihenhän kelpaa joku vanha mummon mökki, jossa voi hyvin elää toukokuusta lokakuuhun.
        Myös joku yksiö riittää kaupungissa.

Mutta sekin pitää olla. Ja vakinaiseen asumiseen kelpaava eli kesämökki ei riitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta sekin pitää olla. Ja vakinaiseen asumiseen kelpaava eli kesämökki ei riitä.

Kesämökkejä on niin monenlaisia, toiset ovat kesäasuntoja, joissa voi elää koko vuoden ei ainoastaan kesällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kesämökkejä on niin monenlaisia, toiset ovat kesäasuntoja, joissa voi elää koko vuoden ei ainoastaan kesällä.

Juu, varmaan voisi useimmissakin, mutta ainakaan laillisesti sitä ei voi ottaa vakituiseksi asunnoksi eikä siten siirtää kirjojaan kesämökille.
        Mökin tekninen taso ei pelkästään riitä.

Eli tarvitaan asunto, johon voi kirjansa siirtää eli vakituiseksi asunnoksi kelpaava.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, varmaan voisi useimmissakin, mutta ainakaan laillisesti sitä ei voi ottaa vakituiseksi asunnoksi eikä siten siirtää kirjojaan kesämökille.

Eli tarvitaan asunto, johon voi kirjansa siirtää eli vakituiseksi asunnoksi kelpaava.

Minulla on kesämökillä useita kirjoja, joita olen sinne siirtänyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🤣😅

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuo kirjasi vaan ei riitä siihen, että voit sanoa asuvasi mökillä ja että se on vakituinen asuntosi Suomessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuo kirjasi vaan ei riitä siihen, että voit sanoa asuvasi mökillä ja että se on vakituinen asuntosi Suomessa.

Pieni yksiö riittää, tai se mummon mökki ja pitää olla myös Suomen kansalainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kesäasunto on tehty sellaiseksi, että siellä voi asua läpi vuoden niin se kelpaa, monen kesäasunto on parempi ja hyväkuntoisempi, kun joku mummon mökki maalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai se on kakkosasunto, ei niinkään mikään vaatimaton mökki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kesäasunto on tehty sellaiseksi, että siellä voi asua läpi vuoden niin se kelpaa, monen kesäasunto on parempi ja hyväkuntoisempi, kun joku mummon mökki maalla.

Jos tuollaisessa kesämökistä saa ottaa ympärivuotiseksi asunnoksi, niin sitten. Kaikkialla se ei onnistu ihan muista syistä kuin mökin teknisesti tasosta.

• Anonyymi

Keskon johtajilla isot osakkeet ulkomailla 1 200 000 e eläkkeet ovat maanviljelijöitä raapaisseet eläkkeitä , samaa on myös muut isot johtajat Nokian sun muut ovat karanneet verottajilta karkuun aika päiviä sitten MRD e salkuineen lentokone euroja täynnä.

• Anonyymi

Nuo eivät varmasti saa kansaneläkettä eikä takuueläkettä, joten ei liity tähän esillä olevaan asiaan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5347
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      548
      1899
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1028
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      963
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe