Minusta se on setsuuri. Siirapilla, aniksella ja kuminalla maustettu, muutakin maustetta löytyy. Namia kinkun kanssa. Pirkan setsuuri muuten ok, mutta aika paksut viipaleet.
Paras joululeipä
3
121
Vastaukset
- Anonyymi
Tyttäreni leipoma saaristolaisleipä. Saan joka joulu mukaani. Siivutan ja laitan pakastimeen annospusseihin. Joulun muistot säilyy tulevan vuoden puolellekin.
En osaa reseptiä laittaa.
Setsuuria en ole vuosiin syönyt. Muistan kuminan maun, oli hyvää.
Ostan, jos joskus osuu kohdalle. - Anonyymi
Kyllä minulle tämä ruotsalainen vörtbröd rusinoiden kera on ihan paras joululeipä.
Saaristolaisleivästä olen kuullut, olen hankkinut ainekset mutta en ole tehnyt vielä.
Muuten syömme kyllä paljon ihan suomalaista ruisleipää, mieluiten täysrukiista ja kokojyvästä.
Pal Tummaa Nauvon perinteisellä reseptillä leivottua saaristolaislimppua ostan jouluksi tutulta emännältä joulumyyjäisistä , kaupoisakin sitä on saatavilla. Setsuuri on meidän makuun liian mausteista, varsinkin kumina ja pomeranssi tökkii. Pidän juustojen kanssa siemennäkkäreistä, itsekin osaan tehdä sellaisia ja mukavaa antaa niistä maistiaisia lahjaksikin. Juureen leivottuja herkullisia vaaleita leipiä saa markettien paistopisteistä, maistuvat jouluna ja juhannuksena kuten täysrukiiset reikäleivät ja limput.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682600
- 622562
- 681752
- 241577
- 201500
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91440- 151362
- 381213
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81167- 251086