Kyse on henkilöautosta. Mutta traktoripalstalla, kun traktorimiehet tietää.
Jos auton lohkolämmitin on talvella jatkuvasti päällä, kun auto on tallissa, voiko tulla jotain haittaa autolle? Unohtuu nimittäin usein päälle, kun ohjaan lämmitystä asunnosta käsin automaattisulakkeella ja se sulake jää usein napsauttamatta off-asentoon. Siis aina kun ajan auton talliin, laitan lohkolämmittimen (600W) johdon paikalleen ja kun seuraavana päivänä on menoa, napsautan sulakkeen on-asentoon, mutta kun se usein siis jää siihen asentoon, eli lohkolämmitin saattaa olla vuorokaudenkin päällä ja heti ajosta tultua laitettu uudelleen moottoria lämmittämään.
Traktorimiehet tietää
12
459
Vastaukset
- Anonyymi
Ei mitään vaikutusta tai haittaa mihinkään tuollainen pikku lämmitin oli päällä tai ei
- Anonyymi
Sähkönmyyjä saa parhaan hyödyn.
- Anonyymi
Porina käy lohkossa ja tulipalo vaara on todellinen!
- Anonyymi
Joo. Toivottavasti mökkisi palaa, häirikkö.
- Anonyymi
Turha sähkönkulutus ja lämmittimen lyhentynyt käyttöikä.
Pitempään käytettynä haihduttaa jäähdytysnestettä joten nestetasoa kannattaa seurailla.- Anonyymi
Voiko aiheuttaa vuotoa? Kerran omistin auton, jonka moottorin alle ilmestyi lohkolämmittimen käytön yhteydessä aina märkä läikkä jäähdyttäjän nesteestä.
- Anonyymi
Nykyautojen lohkolämmittimissä ihan normaali menettelytapa ulkosäilytyksessä. Jatkuvalla käytöllä pitää juuri plussan puolella niin lähtee käyntiin.
- Anonyymi
Väärin.
- Anonyymi
https://ylilauta.org/satunnainen/27q0nt#post-265675945
Tuala palio juttua lohko ja letkulämmittimistä. - Anonyymi
Kun 1h on riittävä tai allekin lämmitykseen että kansi lämminnyt riittävästi varmaan käynnistymiseen niin pidempi aika kuluttaa merkittävästi sähköä ja sille tulee hintaa.
Moottorinlämmittimen tehtävä varmistaa helppo käynnistyvyys kaikissa - asteissa. käynnissä moottori lämpenee nopeasti.
Jos vastus on päällä usein ja useita tunteja, yönkin yli eikä nestettä ole uusittu muutaman vuoden välein, neste on varmasti likaista ja epäpuhtaidet palaa vastuksen pintaan paksuksi kerrokseksi.
Vastus palaa nopeammin rikki, likainen neste tuo muita haittoja moottoriin jäähdytysjärjestelmän, lämmityslaitteen osiin. - Anonyymi
0W- synteettiset moottorissa, niin lämmitintä ei tarvita kuin tosi kovilla pakkasilla, kunhan ajaa moottorin varovasti lämpöiseksi.
Lämmittimen jatkuva käyttö kuluttaa sähköä ja lyhentää vastuksen ikää, kohonnut tulipaloriski myös. - Anonyymi
Jos on yhtiön talli ja sähköissä ei ole omaa mittausta voi lämmitellä rauhassa muiden kustannuksella niin kauan kun jää kiinni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod203193- 162092
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3611865Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2371864- 311467
- 301390
- 221207
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai671162- 641029
- 54997